Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!
Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!
Kommentit (1069)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Ei ole taidettu paljoa työelämässä oltua ja eläkemaksuja maksettu jos kansaneläkkeellä ollaan. Mun mielestä ihan oikein ettei verorahoista kustanneta kenenkään espanjan asumisia.
Joku ikänsä töissä raatanut hoitaja saattaa olla kansaneläkkeellä, koska sopimuksia ketjutettiin ja joillakin ei työvuosista kertynyt mitään eläkettä.
Huvittaa kun porukka on kateellinen monissairaalle pyörätuolipotilaalle muutaman satasen eläkkeestä. Nyt hän muuttaa takaisin Suomeen, terveys romahtaa ja tulee kuormittamaan järjestelmää.
Te jotka epäilette, ettei kyseessä ole sama Maarit Nenonen, niin helposti voitte tarkistaa
Ilta-Sanomiin, joka teki tämän uutisen, voi jättää juttupalautteen, ja tiedustella asiaa. Ei maksa mitään.
He tehneet jutun, ja voivat kysyä Nenoselta. Itse olen kysynyt useastikin jutusta vuosien varrella asioita niin iltalehdeltä, Ilta-Sanomista kuin Maikkarilta. Olen myös oikaisut asioita, ja ovat ne oikaisseet.
Tuo on helppoa, kysyt vain palautteessa, onko kyseessä sama henkilö. Vastaus tulee sähköpostiin.
Itse en kysy, koska näkeehän sen kuvista, että on sama henkilö.
Huomautan myös, että vauva.fi kuuluu iltasanomien konserniin. Toimittajat myöntävät, että lukevat tätä palstaa, ja jos tulee paljon palautetta, tarttuvat uutisaiheeseen uudestaan
Miksi eivät nyt uutisoi, että kyseessä on sama henkilö, tai ei ole?
Jos kyseessä ei ole sama henkilö, niin ilman muuta uutisoisivat siitä, että somessa spekuloidaan tällä, ja haluavat kertoa, että entisellä yrittäjällä ei ole mitään tekemistä tämän henkilön kanssa, on vain sama nimi.
Mutta nyt ovat kovin hiljaa. Miksiklhöhän?
Ei aikuisen ihmisen ole mikään pakko syödä jos ei halua.
Mutta. Minä lopetan omien voimieni vuoksi kirjoittamisen. Tsemppiä sairaseläkeläisille, vielä EU tuomioistuin käytävänä läpi. Älkää äänestäkö kansaneläkkeen vähimmäistueksi haluavia puolueita, se vpi johtaa todelliseen kurjuuteen tulevaisuudessa! Muistakaa että saatatte olla oikeutettuja hoitotukiin huonokuntoisina ulkomailla jos on työhistoriaa kansaneläkkeen päälle. Terveydenhuolto jatkuu myös työeläkeläisillä. Myös eläkkeellä saa tienata vähän jos jotkut on vähän työkuntoisia. Se vähän voi kompensoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläke on tavallaan viimesijainen turva, jos työeläkettä ei ole kertynyt. Se ei ole mitään ansaittua eläkettä, vaan osa sosiaaliturvajärjestelmää. Ei muitakaan etuuksia maksella ulkomaille, niin miksi kansaneläke pitäisi maksaa? Sillä turvataan Suomessa asuvan elanto tilanteessa, jossa muuta eläkettä ei ole kertynyt.
Aika monia tukia maksetaan ulkomaille. Esim.kelan maksavat osuudet hoidoista ja lääkkeistä. Tai lapsilisät. Ja monet vähennykset ovat tukia, vaikka niissä ei lue tuki-sanaa.
