Miksi osa ihmisistä kassalla ei laita sitä kapulaa ostosten
Taakse?
Se kapula kuuluu laittaa aina edellä olevan ihmisen jos takana on muita ihmisiä.
Paljon näkee juntteja jotka sitä ei kuitenkaa laita.
Ne kapulat on siellä juuri sitä varten että se laitetaan eikä ostokset mene sekaisin toisten kanssa?
Kommentit (177)
Miksi pitäisi?
Jos se takana tuleva haluaa kamansa siihen hihnalle laittaa niin osaa hän sen kapulankin siihen asetella.
En minä ole kenenkään palvelija, enkä kaupan työntekijä.
Mistä te keksitte noita sääntöjänne? Ihan kuin olisi jokin velvoite kapuloita laitella. Ei sellaista pakkoa ole olemassakaan.
Toisaalta onhan se törkeää ja moukkamaista käytöstä jos takana tulija yrittää maksattaa edellä olevalla omat ostoksensa jättämällä sen kapulan laittamatta ostostensa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa laittaa kapulaa, anna mennä samaan. Se on merkki siitä, että edellä menevä tarjoaa.
Etkö sinä itse osaa laittaa kapulaa enenkuin ladot ostoksesi hihnalle? Jos edellä menevä maksaa ostoksesi, ne ovat tietenkin hänen. Menetkö sitten tyytyväisenä, voitettuasi arvovaltataistelun, takaisin kaupan puolelle hakemaan uudet ostokset vai jäätkö nälkäiseksi?
työntäkää se kapula vaikka perseeseen. minä laitan ostokseni vasta sitte kun hihna on tyhjä ja seison sen alkupäässä niin kauan kun kassa henkilö olettama on kilkuttanut koneeseensa viimeisenki ostokseni ja vasta sitten siirryn kaivelemaan lompsasta käshiä, ai niin löytyyköhän vielä kapulasta se äppi alennus mutta mikäs se olikaan kapulan pin koodi.....ai niin piti ottaa niitä muovikasseja sieltä alkupäästä.
terv. sitä saatte mitä tilasitte
Kapulan laittaa se joka kapulan tarvitsee
Älkää vain kapulahullut erehtykö kapula-autisteina Suomen rajojen ulkopuolelle...voi tulla vaikeaa kaupassa jossa asiakkaat pärjää keskenään sovussa älliä käyttäen...
Jos ei laita kapulaa hihnalle niin laittaa kapuloita rattaisiin.
En tarvitse, pidän sinut loitolla kärrylläni vaikka kuinka rynkytät. ;-)
Etkö sa kotona tarpeeksi kapulaa? Alapesu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntteja, kuten kirjoitit.
Joskus veetuillessani olen antanut kassan laittaa ostoksiani edelläolevan piikkiin. Sit maksaja alkaa itkemään siinä niin sanoin et mikset laittanut kapulaa
Sellainen voimaantumisfantasia tällä kertaa. Jos minulle näin teet, otan tavarani ja huikkaan lähtiessäni kassalle, että ollaan tuon kanssa samaa porukkaa, hän maksaa. Siihenpä jäät sitten hölmistyneenä parkumaan.
Ps. Laitan itse yleensä aina kapulan. Siitä ei kuitenkaan ole mitään lakia eikä sääntöä kuka sen laittaa. Menee ihan miten milloinkin. Jos oikeasti alat tällaisesta asiasta kettuilemaan kanssaihmisille, niin ansaitset takaisin ihan kaiken jaskan minkä saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ding ding ding! Tässähän se oikea vastaus on. Ei voi ymmärtää miten lapsellisia ja pikkumaisia aikuiset ihmiset ovat. Jos kapula puuttuu, laita se hihnalle. Olit sitten edellä tai jäljessä. Sillä selvä.
Kyllä on rankkaa taas suomalaisilla, raivoatteko ulkomaillakin tästä 😅?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ding ding ding! Tässähän se oikea vastaus on. Ei voi ymmärtää miten lapsellisia ja pikkumaisia aikuiset ihmiset ovat. Jos kapula puuttuu, laita se hihnalle. Olit sitten edellä tai jäljessä. Sillä selvä.
No niin! Mä en laita kapulaa. Muut voi tehdä sen.
Ei mun tarvitse. Ne laittaa kapulan jotka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Jos se takana tuleva haluaa kamansa siihen hihnalle laittaa niin osaa hän sen kapulankin siihen asetella.
En minä ole kenenkään palvelija, enkä kaupan työntekijä.
Mistä te keksitte noita sääntöjänne? Ihan kuin olisi jokin velvoite kapuloita laitella. Ei sellaista pakkoa ole olemassakaan.
Toisaalta onhan se törkeää ja moukkamaista käytöstä jos takana tulija yrittää maksattaa edellä olevalla omat ostoksensa jättämällä sen kapulan laittamatta ostostensa eteen.
Laitoitko sä ensin kapulan hihnalle ja sen jälkeen sun ostokset? Niinpä...
Kerran kassalleni tuli kaksi asiakasta, kummallakin omat kärrit (paljon tavaraa). He sitten laittoivat ostoksiaan sitä mukaa hihnalle kun minä niitä "piippailin". Kun kerroin ostosten loppusumman niin nämä arvon asiakkaat tässä vaiheessa alkavat ihmettelemään että laitoinko minä kaikki tavarat samaan, kumpikin haluaa maksaa omansa... ostoksia ei siis oltu eritelty mitenkään hihnalle laitettaessa, olivat jo siinä sekaisin.