**EX-HAAHUT VIIKKO 9**
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=blue] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=blue] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (55)
Synnytykseen valmistautujille: kaikkea hyvaa ja paljon voimia loppurutistukseen! Ja heti tietty unohtui nikki, mutta sille jota kovasti pelottaa; kylla sulle viela tulee noitten supistusten kera sellainen olo, etta kylla tama tasta! Pakottava tarve saada vauveli ulos kun sen aika tulee... onneks meidan nupit on luotu tuota ' paatavoitetta' silmallapitaen ja luonto hoitaa tehtavansa aikanaan... Peratilassa olevalle ei tietty ihan sama juttu varmasti ole, mutta sulle paljon pikaparanemisia sitten sektiohaavalle! Ja varmasti kaikki menee hyvin, Onnea Molemmille!
Omaan napaan vaan sen verran, etta kasvaa ja toivottavasti voi hyvin!
Pari viikkoa odottelen minakin ja menen seuraavaan tarkastukseen, olen kayny nyt alkukolmannekselle yksityisella, mutta nyt olen menossa ystavalleni kunnalliselle puolella, pienta saastoa siinakin! Kun viela noita verikokeita joudun tekemaan joka kuukausi yksityisessa labrassa, niin rahanmenoa ei voi estaa!
Mutta mitapa sita ei kestaisi ja jaksaisi kun syyskuussa saisi tuon terveen nyytin syliini!
Voikaa kaikki hyvin
- levinia ja hope rv 11+3 -
niin että tiistaita vaan exille. Ihan päivistä sekaisin : )
kävinkin kurkkimassa viikonloppuna ja eilenkin, mutta oon vajonnut selvästi jonkin sorttiseen apatiaan että mitään ei jaksa eikä mitään saa aikaiseksi : / Noh eilen oli parempi päivä (vaikka poitsu nuhasteli kotona ja röhnötettiin vaan sohvalla vieretysten), oli ihan reipas olo kun oon nukkunut jo useamman yön hyvin eikä liitoksia/selkääkään särkenyt. Pystyi jopa kävelemään normaalisti. Menin tietysti kehumaan oloa miehelle, josta kohtalo(?) suivaantuneena valvotti yön ja aamusta taas ihan rampa olo! Ei pidä kehuman oloa, kostautuu heti. Tai sitten tuli tänään eilisenkin jomotukset.. Noh tänään aion ottaa rennosti ja katsella nauhoituksia ja olla ja möllöttää vaan!
Helga, toivottavasti saat ne ekat tiedot jo nopeaan niin ei tarttee panikoida puheluita tms. Kylläpä sullekin noita viikkoja jo on tullut! Kaippa se sun " tuumaustauko" = eli hetkisen palstahiljaisuus sai jotenkin nuo r-viikot vilahtamaan. Voi että miten täällä pidän peukkuja Mariksen puolesta, että ihan terveen paperit saa : ) Meinaatko kysyä sukupuolen, kun nehän selviää noissa testeissä?
Mami, eikös vaan tunnu kummalta nähdä nimensä tuolla alkupäässä! Kääk, mäkin jo kolmantena siellä. Tää on ollut niin norsun odotus (kun oon ollut jo yli vuoden raskaana/ei raskaana kaikkien keskenmenojen kanssa + tämän raskauden jo alussa alkaneet vaivat), että ihan on sellainen epätodellinen olo, et ollaanko ihan loppusuoralla jo! Pelottavaa muttaq ihanaakin varmasti odottaa, että milloinkas se lähtö sitten tulee. Itse olisin niin kovasti halunnut kokea se hetken jolloin synnytys lähtee itsestään käyntiin.. *työstän edelleenkin tuota suunniteltua sektiota*
Titi, miten mulla kummasti kutittelee että saattaisit lähteä jo ennen suunniteltua! Tai sitten vaan ne viime viikon supparit kummittelee mun päässä : ) Hienot on neuvolakuulumiset loppupään menijälle! Elätteletkä enää yhtään toivoa, että kirmeli siellä kääntyis? Kun mulla oli sen perjantain jälkeen suoranainen vitutus ja harmitus, että ei enää käänny. Nyt oon taas pari päivää ollut kontillani ja harkinnut sitä taskulappujuttua jopa, eli kaippa jaksan toivoa ihan sektioon saakka. Toisaalta, jos tää olisi kääntynyt yllättäen ja salaa sektioaamuna, niin mut lähetetään kuulemma kotiin odottamaan spontaania synnytystä, etten nyt tiedä miltä tuntuis lähteä vielä jatkoajalle, kun alkaa olla näin kypsä : /
jahas, alkaa olla sormet nakkeina taas ja pitäis varmaan poistua vaihtamaan päivävaatteet päälle jo näinkin aikaseen.
palailen nohan kohan jakselen
eka-vekara + minttuisa vadelma rv 37+5
Pääsin tänään lääkärille, joka tarkisti kohdun suun tilanteen noitten supistusten jälkeen. Sanoi että hyvältä näyttää, vähän on pehmentynyt ja vauvan pää tuntuu, mutta kaulaa on vielä jäljellä ja ei näyttäisi siltä, että vielä olisi syntymässä. Sanoi myös, että ihan normaalisti voin elellä jos supistelee niin lepoa sitten. Epäili, että vauva olisi ollut jotenkin huonossa asennossa ja se olisi aiheuttanut nuo supistukset. Lohdutti myös, että hyvin alkaa jo viikkojakin olla. Itsellä on nyt huojentunut mieli. Aika hissukseen olen tässä ollut viimepäivät, ja turhiakin nippailuja tuolla vatsassa miettinyt, ehkä tässä nyt pikkuhiljaa taas pääsee normaali elämään kiinni. Kiitos kaikille supistusten pois huiskimisesta auttoi hyvin!
Helga: ainakin nyt toista odottaessa huomaan terveydenhoitajan ajattelevan, että tämä on tuttua minulle, eikä niin tarkkaan kaikkea käy läpi. Täytyy sitten vain kysyä, jos jokin jää mietityttämään. Joskus se on noille ammattilaisille vaikeaa muistaa, että me neuvoloissa asioivat äidit emme pienistä vihjaisuista välttämättä ymmärrä mitä tarkoittaa. Kysy seuraavalla kerralla rohkeasti ja niin monta kertaa, että saat kunnon vastauksen ja jos paljon huolestuttaa niin soita jo ennen sitä.
Hauskaa sinulla siellä miettiä, että onkohan nuo tuntemukset liikkeitä vai ei, minä ainakin luulisin, että ovat.
Mami: toivottavasti teillä siellä perhe paranisi pikaisesti ja mieskin pääsisi mukaan synnytykseen. Itsestä tuntuisi kyllä tosi ikävältä lähteä yksin synnyttämään, ketään muuta en voisi kuvitellakaan mukaan pyytäväni, kuin mieheni. Vaikka eihän sille mitään voi jos sattuisi olemaan kipeänä, niin pärjättävä olisi. Supistuksia sinnepäin!
Emunainen: ihanaltaa kuullostaa siun soittorasialeikit vauvelin kanssa, pitäisköhän kokeilla? On vaan tuota jammaamista tarpeeksi muutenkin.
DreamOne: Ihana viikonloppu sinulla ollut. Nautihan keskiraskauden iloista, kun paha olo on hellittänyt ja maha ei vielä hurjasti paina.
Tuutupii: Itsellä oli samanlainen hurja painon nousu alussa esikoista odottaessa, kun oli tosiaan napostelu ainut mikä oloa helpotti. Tässä raskaudessa taas aluksi paino laski, mutta nyt olen samoissa kiloissa, kuin ekassa raskaudessa näillä viikoilla, eli aivan hyvin voi vielä tasaantua tuo painonnousu. Älä turhia huoli, vaikka toki noita välipaloja voi yrittää keksiä sieltä terveellisemmästä päästä.
Levinia: kiva kuulla sinusta, että kaikki on hyvin. Hienoaa, että masu kasvaa!
Eka: nautihan vain jokaisesta paremmasta päivästä, niin aika kuluu nopeammin. Niinhän se on että tuo olo vaihtelee paljonkin tuossa lopussa. Hyvä vain kun välillä on vähän helpompaa.
Titille tsemppiä synnytyksen odotteluun. Vähän aikaa sinulla tosiaan jäljellä.
-Limetti rv30+6
Huomenta¿. Ei toivottuja uutisia postin mukana¿ per****¿¿
Tänään kerkesin jo kärppänä käydä kaks kertaa kyttäämässä, et joko posti on tullu, oli taas jakaja myöhässä¿ Eli todennäköisyydet kasvaa, siihen, et joku aamu oon vastassa sitä kaulimen kanssa..
D.O: Joo mulle soittaa nykyään kaikki lehtimyyjät näkyvistä numeroista, milloin kännykällä ja milloin lankapuhelimella. Hieman ärsyttävää¿. Koska mun on taas pakko soittaa aina tuntemattomiin numeroihin takas, et jos se onkin ollu joku tärkeä puhelu yms.
Kerran yks lehtimyyjä meni ihan sekaisin, kun soitin takaisin vastaamattomaan puheluun ja esittelin itseni ja sanoin, et tästä numerosta oli soitettu silloin ja silloin, et mitä asia on mahtanut koskea¿ Hetken se kelas, ja sit tokas, et joo mä taisin yrittää kaupata lehteä sillon ja alko sit pokkana pitämään mainospuhettaan mun laskuun!
Titi: Hui kääk! Siis tavallaan hienoa ja jännittävää, et tietää milloin on vauvan syntymäpäivä varmasti, mut silti hui apua¿. Siis just tuo, et kerkeä miettiä, et mä oon ens viikolla äiti satavarmasti.
Tähän kohtaan menis varmaan sanonta : kamalan ihanaa ihan täysin. =)
Mami: Joo hyvät uutiset tulee postissa, huonot soitetaan. Hitsi sulla onkin sit solut kasvanu äkkiä tutkimuskuntoon jos kolmen päivän päästä ovat pystyneet jo jotain infoo antamaan! Hmmm, vai onkohan ne just otettu jollain pikatestillä suoraan lapsivedestä pelkästään¿ Hmmm, en tiiä! Mut kamala stressi on puhelimen kanssa, panikoin koko ajan, et onhan kenttää varmasti ja eihän akku lopu kesken kaiken ja ja ja¿ Kaikkee mahdollista siis.
Sullakin vaan päivät vähenee¿.. Kukakohan teistä mahtaakaan loppujen lopuks olla ekana ¿maalissa¿¿ Tosin sun kestosuppari kuulostaa aika hyvältä kyllä¿.
Tuutis: Sama täällä! Jos alkaa vähäkin volyymi nousta miehen kanssa niin sit tulee huono olo hetkeksi. Jospa verenpaine nousee? Tosin mun mielestä salmiakilla en saa nostettua verenpainetta läheskään niin paljoo, kun miehen kanssa välillä¿.. Ja silti ei mun anneta syödä salmiakkia, ihan varotoimenpiteenä¿ Pyh!
Eka-vekara: heh hee, että aionko kysyä¿¿ Totta hemmetissä! Minähän suorastaan meinaan haljeta uteliaisuudesta, et kumpi sieltä mahtaa olla tulossa¿¿ Mies ei taas halua tietää missään nimessä, joten meillä on tässä pieni dilemma, et aikooko se kulkee laput silmillä seuraavat 5kk, kun kämppä alkaa täyttyä sinisistä taikka punaisista kuteista¿
Ja taas mä vaan suunnittelen aikaa eteenpäin, huokaus¿. Minkäs teet, aivot tekee omia temppujaan eikä suostu olemaan järkevällä tuulella laisinkaan.
Kiitos, mäkin toivon et terve tyttö sieltä tulis¿ hih¿
Limetti: Juu, kovin yritän kuulostella omituisia juttuja massusta ja se kuulostelu tarttee tehä joko aikaisin aamusta, tai todella myöhään¿ Tiiä sit sätkiikö se koko yön aina normaalisti nyt kun tuolla ajalla vaan tuntuu jotain juttuja¿. Kivaa, jos se onkin yökukkuja niin ku mää olin ennen raskautta¿.
Ja neukka tädiltä aion saada tästä lähin vastauksia, kuten myös sen mikä Mariksen syke on¿ Se ei oo kertaakaan kertonu sitä mulle!
Ja missä välissä sullekkin tuli noin paljon viikoja¿.. =o
Mitäs muuta¿No eipä kummempia?
Tein eilen äinpä tunikan lämpimimmille ilmoille ja siitä tuli aika jees, vaik itse sanonkin! Sellasesta monivärisestä trikoosta, missä epäsymmetrisiä kuvioita. Sain eilen tehtyä myös olkkarin verhot valmiiksi ja ehkä tänäänkin koitan ommella jotain¿ On laatikollinen trikoo kankaan paloja tuossa keittiön lattialla, et niistä vois vaika surauttaa pari t-paitaa pitemmällä helmalla, taikka parit topit tai jotain¿
heh mulla on jemmassa tuolla kaks salmiakki tikkaria, taidan imeskellä toisen niistä nyt suurella hartaudella....
