Te vanhemmat miehet, joilla ei oo naista joulua tekemässä. Miten selviätte? Ostatteko kaiken valmiina? Kuka siivoaa kodin?
Kommentit (83)
Mun puppelipojat siivoavat ja tekevät ruoat. Haluatko mukaan? 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuulostaa joltain 50-luvun Suomelta. Nykyisen aivan kaiken saa ostettua ja en mä siivousta osta, koska koko konsepti "joulusiivouksesta" on mun korviin samalla tavalla jotain menneen ajan Suomea.
Koko joulu kaikkine hössötyksineen alkaa mun mielestä (olen 65 v) olla menneen talven lumia . Olisi jännä nähdä, viettääkö kukaan 50 v päästä koko juhlaa. Ja ei, en ole muslimi.
Ohis. Itselläni ei ole omia lapsia mutta sisaruksieni lapset ja kummilapset luovat ja ylläpitävät "Jolun taikaa" varmasti eniten. - Ilman heitä Jouluni tuntuisi varmasti ihan erilaiselta. - - - Ka ei ei en tunnusta olevani lahja-automaatti, vaikka hieman yritänkin ottaa huomioon niitä toiveita ja haluja, joita esim kummilapsillani on. Mutta lopullsien päätöksen teen kuitenkin aina itse; eikä ainakaan toistaiseki ole mennyt pieleen, vaikka ei aina olisikaan ollut sitä mitä olisi ehkä saaettu nimenomaisesti toivoa. Joskus onnistunut jopa paremmin, vaikka itse sanonkin.
Sinkkumies
Naapurin arviolta 60-v miehellä käy vähäpukeisia nuorehkoja naisia siivoamassa ja kokkaamassa. Ehkä tekeevät jotain muutakin,
Vielä melkein vuonna 2025 elää vahvana uskomus, ettei mies osaa siivota.
Kun rouva on matkoillaan niinkuin nyt niin teen kaiken itse. Ei mitään erityistä siivoamista. Kinkun laitan aattoaamuna uuniin, huomenna haen kuusen ja jonkun laatikon teen. Kun se loppuu, teen seuraavan. Olen pieniruokainen niin ei voi kaikkea tehdä kerralla. Kaikki ruuat on tehty ja tehdään aina itse mitä voi, kaupan valmisruokia ei osteta koskaan. Ainoa on meidän kylän erinomainen pizzeria, sieltä hen pizzan joskus, ei kannata itse tehdä. Mut ei jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Naisen ainoa tehtävähän onkin tehdä joulu. Eikö vain, ap?
Täytyykö joulu jotenkin "tehdä"? Minulle riittää se, ettei tarvitse tehdä mitään erityistä, kun on loma. Mikä järkyttävä stressi ihmisillä on jouluisin, miksi? JOULUruoat, JOULUsiivous, JOULUlahjat, -kortit, koristelut...Huh.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä puuttuu perhejouluun verrattuna on meteli ja riidat.
Kuvaa aika hyvin stereotyyppisen naisen perheelleen laittamaa henkistä pahoinvointia. Yksi möykkää ja riehuu muiden hipsutellessa munankuorilla odottamassa seuraavaa pahanolon oksennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa aika hyvin stereotyyppisen naisen perheelleen laittamaa henkistä pahoinvointia. Yksi möykkää ja riehuu muiden hipsutellessa munankuorilla odottamassa seuraavaa pahanolon oksennusta.
Nainen riehuu? Jpuluiset kännihälytykset perheisiin ovat edelleen etenkin miesten erityisosaamista. Onneksi on paljon miehiä, jotka eivät kännää ja riehu.
Vierailija kirjoitti:
Ei läheskään kaikissa perhejouluissa metelöidä ja riidellä.
Teen kaiken itse, lihasopankin ihan omasta päästäni.
Ap:lle yllättävä fakta. Miehetkin osaa siivota ja laittaa ruokaa
Ostan pari laatikkoa, graavilohta, kilon kinkkua, valmiin rosollin. Kuusen laitan. Siivoan itse, tietysti. Jonkin verran jouluvaloja, hyvin riittää. Eläkkeellä oleva mies.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koti jotenkin siivota joulua varten? 😁 Eikö normaali jokaviikkoinen viikkosiivous riitä? Eikö noista joulusiivouksista ole ihmiset luopuneet joskus vuosituhannen vaiheessa.
Eivät yksin asuvat vanhemmat miehet siivoa joka viikko, eivät edes joka kuukausi. Minä ajattelin imuroida huomenna ja pestä lattiatkin. Kylppärinkin, koska käväisee vieraita. Ihan hyvä että tulee vähän ulkoista painetta.
Me vanhat miehet emme ole kädettömiä, pipareita ja taatelikaakun tein tänään ja eilen muuta joulupöytään laitettavaa herkkua, kinkun paistan ehkä jo huomenna, huomenna siistin paikkoja vaikka tuskin ketään jouluna tulee käymään.
Kaupasta toin joululimpun kun en itse onnistu limppua leipomaan, useita kertoja olen kokeillut mutta ei niistä hyviä ole tullut.
Sitä on pitkän elämän aikana ehtinyt oppia kaikenlaista mikä on jokapäiväisessä elämässä tarpeellista.
M 70v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koti jotenkin siivota joulua varten? 😁 Eikö normaali jokaviikkoinen viikkosiivous riitä? Eikö noista joulusiivouksista ole ihmiset luopuneet joskus vuosituhannen vaiheessa.
Eivät yksin asuvat vanhemmat miehet siivoa joka viikko, eivät edes joka kuukausi. Minä ajattelin imuroida huomenna ja pestä lattiatkin. Kylppärinkin, koska käväisee vieraita. Ihan hyvä että tulee vähän ulkoista painetta.
Meillä imuroi roborock muutaman kerran viikossa, luutuan kyllä itse mopilla lattiat vaikka tuo imurikin sen tekisi imuroidessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruoat saa ravintolasta ja herkkutiskiltä valmiina, Alkosta kävin itse täyttämässä varastot, siivooja kävi eilen ja seksin ammattilaisia piipahtelee pitämässä seuraa pitkin joulunpyhiä.
Kuulostaa ihanalta ja rentouttavalta joululta, nauti! Moni mies haaveilee että kukaan ei hössöttäisi eikä komentaisi, saisi vain syödä ja juoda hyvin ja välillä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä melkein vuonna 2025 elää vahvana uskomus, ettei mies osaa siivota.
Monella naisella on todella heikko itsetunto ja tarve tuntea itsensä paremmaksi kuin edes joku muu. Siksi on niin yleistä että naiset moittivat ja mollaavat miesten siivous- ja kaupassakäyntitaitoja 😂
Tiiän yhen vanhanpojan jonka omat vanhemmat on kuollu nii se laittaa itelle joulupöydän koreaksi ja joulukuusen
Vierailija kirjoitti:
On oikein hiljaista ja rauhallista. Helppo hiljentyä.
Ja sotkuista, haisevaa?
Luitko otsikon? Osaatko lukea?
Ei kysytty nyt kenenkään sukulaisesta.
Sinä yksinäinen piilokaappihomo tai julkihomo siis vastaat. 💩😂