Miksi deittimieheni kysyy minulta, kumpi halusi erota minä vai kumppani?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se näin jätetyksi tulemisesta traumatisoituneena, elämänmittaisesta parisuhteesta haaveilevana, vaikuttaa negatiivisesti, jos toinen on jättänyt ilman mitään selkeää syytä tyyliin "kasvettiin erilleen", "rakkaus vain loppui" tms.
m
Joku voi sanoa noin sen takia, että ei koe tarpeelliseksi tehdä sinulle tiliä siitä, minkä takia se rakkaus loppui. Jotkut syyt siihen aina on, mutta ei ihmisiä ehkä edes kiinnosta puhua jostakin vanhasta suhteesta ja analysoida sitä ulkopuolisille. Ei sinne treffeille mennä muistelemaan vanhoja, vaan etsimään jotain uutta.
Se joku ei ole minulle sitten sopiva. Mennään eteen päin.
sama
Siis, vaikka henkilö olisi muuten täydellinen, niin ei ole sopiva jos ei halua heti puhua eksästään? Onpa täällä kovia vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onpa jännä. Miksi kukaan alkaisi deittailla jos on vielä erosurut päällä?
Harmillisen moni alkaa kiireellä deittailla, ettei vain ehtisi alkaa mitään erosuruja tuntemaan. Äkkiä vain laastaria päälle. Siihen rooliin ei kukaan halua.
Vastaavatko nämä ihmiset sitten rehellisesti noihin kysymyksiin? Jotenkin olisin intuitiivisesti ajatellut, että jos joku alkaa ekoilla treffeillä kyselemään tai puhelemaan aiemmista suhteistaan, niin hänellä nimenomaan on niissä vielä jtn käsiteltävää
Ensimmäisenä tulee mieleen, jos kysyy milloin, että ei halua olla "laastari". Kumpi jätti-kysymys siksi, että jos se toinen sinut, niin on ehkä pelko, että haikailet entisesi perään. Jos sinä jätit, niin miksi-kysymys, koska ei ehkä halua tulla jätetyksi samasta syystä, vaan välttää tekemästä samaa virhettä. Jos kuitenkin tuntee itsensä, ja tietää, että voi saman "virheen" tehdä, niin ei välttämättä halua syventää ja pidentää suhdetta, koska ero vääjäämätön aiemmin tapahtuneen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se näin jätetyksi tulemisesta traumatisoituneena, elämänmittaisesta parisuhteesta haaveilevana, vaikuttaa negatiivisesti, jos toinen on jättänyt ilman mitään selkeää syytä tyyliin "kasvettiin erilleen", "rakkaus vain loppui" tms.
m
Joku voi sanoa noin sen takia, että ei koe tarpeelliseksi tehdä sinulle tiliä siitä, minkä takia se rakkaus loppui. Jotkut syyt siihen aina on, mutta ei ihmisiä ehkä edes kiinnosta puhua jostakin vanhasta suhteesta ja analysoida sitä ulkopuolisille. Ei sinne treffeille mennä muistelemaan vanhoja, vaan etsimään jotain uutta.
sama
Siis, vaikka henkilö olisi muuten täydellinen, niin ei ole sopiva jos ei halua heti puhua eksästään? Onpa täällä kovia vaatimuksia.
Ei siitä eksästä tarvitse puhua. Riittää, että mies osaa kertoa oman osuutensa. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m
sama
Siis, vaikka henkilö olisi muuten täydellinen, niin e
Usein se, jonka mielestä yhden kysymyksen kysyminen on liian kova vaatimus hänelle on suhteessa myöhemminkin yhtä nihkeä. Pitääkö siitä rakkautta koko ajan tunnustaa? Pakkoko on olla joka asiasta puhumassa? Jatkuvastiko sitä pitää olla yhdessä? Kauheita vaatimuksia tulee koko ajan!
Kyllä, vaikka henkilö vaikuttaisi muuten töydelliseltä niin tuollaiseen voi nasahtaa ja tuskin silloin niin täydellinen oikeasti olisi. Koska hyvin voi vaan jättää vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m
sama
Siis, vaikka henkilö olisi muuten täydellinen, niin e
Minulle ainakin avoin keskustelu on ihan ehdoton edellytys parisuhteessa, jos ei siihen kykene niin ei ole minulle sopiva.
Itse vastaisin, että eroon liittyvät asiat ovat minun ja entisen kumppanini välisiä eikä niihin liity mitään kovin erikoista. Voisin kyllä kertoa milloin olen eronnut, koska se on ihan yleisessä tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m
sama
Sii
Mulle tuo kysymys olisi hämmentävä koska konteksti tuntuisi niin kummalliselta. En minä ekoilla treffeillä mieti katkenneita ystävyyksiä tai työsuhteitakaan. Alkaisin miettiä, onko se toinen kyllästynyt treffeihin kun miettii tuommoisia. Ehkä silti vastaisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaisin, että eroon liittyvät asiat ovat minun ja entisen kumppanini välisiä eikä niihin liity mitään kovin erikoista. Voisin kyllä kertoa milloin olen eronnut, koska se on ihan yleisessä tiedossa.
Ai tää olis niin red flag että varmaan lähtisin kesken treffien jo 😂
Itse kokisin ärsyttäväksi sen, jos joku deittimies kyselisi asioita, joita en ole itse aikonut hänelle vielä kertoa ja joita en ehkä ole kertonut tutummillekaan ihmisille. Varsinkin, jos mies vetäisi pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä mitä vastaan, tai jopa siitä että en vastaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen olisi sitten hyvä vastaus?
Te, joiden mielestä tuollaiset kysymykset eivät missään nimessä kuulu treffeille, ja joiden mielestä treffeillä pitäisi keskustella vain kevyistä ja pinnallisista aiheista. Eikös sitten ole vaarana käy niin, että sitä ollaan jo ihastuttu, rakastuttu ja kiinnytty aivan liiaksi, kun asia sitten nousee puheeksi tai paremminkin alkaa olla jo ongelmia? Siitä ei olekaan enää niin helppoa pakittaa.
Jos esimerkiksi mustasukkaisuuden, puhumattomuuden, seksihalujen yhteensopimattomuuden tms. kanssa alkaa tulla ongelmia, ja se kumppani täräyttääkin sinulle että olet tässä asiassa just samanlainen kuin hänen eksänsä! Juuri tämän takia he erosivat, ja taasko on sama homma edessä!! Kun tämä asia olisi voinut avoimella keskustelulla tulla esiin jo ennen kuin ollaan edetty mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Tuo vastaus olisi tosi paha merkki.
Mikä tossa kysymyksessä ihmeellistä? Ihan normaalia keskustelua ja toiseen tutustumista tietää mahdollisen uuden kumppanin historiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä tulee mieleen, jos kysyy milloin, että ei halua olla "laastari". Kumpi jätti-kysymys siksi, että jos se toinen sinut, niin on ehkä pelko, että haikailet entisesi perään. Jos sinä jätit, niin miksi-kysymys, koska ei ehkä halua tulla jätetyksi samasta syystä, vaan välttää tekemästä samaa virhettä. Jos kuitenkin tuntee itsensä, ja tietää, että voi saman "virheen" tehdä, niin ei välttämättä halua syventää ja pidentää suhdetta, koska ero vääjäämätön aiemmin tapahtuneen perusteella.
Jos minulta kysyttäisiin, miksi jätin kumppanini, niin vastaisin tajunneeni, ettei hän oikeastaan ollutkaan minun tyyppiäni eivätkä tunteeni häntä kohtaan olleet sellaiset kuin parisuhteessa kuuluisi olla. Mutta tästä vastauksesta ei olisi deittimiehelle mitään hyötyä, kun hän ei edes tiedä millainen mies eksäni on.
Tuo on malliesimerkki siitä kun ei ole kemiaa miehen kanssa. Ei tulisi toisia treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulta kysyttäisiin, miksi jätin kumppanini, niin vastaisin tajunneeni, ettei hän oikeastaan ollutkaan minun tyyppiäni eivätkä tunteeni häntä kohtaan olleet sellaiset kuin parisuhteessa kuuluisi olla. Mutta tästä vastauksesta ei olisi deittimiehelle mitään hyötyä, kun hän ei edes tiedä millainen mies eksäni on.
Ei hänen tarvitse tietää millainen eksäsi on. Minusta tuossa olennaista olisi se, että tiedostatko sinä itse miten olet päätynyt suhteeseen aivan vääränlaisen ihmisen kanssa ja onko vaarana, että sama toistuisi nyt tämän deittikumppanin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se olisi hyvä merkki, että mies ei halua haukkua eksää tai juoruilla heidän asioitaan. Tosin voisi siitä tulla vähän sellainen tunne, että mies niin kuin paheksuu kysymystäni, kun noin torjuvasti vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se olisi hyvä merkki, että mies ei halua haukkua eksää tai juoruilla heidän asioitaan. Tosin voisi siitä tulla vähän sellainen tunne, että mies niin kuin paheksuu kysymystäni, kun noin torjuvasti vastaa.
Minusta kai kuulostaisi ennemminkin siltä, että suhteessa on tapahtunut jotakin tosi ikävää ja todennäköisesti miehen itsensä tekemänä.
Sitä paitsi asioista voi keskustella haukkumatta. Tapamme vuorovaikuttaa eivät kohdanneet, arvomaailmamme eivät kohdanneet, toinen meistä viihtyi enemmän kotosalla ja toinen halusi olla koko ajan menossa, elämänsuunnitelmamme olivat liian erilaiset.
Harmillisen moni alkaa kiireellä deittailla, ettei vain ehtisi alkaa mitään erosuruja tuntemaan. Äkkiä vain laastaria päälle. Siihen rooliin ei kukaan halua.