**EX-HAAHUT VIIKKO 9**
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=blue] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=blue] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (55)
Varmaan on huojennus suuri nyt, kun kauan odotetut vastaukset sait.
DreamOnelle kiitokset päivityksestä :)
harvakseltaan supisteleva mami, 39+5
Nyt ei muuta kuin vaan täysin rinnoin nauttimaan odotuksesta, voi että olen onnellinen teidän puolesta! Marisille terkkuja virtuaalitsemppaajilta ; )
Ultsi, eihän tuossa makeanhimossa mitään mutta kun mun pitäisi noudattaa raskausdiabetesdieettiä.. eri oikein ole onnistunut : /
nyt päiksyille!
Ainiin, Titiiiii? Ethän sä nyt vaan oo lähtenyt jo synnärille kun sellaista maalailin..?
e-v
Ei kai vaan oo jo rouvalla vauveli kainalossa,kun ei ole kirjoitellut =)
Minäkin taidan nyt rohkaista mieleni ja astua mukaan keskusteluihin. Olen lukenut ketjuanne jo siitä asti kun raskauduin, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, kun olen pelännyt niin kovin miten tämän odotuksen käy. Taustasta sen verran, että meillä on poika s.-04 ja toinen poikamme syntyi kuolleena rv 22+6 7/06. Eli yksi keskiraskauden keskenmeno on tullut koettua. Nyt meneillään on kolmas odotus ja rv 16+2, laskettu aika 13.8.
Kovin on ollut vaikeaa tämä odottaminen kun pelot ovat niin kovat. Asiaa ei ole yhtään helpottanut se, että minulla on ollut koko ajan ajoittain veristä vuotoa noin viikon tai kahden välein päivä tai pari. Tuon takia olenkin käynyt ultrassa jo vissiin 6 kertaa, mukaan lukien np-ultra. Eilen vierailin viimeksi naistenpolilla ja nyt vuodon syyksi annettiin lähellä kohdunsuuta sijaitseva istukka. Osaltaan vuotoihin voi kuulemma myös vaikuttaa verenohennuslääkitys joka minulla on käytössä tukostaipumuksen vuoksi. Yritän taas kerran asennoitua positiivisesti, kun nyt lääkäri sentään osasi jonkinlaisen selityksen noille vuodoille antaa.
Siinäpä vuodatusta jo kerrakseen tästä omasta olostani.
Helgalle onnittelut helpottavista tuloksista ja nyt vaan nauttimaan masusta ja odotuksen onnesta : ) Koska sulla on muuten tuo rakenne ultra? Säilyyköhän toi la samana, kun näyttäis et mentäis ehkä tasatahtia mahoinemme?
Muille oikein hyviä vointeja, kommentoin paremmin kun lueskelen vielä huolellisemmin ketjun läpi.
Kaisuli
Eli rv:t tänään 16+3.
Listaemo Dream One, esittely listaan tuossa alla
Kaisuli79, minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. Uuden tulokkaan la 13.8.
Helgalle taaltakin onnenpotku! Kylla helpotti?!
Limettiko se mietti meitin sakkia? Eihan naita viela ole kuin nelja likkaa ja mies, hyvin mahtuu viides jonon jatkeeksi! Ja onneks on mies joka auttaa kotitoissa tosi paljon, vaikka raskaan tyopaivan jalkeenkin! Ja likatkin sen verran isoja etta nuorimmainenkin on omatoiminen 3 ja 1/2 vuotias! Kun alkaa vasyttaa menen pitkalleni ja kun kotityot ahdistaa, lopetan niiden tekemisen, heh hee! Valiaikaistahan tama on, ja teenhan mina noita hommiakin, mutta hiljaa hyvaa tulee -menetelmalla! Onhan mulla kotiaitina koko paiva aikaa!!!
Ulkoiltua mun tulee kylla aivan liian vahan, vaikka ' lohduttaudun' ajatuksella etta ikkunat on selkkosen selallaan koko paivan niin tuleehan sita raitista ilmaa noinkin, heh!
Mutta liikkuminen on aika vaivalloista, vasyttaa niin kovasti pienenkin spurtin tehtya, etta on jaany sitten tekematta; ja siita seuraa taa toinen ah, niin ihana odottajan vitsaus, eli ummetus!!
Mutta kylla tama tasta, kesaan pain menossa ja silloin onkin hauskaa lyllertaa paikasta toiseen +40 asteen helteissa!
Voikaa hyvin -levinia ja hope rv 11+5 -
Ihan ensimmäiseksi ONNITTELUT HELGALLE aivan ihanista tuloksista. Itellä oli koko ajan fiilis, että saatte hyviä uutisia, mutta eihän noista koskaan tiedä. Tosi ihanaa, että tulokset oli niitä kaivattuja ja nyt ei muuta kun ylpeästi massua esittelemään ja TODELLAKIN paijaile masua oikein olan takaa. =)
Sitten suoraan ( . )
Elikkäs yhes koos ollaan täällä edelleen. Vauva möyrii tuolla masussa, mutta ei riittävästi siihen nähden, että voisi edes villeimmissä kuvitelmissa luulla hänen kääntyvän toisinpäin. No istukoot sitten jos kerran niin on mukavampi. Mitäs sitä toista pakottamaan. =)
Koneelle en vaan ole jaksanut millään tulla kun olo on ihan vetämätön. En ole saanut kahteen päivään mitään aikaiseksi!!! Eilisestä iltapäivästä asti on ketuttanut oikein kunnolla, kun tunsin että väsyttää ihan kauheesti ja kurkku tuntui tuosta vasemmalta puolelta kipeeltä.
No arvasin sen heti, että kai mä nyt sitten tulen tässä kipeeksi kun kaikki muut on ympärillä sairastaneet flunssat, poskiontelontulehdukset, silmätulehdukset, korvatulehdukset, okesennus- ja mahataudit, ja kuin ihmeen kaupalla ite on pystynyt välttämään ne kaikki...niimpä niin...tähän asti. Nyt sitten on olo, että kipeeksi olen tulossa ja kovaa kyytiä. Tänäänkään en ole oikein sängystä ylös päässyt kun vaan nukkunut...joka paikkaa kolottaa ja kurkku on niin kipee, että on tosi vaikea niellä. Nokka ei kyllä vuoda, eikä ole vielä kuumettakaan, mutta sellainen fiilis, että on vaan ajan kysymys nouseeko kuume ja mihin lukemiin. Joten alla päin olen täällä ollut kun mietin, että pitäs sitten ittensä ehtiä saada kuntoon ens torstaiksi kun sinne sektioon pitäs mennä. Osaako joku sanoa, että tekeekö ne edes sektiota kipeenä oleville, tai jos on kuumetta tai kova flunssa? Vai siirretäänkö sitä leikkausaikaa suosilla. No toivottavasti ehdin vielä parantua...tai toivotaan jos tää vaikka ei tästä nyt paheniskaan, vaan menis ohi helpommalla. Mullehan meinas kertaalleen jo flunssa iskeä, mutta sain sen menemän ohi. Saa nähdä onnistunko taikomaan sitä tiehensä toista kertaa...
Mutta nyt en yksinkertaisesti vaan jaksa kirjoittaa enempää. Painun takas peiton alle ja keitän itelleni termarillisen mustaherukkamehua ja lapon sitä naamariini.
Väsähtänyt titi ja kirmeli rv 37+6 (tasan vko sektioon) Jaiks!
Ja suuren suuret pahoittelut noinkin myöhäisestä keskenmenostasi. Minulla km:t olivat rv 12+5 ja 14+5 ja tässä raskaudessa myös minulla nyt ollut tuo verenohennuslääkitys alusta asti (Fragmin- pistokset ja ASA 100mg/vrk). Onnea raskauteen!
Titille toivotan paranemista tai edes mahdollisimman lievää flunssaa! Meillä vähän sama juttu, tosin mä tiedän, etten mitenkään saa flunssaa paranemaan nopeammin tai häipymään alkuunsa.. Mulla se tulee aina samalla " ryminällä" sillon kun tulee ja saman kaavan mukaan. Nyt vielä täytyy niistää mutaman kerran päivässä. Yskää ei vielä ole. Yöt on pahimmat, kun nenä muutenkin ollut koko raskausajan tukossa ja nyt sitten vielä tää. Onneksi Nasolin on auttanu täydellisesti! Eniten surettaa tuo miehen " kohtalo" . Hänellä alkoi vasta nyt kunnolla flunssa, ja juuri tuossa valitti, että aivan mahottomasti tulee räkää.. Suree, ettei sitten pääsisi synnytykseen mukaan ja hän kun on niin tottunut niitä napanuoria leikkelemään.. ;)
Tuosta leikkauksesta en tiedä; itsekin olen samaa miettinyt. Kiireelliset tietysti on tehtävä, mutta mitenhän suunnitellut..? Miten muuten oletkin saanut tuon sektioajan noin hyvissä ajoin, siis jo 38+ jotain? Voisin kuvitella, että jos ei mitään välittömiä synnytyksen merkkejä silloin ole, leikkausta voitaisiin siirtääkin jonkin verran..? Saatko sairaalasta mitään kirjallisia ohjeita enää? Niissähän luulisi mainittavan, jos mahdollisista flunssista olisi jotain haittaa tms. Niin mutta hei joo; eikai sitä suunniteltua sektiota nukutuksessa tehdä??! Silloin olisi varmasti tarkempaa tuon flunssan kanssa, kun ei lunssaista mielellään nukuteta. Mut mähän en tiiä mitään, kunhan höpötän..
mami, 39+5
katri72:
Tää nyt tulee kyselemään yhtä juttua, josko osaisitte sanoa..Tiedättekö kuinka aikaisin voi plussa näkyä labran testissä? Meinaan vain, että silloin kun siellä kävin, niin oli kulunu 5 päivää edellisestä s-kerrasta. Voiko missään näkyä niin pian?
Sen takia tässä vain kyselen, kun olisi niin tutun oloisia oireita taas, että onko sitä vai olenko vain tulossa kipeäksi. Menkat ei kuitenkaan ole vielä alkanu. Valkkaria tulee taas lorisemalla ja olenkin luullut että nyt ne menkat alkaa, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole yhtään punaista näkyny. Sitten on ihan armoton väsymys taas päällä, paleltaa, päätä särkee ja on pahoinvointia.... Siis kun ajattelee, että meilläkin on vesisänky, jonka vesi on n. 30 asteista ja silti mä palelen nyt täkin alla. Tuo valkkarin lorinan tunsin muistaakseni ekan kerran pari päivää sitten. Nuo muut alkoi eilen ja on nytkin.
En nyt liikoja odota mistään, ja ehkä vain olen tulossa kipeäksi, mutta mietin vain tuota ajoitustakin että olisko se periaatteessa mahdollista...
Hui, kun monella onkin jo ihan loppurutistukset menossa! Ihanaa taas kohta lukea täältä teidän vauvauutisia. =) Tsemppiä ja onnea koitokseen kaikille loppuvaiheessa menijöille!!
Katri
katri72:
Tää nyt tulee kyselemään yhtä juttua, josko osaisitte sanoa..Tiedättekö kuinka aikaisin voi plussa näkyä labran testissä? Meinaan vain, että silloin kun siellä kävin, niin oli kulunu 5 päivää edellisestä s-kerrasta. Voiko missään näkyä niin pian?
Sen takia tässä vain kyselen, kun olisi niin tutun oloisia oireita taas, että onko sitä vai olenko vain tulossa kipeäksi. Menkat ei kuitenkaan ole vielä alkanu. Valkkaria tulee taas lorisemalla ja olenkin luullut että nyt ne menkat alkaa, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole yhtään punaista näkyny. Sitten on ihan armoton väsymys taas päällä, paleltaa, päätä särkee ja on pahoinvointia.... Siis kun ajattelee, että meilläkin on vesisänky, jonka vesi on n. 30 asteista ja silti mä palelen nyt täkin alla. Tuo valkkarin lorinan tunsin muistaakseni ekan kerran pari päivää sitten. Nuo muut alkoi eilen ja on nytkin.
En nyt liikoja odota mistään, ja ehkä vain olen tulossa kipeäksi, mutta mietin vain tuota ajoitustakin että olisko se periaatteessa mahdollista...
Hui, kun monella onkin jo ihan loppurutistukset menossa! Ihanaa taas kohta lukea täältä teidän vauvauutisia. =) Tsemppiä ja onnea koitokseen kaikille loppuvaiheessa menijöille!!
Katri
Tuutupii: Onnittelut kymppikerhoon pääsystä!!
titi75: Onpas sulla tosiaan jännää, kun nyt tiedät sektioajankohdan ja milloin oot tulossa äidiks. Toivotaanpa vielä, et jos Kirmeli kääntyis. Tsemppiä sinnepäin! Ikävästi varmaan vauva painaa, koeta vaan jaksella. Toivotaan, ettei flunssa äidy kovaksi. Paljon voimia sinne!
Eka: Uskon, et harmittaa jos nyt evätään mahdollisuus koskaan synnyttää alateitse. Vauvansaaminenhan on toki pääasia, ei se synnytystapa, mut ymmärrän,et olis hieno kokea myös alatiesynnytys. Vaatii varmasti vähän aikaa ennen kuin hyväksyt ajatuksen et sun kohdalla näin. Jaksuja!
mami-74: Tsemppiä sulle myös sinne, eipä taida olla pitkä matka enää kuljettavana masun kanssa sullakaan. Otat vaan rauhallisesti, saahan sitä kipulääkkeitä ja siel tukevat ja auttavat.
lumipyry70: Lämpimästi tervetuloa tähän joukkoon! Koeta lepäillä niin paljon kuin esikolta ehdit, vaikka voi vähäiseksi jäädä (meillä esikko 2v5kk). Suojelusenkelin vauvalle lähettelen, toivotaan, että pieni jaksaa matkassa mukana!
katri72: Eipä ole tietoa, miten aikaisin plussa voi labratestis näkyä. Soita labraan ja kysele! Plussasäteitä sinne sulle aina vaan!
Helga: Isot onnittelut noin hienoista kuulumisista!! Nyt voit rauhoittua odotukseen iloon!
kaisuli79: Tervetuloa sinullekin tähän porukkaan! Ja suojelusenkelin haluan sun pikkuiselle asukille lähettää, että pysyisi tämä pieni matkassa mukana. Ikävää, et sulla on nyt ollut vuotoa, toivotaan että vaan harmitonta. Kaikkea hyvää sulle!
ON: Niin ne päivät vähenee täälläkin, hurjaa tosiaan nähdä nimensä kolmosena, kun just plussasin. Nyt on pari päivää kiristellyt masua ikävästi, supistellutkin menkkajomotusmaisesti kipuillen muutamia kertoja tai kivutta aina kun liikkuu. Et kyllä tuolla jotain tapahtuu. Varsin hankala olo, masu ihan kireenä eikä siel taida vauvalla olla tilaa paljon ja oma olo kuin ison elefantin. Haluais vaan makoilla, mutta kun se ei millään ole mahdollista, esikoinen pitää jatkuvassa liikkeessä.
Huomen pitää käydä viimein hakemassa ne patjat ja lakanat et saan lasten sängyt kuntoon sekä pestä villavaatteet. Muuten kaikki sairaalakassien pakkaamista myöten valmista.
Kun mies tuli kotiin jokin aika sitten ja tuli kuikuilee mitä puuhaan netissä, tokaisi sitten että mun pitäis jo pakata kassit mulle ja vauvalle et eihän siinä enää niin pitkään mene kun lähdetään oikeasti. Totta! Ihanasti tuo oli sanottu, alkaa mieskin tajuta et vikoja päiviä/viikkoja viedään.
Nyt on alkanut ihan oikeesti olla tosi tukalaa, selkä jumis ja supistelee usein. Närästää kiitettävästi ja siihen ei tunnu juurikaan auttavan et syö säännöllisesi. Myös nännit on tosi arat ja kutiavat, sais rasvata tai öljytä monta kertaa päivässä. Ja turvotusta on kauttaaltaan ainakin vähän, eilen en meinannu saada sormusta pois. Nyt en sitä laita ennen kuin vauva syntynyt.
Jännittää tosiaan et milloin kaikki alkaa ja miten.. Kun sitä ei tiedä. Yleensä yritän ajoissa aina nukkumaan, ajatuksella että mitä jos tänä yönä. Nyt kökin täällä kun esikkon nukahti vasta 1,5h sitten, kivan myöhään! Selkää kyllä jumittaa. Se on kumma, jaksaa puolisen tuntia istua, sit ihan jumis ja inha olo.
Et ehkä mä häviän tästä tuskailemasta, sainpahan ainakin teitin kuulumiset luettua ja vähän raapusteltua jotain. Hävyttömän vähän täällä jaksaa enää käydä, nyt tosiaan fysiikka remppaa sen verran ettei pysty istuu ja kirjoittaa.
Kaikille hyvää odotusta ja tsemppiä! Ootte ihania siskot!
Lizie & Mönkijäinen 38+5
Olo on vähän parempi. Kurkkkukipu ei ole enää niin raastava, eikä nieleminen satu niin kovasti. Mutta ei tuo ihan kunnossa vielä ole. Pikkuisen tuntuu olevan limaa tuolla kurkussa, mutta toivon nyt tosiaan, että pääsisin vielä toisenkin kerran säikähdyksellä tästä.
Yritän vähän kommentoida, kun on jäänyt vähälle:
MAMI: Tuo sektioaika on tosiaan mulla niin, että vko on sillon torstaina 38+6, eli vaan päivä jää uupumaan tuosta vkosta ennen laskettua aikaa. Perjantaille 39+0 olis myös ollut sektioaika, mutta ajattelin, että jos valkkaan ton torstain, niin mahdollisesti pääsis sitten heti vkonlopun jälkeen maanantaina sairaalasta kotiutumaan, jos kaikki menee hyvin. Toisaalta jos olis miettinyt niin päin, että olisin vaan sen perjantain ottanut, kun olis ollut yksi päivä lisää " armon aikaa" odotella, josko vaikka tuo Kirmeliini vielä ehtis kääntyä. Nyt kyllä tuntuu, että ei tosiaan niin suuria eleitä ole siihen suuntaan, että tää tilanne tästä muuttuis ja olo alkaa masun kanssa olemaan aikas tukala, joten siltä osin ihan mieluusti sitten jo olenkin sinne sairaalaan menossa.
Aijaa...mullekkin tuli ihan yllärinä, että mies ei pääsis synnytykseen mukaan...eli ei sit varmaan tuonne sektioonkaan jos olis vielä flunssanen. Mullahan tosiaan kun ukko on potenut ne kaikki mahdolliset lasten tulehdukset nyt sen flunssan päälle. Mutta kahden antipioottikuurin jälkeen on nyt parantunut oikeastaan kokonaan. Sanoinkin aamulla vielä kun lähti töihin, että kunnolla päälle, ettet nyt enää ehdi tulla uudestaan kipeeksi. Toivottavasti sieläkin mies paranee nyt sitten ennen h-hetkeä. Tärkeitä asioita nää on miehellekkin ja varsinkin kun on tottunut olemaan mukana. Paranemissäteitä lähetän hänelle. =)
LIZIE: Niin siis ajatteleppa tosiaan miten tuo nimilista on lyhentynyt tässä kuukausien myötä. Tuntuu ihan käsittämättömältä miten pian oma vuoro nyt on. Itseasiassa...olenkos mä nyt sitten seuraava jollei tuo Mami ehdi ennen mua lähtemään laitokselle? Hui kun jännittää !!! Täällä tosiaan kyllä VAHVASTI näyttää siltä, että sektiota ei estä kyllä mikään enää. Kun päivät vähenee ja tuo laiskamato tuolla masussa vaan köllyttelee istuallaan, niin en usko, että mitään spurttia enää saa. Sepä vasta oliskin yllätys jos vielä muutos tilanteeseen tulis. Tosin nyt alkaa olla jo NIIN lähellä tuo sektio ja tapaaminen uuden tulokkaan kanssa, että nyt jos miettisin, että vielä Kirmeli kääntyis päivää paria ennen, niin mahtais ne tulevat lisäodotusvkot tuntua pitkiltä. Eli sektion tulosta huolimatta kai siltä osin positiivisin mielin, että olishan tuo masuasukki jo kiva kohdata. Pikkuinen pääsee äidin syliin. Ihanaa!!! =D
Ja nyt LIZIE pikaisesti pakkaat kyllä sen sairaalakassin valmiiksi. Sielä tosiaan lähtö voi tulla millon tahansa. Katotaan ehditkö ennen mua... ? ;-)
LUMIPYRY: Tervetuloa mukaan ex-haahuilemaan. Kiva, että saadaan väkeä lisää kun toinen pää harvenee. =) Koitahan lepoilla mahd. paljon.
KAISULI: Huiskista huis...yritän täältä huiskia niitä vuotoja sinulta mahdollisimman kauas. Ne ovat kurja seuralainen kun haluaisi odottaa ilman ylimääräisiä huolia. Teillä vielä kovin myöhäinen vauvan menetys ollut aiemmin, niin ei kyllä mieltä ylennä ja huoli on varmasti kova tästä pikkuisesta. Suojelusenkeleitä loppuodotukseen kuitenkin kovasti lähettelen täältä.
HELGA se taitaa olla niin onnellinen ja pyörryksissä vieläkin niistä iloisista uutisista, että ei varmaan tälläkin hetkellä on masun esittelykierroksella ja/tai paijailee masua. Hyvä niin. Tulehan taas moikkaamaan. =)
EKA-VEKARA: Onko teillä nuo lamppu poppakonstit tehonneet tai kontillaan olot? Täällä eivät tosiaan tuottaneet tulosta ja nyt en ole jokuseen päivään enää viitsinyt toista kiusata. Hän kun ei nähtävästi halua kääntyä, niin kai se luonto on sitten näin sen meillä tarkoittanut meneväksi. Eli ite tossa luovutin jo poppakonsteista ja ajattelin, että kääntykööt itte jos huvittaa ja eipä näytä toista huvittavan. Ja päivät sektioaamuun vaan vähenee...
Oma pullea ( . )
Mies odottaa kovasti jo pikkuihmisen näkemistä ja touhuaa kovasti jo varpajaisia. ;-) Ensimmäinen kun on, niin kauhee tärinä niistä varpajaisistakin. No ymmärtäähän sen. Lupasi kuulemma mammaakin sitten kovasti hemmotella kun pääsen sairaalasta. =) Tänään niin onnetteli tuota Kirmeliä uuden täyden vkon umpeutumisesta. Ja näillä näkymine sitä 39+0 vkoa ei tulekkaan täyteen. Jestas, että kouraisee ajatuskin masun pohjalta. Kovasti kaikki jo soittelevat ja toivottelevat onnea sektioon ja vauvan tulolle. Jotenkin niin hassua tosiaan kun hyvä, ettei ihmiset ole jo kukkalähetyksiään valmiiksi ens torstaille tilanneet. Itseä hirvittää kun viimeiseen asti jännittää, että meneeköhän kaikki niin kun pitää ja mitä jos jotain tuleekin. Mutta parempi yrittää olla miettimättä liikoja. Just joo... =)
Pakko vielä päästä käymään sielä Ideaparkissa. Ajattelin, että käyn nyt heti aamusta, kun sielä on rauhallisempaa. Mulla menee siihen lyllertämiseen kaupasta toiseen niin paljon aikaa, että saa nähdä pääsenkö ekaa kauppaa pidemmälle. Kyllä niin kovasti alkaa jo repimään tuota masua jos yrittää pidempää matkaa kävellä. Ja muutenkaan en viitsi sielä kauheen kauaa olla kun/jos tää olo tästä nyt vaikka paheneekin.
Taidan vielä käydä sitä imetyspaitaa kattomassa josko joku kiva löytyis. Vähän apteekissa ja Kirmelille vielä yhdet sellaise puuvillaiset ohkaset " peukalottomat tumput" kun mulla oli niitä vaan yhdet ja tuli mieleen, että jotkut vauvat jos on kovia raapimaan itteensä vahingossa, niin saisi vähän sisälläkin laittaa suojaksi jos tarve vaatii. Ja samoin saa toiset vaihtojutuiksi ulkotumppujen alle.
Mutta kai mä tästä riennän, jos ehtis vielä vaikka levolle sitten ennen kun mies tulee töistä ja lähdetään taas ruokakaupoille.
Pulleita vointeja kaikille ja suppareita niille, jotka kovasti niitä toivovat! =)
titi ja kirmeli rv 38+0 RIKS, RAKS, POKS !!! (6 yötä sektioon)
Helga: Suuret onnittelut ihanista uutisista joita sait!! Olen tosi iloinen puolestanne! Kyllä teitä jännityksessä pidettiinkin. Huippujuttu, mahtavaa!
Kaisuli: Tervetuloa joukkoon tummaan! Tai oikeasti kovin värikkääseen, mutta tuo on vanha sanonta :) Lisäsin sinut listoille, päivitys näkyy sitten ensi viikon alussa uudessa pinossa.
Tänään ja eilen vatsassa on ollut enemmän pientä vipellystä kuin aikoihin, toivottavasti merkkaa sitä että liikkeet alkavat kohta tuntua suurina ja vahvoina. Rankka työviikko verottaa voimia huomattavasti, katsotaan jos viikonloppuna jaksan ja ehdin kirjuutella ajan kanssa.
Mukavaa perjantaita kaikille
toivottaa D.O. ja nappula rv 19+2
Ihan ekana [b] Helga: [/b] Aivan mahtavia uutisia! Ihanaa! Täällä liikutuin kyyneliin sun viestistä. Voih, niin iloinen olen teidän puolesta. Kysyitkö sukupuolta? :)
[b] Kaisulille [/b] tervetulotoivotus!
Omaan napaan ei erikoisempia. Pahaa oloa ollut taas ilmassa parina päivänä, no eikös sen pitäisi kohta puoliin jo loppua, hyvin on jo hiipunutkin. Mahaa on nipistellyt ja jomotellut oikein olan takaa parina päivänä, toivottavasti sekin helpottaisi pian. Vaikka uskon kaiken olevan hyvin, ei sattuminen koskaan mieltä ylennä...
Tuutis ja Maha rv 10+5
Aamulla soitin ensi töikseni sinne genetiikan osastolle ja kyselin josko mun tulokset näkyis koneella..... Sanoin, et alkaa tää odotus piina olla varsin kamalaa. Täti naureskeli ja sanoi, että kyllä näkyy, posti on lähtenyt eilen matkalle:
MEILLE SYNTYY ELOKUUSSA KROMOSOMEILTAAN TERVE VAUVA!!!!!!!
( ja ettei joku ymmärrä väärin niin tutkittujen kromosomien perusteella terve.)
Olin puhelimessa vaan et " Mahtavaa!!!" ja sit meninkin ihan sekaisin. =D
Postimies oli tuonu postin ja eipä kirjettä näkyny, joten onneks soitin sinne! Todennäköisesti on huomenna laatikossa sit vasta.
Tää päivä on mun elämäni paras päivä. Ja nyt alkaa sellainen masun esittely kierros ettei kukaan usko todeks.... Mä oon joutunu niin kauan valehtelemaan ja peittelemään tätä kupua, et sekin on jo aiheuttanu harmaita hiuksia ja oon ihan varma, et pari kaveria kuvittelee mun suuttununeen niille, kun keksin koko ajan tekosyitä, et miks en voi lähteä baariin heidän kanssa jne.
Siis kerta kaikkisen ihanaa vaan kaikki!!!!!
Kiitos teille kun jaksoitte tsempittää mua uskomaan, et kyllä kaikki kääntyy parhain päin!!!!
Ootte ihania kaikki!!!!!
Nyt mää lähen vetistelemään taas kerran sohvan nurkkaan ja paijailemaan masua....
Terkuin Super onnellinen Helga & Mies & Maris rv16+3 / 17+3