Opettajan sijaistaminen, onko tämä tavallista?
Sijaistin erästä opettajaa syksyn. En saanut häneltä mitään ohjeita, neuvoja, lähtötietoja tms.
Jopa tiedot siitä mitä ja mihin asti piti opettaa.
Oppilaista erittäin hatarat tiedot. Arvioinnista ei mitään.
Nyt kun syyslukukausi on takana, hän pommittaa minua kysymyksillä, arvostelee kaikkea mitä tein. Halusi että erilseen menisin kahville hänen kanssaan ra portoimaan, kun tein kirjallisesti yhteenvedon ja jätin koululle, hän ei hae sitä vaan pommittaa edelleen ja ktselee ylsityiskohtia.
Onko tämä oikeasti tavallista käytöstä? Olen ihan pätevä aineenopettaja, konsultoin siellä koululla kollegoja, esimies oli tyytyväinen jne.
Tämä sitten tenttaa miksi jollekin oppilaalle antamani arvosana poikkeaa siitä mitä hänen mielestään ko oppilaan olisi pitänyt saada tai litä hän itse olisi tälle antanut. Kiroilee kun ei näe Wilmasra enempää jne.
Nyt taas, lauantai-iltana tulee viestiä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan aikoinani kun tein ensimmäisen sijaisuuteni. Kyseessä oli sairasloman sijaisuus ja pesti oli noin parin kuukauden mittainen. Minulle vakiope oli jättänyt tosi pitkät ohjeet mitä kaikkea tuona aikana pitäisi ehtiä. Siis hysteerisen paljon hän oli siihen suunnitelmaan saanutkin mahtumaan! Eräs opiskelijakaverini oli aikoinaan ollut kyseisen opettajan oppilaana ja kertoi, että tuolle opelle vauhti oli kaikki kaikessa, tuloksista ei ollut niin väliä eikä sillä, ehtikö kukaan koskaan ymmärtämään hänen opetuksestaan mitään. Aika paljon oppilaat sitten kysyivätkin kaikenlaista perusasiaa, joka oli mennyt heiltä ohi syksyn mittaan. Kertasimme siis melkoisesti vanhaa asiaa, ennen kuin pääsimme jatkamaan kirjaa eteenpäin. Vakituisen opettajan nähdessäni pahoittelin hänelle, etten ehtinyt käydä ollenkaan kaikkea listalla ollutta läpi. Hän vain lohdutti, että kyllä se siitä kun ammattitaito v
En mielestäni kyllä tehnyt mitään oletusta kenenkään tyhmyydestä. Kerroin vain kokemuksen omasta nuoruudestani. Saattaahan olla, että kokenutkin opettaja tekee sijaisuuksia, mutta kyllä hänellekin on mahdollisuus oppia uutta kun sijaistaa jotakuta toista. Nykyään kun tuo eläkeikäinen rupeaa lähentymään seitsemääkymppiä, on ihan hyvä pitää avoin mieli uuden oppimiselle. Pahoitteluni, jos onnistuin pahoittamaan mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan aikoinani kun tein ensimmäisen sijaisuuteni. Kyseessä oli sairasloman sijaisuus ja pesti oli noin parin kuukauden mittainen. Minulle vakiope oli jättänyt tosi pitkät ohjeet mitä kaikkea tuona aikana pitäisi ehtiä. Siis hysteerisen paljon hän oli siihen suunnitelmaan saanutkin mahtumaan! Eräs opiskelijakaverini oli aikoinaan ollut kyseisen opettajan oppilaana ja kertoi, että tuolle opelle vauhti oli kaikki kaikessa, tuloksista ei ollut niin väliä eikä sillä, ehtikö kukaan koskaan ymmärtämään hänen opetuksestaan mitään. Aika paljon oppilaat sitten kysyivätkin kaikenlaista perusasiaa, joka oli mennyt heiltä ohi syksyn mittaan. Kertasimme siis melkoisesti vanhaa asiaa, ennen kuin pääsimme jatkamaan kirjaa eteenpäin. Vakituisen opettajan nähdessäni pahoittelin hänelle, etten ehtinyt käydä ollenkaan kaikkea listalla ollutta läpi. Hän vain
Kyllä on taas niin jäätävän alentuvaa tekstiä että yököttää.
Miten niin tarvitsee sinua taas? Rehtori hoitaa sijaisten valinnat ei opettaja. Miten hänellä edes on puhelinnumerosi?
0/5
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tarvitsee sinua taas? Rehtori hoitaa sijaisten valinnat ei opettaja. Miten hänellä edes on puhelinnumerosi?
0/5
Hyvin usein myös opettajilla on sijaisen puhelinnumero/meiliosoite ja vice versa. Koska on nyt vaan fiksuinta esim antaa ne ohjeet suoraan eikä kierrättää jostain kanslian kautta.
Olin itse kuukauden sairauslomalla tässä joulun alla ja itse kysyin ensin sijaiselta milloin hän pääsee ja sitten rehtori hoiti muille pöiville sijaisen, päiville mitkä ei tuolle sijaiselle käyneet.
t aineenope
Mä en oikein tiedä, millaisia ohjeita ap oikein odotti. Jos hän on aloittanut syksyllä, eikö sen vuosiluokan kyseisen oppiaineen ops ole se, mistä lähdetään. Ja jakaa kyseisen oppiaineen opetettavat asiat koko vuoden viikoille, siinä tulee se, mihin pitää jouluun mennessä ehtiä. Sama tilannehan sitä on aina uudella opettajalla. Eikai se aiempi opekaan ole velvollinen virkavapaalta mitään ohjeistamaan. Toki olisi varmaan ollut mukava, jos luokista olisi saanut jotain pohjatietoja jne.
Jos opettaja tekee lapsestani lasun niin minä teen sen lapsesta. Lasun saa tehdä nimettömänä.