Mutta huomiseen¿ Postimiestä odottaen edelleen¿
Heli & Maris rv 16+1 / 17+1 ( Oispa jo rakenneultra niin sais nää viikot selkeiksi¿)
Jaahans, täällä oliki eilen tosi hiljanen ilta, kävin pariinkin otteeseen kuikuilemassa, mutta ketään ei ollu näkyny, lieneekö maanantai masennus levinnyt kaikkiin:-) Mutta nyt oli jo aktivoituneita enemmän!!!
limetti: Hienoa, kun kaikki kunnossa!!!! Nyt voit taas nauttia odotuksesta, jos se vaan suninkin on mahdollista!!!!! Juu, kokeile ihmessä, se yhteyden tunne sai mut ulvomaan hormooni itkuista:-)
eka-veka: Mukavaa töllötyspäivää, nauti masusta, vielä kun voit, kohta se pikkainen on sylissäsi!!! Jaksamisia!!!
levinia: Mukava kuulla susta!!!! Se on niin ihanaa, kun se masu alkaa näkymään ja voi peilailla aina aamuisin ja vähän päivisinkin ja no ihan pikkasen vielä illallakin, että wau, siellä se pikkanen kasvaa ja olla möllöttää!!!
tuutupii: SIIS VOI EI TOTA SUN LAITTAMAA VÄRSSYÄ!!!!! Mä vaan luin ja luin sitä ja itkin ihan hulluna, se oli ja on jotain niin ihanaa, että en saanu silmiäni irti siitä ja itkua loppumaan!!!! Kiitos, vaikka se itkettikin se oli TODELLA IHANA JA just sitä, mitä mä kaipasin, niin liikuttavaa!!! Mulla kanssa tuli noita ikäviä nippailuja alkuaikoina, jos oli ukon kanssa riitaa ja sanoinkin sille, että tää pikkanen kärsii niin paljon tästä, että nyt loppuu ja onkin aikas hyvin oltu sovussa sen jälkeen, jotain ihan pieniä nahinoita, jotka on heti selvitetty!! Sanoin ukolle, että tää vauva on olemassa siksi, että tässä talossa on rakkautta paljon, eikä se halua sen katoavan mihinkään hänen myötään, vaan päinvastoin, se haluaa olla entisestään meitä yhdistävä tekijä ja niin me ollaan oltu sitten rauhaksiin ja annettu pikkaselle rakkautta!!!!
mami: Kovasti nyt vaan sinne huiskin niitten supparit, jotka on vielä siinä vaiheessa, ettei niitä kaipaa ja toivotan onnea, jos lähtö tulee!!! Tsemppiä!!!! Palkinto on kuulemma mahtava!!! Mulle se selviää 2-3 kuukauden kuluttua, kuinka mahtava!!!!
titi: Voi kurjuus tota sun oloa..... Jos nyt jotenkin nää meidän tsempaukset auttas sua jaksamaan vielä viime hetket ja sitten saat kirmelin syliisi, kovasti jaksuja sulle lähettelen täältä!!!
dream one: Pidän kesäloman ennen äippälomaa eli siksi alkaa niin ajoissa ja kiltistihän se lääkäri mulle tän loppuajan saikkua kirjotti eli nyt mä olen sitten niinkun lomalainen, hi kuinka pelottava sana!! Ja varsinkin, kun ajattelee, ettei töihin mee yli vuoteen ainakaan, niin kyllä se vähän pysäyttää, mutta kai tähän nopeasti tottuu:-) Ihanasti kirjotat tosta, että miehesi tykkää halailla!!! Mulle on kanssa tosi tärkeetä toi läheisyys, on ollu aina, mutta raskauden myötä, musta on tullu ihan friikki sen suhteen!!! Pakko saada sitä joka päivä ja paljon!!!! Juu, toi mun masu alkaa jo olla sen verran tiellä (sf 26 pari viikkoa sitten) ties mitä nyt, niin se perinteinen ei oikein luonnistu enää:-) Taitolaji nykyään!!! Juu, kyllä lude aina myllää, kun selälleni meen sänkyyn, mutta sitten kun käännyn kyljelle, niin se tajuaa, et ahaa, mude haluaa nukkua ja sätkii vahän aika ja sit rauhottuupi!!! Onko sun olo muuten ollu hyvä nuttemmin, kun vuodot loppunu yms...??
Helga: Jaksuja tärkeän postin odotukseen!!! On ärsyttävää odottaa, mäkin odotan kutsua sinne naikkarille ja sitä ei vaan kuulu, tosin inhottavaa!!!
(.) Mä olen nyt siis viralliseti lomalla luden kanssa ja nyt sitten vaan ollaan ja odotetaan! Aikas jännää..... Kai tähän tottuu nopeasti!!! Nyt on pakko lähteä vähän ulkoilemaan ja hakemaan apteekista vitamiineja, kun pääsivät loppumaan!!!! Syökö kukaan muu sitä ladyvitaa???? Mä syön ja oon ollu tyytyväinen!!! Mukavaa päivänjatkoa exille ja palaillaan!!!
-Emunainen ja ludemus 28+3-
Kotiinhan sieltä oli tultava, vaikka varalta kassi pakattuna menin...
Kohdunsuu noin sormelle auki, mutta aika kova/kireä vielä. Lääkäri sanoi heti, että joo, muuten hyvä, mutta eiköhän vielä ootella jokunen päivä, että tuo kohdunsuu tuosta pehmenee.. Se pehmeys kuulemma kaiken a ja o, jotta suu sitten avautuu helpommin. Pitää ensin pehmetä. Sanoi, että muutama päiväkin sen voi tehdä ja toisaalta voin joutua palaamaan takaisin sairaalaan jo kotiovelta, mutta vois olla kivulias synnytys tiedossa, jos nyt heti alettais käynnistellä. Ja uskottavahan se oli...
Vauvan painoarvio oli nyt onneksi vaan 3480g. Sekin auttoi, ettei nyt niin hirmuista kiirettä ja hätää ehkä olekaan saada tätä vauvelia maailmaan.. Toisaalta; taaspa sen näki, ettei noihin arvioihin välttämättä ole luottamista. Rv 35+3 painoa piti olla 3110g, eli neljässä viikossa olisi tullut painoa vaan 370g... Mutta, kuten lääkäri sanoi, virhemarginaali on sen 10%, eli eikö silloin tämäkin voi painaa nyt jotain 3100-3800g väliltä?? Eli otappa nuista selvää.
