Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aasian tsunamista 20 vuotta. Maailma ei unohda aaltoa, joka vei 200 000 ihmistä haudoilleen. 😢😭😭 Muistatko tsunamin? 🌊

Vierailija
21.12.2024 |

Suomalaisia kuoli 179. Joistakin perheistä kuolivat kaikki tai jäi lapsi tai toinen vanhemmista eloon. Saattoipa perhe olla Thaimaassa juuri silloin vain siksi, että oli saanut matkan joltakin lahjaksi.

Lentokoneet toivat viikosta toiseen ruumisarkkuja Helsinki-Vantaalle. Torvi soitti surusävelmän ja ruumisautojen letka lähti hiljaa liikkeelle...

Ainoa eloonjäänyt sai Suomeen postia Thaimaan viranomaisilta: Sormus, lompakko, passi... Joskus kadonneesta ei löytynyt jälkeäkään.

Siis tuo talvi 2004 - 2005 oli aivan kamala! Onko av:lla ihmisiä, jotka muistavat nuo kauheat ajat?

Kommentit (422)

Vierailija
281/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aki Sirkesalon se vei ikuiselle uinnille.

Vei koko perheen.

Jokainen kuoli.

Aki, vaimo ja lapset.

Aki olisi nyt 62v, vaimonsa 58v ja lapset 28v ja 24v :(

https://www.is.fi/viihde/art-2000010907981.html

Vierailija
282/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja unissa yhä. Kaikki muut meni paitsi minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

💔

Vierailija
284/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
285/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan .   Olen jutellut ihmise kanssa , joka menetti pienet lapsensa ja puolisonsa. Hädintuskin itse selvisi.   Ja siitä sitten elämää piti jatkaa.

Vierailija
286/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olitte? Me oltiin Khao Lakissa.

Vierailija
287/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Minulla on lämmin muisto Aki Sirkesalosta. Hän kysyi minkä biisin hän seuraavaksi esittäisi ja minä sieltä kommentoin yleisöstä ja Aki tarttui minun pikkurilliin kun me siinä jotain höpöteltiin hetki ja koko baari hiljeni kuuntelemaan. Vielä on Akin CD tallessa.

😍😥

Vierailija
288/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri menetti vanhempansa siellä. En ole ihan varma kuoliko molemmat vanhemmat vai vaan toinen. Koulussa sai erityiskohtelua sen takia.

Vierailija
289/422 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja katsella noita videoita, jotka on kuvattu aivan rannan tuntumassa ennen aallon saapumista. Moni niissä näkyvistä ihmisistä todennäköisesti menetti henkensä.

Moni pyrki varmasti myös hotellin huoneisiin turvaan ja kuoli sitten romahduksen alle.

Vierailija
290/422 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että ulkomaalaisia olisi jäänyt joukkohautoihin thaimaahan?

Vierailija
291/422 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on ainakin yksi hautausmaa, johon on haudattu tunnistamattomat uhrit. 

Varmasti on mahdollista.

Vierailija
292/422 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin

Vierailija
293/422 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, koska olin silloin itsekin Thaimaassa. En kuitenkaan onneksi ollut tsunamialueella.

Kotimatkalla oli koneenvaihto Bangkokissa. Oli silloin harvinaisen vaitelista porukkaa Finnairin lennolla. Ei tehnyt mieli kysellä vierustovereilta oliko mukava lomareissu. Finnairin koneen etuosaan oli sisustettu tilapäissairaala, jossa loukkaantuneita kuljetettiin takaisin Suomeen. Heidät oli otettu kyytiin ensimmäisinä ja me muut matkustajat kävelimme etuosan läpi omille paikoillemme. Vaikka oli luminen ja kylmä talvi, osa matkustajista saapui perille shortseissa, kun lämpimämmät vaatteet ja muut matkatavarat olivat sattuneesta syystä kadonneet.

Vierailija
294/422 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri menetti vanhempansa siellä. En ole ihan varma kuoliko molemmat vanhemmat vai vaan toinen. Koulussa sai erityiskohtelua sen takia.

Niin just sitten. Saavatko muutkin vanhempansa menettäneet erityiskohtelua koulussa? Vai vain tsunamissa olleet?

Ihmisiä kohdellaan Suomessa eriarvoisesti.

Vierailija
295/422 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryimme Khao Lakista Pattayalle juhlimaan. Oltiin aika kännissä koko matka. Olihan Pattayallakin vähän alakuloinen tunnelma, mutta se ei haitannut kun halpaa olutta riitti edelleen. :D

Vierailija
296/422 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko luulet maailman muistavan tsunamin? Entä edesmennyttä isoisääsi? Miespolvet vaipuvat unholaan. Koita päästää irti siitä niin voit paremmin.

Olen samaa mieltä. Miksi pitää kaivella ja muistella. Ei sieltä kukaan takaisin tule. Meiltä on menehtynyt lapsi, mikäli emme olisi opetelleet elämään asian kanssa, olisimme tuhoon tuomittuja. Meillä on muitakin lapsia ja oma elämä elettävänä. 

muistelemme menetystä lämmöllä, eli lasta, joka tuotti paljon iloa. 

Vierailija
297/422 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla todella nuori tai pahasti dementoitunut, jos ei muista 10v takaista isosti uutisoitua asiaa. Siltikin, vaikka ei olisi koskettanut henkilökohtaisesti. Kyllä tällaiset Estoniat, tsunamit, kouluampumiset jne. muistetaan. 

Onkait siitä 20 vuotta?! 

Vierailija
298/422 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako suomalaista sodat vei? Muuan diktaattori sai sen aikaan! 

Vierailija
299/422 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika syntyi just samana päivänä (21.12.2004) joten jäänyt kyllä mieleen kristallinkirkkaana. 

Joo mut tsunami 26.12.2004. 

Vierailija
300/422 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poika syntyi just samana päivänä (21.12.2004) joten jäänyt kyllä mieleen kristallinkirkkaana. 

"Intian valtameren maanjäristys oli merenalainen maanjäristys, joka tapahtui Intian valtameressä 26. joulukuuta 2004"

Miten meni noin niin kuin omasta mielestä sen kristallinkirkkauden suhteen? 

Muistaa poikansa syntymän kristallinkirkkaana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi