Miksi osa ihmisistä kassalla ei laita sitä kapulaa ostosten
Taakse?
Se kapula kuuluu laittaa aina edellä olevan ihmisen jos takana on muita ihmisiä.
Paljon näkee juntteja jotka sitä ei kuitenkaa laita.
Ne kapulat on siellä juuri sitä varten että se laitetaan eikä ostokset mene sekaisin toisten kanssa?
Kommentit (177)
Voi luoja menkää itsepalvelukassoille niin saatte olla ihan yksin rauhassa säätämässä siinä omassa kassallanne.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja menkää itsepalvelukassoille niin saatte olla ihan yksin rauhassa säätämässä siinä omassa kassallanne.
Miten niin säätämässä? Niin mä käynkin sillä kassalla. Ei tarvitse jonottaa. Helppoa ja mukavaa on asiointi. 🙂
Kyllä voi joidenkin elämä olla sisällöltään köyhää, kun vuodesta toiseen jaksetaan jauhaa jostain kapulasta. Kapulan laitto vie ehkä sekunnin, helposti pystyn laittamaan sen tarvittaessa sekä ostosteni eteen että taakse, koska kassalla menee kuitenkin enemmän aikaa.
Meilläpäin on ihan sama kumpi kapulan laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin säätämässä? Niin mä käynkin sillä kassalla. Ei tarvitse jonottaa. Helppoa ja mukavaa on asiointi. 🙂
Jo just niin eikä tarvitse tapella kapulavastuista kenenkään kanssa eikä edes puhua kenenkään kanssa. Täydellistä suomalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Just äsken heittelin iloisesti ostokseni hihnalle ja huomasin ettei edellinen ollut kapulaansa laittanut. Siinä sitten kärttyinen kiireinen ukko kirosi kun kassa rupesi vähentämään minun ostoksiani hänen ostoksistaan. Heleällä äänellä kysäisin jotta sattuiko herra sen kapulan unohtaa laittaa. Voihan v***u mikä reaktio tuli 😆🙌
En ihan ymmärrä miksi niin monista on hassua olla v*ttumainen muita ihmisiä kohtaan jonkun helkutin kapulan takia! Teillä on kyllä jotain vakavia ongelmia. Tunnetteko itsenne niin mitättömäksi elämässä, että saatte mielihyvää tällaisista asioista? On kyllä kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu olevan ikuisuusaihe palstalla. Mutta onko sillä oikeasti mitään väliä? Minä laitan kyllä kapulan aina ostosteni taakse, mutta en ole kertaakaan kimpaantunut siitä, että joku on jättänyt laittamatta. Joskus se edelläoleva ei vaan ole ehtinyt sitä laittaa, kun minä laitan sen jo jotta saan alkaa latoa ostoksiani hihnalle.
Onko se jotenkin kamalaa koskea ylimääräiseen kapulaan, vai mikä tässä niin kismittää?
Tässä kismittää se, että jotkut käyttäytyvät kuin olisivat maailman valtiaita. Vanhoja ihmisiä tönitään inhottavasti eikä edes pyydetä anteeksi. Siis ei kaupassa vaan kadulla tai bussiin noustessa. Tai tönäistään lastenvaunuja tms. Huonoa käytöstä.
Minä laitan kapulan ostosteni kummallekin puolelle eikä mitään ongelmaa. Minua ei paskaakaan kiinnosta muiden kapuloiden käyttäminen tai käyttämättömyys. Pitäkää ongelmanne.
Kassalla voisi olla kolikkokulho. Sitten asiakkaat heittäisi kruunaa ja klaavaa siitä, kumpi laittaa kapulan hihnalle!
Vierailija kirjoitti:
Joskus kassat ei tuupi niitä kapuloita sitä kourua pitkin. Varsinkin näissä tilantrissa on käytännöllisempää että lähempänä kassaa oleva pistää sen kapulan. Mutta kohteliasta olis muutenkin laittaa se.
KAPULA ON LIIAN SYVÄLLÄ KASSALLA OLEVASSA KOURUSSA EIKÄ SIITÄ SAA OTETTA. Tämä on yksi syy. Laitan kapulan hihnalle automaattisesti, mutta joissakin ruokakaupoissa sitä ei saa ylös kourusta. Tähän toivon parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntteja, kuten kirjoitit.
Joskus veetuillessani olen antanut kassan laittaa ostoksiani edelläolevan piikkiin. Sit maksaja alkaa itkemään siinä niin sanoin et mikset laittanut kapulaa
Itse kerran en ylettynyt siihen kapulaan, edelläni oleva kurppa huomasi sen muttei tehnyt mitään. Hän seisoi ihan tieten tahtoen siinä tiellä.
No, laitoin ostokseni hihnalle ja kun ne alkoivat lähestyä kassatätiä niin viime hetkellä tuo ääliö sieppasi sen kapulan ja pamautti hihnalle ostostemme väliin minua ilkeästi tuijottaen.
Olin varma että hän on Kiireinen Tärkeä Ihminen jolla ei ole varaa hukata sekuntiakaan siihen että kassa alkaa uudelleen käydä ostoksia läpi minun virnuillessani.
Ilkeitä ihmisiä on aina kiva kiusata.
(Ja itse laitan kapulan aina hihnalle.)
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin on ihan sama kumpi kapulan laittaa.
Meillä päin se olen minä joka laittaa kapulan edellä olevan ostosten jälkeen ja taas laita kapulan kun olen omat ostokset saanut hihnalle, kun liian usein sattuu idioottien keskelle. Käyttäisin itsepalvelukassoja mielelläni, mutta niihin on pidemmät jonot.
Mua ei häiritse se laitanko minä vai se edelläolija sen kapulan hihnalle. Mua häiritsee se, kun ne kapulat ovat käden ulottumattomissa perässätulijalle.
Pidän kapulani housuissani piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Se takana tuleva voi laittaa sen kapulan ihan yhtä hyvin.
Takana tulija ei aina ylety ottamaan sitä kapulaa jos niitä on vain pari käytössä. Fiksu osaa onneksi laittaa sen ostostensa perään niin homma sujuu jouheasti.
Jos sinä mielestäsi tarvitset sen kapulan, niin voit sen laittaa ihan itse.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Takana tulija ei aina ylety ottamaan sitä kapulaa jos niitä on vain pari käytössä. Fiksu osaa onneksi laittaa sen ostostensa perään niin homma sujuu jouheasti.
Näin sen pitäisi mennä.
Minä laitaan aina. Minulle se on suorastaan kansalaisvelvollisuus.
Jotkut ei tiedä kenen se kapula pitää laittaa.