Kela on leikannut perustoimeentulotuen perusosaa 30% joka kuukausia jo 4kk ajana minulta...Ei ole rahaa ruokaan, kesäkengät rikki, joulua ei
Tämä on aivan kamala tilanne elämässäni. Kela on leikannut toimeentulotuen perusosastani 30% jo 4kk ajan, eli yhteensä minulla on tullut noin 700 euron edestä vajetta tänä aikana niihin VIIMESIJAISIIN TULOIHIN. Tämä on johtanut siihen että minulla ei ole rahaa ruokaan, ei ole varaa ostaa kenkiä. Kesäkengät rikki, reikäiset ja tulee vesi läpi nyt märällä kelillä...Liukkaatkin ovat kun sileä pohja. Nyt on 4e tilillä, eikä ruokaa loppukuuksi...Mitä teen? Tunne tässä sitten joulumieltä...Muut ympärillä hehkuttavat joulua samalla kun itselläni ei ole varaa edes perusruokaan...
Mulla on "liian kallis asunto", mutta mulla on lääkärintodistus siitä että en ole kykenevä muutamaan...SILTI kela on leikannut tukeani ekä hyväksynyt lääkärintodistusta?? MItä hemmettiä? Kela toimii lainvastaisesti, ja vien asian hallinto-oikeuteen kyllä, mutta miten elän ja selviän tässä välissä? Olen jo alipainon rajalla, painoni on laskenut 8kg tässä 4kk aikana....Mikä taho auttaa tässä kestämättömässä tilanteessa...?
Kommentit (279)
'Ihan Tinderissä tälläkin hetkellä 4 eri naisen kanssa juttelen
ap"
Nettijuttelu ei ole sama asia kuin se, että ne olis sun naisia. Naiset treffaa normaalien miesten kanssa. Ei ne alhaisen tason luuserien kans treffaa.
Vierailija kirjoitti:
VALETTA. TROLLI. Kela ei leikkaa koskaan 30%.
Mitä sinä saat tällaisista idioottimaisista trollauksista?
Olen jälkeen jäänyt.
Ap
Yritä iskeä elinkumppani, joka sitten jeesaa.
Vierailija kirjoitti:
ap"
Nettijuttelu ei ole sama asia kuin se, että ne olis sun naisia. Naiset treffaa normaalien miesten kanssa. Ei ne alhaisen tason luuserien kans treffaa.
59 naista tänä vuonna nussinut Tinderistä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
törkeää tuollainen tukien leikkaaminen.
jos tukia vielä leikataan lisää, niin tässähän joutuu kohta menemään töihin.
Et sinä enää mene töihin kun on tullut iso aukko CV:hen. Sen on moni muukin joutunut toteemaan kun kuvittelee mielikuvituksessaan vielä kelpaavan työnantajille kunhan on tarpeeksi kauan loikoillut lomalla ja vetänyt peittoa korvilleen aamulla.
Eli vapautetasnko minut työnhausta?
Miksi jatkuvasti huudellaan "mene töihin"?
Ei koske jälkeen jääneitä.
Vierailija kirjoitti:
ap"
Mitä luultavimmin ap ei ole kertonu niille naisparoille totuutta itsestään eikä ulissut tilanteestaan kuten täällå jatkuvalla syötöllä. Kunhan heillekin totuus selviää niin katoavat nopeammin kuin pieru Saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Yritä iskeä elinkumppani, joka sitten jeesaa.
Äippä on mun elinkumppani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"
Ap
eli siis ainakin 58 naista on potkinut sinut jo pihalle, koska olet luuseri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"
Ap
Alhaisen tason miehenä olet nussinut päiväunissasi 59 naista.
Mikä on lääketieteellinen syy joka estää muuttamasta? Kuitenkin olettyökykyinen, koska kerrot hakeneesi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"
Ap
Ja kilinvtut!😂 Sä ole nusassu ku korkeintaan omaa kättäs!🤣
Varmaankin ihan oikein menee.
Muuta hoitokotiin tai kadulle. Juurihan täällä oli ketju, jossa ihannoitiin kassialmaa, miten ihanaa ja vapaata elämää se eli ja kritisoijat on vain kateelllisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"
Mitä luultavimmin ap ei ole kertonu niille naisparoille totuutta itsestään eikä ulissut tilanteestaan kuten täällå jatkuvalla syötöllä. Kunhan heillekin totuus selviää niin katoavat nopeammin kuin pieru Saharaan.
Joo eihän naiset ala millekään äitin elättivanhapoikien kanssa. Yritystä on ollut kutsua nainen äiteen tarjoomille nisukaffeille mamman pirttiin. Kahvilassa kun luuserilla ei ole varaa käydä.😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"
Ap
Roiskasitko suoraan näppikselle vai profiilikuvaan näytölle?
Vierailija kirjoitti:
Liian korkean vuokran takia leikkaa. Ei ole trollaus, vaan totta
ap
Sun pitää hommata itsellesi sossu etuuksien nostajaksi tai haettava edunvalvojaa niin saat raha-asiat kuntoon. Et näköjään itse pysty huolehtimaan raha-asioistasi.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää hommata itsellesi sossu etuuksien nostajaksi tai haettava edunvalvojaa niin saat raha-asiat kuntoon. Et näköjään itse pysty huolehtimaan raha-asioistasi.
Se että olen vuosia pystynyt elämään normaalisti ja hyvin toimeentulotuen perusosalla, on osoitus siitä että olen kykeneväinen huolehtimaan raha-asioistani.
Väistämättä myös kykenevällä tulee ongelmia, kun viimesijaisesta tuesta leikataan 30%
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Täähän me tiedetään jo. Paljonko sun edunvalvoja antaa sulle käyttörahaa kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTäähän me tiedetään jo. Paljonko sun edunvalvoja antaa sulle käyttörahaa kuukaudessa?
Mulla ei ole edunvalvojaa, joten kysymyksesi on invalidi.
ap
Niinkuin aikaisemmat on jo kysyneet, millainen lääkärintodistus sinulla on?
En osaa sanoa muuta kuin että yhteys aikuissosiaalityöntekijään ja hoida kelan kanssa asiat kuntoon eli tee niinkuin kela käskee