Miten päälle 30 vuotiaana voi käyttää meikki/peitevoiteita kun ne paakkuuntuu silmänalusjuonteisiin?!
Vai onko vain huono halpis tuote mikä sen tekee? Liian kuiva iho?
Kommentit (79)
Ihon perushoito eli silmänympärysvoiteen käyttö on tärkeää. Erityisesti yöllä. Aamulla on sitten rypyt pehmeämpiä eikä kerry ne merkkituotteet heti sinne ryppyihin.
Itse laitan silmänympärysvoiteen ja sen päälle levitän hyvin ohuelti siveltimellä puikosta peiteaineita vain tummalla alueelle (itselläni silmän sisänurkat). Sitten ilmeilen ja jos näyttää että kertyy ryppyihin, toisella puhtaalla siveltimellä poistan sen paakkuisen peiteaineen. En laita puuteria. Olen jo yli 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää käytä meikkivoidetta. Ostin viimeksi 75 e armanin, sitä ennen estee lauderin, mutta yhtä huonoja kuin muutkin. Apu löytyi lumenen cc-voiteesta (20 e). On niin voidemainen. Ihoni on sekaiho. N56
Aloittaja puhui peitevoiteesta, ei meikkivoiteesta.
Luepa otsikko uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50 ja ihan hyvin voi käyttää. Mutta täytyy löytää toimivat tuotteet. Itse käytän Jones Roadin erityisesti ikääntyvälle iholle tarkoitettuja meikkivoidetta ja kynämäisiä peiteaineita. Sitä kynää en laita koko silmänympäryksille, vaan vain siihen mihin tarvin eli mun tapauksessa iän myötä silmän alle tulleiden tummien varjojen/renkaiden kirkastamiseen. Ja yhden sinertävän ihon läpi kuultavan suonen peittämiseen. Mutta en tosiaan väritä peiteaineella koko silmänalusia.
muita toimiviksi kokemiani merkkejä: Seint, marketista Maybellinen Eraser (jos on paljon tummuutta voi tosin vaatia erillisen correctorin persikan sävyssä alle taittamaan sinertävää pois, ei peitä niin paljon), Trinny Londonin Just A Foundation. Yleensä vahamaiset on parhaita.
Mistä ostit Jones Roadit? Testaamatta netistä, vai saako jostain kivijalasta?
N45
Testaamatta netistä, ei saa Suomessa kivijalasta. Tein vaan ne niiden sivujen testit, ja mulle tuli Beige sävyinen meikkivoide, ja peiteainekynät sävyissä 6 silmien alle (persikkasävy, taittaa hyvin sinertävyyttä) ) ja sävy 10 punaisuuden peittoon muualta paikallisesti. Olen suomalaiseksi aika tumma, melkein mustat hiukset ja oliivibeige iho, joten useimmille varmaan tulee vaaleammat sävyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihon perushoito eli silmänympärysvoiteen käyttö on tärkeää. Erityisesti yöllä. Aamulla on sitten rypyt pehmeämpiä eikä kerry ne merkkituotteet heti sinne ryppyihin.
Itse laitan silmänympärysvoiteen ja sen päälle levitän hyvin ohuelti siveltimellä puikosta peiteaineita vain tummalla alueelle (itselläni silmän sisänurkat). Sitten ilmeilen ja jos näyttää että kertyy ryppyihin, toisella puhtaalla siveltimellä poistan sen paakkuisen peiteaineen. En laita puuteria. Olen jo yli 60 v.
Onko halpis silmänympärysvoiteet yhtä hyviä kuin kalliit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taputtelet vähän puuteria päälle, estää sitä juonteisiin painumista.
Puuteri on vihoviimeinen. Älä ikinä.
Jos silmänympäryksiin laittaa peitevoidetta, niin yleensä aina pitää se kevyesti puuteroida. Muuten voide kerääntyy juonteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään voidemössöjä silmän alle, totta kai ne vetäytyy juonteisiin kun on liikkuvaa aluetta. Itse laitan kuivaa peitepuikkoa pahimpaan tummuuteen, valokynää sen alle (mutta ei missään nimessä juonteisiin!) ja päälle puuteria kiinnittämään ja tasoittamaan lopputulos. Hyvä koko päivän.
Mikä idea on valokynässä, jos laitat peiteaineen sen päälle? Eihän se silloin mitään valoa voi tuoda.
En laita mitään peiteainetta valokynän päälle
Itse laitan kuivaa peitepuikkoa pahimpaan tummuuteen, valokynää sen alle
Juuri näin, sama
Jos valokynää laittaa alle, niin eikö peitepuikko ole silloin päällä? En tajua nyt yhtään.
Ennen menoja laitan kofeiinipitoista silmänympäysvodetta silmien alle, muuta en tarvitse. Vie pienet rypyt / pussit ja tummuuden
n 66 v
Jos sulla on enemmän ryppyjä. Joillain 22v on jo isot rypyt silmien ympärillä. Ei kannata liikaa laittaa , se korostaa.