Kysyn vain miksi tämä saa alapeunkuja? Eli tukina annetitt verovähennkset eivät ole tukia? Vai kela ei korvaa ulkomailla samalla tavall
Perhe-eläkettä ei välttämättä makseta ulkomaille kuten ei kansaneläkettäkään jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kun porukka on kateellinen monissairaalle pyörätuolipotilaalle muutaman satasen eläkkeestä. Nyt hän muuttaa takaisin Suomeen, terveys romahtaa ja tulee kuormittamaan järjestelmää.
semmoisia suomalaiset ovat. Onneksi olen nähnyt heidän monien syvimmän sisuksen tämän myötä. Muistakaa kaikki te jotka esim teette jotain hoivatyötä huonolla palkalla mikä voi johtaa kansaneläkkeeseen millaisia ihmisiä hoivaatte jos vaikka sairastuisitte. Tiedätte valita jatkossa työpaikkanne paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Ei ole taidettu paljoa työelämässä oltua ja eläkemaksuja maksettu jos kansaneläkkeellä ollaan. Mun mielestä ihan oikein ettei verorahoista kustanneta kenenkään espanjan asumisia.
Joku ikänsä töissä raatanut hoitaja saattaa olla kansaneläkkeellä, koska sopimuksia ketjutettiin ja joillakin ei työvuosista kertynyt mitään eläkettä.
Tuossa on muuten totuuden siemen. Kun aikoinaan tein sairaanhoitajan hommia, varsinkin HYKS:illä oli tapana kirjoittaa määräyskirjat ( = työsopimukset) siten, että työsuhde päättyi perjantaina ja seuraava alkoi maanantaina. Tällöin ei kertynyt edes vuosilomaa mutta ei myöskään eläkettä. Mutta uskoisin silti, että kyllä niitä hieman pidempiäkin sijaisuuksia kuin vain alle kahden viikon sijaisuudet on ollut, jos 40 vuottakin on tehnyt töitä. Eli työeläkettä on kuitenkin kertynyt jonkin verran, mutta on silti oikeutettu myös kansaneläkkeese4en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata
M45
Koko ikänsä töissä ollut saa varmasti työeläkettä,oli sopimus minkälainen tahansa.Jos eläkettä ei ole kertynyt niin töitäkään ei ole tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläke on tavallaan viimesijainen turva, jos työeläkettä ei ole kertynyt. Se ei ole 9 mitään ansaittua eläkettä, vaan osa sosiaaliturvajärjestelmää. Ei muitakaan etuuksia maksella ulkomaille, niin miksi kansaneläke pitäisi maksaa? Sillä turvataan Suomessa asuvan elanto tilanteessa, jossa muuta eläkettä ei ole kertynyt.
Aika monia tukia maksetaan ulkomaille. Esim.kelan maksavat osuudet hoidoista ja lääkkeistä. Tai lapsilisät. Ja monet vähennykset ovat tukia, vaikka niissä ei lue tuki-sanaa.
Kysyn vain miksi tämä saa alapeunkuja? Eli tukina annetitt verovähennkset eivät ole tukia? Vai kela ei korvaa ulkomailla samalla tavalla kuin korvaa Suomessa. Kyllä korvaa. Minulla esim on sairaskuluvakuutus. Suomessa yksityisellä kela o
Nuo alapeukuttelee hyväosaisempien ja parempiterveyksisten tuet. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata
M45
Eipä ole. Jokainen työnantaja on työeläkemaksut suorittanut oli se työsuhde kuinka lyhyt tahansa
Jotkut entiset yrittäjät sen sijaan ovat laittaneet omat eläkemaksunsa taskuunsa tai maksaneet niitä liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka epäilette, ettei kyseessä ole sama Maarit Nenonen, niin helposti voitte tarkistaa
Ilta-Sanomiin, joka teki tämän uutisen, voi jättää juttupalautteen, ja tiedustella asiaa. Ei maksa mitään.
He tehneet jutun, ja voivat kysyä Nenoselta. Itse olen kysynyt useastikin jutusta vuosien varrella asioita niin iltalehdeltä, Ilta-Sanomista kuin Maikkarilta. Olen myös oikaisut asioita, ja ovat ne oikaisseet.
Tuo on helppoa, kysyt vain palautteessa, onko kyseessä sama henkilö. Vastaus tulee sähköpostiin.
Itse en kysy, koska näkeehän sen kuvista, että on sama henkilö.
Huomautan myös, että vauva.fi kuuluu iltasanomien konserniin. Toimittajat myöntävät, että lukevat tätä palstaa, ja jos tulee paljon palautetta, tarttuvat uutisaiheeseen uudestaan
Miksi eivät nyt uutisoi, että kyseessä on sama henkilö, tai ei ole?
Jos kyseessä ei ole sama henkilö, niin ilman muuta uutisoisivat s
No niin näköjään. Tänä vuonna vielä tehnyt yrityskauppoja ja nyt vinkuu sitten vielä sosiaalitukien perään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata
M45
Koko ikänsä töissä ollut saa varmasti työeläkettä,oli sopimus minkälainen tahansa.Jos eläkettä ei ole kertynyt niin töitäkään ei ole tehty.
Niin melkoisia luusereita olleet maatilan emännät, pitkään lapsia kotona kasvattaneet ja omaishoitajat ja sotainvalidit ja konginkankaan onnettomuuden uhrit jotka jäi työkyvyttömilsi. Ja pienipalkkaiset. Menkää töihin kapitalisti Daddyn firmaan jo joka maksaa isoa työeläkepalkkaa ja haluaa samaan aikaan ketjuttaa työsopimuksesi, polkea kaikki oikeutesi työntekijänä henkilöstövuokrausfirman kautta, lisätä paikallista sopimista, potkia vakityöntekijät pois 12 e palkalla ja ottaa polkuhinnalla 7 e alkavalla palkalla (näin kävi yhdessä firmassa missä olin kauan sitten) , tehostaa niin että olet burn outissa (ja sitten ivata sinua tukipummiksi ja leikata kansaneläkemaksujasi ulkomailta). Leikata sunnuntailisäsi. Mitäs muuta.
Go daddies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata
M45
Kumpi on tehnyt enemmän töitä, ikänsä maatilan töissä vuoden ympäri raatanut emäntä, jolle ei eläkettä kertynyt, vai suojatyöpaikassa 5000 kk-palkalla loisinut virkamies joka ei tee töitään, mutta potkujakaan ei voi antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata
M45
Eipä ole. Jokainen työnantaja on työeläkemaksut suorittanut oli se työsuhde kuinka lyhyt tahansa
Jotkut entiset yrittäjät sen sijaan ovat laittaneet omat eläkemaksunsa taskuunsa tai maksaneet niitä liian vähän.
Paitsi että lyhyistä työsuhteista ei sille työntekijälle kerry eläkettä, vaikka työnantaja eläkemaksut maksaakin. Mulla on 1980-luvulta aika paljonkin tällaisia työsuhteita ja kun katson eläkekertymääni, niin siellä ihan selvästi lukee, että ei ole kerryttänyt eläkettä. Ja miksi ei? Koska työsuhde kesti alle 2 viikkoa. Sama työnantaja kuitenkin enkä päivääkään ollut työttömänä, mutta ne työsuhteet ketjutettiin siten, että väliin jäi just sen verran päiviä, ettei tullut se 2 viikkoa täyteen.
Go kapitalistidaddies! Kun on nuoltu riittävän kauan persustanne niin sitten työelämästä raihnaisena saa potkaista tyhjää vähän hengitettyään espanjan ilmaa kaksi vuotta ennenaikaisesti kuollen😂😂
Tyytyväisenä kun ennenaikaisesti sairastunut työeläkepummi ei saanut edes sitä.
Miksi vatussa joku iltalehti tekisi korjausuutisen. Maarit Nenonen ei ole se ja se Maarit Nenonen vaikka vauvapalstalla joku häntä siksi luuli. Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata
M45
Älä puhu asiasta jos et siitä mitään tiedä. Tunnen monia hoitajia, joiden sopimukset ketjutettiin laman aikana, eikä niistä kertynyt eläkettä vaikka työmäärä oli täysin sama kuin vakisopimuksella olevalla. Vuoden aikana saattoi saada siis 52 viikon mittaista työsopimusta, ja lyhyistä työsopimuksista ei eläke kertynyt.