Miten päälle 30 vuotiaana voi käyttää meikki/peitevoiteita kun ne paakkuuntuu silmänalusjuonteisiin?!
Vai onko vain huono halpis tuote mikä sen tekee? Liian kuiva iho?
Kommentit (79)
Ei mitään voidemössöjä silmän alle, totta kai ne vetäytyy juonteisiin kun on liikkuvaa aluetta. Itse laitan kuivaa peitepuikkoa pahimpaan tummuuteen, valokynää sen alle (mutta ei missään nimessä juonteisiin!) ja päälle puuteria kiinnittämään ja tasoittamaan lopputulos. Hyvä koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kosteutus, silloin tällöin happokuorinta ja itselle sopiva väritön meikin pohjuste. Ei peitevoidetta, ellei nyt näppylöihin.
Toinen ongelma on että kaikki kosteusvoiteet tuntuu jäävän ihon päälle? Mulla on rasvoittuva iho. Tuntuu että jää ikäänkuin "kerros" jota voi sitten rapsuttaa pois sormenpäillä. Mutta voiko mulla olla kuiva iho jos on rasvoittuva? ap
Sulla on pintakuiva ja kilpistynyt iho. Käytät jotain rasvoittuvan ihon tuotteita?
Ihan tavallisia kosteusvoiteita olen kokeillut mitä saa marketeista. Ei ole ollut mitään erikseen rasvoittuvalle iholle, pitäiskö sit sellainen vai onko ne humpuukia?
No nyt en ihmettele yhtään. Kasvovettä
No olen käyttänyt sellaisia perustuotteita :D En ole kovin hyvä näissä asioissa kun on paljon muutakin puuhaa, mutta olen miettinyt että pitäisi varmaan alkaa perehtyä enemmän ihonhoitoon kun en ole enää mikään nuorikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään voidemössöjä silmän alle, totta kai ne vetäytyy juonteisiin kun on liikkuvaa aluetta. Itse laitan kuivaa peitepuikkoa pahimpaan tummuuteen, valokynää sen alle (mutta ei missään nimessä juonteisiin!) ja päälle puuteria kiinnittämään ja tasoittamaan lopputulos. Hyvä koko päivän.
Mikä idea on valokynässä, jos laitat peiteaineen sen päälle? Eihän se silloin mitään valoa voi tuoda.
Löysin Youtubesta meikkivideoita joissa havinnollistettiin aika hyvin, miten sopiva meikkivoide nuorentaa myös silmien ympärille taputeltuna.
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää käytä meikkivoidetta. Ostin viimeksi 75 e armanin, sitä ennen estee lauderin, mutta yhtä huonoja kuin muutkin. Apu löytyi lumenen cc-voiteesta (20 e). On niin voidemainen. Ihoni on sekaiho. N56
Olen löytänyt parhaan, se mukautuu ihon mukaan.
Käytän päivittäin.
Mä olen 50 ja ihan hyvin voi käyttää. Mutta täytyy löytää toimivat tuotteet. Itse käytän Jones Roadin erityisesti ikääntyvälle iholle tarkoitettuja meikkivoidetta ja kynämäisiä peiteaineita. Sitä kynää en laita koko silmänympäryksille, vaan vain siihen mihin tarvin eli mun tapauksessa iän myötä silmän alle tulleiden tummien varjojen/renkaiden kirkastamiseen. Ja yhden sinertävän ihon läpi kuultavan suonen peittämiseen. Mutta en tosiaan väritä peiteaineella koko silmänalusia.
muita toimiviksi kokemiani merkkejä: Seint, marketista Maybellinen Eraser (jos on paljon tummuutta voi tosin vaatia erillisen correctorin persikan sävyssä alle taittamaan sinertävää pois, ei peitä niin paljon), Trinny Londonin Just A Foundation. Yleensä vahamaiset on parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kosteutus, silloin tällöin happokuorinta ja itselle sopiva väritön meikin pohjuste. Ei peitevoidetta, ellei nyt näppylöihin.
Toinen ongelma on että kaikki kosteusvoiteet tuntuu jäävän ihon päälle? Mulla on rasvoittuva iho. Tuntuu että jää ikäänkuin "kerros" jota voi sitten rapsuttaa pois sormenpäillä. Mutta voiko mulla olla kuiva iho jos on rasvoittuva? ap
Sulla on pintakuiva ja kilpistynyt iho. Käytät jotain rasvoittuvan ihon tuotteita?
Ihan tavallisia kosteusvoiteita olen kokeillut mitä saa marketeista. Ei ole ollut mitään erikseen rasvoittuvalle iholle, pitäiskö sit sellainen vai onko ne humpuukia?
No olen käyttänyt sellaisia perustuotteita :D En ole kovin hyvä näissä asioissa kun on paljon muutakin puuhaa, mutta olen miettinyt että pitäisi varmaan alkaa perehtyä enemmän ihonhoitoon kun en ole enää mikään nuorikaan.
