Te vanhemmat miehet, joilla ei oo naista joulua tekemässä. Miten selviätte? Ostatteko kaiken valmiina? Kuka siivoaa kodin?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vielä melkein vuonna 2025 elää vahvana uskomus, ettei mies osaa siivota.
Voi hyvä ihme, mistäköhän luulet uskomuksen kehittyneen? Tiedän monta sontaläjää ja ne kaikki on miesten.
Hauska aloitus!
Osaan kokata, osaan leipoa, osaan siivota. Osaan kysyä sukulaisilta mitä niiden lapset vois kaivata lahjaksi.
Täällä ei ole píllunkantotelínettä aiheuttamassa sotkua tai sen jälkeläisiä kuluttamassa rahojani joten kaikki on oikeastaan todella paljon helpompaa kuin noilla joiden puolisot määkyy ties mistä.
Miehet, opetelkaa elämään yksin, ette tarvitse naista mihinkään. Paras mihin ne pystyy on tekemään lapsen vieraalle miehelle, jopa 85% suomalaisista lapsista tänäpäivänä on ns. käenpoikasia.
Mun veli ostaa valmista, leipoo piparit ja tortut ja paistaa kinkut. Minä taas en ole tehnyt paljon mitään. Maustekakun ja pikkuleipiä paistoin sekä tilasin kalkkunan. En tee perusimurointia, pientä järjestelyä ja pölyjen pyyhintää isompaa siivousta ja koristeeksi on muutama ledikynttilä. Mieheni ja aikuinen poika tekee ne ruuat mitä ei osteta valmiina. Stressitön joulu on minun mottoni. Aattona paistan yhden pellillisen torttuja valmistaikinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ihme, mistäköhän luulet uskomuksen kehittyneen? Tiedän monta sontaläjää ja ne kaikki on miesten.
Tuo kertoo aika paljon sun omasta tasosta ja siitä millaisessa seurassa vietät elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mun veli ostaa valmista, leipoo piparit ja tortut ja paistaa kinkut. Minä taas en ole tehnyt paljon mitään. Maustekakun ja pikkuleipiä paistoin sekä tilasin kalkkunan. En tee perusimurointia, pientä järjestelyä ja pölyjen pyyhintää isompaa siivousta ja koristeeksi on muutama ledikynttilä. Mieheni ja aikuinen poika tekee ne ruuat mitä ei osteta valmiina. Stressitön joulu on minun mottoni. Aattona paistan yhden pellillisen torttuja valmistaikinasta.
Olet siis vanhempi mies jolla ei ole naista ?
Siivooja tietysti siivoaa. Ruoat tulevat cateringistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä puuttuu perhejouluun verrattuna on meteli ja riidat.
Kuvaa aika hyvin stereotyyppisen naisen perheelleen laittamaa henkistä pahoinvointia. Yksi möykkää ja riehuu muiden hipsutellessa munankuorilla odottamassa seuraavaa pahanolon oksennusta.
Nainen riehuu? Jpuluiset kännihälytykset perheisiin ovat edelleen etenkin miesten erityisosaamista. Onneksi on paljon miehiä, jotka eivät kännää ja riehu.
Kumma kyllä samat miehet ei koskaan riehu kun ne on itsekseen.
Mikä ihme naisen nalkutuksessa saa miehen hermostumaan? Siis siinä jatkuvassa v*ttuilussa mitä nainen harrastaa koko joulun. Henkistä pahoinpitelyä viikojen ajan ja sitten kun mies ottaa yhden oluen saunassa niin maailma repeää...
Mutta vain miehissä on vika
Porkkanalaatikko, valmiskinkun pala ja pari kynttilää ja jouluvalo
Vierailija kirjoitti:
Porkkanalaatikko, valmiskinkun pala ja pari kynttilää ja jouluvalo
Siis Saarioisten porkkanalaatikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koti jotenkin siivota joulua varten? 😁 Eikö normaali jokaviikkoinen viikkosiivous riitä? Eikö noista joulusiivouksista ole ihmiset luopuneet joskus vuosituhannen vaiheessa.
Eivät yksin asuvat vanhemmat miehet siivoa joka viikko, eivät edes joka kuukausi. Minä ajattelin imuroida huomenna ja pestä lattiatkin. Kylppärinkin, koska käväisee vieraita. Ihan hyvä että tulee vähän ulkoista painetta.
ONks sulla monestakin yksin asuvasta vanhemmasta miehestä kokemusta kun tuon osaat kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo aika paljon sun omasta tasosta ja siitä millaisessa seurassa vietät elämäsi.
Jep, húorallakin on oma kuplansa jossa se pitää kaikkia miehiä tietynlaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietekin hu11u #uora elää tietämissään sontaläjissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oikein hiljaista ja rauhallista. Helppo hiljentyä.
Ja sotkuista, haisevaa?
Mitä saat tästä irti? Alkaako sulla jöpöttää kun provoilet?
Vai tuleeko ruplia taskuun ja saat ostettua kaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sitten siirrytäänkin puhumaan minusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on todella heikko itsetunto ja tarve tuntea itsensä paremmaksi kuin edes joku muu. Siksi on niin yleistä että naiset moittivat ja mollaavat miesten siivous- ja kaupassakäyntitaitoja 😂
Kyllä ne varmaan osaisi, ei siitä ole kysymys. Priorisoivat vain aikansa muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koti jotenkin siivota joulua varten? 😁 Eikö normaali jokaviikkoinen viikkosiivous riitä? Eikö noista joulusiivouksista ole ihmiset luopuneet joskus vuosituhannen vaiheessa.
Eivät yksin asuvat vanhemmat miehet siivoa joka viikko, eivät edes joka kuukausi. Minä ajattelin imuroida huomenna ja pestä lattiatkin. Kylppärinkin, koska käväisee vieraita. Ihan hyvä että tulee vähän ulkoista painetta.
ONks sulla monestakin yksin asuvasta vanhemmasta miehestä kokemusta kun tuon osaat kertoa?
#uoran ammatissa tulee käytyä kylillä ja tavattua vanhempia miehiä.
Miksi joulua pitäisi tehdä? En tee jouluksi mitään erikoissiivousta, oma asunto on perussiisti kuten yleensäkin. Jouluruokia olen syönyt muutaman kerran työpaikan lounastarjoiluissa, joten eipä tee niitäkään enää mieli. Nautin rauhallisuudesta ja hiljentyneestä kaupungista, luen kirjoja ja katson elokuvia.
Ostin 3 kirjaa itselleni, jotka aion lukea vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sitten siirrytäänkin puhumaan minusta?
Vayakki#uorista riittää aina juttua.
Vanhapiika, unelmamies?