Verenpaine oli noussut selvästi; nyt 134/93. Neuvoi katsomaan aamuisin pissasta valkuaisen ja mittaamaan kotona verenpainetta.
Lapsivesi, sykkeet, virtaukset ok.
Sain kuitenkin ajan maanantaiaamuksi (rv 40+2) suoraan osastolle ja sitten luultavasti käynnistellään, jos ei ole vauva sitä ennen syntynyt.
Kätilö varoitteli ennen ja jälkeen sisätutkimuksen, että sehän saattaa sitten aiheuttaa sellaista tuhruvuotoa, joka ei ole vaarallista jne.. Nyt sitten äsken kun kävin vessassa, hoksasin että tosiaan ihan sellaista veren näköistä sieltä on tullut :-/ Hurjalta tuntuu; eka kertaa pitkään aikaan.. Mutta jospa siis kuuluu asiaan. Kipuja on myös; sellaisia menkkajomotuksia alaselässä ja mahassa. Sisätutkimus kesti ehkä kolmisen sekuntia, mutta ehti kyllä kirpaista hiukan.
Olo on ollut aika hutera tänään noiden huonosti nukuttujen öiden ja kipujen takia. Tänään supistellut selvästi enemmän kuin ennen. Lääkäri painotti, että nukkua pitää nyt hyvin, että sitten jaksaa. Ja neuvoi ottamaan yöksi 30mg Opamoxia (max pari kertaa viikossa raskaana ollessa). Valitteli myös, että Suomen neuvoloissa edelleen turhaan pelätään lääkkeiden käyttöä, vaikka joskus olisivat todella tarpeen.
mami, 39+3
Mulla on tainnut jäädä viime viikon neuvolakuulumisetkin ilmoittamatta.. Mutta eipä sielä mitään erikoista ollukaan.. Paitsi leukkarit oli +++ ja seuraavana aamuna vein sitten virtsanäytteen, mikä oli kuitenkin puhas.. Painoa oli taas tullut 600 g/vko, vp oli 123/69, hb 119, sydämen syke ~150, sf 18 (mitattiin nyt ekaa kertaa, lähellä keskikäyrää oli), virtsa muuten puhas noita leukkareita lukuunottamatta. Ja rv:t siis tuolloin 22+3 (mun mielestä kyllä 22+2, mutta niillä on uus ohjelma, joka antaa päivän enemmän).. Seuraavan kerran on sitten lääkärineuvola 20.3.
Taidetaankin saada ens viikolle ex:iin kaksi uutta vauvaa; mamille ja titille, jännää! :) Tsemppiä teille molemmille, jos tulee lähtö ennen kuin täälä taas pyörin!
Emunainen: mukavia ja toivottavasti hyvinvoivia lomapäiviä luden kanssa! :) Mä söin esikoisen aikana ladyvitaa, nyt syön multitabs:in raskaus vitamiinia. Molemmat on ollu ihan hyviä.
Toivottavasti Helgalle huomenna postimies tois odotettuja uutisia!
Limetille onnitelut hyvistä kuulumisista! :) Toivottavasti saat loppuajan nauttia raskaudesta huojentunein mielin!
Eka-vekaralta jomotukset pois, hus hus!
levinia: minkäs takia joudut noin usein ramppaamaan verikokeissa? Oot varmaan niistä kertonut, mutta multa on mennyt ihan ohi..
Tuutupii oli kyllä ihana ja osuva runo! Ilmanpuhdistaminen tekee ajoittain ihan hyvää, jos ei sitä tapahdu liian usein..
D.O: ihanaa, että teillä on ollut romanttisia hetkiä! Niitten voimin taas jaksaa odottaa muutaman päivän.. :) Ootko muuten jo tuntenut liikkeitä? (sori huono muistini, jos oot niistä jo kertonut)
Ennis: onnellisia vauva-arkea teille! Muistahan huilata aina kun mahdollista.. :)
Oma (.) Onko kellään kokemusta/tietoa näillä viikoilla tulleista limaklimpeistä? Mulla tuli vihreä, suht kiinteä sellainen viime viikolla ja sit pari päivää sitten lisää, tosin vaaleampaa eikä yhtä kiinteää.. Sitä taas heti säikähti, että mistäs tuommonen johtuu (aikasemmilta kun en muista tuollaista)! Ensimmäisenä tietty tuli mieleen limatulppa, mutta tuskin sentään sitä oli näillä viikoilla.. No nyt enää panikoi, mutta olis silti ihan kiva tietää, jos jollakin on tietoa.. Varattiin muuten tänään neljän päivän reissu Budapestiin kaverin kanssa huhtikuulle, jipii!
-Sani rv 23+0
Hei!
Uutena ajattelin koettaa uskaltautua tälle puolelle jos joukkoon sopii. Näillä näkymin laskettuaika ois 30.9. Alun hankaluuksien takia olen ollut sairaslomalla jo helmikuun alusta ja pelottaa hirmusti vieläkin että pysyykö vauva mukana. Edellinen keskenmeno 11/06. Ikää minulla on 26 v ja toista yritän saada valmiiksi asti kasvateltua. Esikko on 1v 8kk.
Tää nyt tulee kyselemään yhtä juttua, josko osaisitte sanoa..
Tiedättekö kuinka aikaisin voi plussa näkyä labran testissä? Meinaan vain, että silloin kun siellä kävin, niin oli kulunu 5 päivää edellisestä s-kerrasta. Voiko missään näkyä niin pian?
Sen takia tässä vain kyselen, kun olisi niin tutun oloisia oireita taas, että onko sitä vai olenko vain tulossa kipeäksi. Menkat ei kuitenkaan ole vielä alkanu. Valkkaria tulee taas lorisemalla ja olenkin luullut että nyt ne menkat alkaa, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole yhtään punaista näkyny. Sitten on ihan armoton väsymys taas päällä, paleltaa, päätä särkee ja on pahoinvointia.... Siis kun ajattelee, että meilläkin on vesisänky, jonka vesi on n. 30 asteista ja silti mä palelen nyt täkin alla. Tuo valkkarin lorinan tunsin muistaakseni ekan kerran pari päivää sitten. Nuo muut alkoi eilen ja on nytkin.
En nyt liikoja odota mistään, ja ehkä vain olen tulossa kipeäksi, mutta mietin vain tuota ajoitustakin että olisko se periaatteessa mahdollista...
Hui, kun monella onkin jo ihan loppurutistukset menossa! Ihanaa taas kohta lukea täältä teidän vauvauutisia. =) Tsemppiä ja onnea koitokseen kaikille loppuvaiheessa menijöille!!
Katri
Lumipyrylle tervetuloa joukkoon ja oikein paljon tarrasukkia pikkuiselle elämänalulle! Hui, tuntuu niin hurjalta että nyt " jaellaan" sellaisia laskettuja aikoja (syyskuuta) että viime syyskuussa sitä on itse hmmm.. jännitellyt ultria ja odotellut ensimmäisiä liikkeitä. Siitä tuntuupi olevan ikuisuus!!
Mami, sulla ei tosissaan pitkää aikaa ole enää, kun lupasivat sitten käynnistää ihan muutaman päivän päästä. Ja tiedä sitä, vaikka tuo sisätutkimus saisi synnytyksen käynnistymään, oon kuullut sellaisesta : ) Joka tapauksessa, ei enää pitkälti!!
Katri, oon kuullut että herkimmät testit (kaupan) näyttäisi 9 päivää hedelmöittymisestä, ja silloinhan edelliseen s-kertaan pitäisi laskea päivä-pari lisää hedelmöittymisestä lisäksi kun tosissaan ne simpat saattaa siellä uiskennella pidempääkin. Eli uskoisin, että millään ei olisi voinut näkyä mitään vielä 5 vrk s-kerrasta, ei plussaa eikä negaa! Joten tsäänssithän aina on, että oireet lupailisi sitä itseään! Kannattaisko kysästä lekurilta *olikohan se nyt* sitä jotain hormonia tukemaan ehkä alkanutta raskautta? En muista mikä se oli, mutta se kehon oma hormoni joka erittyy sieltä puhjenneesta munarakkulasta..? Pää ihan ontto, ei muista. Meinaan vaan, että tulet kyllä raskaaksi, mutta jotenkin ne raskaudet ei kestä/lähde kehittymään tarpeeksi voimakkaasti. Anteeksi diagnosointi, mutta NIIN mietityttää toi sun tilanne ja haluaisi jotenkin auttaa!
oma napa: 9 yötä sektioon enää, koko ajan toivon että pieni nyt kääntyisi tai jotain. tuntuu niin hurjalta ajatella, että tosissaan ensi viikolla viimeistään tää pieni on mun sylissä! Tän elefanttiodotuksen jälkeen! ENSI VIIKOLLA!!!!! Tuntuu niin hullun kliiniseltä järjestää asiat niin, että olen kello kädessä, lastenhoitoasiat ym järkänneenä lähden sovitusti " noutamaan" tulokastamme. Joku sitä lohdutteli, ettei väliä millä tavalla se vauva sieltä syntyy, mutta kerro se mun pöhkölle päälle.. Olisin NIIN toivonut, että tällä kertaa saisi lähterä synnyttämään + sitten lisäksi harmittaa se, että tällä sektiolla varmistuu se, etten IKINÄ pääse alakautta synnyttämään. Huoh, täytyykin varmaan lopettaa tuon pähkäileminen ja alkaa pohtimaan sitten vaiks imetystä..
jotain Jee-juttujakin, tammikuun alusta odotetut ilmalämpöpumput tullaan huomenna aamusta asentamaan!! Vihoin, menihän se vaan maaliskuulle. Ja muutenkin mietin just eilen miehelle, että tosi kivasti kaikki ollaan saatu ajoissa reilaan ja järkkään tässä odotuksessa, ei mitään vaate ym asioita ole kesken tai työn alla. Analysoin itseäni just, et koska esikon kanssa mentiin r-myrkytyksen takia " kesken kaiken" sairaalaan ja jäi kaikki valmistelut ihan alkutekijöihinsä, niin varmaan siksi olen niin höyrynnyt ja järkännyt kaikkea mahdollista, ettei tällä kertaa tulisi sitä avuttomuuden ja kaaoksen tunnetta kaiken kanssa. Tiedättekö, nyt saa keskittyä ihan perushoitoon ja tutustumiseen vauvan kanssa, kun ei tarttee murehtia synnäriltä tullessa sitä, ettei ole tarpeeksi pieniä vaatteita kotona : )
jahas, nyt suihkuun ja vaatetta päälle, hihhuloin vielä kylpytakissa.
eka-vekara ja KÄÄK huomenna jo alkaa " mun kuukausi" ja poksuu 38 viikko!!!!
Päivää....
Postimiehellä on huono huumorintaju.... Ensinnäkin tuli sika myöhässä, kerettiin käydä miehen kanssa 3 kertaa tsekkaamassa tyhjää laatikkoa.
Nyt kun menin näin auton jäljet, et jes posti on tullut viimeinkin!
Avasin laatikon ja siinä se olla möllötti päällimmäisenä.. Kirje sairaalasta.
Muuten hyvä mut kirjeen sisältö oli hieman väärä, maksulappu poli käynnistä. * Kirosanoja tuhat*
Siis ei juma***ta! Taas kerkes jännitys kohota huippulukemiin, ja aloin yökkäämään kun se jännitys laukes. Tästä ei tuu mittää.
Nyt on hetkellinen masis päällä.
Hassulta tuntuu uudelleen asennoitua siihen, että tämä raskaus kestää vielä 9 viikkoa. Viikonloppuna kun olin ihan varma, että vaikka tämä vauva ei ihan vielä syntyisi, niin etuajassa kuitenkin. Nyt voisi taas rueta kalenterista viikonloppuja katselemaan sillä silmällä, että mitä kivaa vois milloinkin tehdä. Pari sukulaisvierailua oli ainakin suunnitelmissa vielä kevääksi. Tukalalta alkaa tämä maha jo tuntua liikkuessa, vähän kurjaa kun ajattelee tulevia viikkoja ja erityisesti esikoisen kanssa puuhailua, nyt kun olen aikalailla taas kotona. Ei ole äitistä pulkkamäkeen.
Helga: voi miten piinaavaa odottelua sinulla. Aika tylyä, että ensin tulikin lasku. Ei ole ihme jos vähän olette siellä hermona. Kunpa se oikea posti tulisi pian!!!
Hyvää ompelu intoa. Minulla olisi tarkoitus vielä pari vauvan vaatetta ommella ja mietin, että olisi kiva myös tehdä jotkut paidat samasta kankaasta vauvalle ja esikoiselle.
Emunainen: Hyvää lomaa sinne. Nauti ajasta ja mahan kasvusta. Pitäis kaivaa vauvasoittorasiat esille, niin voisi kokeilla tuota musiikki tuokiota.
Mami: hyvä, että sait huojennusta mieleesi kun kuulit kokoarvion. Eihän tuo vielä hurjan suuri ole. Sitten vaan odottelemaan, että milloin alkaa tapahtua.
Sani: en osaa tuosta limasta sanoa mitään. Voisko jostain tulehduksesta johtua? Itsellä ollut kyllä tosi runsaasti valkovuotoa, mutta ihan kirkasta. Kannattaisiko kuitenki varmuudenvuoksi neuvolasta kysyä asiaa?
Lumipyry: ONNEA hurjasti raskautumisesta ja tervetuloa odottamaan tänne meidän kanssa!
Katri: kiva kun saa taas sinua jännäillä! Olisipa tulos tästä jännäilystä plussaa!!!
Eka: hurjaa, että enää 9yötä jäljellä sinulla, ja ihanaa kun pääset jo ensi viikolla vauvaasi tutustumaan. Hienolta kuullostaa, että siellä on kaikki valmiina. Tällä rupesi mies hötkyilemään noitten supistusten jälkeen, että pitäiskö se sairaalakassi pakata ja muutenkin, että onko kaikki valmiina. Eipä tässä mitään pakollista oikein ole. Vauvan vaatteille pitäisi järjestää kaapista tilaa, ja tuoda ystäviltä lainaan luvatut vauva-amme ja aventin setti tuttipulloja ja rintapumppu. Itsestä tuntuu, ettei tuota sairaalakassia voi pakata, ennenkuin lähtö tulee, kun käytän kaikkia tavaroita, mitä sinne pakkaisin.
-Limetti rv 31
Saniko se kyseli mun laakarijuoksuista? Heh!
Oon kayny nyt tan alkuraskauden kanssa monet kerrat ultrassa, ekaks etta sikio on ja oikees paikas, sitten sydanaanet, ja sitten alkoi taa tuhruttelu ja siita parit tarkastukset... Ja mulla on raskauden toxoplasmoosi aina nega, siis ei immunitetttia; joten joudun joka kuukausi siihenkin tarkastukseen...mita tasta, nain monen raskauden jalkeen olen jo naihin ramppauksiin tottunut!
Tanaan on olo taas vasyneempi, liikaa olen touhunnut, tiedan kylla. Mutta menen taas hiukan ' huilimaan' joten voikaa hyvin.
-levinia ja hope rv 11+4 -
Niin sitä sitten taas viikot paukkui tänään, jippii :)
Lumipyry: Onnea kovasti raskaudesta! Sinähän alat olla pitkällä! :) Toivotaan että kaikki jatkuukin hyvin. Laittaisitko itsestäsi samantyyppistä esittelyä niinkuin muistakin existä, niin lisäilen sinut listalle seuraavan viikon maanantaina.
titi: Ikävää kuulla että Kirmeli siellä edelleen tiukasti peräpää edellä köllöttelee. Mutta kivaa että pystyt keskittymään positiivisiin asioihin, sillä susta todellakin tulee pikkuiselle mamma :) Se on mahtava juttu!
mami: Korjasin LA:si listaan, näkyy sitten ensi viikolla. Hyvä että huomautit, tämä ON tarkkaa niinkuin jokainen odottaja tietää :D Suppareita sinne kovasti toivottelen!
Tuutis: Ihanan runon meille laitoit! Tuo sanoma aukeaa minullekin varmasti sitten kymmenen kertaa voimakkaammin kun on oikeasti se pikkuinen paljaspylly joka sanoo " äiti" . Mutta kyllä nytkin herkäksi mielen vetää!
levinia: Ihanaa että siellä masu kasvaa! Onneksi olet noin hyvässä seurannassa ja hoidossa, niin on hyvät mahdollisuudet onnistua ja saada se terve nyytti kainaloon. Voimia sinulle!
eka: Juu-u, meidän kolmas lähtijä olet :) Eikä mene kauaa kun olet se ihka ensimmäinen vuorossa. Toivotaan että joku ihme tapahtuisi ja teidän vaavi katsoisi parhaimmaksi kääntyä!
Limetti: Huojentavaa kuulla että vauva ei ihan heti ole pois tulossa! Toivotaan että jaksaa vielä siellä elellä hetken aikaa. Ja varsinkin nyt jos supistukset ovat helpottaneet. Huiskitaan suppareita pois varulta taas :)
Helga: Juu, mäkin soittelen yleensä tuntemattomiin numeroihin takaisin ja olen myös kerran erehtynyt soittamaan lehtimyyjälle. Silloin kyllä heti tajusin mokani ja sanoin heti kiitos ei. On ne kyllä maanvaiva! Kivalta kuulostavat ompelusi. Oletko suunnitellut jo vauvalle paljon kaikkea? Ei oo totta nuo puhelinsoitot ja sairaalan kirjeet, olet varmasti ihan hermona!
emunainen: Onnea lomalaiselle! Kivaa kun pääsit jo oleilemaan ilman työstressiä. Varmaan aika alkaa menemään nopeasti kun tottuu uuteen rytmiin ja alkaa tulla lomalaisen rutiinit. Aamun lehti ja kahvi rauhassa, hitaasti pukeutuminen ja muut " rutiinit" heh :) Kiitos kysymästä, mun vointini on erinomainen. Nyt kun ei ole vuotoja, niin tuntuu hyvin erilaiselta. Se jatkuva huoli on väistynyt varmaan tunnetilaan. Tosin liikkeiden puuttuminen edelleen huolestuttaa, mutta yritän siinäkin ottaa päivän kerrallaan ja odotella rauhassa.
sani: Kaikki teillä siis ok, hieno juttu. Ja kivalta kuulostaa Budapestin reissu, nauti nyt reissaamisesta vielä ennen elämänmuutosta :) Tosiaan, liikkeitä en ole vielä tuntenut, mikä ilman muuta huolettaa. Mutta vatsa kasvaa ja on jo aika raskas, minkä liikkuessa huomaa helposti. Eli varmastikin kaikki on hyvin. Ehkä vain tyydyn odottelemaan sitä hetkeä kun nappula suostuu mamia potkunyrkkeilemään :)
omaa napaa: Minulla on ollut hirveän hektinen ja aika erikoinen viikko. Lähipiirissä on tapahtunut pari todella isoa ja järkyttävää asiaa ja olen yrittänyt olla tukena parhaalla mahdollisella tavalla. Koska nämä asiat eivät koske minua, en viitsi niitä tänne nettiin kirjoittaa. Suuria elämänmuutoksia ovat, mutta kukaan ei kuitenkaan onneksi ole kuollut. Mutta muita elämän karikkoja kyllä.
Tänään taas itselleni kävi aika koominen juttu, kun olin lähdössä kaikissa toppavermeissäni töihin eikä ulko-ovi auennutkaan! Lukko oli mennyt rikki ja koko lukkopesä vaan pyöri tyhjää. Soitin sitten huoltomiehelle joka tuli päästämään mut ulos. Olipa erikoista olla vankina omassa kodissaan! :D
Olen koko viikon työni puolesta suuressa tapahtumassa järjestäjänä ja väsyttää kovasti näin työpäivän jälkeen. Kivaa kun on erilaisia työpäiviä kuin normaalisti, mutta suuren tapahtuman järjestäminen vie hirveästi energiaa. Eilenkin aloin pilkkimään jo ennen yhdeksää ja nukkua porskutin kahdeksaan asti aamulla hyvällä omatunnolla.
Minulla on ollut pienimuotoista issiasvaivaa nyt raskausaikana, joka ilmenee sängyltä noustessa jalan kipuiluna. Tänään ilmeni tämän vaivan uusi muoto, puutuminen. Vasen jalka puutui seistessä ihan tunnottomaksi eikä se tuntunut kivalta. Onneksi se meni hetken päästä ohitse. Pelottaa missä kunnossa olen loppuraskaudessa...
Liikkeitä ei vieläkään tunnu, mutta vatsa on alkanut muuttaa muotoaan voimakkaasti ja kohoamaan kohti napaa. Eli kai siellä elämää on. Olen päättänyt olla panikoimatta. Neuvolaan on aikaa vielä 3 viikkoa, taidan soitella aikaa sydänäänten kuuntelulle viikon kuluttua. Th kun sanoi, että voin tulla kuunteluttamaan äänet ihan hyvin, koska nyt käyntiväliksi tulee viisi viikkoa.
Eipä tällä erää muuta, voikaahan hyvin!
D.O. ja nappula rv 19+0
limetti: Kiva, että pikkuinen luultavasti pysyy masussa vielä hetken aikaa. Saa rauhassa kasvaa. :)
Helga: Äh, tuota punktiovastausten viipymistä! Muistan, kun esikon istukkanäytetuloksia odotin, oli yhtä piinaa. Sitten soitin vihdoin ite sairaalaan, kun tuli olo, että nyt ne on tullut. Hoitaja sanoi, että juu, tulivat just tänään ja normaali kromosomisto on. Aloin siinä tietty onnesta parkua täyttä häkää ja kiittelin vuolaasti hoitsua... Nolotti jälkeenpäin oma tunteenryöpsähdys, mutta kaipa ne on tottuneet...
Ja siis juu, meille tuli myös ensin maksulappu käynnistä ja sitten vasta parin päivän päästä itse tulokset postitse! Törkeetä ihmisten kiusaamista. Mutta kun tuo maksulappu tuli niin joskohan parin pvän sisällä jo tuloksetkin.
Lumipyry: Tervetuloa odotuspuolelle! Ja onnittelut raskaudesta!
Omaan napaan ei erikoista. Päänsärky vaivannut tänään pahasti. Mälsää. No juu, eiköhän Panadolit kohta potki.
Tuutis ja Sintti rv 10+3
Yhtenä päivänä sekoilen raskausviikoissa ja nyt unohtui kirjoittaa eilisestä " viikkokurkistuksen" ultralla. Siellä Sintti kölli ja liikutteli käsiään ja jalkojaan vähän. Oli jo niin pikkiriikkisen vauvan näköinen. Ja taas aukesi meikäläisen itkuhanat...
Jotain tuntemuksia on ollut kohdun suunnalla, liikkeiksi niitä ei millään vielä tunnista, mutta sellaista pientä kutittelua. Voi, pian varmaan tuntuukin jo Sintin liikkumiset! :) :)
Onpas taas ollut hiljaista, missä kaikki on?
Levinia: eikös sinulla ollut aika iso perhe niin sen kanssa ei varmaan pääsee lepäilemään aina kun huvittaisi. Koita nyt kuitenkin jostakin löytää itsellesi aikaa. Paljon tosiaan joudut lääkärissä ramppaamaan, mutta palkinto mielessä varmaan saa jaksamaan.
DreamOne: Onnea uudesta viikosta ja kiitos paljon suppareitten pois huiskimisesta. Se onkin auttanut, ei ole ollut mitään pariin päivään. Minäkin huiskin niitä tuonne Mamille.
Hyvä että saat nukkua, kun väsyttää. Täällä toinen kovasti uninen, vaikka ei nyt mitään kiireistä olekaan. Eiköhän ne liikkeet sieltä, eikös toi arvio ole, että 18-20 viikoilla alkais tuntua?
Tuutupii: toivottavasti sait nukuttua päänsärystä huolimatta. Ihania hetkiä sinulla taas ollut pikkuisen kanssa. Kummalta kyllä tuntuu, jos liikkeitä jo olisi. Joitakin viikoja varmaan vielä menee...
Helga: täällä muutkin teidän postinjakajaa jännää:)
Tähän aamuun ei minulle ihmeempiä. Mies lähti esikoisen kanssa muskariin ja minä syön aamiaista tässä koneen ääressä, kun lehteä ei meille tule. Iltapäivällä pitäisi lähteä vielä koululla käymään. Voisin tehdä sellaisen listan, että mitä pitäisi tehdä ennen vauvan tuloa, kun tuntuu että näissä päivissä alkaa olla vapaatakin. Saisin ehkä jotain aikaiseksikin...
Hauskaa päivää kaikille ex-haahuille!
-Limetti 31+1
vaikkakin silmät ristissä. Heärilin itsekseni johonkin oiskohan pissahätään jo 5:ltä ja arvatkaa vaan oonko sittemmin nukkunut.. Noh tiedossa oli aikanen herätys joka tapauksessa kun ne ilmalämpöpumppuasentajat olivat luvanneet jo puoli 8 ilmestyä paikalle. Homma on nyt käynnissä enkä tiedä kauan menee, joten päikkäreille ei viitsi lähteä. Hmm.. josko menisi sitten vaikka kahvin keittoon että piristyisi edes jonkin verran.
Kauhea makean himo, tekisi mieli suklaata, mutta se synnärireppuun varattu daim-levykin tuli syötyä jo viikko sitten kuleksimasta : / noh kaippa sieltä jotain piparia löytyy ettei mene elämä liian terveelliseksi.
Täytyypi palailla myöhemmin paremmassa vireessä kurkkimaan josko Helgan tulokset tänään tulisivat.
Ja HUHUU ennis ja Hannele, tulkaahan vähän vilauttamaan sitäö vauveliarjen todellisuutta meille vielä hautoville : )
eka ja minttuliini POKS POKS rv 38!!
Ja taas on vierähtänyt tovi, etten ole kirjoitellut...*NOLOA* Mulla on ollut tosi vetämätön olo viime aikoina. Itse asiassa väsymys varmaan osaksi johtuu mun aika alhaisesta hempasta ja aloitin raudan syönnin. Alhainen hemppa tuli mulle kyllä vähän yllätyksenä, koska neuvolassa mulla viimeksi hemppa oli 131, mutta meillä oli töissä myös sellainen terveyskartoitus, johon kuului osaksi verikokeet ja niiden tulosten perusteella mä olen kuulemma ' lievästi aneeminen' eli hemppa oli vaan 117, mikä on mulle tosi alhainen...
Kyllähän tää raskauskin väsyttää, nukuin 8-9h yöunia, enkä millään jaksaisi olla hereillä koko päivää. Viikonloput on siitä ihania, että saan nukkua päikkärit :-) No, ehkä tää tästä pikku hiljaa helpottaa.
Täällähän elellään kyllä jänniä hetkiä, kun on Eka-Vekara, Titi ja Mami kohta nyytit kainalossa :-) Kovasti vaan tsemppiä viimeisiin päiviin/viikkoihin!
TUUTUPII: olipas herkkä runo, minkä laitoit ;-) Suorastaan ihana! Muistuttaa kyllä siitä äitiyden ihanuudesta :-) Ja ihana kuulla, että olet taas päässyt kurkkimaan masuasukkia ;-)
DREMONE: älähän vielä huoli, vaikket liikkeitä tunnekaan. Itse tunsin eka raskaudessa liikket rv 20 ja mulla oli istukkakin takaseinässä eli periaatteessa olisin voinut tuntea ne jo aiemminkin. Toka raskaudessa liikkeet alkoivat tuntua sitten joskus 16-17 viikon tienoilla. Nyt ihan innoissaan odottelen, koska tästä alkaisivat tuntua ;-) Mutta odotellaan...
LEVINIA: lepäilehän rauhassa, jos tahti liian kiivaaksi kiihtyy! Pitkälle olet sinäkin jo päässyt ja ihanaa, jos masu kasvaa :-)
HELGA: no voihan kökkö, minkä postimies teki :-/ Toivotaan nyt, että saisit ne tulokset ASAP, ettei enää tarttis pelihousuja repiä. Jaksamisia odotteluun!!!!! Milloinkas sulla muuten on se rakenneultra?
LIMETTI: hyvä että supistukset loppuivat! Mulla muuten toka raskaudessa supisteli jo viikolta 17...ei kiva...kävin muutaman kerran näytillä Kättärillä, mutta onneksi eivät olleet aiheuttaneet mitään. Koskaan en edes sairaslomaa saanut...Niin, ja neiti syntyi rv 40+5 (kuten esikoinenkin!, tämä varmaan syntyy myös...)
EKA-VEKARA: vai makeanhimoa :-) Arvaa onko täällä? Viikonloppuna oli pakko tehdä mokkapaloja, kun hirveesti teki mieli! Ja hyvää tuli! Tosin lapsetkin saivat osansa, joten äiti ei sitten ihan kaikkia saanut syötyä ;-)
LUMIPYRY: onnittelut plussasta ja tervetuloa palstailemaan!!!!!! Ota ne muutkin plussanneet mukaan sieltä haahuista ;-)
OMA NAPA: hetken tosiaan luulin, että pahoinvointi alkoi jo hellittämään, mutta eilen ja tänään on ollut tosi paha olo. Nytkin vaan mietin, että mitä suuhuni laittaisin, että helpottais. En sitten tiedä, johtuuko siitä, että aloitin sen raudansyönnin. Aikaisemmin en ole kyllä huomannut, että aiheuttaisi mulla pahoinvointia. No, ajattelen positiivisesti, että tää on osa raskautta ja tästä selvitään ;-) Viikon päästä on jo np-ultra, jota odotan jo ihan innoissani! Sen jälkeen alan miettimään, missä vaiheessa kerron töissä...Masu on jo ihan selvästi kasvanut, yks päivä mittasin illalla (tietty silloin turpein ja turvonnein, heh) masun ympäryksen ja mittatulos oli 87cm...siis voi kääks, normaalisti mun vatsan ympärys on 60-65cm. Ja suurin osa kuitenkin turvotusta, kun painoa ei ole hirveästi tullut, eikä tuo salamatkustajakaan mikään iso vielä ole...
No, niin, tässäpä tällä kertaa! Voikaa hyvin!
-Ultsi + Lahja 12+1 *jo 13. viikolla, jee*
Huomenta vaan!
Eipä ihmeempiä. Eilen illalla nipisteli ja vihloi alavatsaa oikein enemmänkin, johtui varmaan osin siitä, että puhdistettiin miehen kanssa ilmaa tappelemalla... :( No, tänä aamuna jo paljon parempi mieli. Eikä vatsaakaan vihlo. Selkeästi stressi ei tee hyvää, pitää elää sovussa, ettei Sintti pahastu.
Mami: Kuulostaa tosi lupaavalta nuo sinun " oireet" , pian pääset varmastikin tositoimiin. Lykkyä pyttyyn vaan.
Samoin Titin ensi viikon tapahtumat kuulostaa ihanalta (suolentyhjennyksineenkin *heh*). Susta tulee pian äiti!
Kaikille äidiksi tulijoille - ensimmäistä tai kuin monennetta kertaa vain - pistän yhden mun lempparirunon (kirj. Oili Kangasniemi) tähän. Tää on niin osuva, että pillahdan aina itkuun, kun luen sen. Etenkin nyt, perhanan hormonit...
Sunnuntaiaamuna
käveli rakkaus
minua eteisessä vastaan.
Sillä oli pylly paljaana.
Se tahtoi syliini.
Painoi posken omaani vasten
ja sanoi " Äiti."
Tuutis ja Sintti rv 9+3