Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te vanhemmat miehet, joilla ei oo naista joulua tekemässä. Miten selviätte? Ostatteko kaiken valmiina? Kuka siivoaa kodin?

Vierailija
22.12.2024 |

Saa kertoa.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte joulusta ottaa stressiä. Normaali siivous riittää ja pöperöitä saa kaupastakin. 

Vierailija
22/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka hinkkaatte kodin raivopäissä jouluksi puhtaaksi, elättekö pzkassa muun ajan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kauppaan listan kaikista laatikoista ja kaloista mitä haluan, käyn hakemassa ne huomenna. Ne tekee laatikot itse takahuoneessa ja ne ovat ihan hyviä. Konkun paistan itse ja joulutorttuja kanssa paistoin pari pellillistä niin on sitten kahvin kanssa tarjottavaa jos joku tulee kylään.

Siivoamista ei niin ole kun olen aika siisti ihminen.

Vierailija
24/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitä "selviää" ihan samoin kuin muutenkin. Yksin asuvalla on kuitenkin hieman eri odotukset joulun suhteen, kuin esim. lapsiperheellä. Voisi pikemminkin kysyä, miten te vanhemmat miehet, jotka olette kutsuneet koko suvun jouluksi kylään selviätte?

Vierailija
25/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koti aina niin siisti ettei tarvitse mitään suursiivouksia tai joulusiivouksia erikseen tehdä. Ja kyllä, säännöllisesti imuroin, pesen lattiat ja ikkunat, pyyhin pölyt, pesen kaapit sisältä, myös jääkaapin ja sulatan pakkasen jos on tarvetta, pesen saunan lauteet ja kaakelien välit jne. 

Mun kotiin voi koska tahansa tulla yllätys vierailulle ja silti aina kaikki kysyy, että olenko just siivonnut.

Osaan ja tykkään tehdä ruokaa, mutta ei mua itseäni varten oikein huvita mitään joulua tai jouluruokia tehdä, joten ei ole oikein sen kummempia suunnitelmia.

Joskus nuorempana laitoin stereoiden päälle pienen muovikuusen, nyt ei jaksa edes sitä, eikä kyllä ole stereoitakaan ollut vuosikausiin.

Lahjoistakaan ei tarvitse ottaa paineita, kunhan aikuinen poika, hänen äitinsä ja oma äiti saa jotain niin homma hoidettu.

Aikoinaan kun olimme vielä perhe niin vaimon kanssa yhdessä hoidettiin kaikki.

En oikein ymmärrä koko aloitusta, oliko tarkoitus jotenkin osoittaa ettei miehet pysty joulua loihtimaan? Pystyvät kyllä, mutta varmaan aika harvoin niin tekevät vain itselleen.

Vierailija
26/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös asunut yksin, joten itse piti siivota ja ruokansa laittaa. Lisäksi olen ollut opiskeluaikana iltatöissä siivoojana, joten osaan varmaan siivota paremmin kuin vaimo. Jos en osaisi ruokaa laittaa, ostaisin valmiina. 

Tosin tänäkin jouluna vaimo on kotimaassaan sukuloimassa ja ystäviään tapaamassa, joten menen sisareni joulupöytään. Ei tarvitse osata kuin rahaa antaa.

Vierailija
27/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoat saa ravintolasta ja herkkutiskiltä valmiina, Alkosta kävin itse täyttämässä varastot, siivooja kävi eilen ja seksin ammattilaisia piipahtelee pitämässä seuraa pitkin joulunpyhiä.

Eli et pärjää yksin. Ei siinä mitää, jos rahaa riittää.

Hyvinhän tuo näyttää pärjäävän. Elää elämäänsä juuri niin kuin haluaa.

Sä näet niin että et pärjää yksin jos maksat vaikka auton korjaamisesta?

Vierailija
28/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on tullut ajatus, että miehet eivät osaisi siivota tai laittaa ruokaa? 

Vierailija
29/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Naisen ainoa tehtävähän onkin tehdä joulu. Eikö vain, ap?

Vierailija
30/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuulostaa joltain 50-luvun Suomelta. Nykyisen aivan kaiken saa ostettua ja en mä siivousta osta, koska koko konsepti "joulusiivouksesta" on mun korviin samalla tavalla jotain menneen ajan Suomea.

Vierailija
31/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rauhallista ja stressitöntä on. Kuusen laitan ja pienet maistiaiset marketin valmiita jouluruokia. Koiran kanssa ollaan ja nautitaan - lapsi asuu ulkomailla niin ei ole kyläilypaineitakaan.

Kuntolenkkiä ja punttitreeniä.

Kauhulla muistan aikoja kun eksän kanssa olimme yhdessä ja joulunaika oli hänellä mielisairasta rähisemistä. Päälle sitten vielä ko.raivohullun kanssa pakkovelvollisuuskyläilyjä ympäri Suomea tukka putkella. Harmittaa kun en pystynyt suojelemaan lapseni lapsuutta häneltä.

Vierailija
32/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tehtiin oma ketju miehillekin. Joulu on vain naisten?

Entä aikuiset lapset perheineen?

Vierailija
33/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kotityöt ovat kaltaisilleen maksimisaavutus elämässä?

Vierailija
34/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkeita isotissisiä tonttityttöjä löytyy kyllä pitämään minusta ja veitikasta hyvää huolta. Joulukuusta ei tarvi. Joulutortut ja piparit riittävät(monikossa)

Vierailija
35/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja antaa piparia

Vierailija
36/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne miehet mitä itse tiedän kuten oma ex ei tee jouluksi mitään. Ei siivoa tai laita kotia tai ruokia. Menee aattona syömään vanhemmilleen tai sisarelleen ja joulupäivänä varmaankin baariin. Eli muut tekevät joulun yhä hänen puolestaan. 20 v se olin minä. Ja näin näyttää olevan myös muilla yksinäisillä miehillä. 

Tubettajista esim. Metsaman haki juuri joulukuusen, leipoo piparit jne. Laittaa Joulun itselleen, isälleen ja kissoilleen, jopa paremman kuin moni nainen!

Vierailija
37/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies on yksinhuoltaja ja kyllä hän ihan itse kotinsa on aina siivonnut. 

Vierailija
38/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu ajatus, että vanhempi mies = avuton ja kykenemätön mies?  En minä osaa pitää, vaikka sitten omaa isääni mitenkään erityisen poikkeuksellisena yksilönä siksi, että niin hän kuin oma äitini osaavat ja ovat osoittaneet osaamisensa vuosia tai oikeammin vuosikymmeniä siinä, että osaavat kumpikin muun ohella siivota, laittaa ruokaa, pestä  pyykkiä, silittää pyykikiä, leipoa tai näin Joulun alla myös hankkia hankkia lahjoja, kirjoittaa joulukortteja....

En muista mistä lähtien- ovat myös ostaneet osotaplveluita ja valmiita Jouluherkkija. ja mm- siivosupalvleluita Luonnollsiesti me lapset olemme yrittäneet auttaa heitä eri tavoin ympäri vuoden näin on eletty.

Olen enemmän kuin hyvilläni, että vanhempani ovat oppineet vähän rentoutumaankin, eikä kaikki ole heille jatkuvaa suorittamsita.

Sinkkumies     

Vierailija
39/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuulostaa joltain 50-luvun Suomelta. Nykyisen aivan kaiken saa ostettua ja en mä siivousta osta, koska koko konsepti "joulusiivouksesta" on mun korviin samalla tavalla jotain menneen ajan Suomea.

Koko joulu kaikkine hössötyksineen alkaa mun mielestä (olen 65 v) olla menneen talven lumia . Olisi jännä nähdä, viettääkö kukaan 50 v päästä koko juhlaa. Ja ei, en ole muslimi. 

Vierailija
40/83 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä puuttuu perhejouluun verrattuna on meteli ja riidat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme