Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä ällötä ja tympäse matkustaa busseissa, ratikoissa, junissa ja metroissa?

Vierailija
18.08.2023 |

Joskus ne ovat niin täyteen ahdettuja ettei pääse edes istumaan vaikka on maksanut matkan.
Kesällä todella kuumia jos ilmastointi ei pelaa.
Voi olla vaarallista matkustaa kun on häiriökäyttäytymistä, alkoholisteja, narkkareita, roadmaneja jne..
Ihmiset voi haista pahalle.
Kuka tahansa epämiellyttävä henkilö voi ängetä viereen tai vastapäätä istumaan ja matkasi on pilalla.
Flunssat tarttuu kun ahtaassa tilassa ihmiset pärskii toisia päin.
Joudut odottamaan pysäkeillä vesisateessa tai pakkasessa joissa ei ole välttämättä edes katosta suojana.
Aikataulut ei aina täsmää ja voi joutua vaihtamaan useampaan eri bussiin että pääsee perille ja silti voi joutua kävelemään.

Itse ajelen kalliiilla isomoottorisella luksus bensamersulla jossa on kaikki ylellisyys hierovista ilmastoiduista nahkapenkeistä lähtien.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kärsit muistinmenetyksestä, kun tätä jankkailit eilenkin.

Vierailija
2/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ällötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi älöttäisi? En kärsi mt-ongelmista en panikista,johtuuko siitä että sanon: Sujuva ja nopea on Metro. Kuin yleensäkin julkinen liikenne.Pussilla pääsee yö paarista kotiin ,ei tarvii maksaa kalista taksia. Miksi haluasi oman auton.Maksaa sen kulut, parkki maksut ja Helsingin lähiö,alueet on mahdotonta löytää ilmasta parkkipaikkaaa,edesyö vieraille.Niilä maasedulla auto käytössä,pitkät matkat.Mutta junalla hesaan tulevat tai kaukoliiketen pussilla kylille.Ihan käytännön syistä.

Vierailija
4/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joutunut,en enää.Siellä dösässä on niin Vasemmistolainen fiilis,kuskia ei nää.

Vierailija
5/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ällötä. Kiva ottaa työmatkalla puolen tunnin tirsat. 

Vierailija
6/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ällötä. On jotenkin osa kaupunkikulttuuria mun näkökulmasta, musta siinä on jopa tiettyä tunnelmaa

Vierailija
7/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kun bussissa takana istuva hengittää lähes toisen niskassa kiinni, siinä kun flunssainen aivastelee niin virukset pärskähtää niskaan tai kun istut ikkunan puolella ja viereen änkeää lihava ihminen joka vie niin paljon tilaa että on sinun kyljessä kiinni tai haiseva likainen alkoholisti tulee viereen.

Vierailija
8/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ällötä. Luen matkat kirjaa sen sijaan, että tuijottaisin länäriä ratin takaa.

Vierailija
9/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla ei kuitenkaan ole sitä kuljettajaa ja parkkipaikankin joudut etsimää.

Vierailija
10/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ällötä. 

Vierailija
11/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sillä olen ihminen.

Vierailija
12/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulla ei kuitenkaan ole sitä kuljettajaa ja parkkipaikankin joudut etsimää.

Minä ajan mielelläni hyvällä laadukkaalla autolla, se on ajonautinto.

Vierailija
13/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ällöttää. Minun on taloudellisempaa matkustaa nykyisin uuteen työpaikkaan bussilla, joten totta kai sitten kuljen. Mutta on se välillä todellista kärsimystä kun viereen sattuu istumaan joku henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtimaton, mt-potilas joka hokee tappamisesta jatkuvalla syötöllä, vttua hokeva teinilauma, intialaiselle ruualle haiseva, liikaa hajuvettä käyttävä, kovaäänisesti yskivä ja mitäs kaikkea muuta tässä onkaan kesän aikana tullut koettua. Olen viimeisilläni raskaana ja vielä vähän aikaa äitiyslomaan, välillä bussi on aivan täynnä ja silti saan mahani kanssa seistä käytävällä. Vanhuksille kyllä annetaan tilaa mutta raskaana oleville ei.

Vierailija
14/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina kuvottanut matkustaa noissa. En pidä ihmisistä ylipäätään ja vältän paikkoja, joissa voi olla ahdasta ja tungosta muutenkin. Matkustaminen on ok silloin kun on tilaa ympärillä eikä joku haise perseelle vieressä. Onneksi etätyötä tekevänä matkustaminen rajoittuu nykyään vapaa-aikaan ja aika hyvin voi valita ajankohdat, jolloin ei ole pahinta ruuhkaa.

Vierailija
15/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen rähjäinen paikallisbussi, johon joku on kusassut ja kusi on kuivunut siihen tekstiilipenkille ja sitten se löyhähtää kesähelteen bussimatkalla kun istut siihen. Se on ällöttävin kokemus mikä on tullut vastaan. Inhottavaa olla niillä samoilla housuilla sitten koko työpäivän.

Vierailija
16/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää mutta mun on pakko mennä lentoasemalle junalla ja lentää duuniin.

Vierailija
17/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt voimassaoleva on viimeinen aika, jota bussilippuuni aion ladata. Kun tämä kausi loppuu syyskuussa lataan toki arvoa hätätapausten varalle ja hätätapaus ei ole se, että en jaksa kävellä, mutta muuten rupean kunnolla kävelemään matkoja. Tarvitsen muutenkin liikuntaa ja laihtua pitäisi, joten tämä on hyvä keino tähän. HSL:n liikenteessä on suunnilleen kaikki pielessä ja hinta aivan liian kallis. Noin 50 euroa kuukaudessa voisin vielä maksaakin, mutta yli 70 euroa tuosta surkeudesta on aivan ryöstöä. Kaipa runkolinjojen ajatus on ollut ihan hyvä, mutta ilmenneiden ongelmien takia noihin pitäisi kulkea jatkossa vain etuovesta ja lippu pitäisi noissakin näyttää.

Vierailija
18/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joudutko ajamaan itse, ap? Eikö sinulla ole varaa omaan kuljettajaan?

Vierailija
19/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ällöttää. Kusisia ja haisevia ihmisiä niillä kangaspäällysteisillä bussinpenkeillä, kamalaa istua niille ja miettiä millainen pissahousujuoppo tässä on juuri istunut. En voi ajaa autoa eikä työnantaja suosi etätöitä niin pakko niitä busseja on käyttää.

Vierailija
20/76 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joudutko ajamaan itse, ap? Eikö sinulla ole varaa omaan kuljettajaan?

Et ole ilmeisesti koskaan ajanut luksusautolla kun pidät autoilua epämiellyttävänä asiana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme