Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aasian tsunamista 20 vuotta. Maailma ei unohda aaltoa, joka vei 200 000 ihmistä haudoilleen. 😢😭😭 Muistatko tsunamin? 🌊

Vierailija
21.12.2024 |

Suomalaisia kuoli 179. Joistakin perheistä kuolivat kaikki tai jäi lapsi tai toinen vanhemmista eloon. Saattoipa perhe olla Thaimaassa juuri silloin vain siksi, että oli saanut matkan joltakin lahjaksi.

Lentokoneet toivat viikosta toiseen ruumisarkkuja Helsinki-Vantaalle. Torvi soitti surusävelmän ja ruumisautojen letka lähti hiljaa liikkeelle...

Ainoa eloonjäänyt sai Suomeen postia Thaimaan viranomaisilta: Sormus, lompakko, passi... Joskus kadonneesta ei löytynyt jälkeäkään.

Siis tuo talvi 2004 - 2005 oli aivan kamala! Onko av:lla ihmisiä, jotka muistavat nuo kauheat ajat?

Kommentit (420)

Vierailija
321/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Naapuriperheestä kuoli kolme ihmistä, asuivat samalla kadulla ja heillä samanikäinen tytär kuin itse olin.

Mikä paikkakunta?

Vierailija
322/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa valitusta. Suomessa toimittiin erinomaisesti olosuhteisiin nähden. Moni valitti, ettei ulkoministeriön kriisipuhelimeen saa yhteyttä, mutta vikana oli ruuhkautuminen, koska yhdestä ja samasta kadonneesta ihmisestä saattoi soittaa kymmenen omaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Naapuriperheestä kuoli kolme ihmistä, asuivat samalla kadulla ja heillä samanikäinen tytär kuin itse olin.

Mikä paikkakunta?

Mitä väliä? Varmaan tuollaisia perheitä oli useammaltakin paikkakunnalta.

Vierailija
324/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta?

No voihan sen silti kertoa. Eihän täällä kukaan kenenkään henkilöllisyyttä tiedä.

Vierailija
325/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta?

No voihan sen silti kertoa. Eihän täällä kukaan kenenkään henkilöllisyyttä tiedä.

Ja miksi haluaisit tietää tämän paikkakunnan?

Vierailija
326/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tuo talvi oli aika kiva, ei paljoa lunta ja kevät tuli tosi aikaisin.

Vierailija
327/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut keneenkään tuntemaani. Jatkoin arkeani.

Vierailija
328/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta?

Miksi sitten kertoi niin tarkasti tuosta perheestä?

Vierailija
329/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän maailma sen vähitellen unohtaa. Ei se koskettanut kuin osaa ihmisistä ja Suomessa hyvin pientä osaa verrattuna koko maailmaan ja esim. paikallisiin. Tuo tapaus on jo painunut historiaan ja uusia asioita tullut tilalle.

Vierailija
330/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se talvi ollut mitenkään kamala. Ihan mukava se oli. Täällä me vietimme kotona rauhassa joulua ja uutta vuotta rakkaittemme kesken <3

Vierailija
331/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta?

Eipä tuo nyt kovin tarkkaa ollut, kolme kuoli ja perheeseen kuului hänen itsensä ikäinen tytär.

Vierailija
332/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tyttöystäväni kuoli tuossa tsunamissa. Emme olleet enää yhdessä, mutta kyllä se silti riipaisi.

Vierailija
333/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta?

Eipä tuo nyt kovin tarkkaa ollut, kolme kuoli ja perheeseen kuului hänen itsensä ikäinen tytär.

Ja mainitsi vielä että asuivat samalla kadulla. Miksi kertoi noinkin tarkkaan?

Vierailija
334/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla yläasteella yhden oppilaan perheestä katosi tsunamissa toinen perheen vanhemmista ja kaksi sisarusta, ilmestyi kuitenkin normaalisti kouluun.

Vierailija
335/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sä haluat tietää vielä tarkempaan?

Vierailija
336/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla yläasteella yhden oppilaan perheestä katosi tsunamissa toinen perheen vanhemmista ja kaksi sisarusta, ilmestyi kuitenkin normaalisti kouluun.

Ei varmaan ollut moksiskaan. Näitähän kuulemma oli.

Vierailija
337/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ruumisautojen letka? Silloin kun läheisiäni oltiin vastassa, niin ei siellä mitään letkaa ollut. Yksi ruumisauto ja toisen kohdalla kaksi ruumisautoa.

Vierailija
338/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten halusi vaan takaisin arkeen? Tsunamihan tapahtui jo joulun aikaan, kun koulut alkoi ehkä loppiaisen jälkeen oli tapahtuneesta jo viikko tai pari.

Vierailija
339/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten halusi vaan takaisin arkeen? Tsunamihan tapahtui jo joulun aikaan, kun koulut alkoi ehkä loppiaisen jälkeen oli tapahtuneesta jo viikko tai pari.

Ei kai ihmisen tarvitse kotona kököttää viikkotolkulla, varsinkaan jos ei itse halua tai kokee paremmaksi tehdä välillä jotain muuta, kuten nähdä kavereita tai mennä kouluun.

Vierailija
340/420 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia jäi tunnistamatta vain viisi.