Itse 34v eikä ole tuommosia ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on enemmän ryppyjä. Joillain 22v on jo isot rypyt silmien ympärillä. Ei kannata liikaa laittaa , se korostaa.
Itse 34v eikä ole tuommosia ryppyjä.
Ei ne oo "ryppyjä" vaan juonteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50 ja ihan hyvin voi käyttää. Mutta täytyy löytää toimivat tuotteet. Itse käytän Jones Roadin erityisesti ikääntyvälle iholle tarkoitettuja meikkivoidetta ja kynämäisiä peiteaineita. Sitä kynää en laita koko silmänympäryksille, vaan vain siihen mihin tarvin eli mun tapauksessa iän myötä silmän alle tulleiden tummien varjojen/renkaiden kirkastamiseen. Ja yhden sinertävän ihon läpi kuultavan suonen peittämiseen. Mutta en tosiaan väritä peiteaineella koko silmänalusia.
muita toimiviksi kokemiani merkkejä: Seint, marketista Maybellinen Eraser (jos on paljon tummuutta voi tosin vaatia erillisen correctorin persikan sävyssä alle taittamaan sinertävää pois, ei peitä niin paljon), Trinny Londonin Just A Foundation. Yleensä vahamaiset on parhaita.
Mistä ostit Jones Roadit? Testaamatta netistä, vai saako jo
Testaamatta netistä, ei saa Suomessa kivijalasta. Tein vaan ne niiden sivujen testit, ja mulle tuli Beige sävyinen meikkivoide, ja peiteainekynät sävyissä 6 silmien alle (persikkasävy, taittaa hyvin sinertävyyttä) ) ja sävy 10 punaisuuden peittoon muualta paikallisesti. Olen suomalaiseksi aika tumma, melkein mustat hiukset ja oliivibeige iho, joten useimmille varmaan tulee vaaleammat sävyt.
Kiitos vastauksesta! Olen harkinnut noita, mutta itse olen hyvin vaalea, ja monella merkillä jää sopiva sävy löytymättä. Ehkä tilaan jotain muuta kuin meikkivoiteen aluksi.
Sama
Juonteet on ryppyjä. Itsellä ei ole silmien ympärillä kumpiakaan. Otsikosta saa käsityksen että muka kaikilla 30+ olisi : D geeneistä se on kiinni yms.
T. N34v
Mulla on luonnostaan tummat silmänaluset ja jos haluan peittää niitä, niin taputtelen nestemäistä peitevoidetta muutaman pisteen silmän alle, ja sitten valokynällä pisteet silmien sisänurkkiin ja kulmaluulle, jotka töpöttelen sormella.
En käytä meikkivoidetta, puuteria tms., tuo on riittänyt mulle eli nestemäinen peitevoide ja valokynä. Toisille toimii eri jutut, mutta jos nyt erilaisia kokemuksia jaetaan niin mulle tää on ollut hyvä. Juonteita ei ole, mutta olenkin vasta 32. Varmaan vanhempana voi joutua päivittämään näitä tapoja, jos ja kun tulee iholle muutoksia iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Juonteet on ryppyjä. Itsellä ei ole silmien ympärillä kumpiakaan. Otsikosta saa käsityksen että muka kaikilla 30+ olisi : D geeneistä se on kiinni yms.
T. N34v
Selvä, Olet parempi ihminen kun näytät paremmalta, Onko nyt hyvä... Huoh
Tosin aloittajakin kertoi olevansa päälle 30, eli 32v kokemus varmaan ihan tarpeen. Ihot tietysti erilaisia ihmisillä, pintakuivuus kannattaa hoitaa ennen meikkiä (sisäinen ja ulkoinen hoito, eli tarpeeksi vettä ja hyviä rasvoja, hyvä kasvovesi/hoitoneste).
Kokeile silmänympäryksiin ordinaryn coffeine seerumia.
Ja kuorinta kerran viikossa vaikka saunan yhteydessä, sauna tekee hyvää iholle. Ihoa voi myös availla lämpimän pyyhkeen avulla, eli kastelet illalla kasvopyyhkeen kuumalla vedellä, rutistelet kuivaksi ja pistät puhtaille kasvoillesi. Hengittelet sen alla hetken. Sen jälkeen aineet joilla aiot hoitaa.
Aamulla vesipesu, itse valelen kasvot 20krt kylmällä vedellä samalla kun venytän jalat altaan reunalla. Ensin oikea jalka altaan reunalle suorana, pää alas ja 10krt kylmää vettä kasvoille, sitten jalan vaihto ja toiset 10krt kylmä vesi kasvoille. Tässä tulee samalla venyteltyä hieman, ja sen jälkeen voi sitten muun venyttelyn. Iholle tekee hyvää kun keho on auki eikä tukossa.
Vierailija kirjoitti:
T. N34v
Toisilla lievä likinäköisyys jää huomaamatta jopa siihen asti, että ikänäkö vaatii tarkistusta, ja ratkaisu löytyy moniteholinsseistä :)
Aloittaja puhui peitevoiteesta, ei meikkivoiteesta.