Suosittelen. Mikään meikki ei näytä hyvältä, jos iho on huonossa kunnossa.
Onko kuiva iho? Laitoin eilen juhlimaan nimenomaan peitevoidetta silmien alle, kun on tummat silmänaluset luonnostaan ja halusin laittaa kajalia ja ripsiväriä joihin nuo tummat silmänaluset ei sovi. Ei se mitään paakkuuntunut eikä silmien alla ole sellaisia juonteita, mutta 25v kaverillani on usein tuollaisia paakkuja ihollaan ja juonteita, kun ei kai hoida sitä ihoa kovin hyvin vaikka aina meikit naamassa? Joskus hän sanoi, ettei laita edes rasvaa meikin alle, niin onko se ihme kun on sitten juonteita ja paakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on valokynässä, jos laitat peiteaineen sen päälle? Eihän se silloin mitään valoa voi tuoda.
En laita mitään peiteainetta valokynän päälle
Minulla se ongelma alkoi vasta 60 vuotiaana. Mutta nyt sitä meikkivoidetta voi jättää laittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan kuivaa peitepuikkoa pahimpaan tummuuteen, valokynää sen alle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisia kosteusvoiteita olen kokeillut mitä saa marketeista. Ei ole ollut mitään erikseen rasvoittuvalle iholle, pitäiskö
Millaisia tuotteita? Nuorena käytin aika paljon "voimakkaita" apteekin tuotteita ja tuli vain aknea. tai sitten se johtui vain nuoresta iästä. nyt ei oikeastaan ole paljon epäpuhtauksia paitsi jonkun verran mustapäitä. Ostin myös tässä kesällä jonkun acon öljypuhdistusvoiteen ja kävin niin silmiin että silmät vuosi aina kun sitä laitoin. Joku hajuste siinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuiva iho? Laitoin eilen juhlimaan nimenomaan peitevoidetta silmien alle, kun on tummat silmänaluset luonnostaan ja halusin laittaa kajalia ja ripsiväriä joihin nuo tummat silmänaluset ei sovi. Ei se mitään paakkuuntunut eikä silmien alla ole sellaisia juonteita, mutta 25v kaverillani on usein tuollaisia paakkuja ihollaan ja juonteita, kun ei kai hoida sitä ihoa kovin hyvin vaikka aina meikit naamassa? Joskus hän sanoi, ettei laita edes rasvaa meikin alle, niin onko se ihme kun on sitten juonteita ja paakkuja.
varmaan pintakuiva iho juu :/
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50 ja ihan hyvin voi käyttää. Mutta täytyy löytää toimivat tuotteet. Itse käytän Jones Roadin erityisesti ikääntyvälle iholle tarkoitettuja meikkivoidetta ja kynämäisiä peiteaineita. Sitä kynää en laita koko silmänympäryksille, vaan vain siihen mihin tarvin eli mun tapauksessa iän myötä silmän alle tulleiden tummien varjojen/renkaiden kirkastamiseen. Ja yhden sinertävän ihon läpi kuultavan suonen peittämiseen. Mutta en tosiaan väritä peiteaineella koko silmänalusia.
muita toimiviksi kokemiani merkkejä: Seint, marketista Maybellinen Eraser (jos on paljon tummuutta voi tosin vaatia erillisen correctorin persikan sävyssä alle taittamaan sinertävää pois, ei peitä niin paljon), Trinny Londonin Just A Foundation. Yleensä vahamaiset on parhaita.
Mistä ostit Jones Roadit? Testaamatta netistä, vai saako jostain kivijalasta?
N45
Valokynä, valokynä, valokynä.
https://yhteishyva.fi/artikkeli/vinkit-valokynan-kayttoon/article-94553
Täytyy oppia vaan uudet tekniikat ja uudet tuotteet. Meikkitaiteilija Wayne Gossilta löytyy esimerkiksi hyvä video tästä https://m.youtube.com/watch?v=g8fziC5EtOY Myös sellaiselta YouTube tililtä kuin Mature Makeup Masterclass löytyy hyviä vinkkejä Hollywoodissa elokuvissakin työskennelleeltä meikkitaiteilijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan pintakuiva iho juu :/
Jos siihen ei kasvovesi, kosteuttava voide ja kosteuden lukitseva kevyt öljy hieromalla tartu, niin milloin olet kuorinut sen viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan kuivaa peitepuikkoa pahimpaan tummuuteen, valokynää sen alle
Juuri näin, sama
Yksi syy on silmänympärysvoide. Jos se ei ole tarpeeksi kosteuttava silmien alla, niin peitevoide ei asetu hyvin. Toinen on huono peitevoide. Ja kolmas on se että et ollenkaan kiinnitä peitevoidetta.
Alle tietysti ensin vähän silmänympärysvoidetta joka saa imeytyä ennen meikkiä.