Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela on leikannut perustoimeentulotuen perusosaa 30% joka kuukausia jo 4kk ajana minulta...Ei ole rahaa ruokaan, kesäkengät rikki, joulua ei

Vierailija
20.12.2024 |

Tämä on aivan kamala tilanne elämässäni. Kela on leikannut toimeentulotuen perusosastani 30% jo 4kk ajan, eli yhteensä minulla on tullut noin 700 euron edestä vajetta tänä aikana niihin VIIMESIJAISIIN TULOIHIN. Tämä on johtanut siihen että minulla ei ole rahaa ruokaan, ei ole varaa ostaa kenkiä. Kesäkengät rikki, reikäiset ja tulee vesi läpi nyt märällä kelillä...Liukkaatkin ovat kun sileä pohja. Nyt on 4e tilillä, eikä ruokaa loppukuuksi...Mitä teen? Tunne tässä sitten joulumieltä...Muut ympärillä hehkuttavat joulua samalla kun itselläni ei ole varaa edes perusruokaan...

Mulla on "liian kallis asunto", mutta mulla on lääkärintodistus siitä että en ole kykenevä muutamaan...SILTI kela on leikannut tukeani ekä hyväksynyt lääkärintodistusta?? MItä hemmettiä? Kela toimii lainvastaisesti, ja vien asian hallinto-oikeuteen kyllä, mutta miten elän ja selviän tässä välissä? Olen jo alipainon rajalla, painoni on laskenut 8kg tässä 4kk aikana....Mikä taho auttaa tässä kestämättömässä tilanteessa...?

Kommentit (279)

Vierailija
241/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kirjoittaa tänne, kun täällä ihmisiltä puuttuu empatiakyky. Tiedän miltä susta tuntuu, olen samassa tilanteessa. Suosittelen sua viemään tätä asiaa eteenpäin, sillä se on ainut asia mikä voi lopulta auttaa. Jos kaikki samassa tilanteessa olevat tekisi saman niin tilanne muuttuisi lopulta.

Siinä on empatiat kaukana kun aamulla lähtee töihin ja lukee kun sama tyyppi itkee kun saa liijan vähän ilmaista rahaa.

Ymmärrätkö että mä olen hakenut töitä monta vuotta, mutta ei työnantajat palkkaa?!

ap

Miksi et lääkärin mukaan saa muuttaa? Kai siinä jokin diagnoosi on?

Minulla on selkä kipeä ylipainon ja liian makaami

Aloituksessasi sanoit olevasi jo alipainon rajalla? Käyt salilla. Nyt oletkin ylipainoinen ja makoilet selkäsi kipeäksi? Miksi luulet kenenkään ottavan enää sinun ongelmiasi tosissaan?

Vierailija
242/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on kaikki sukulaiset ja muu elämä, en saa kaupungilta asuntoa ilman luottotietoja olen ollut kaupungin asuntojonossa 4 vuotta.

Kaksio ja kellari on täynnä tavaraa ja huonekaluja, ei niitä saa kannettua

Tämä on 2000-luku. Saat asua eri kylällä kuin sukulaisesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee niinkuin kela käskee?

Sen lauluja laulat jonka leipää syöt

En saa halvempaa asuntoa pk-seudulta, olen 300 asuntoon hakenut mutta kukaan ei vuokraa luottotiedottomalle eikä minulla ole varaa palkata muuttomiehiä ja muuttorekkaa kun en itse pysty muuttamaan

ap

Mikä pitää sut Helsingissä?

Eikö kaupungilta saa asuntoja? Kerrot tilanteesi

Jos sulla on ruuasta pula, niin myy tavaroita

Sulla täytyy olla paljon tavaraa jos tarvitset ihan muuttomiehiä ja muuttorekan

Helsingissä on kaikki sukulaiset ja muu elämä, en saa kaupungilta asuntoa ilman luottotietoja olen ollut kaupungin asuntojonossa 4 vuotta.

Sun sukulaiset kantaa ne tavarat. Kontula on Helsingissä. Sinne muutkin häädön saaneet sijoitetaan. Sun oma vika on, että keräät nurkkiisi liikaa tavaraa. Sossu takaa vuokravakuuden. Sossu maksaa muuttokuljetuksen. Tämä on tieto.

Vierailija
244/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairaseläkkeellä, miksi olet hakenut tuhansia työpaikkoja?

Oliko tuossa jotain sairaseläkkeestä en nähnyt. 

Korjaan. Tarkoitin pöpieläkkeellä.

Ap

Vierailija
245/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kirjoittaa tänne, kun täällä ihmisiltä puuttuu empatiakyky. Tiedän miltä susta tuntuu, olen samassa tilanteessa. Suosittelen sua viemään tätä asiaa eteenpäin, sillä se on ainut asia mikä voi lopulta auttaa. Jos kaikki samassa tilanteessa olevat tekisi saman niin tilanne muuttuisi lopulta.

Siinä on empatiat kaukana kun aamulla lähtee töihin ja lukee kun sama tyyppi itkee kun saa liijan vähän ilmaista rahaa.

Ymmärrätkö että mä olen hakenut töitä monta vuotta, mutta ei työnantajat palkkaa?!

ap

Miksi et lääkärin mukaan saa muuttaa? Kai siinä jokin diagnoosi on?

En ole enää ylipainoinen mutta nuorena olin ja ylipainon takia selkäni painui kasaan ja on kipeä koko loppu elämän

ap

Vierailija
246/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein palkittu asukas. Oot siis tukiasunnossa.

Ps. Sun sanoin: olemme vastuussa itsestämme, emme muista, joka sinä olet. Olet se muu eli tyhmälehmä.

Ihan itsenäisesti asun, ja maksan tuilla itse vuokrani.

ap

Eli toisinsanoen veronmaksajat maksavat sinun vuokrasi, et sinä. 

No veronmaksajia ne on työttömätkin. Työttömyysturvasta maksetaan enemmän veroa kuin palkkatulosta prosentuaalisesti. Tiesitkö? 

Valitettavasti se tuki ei kuitenkaan riitä kaikkiin menoihin ja siksi saatetaan tarvita myös toimeentulotukea jossa on jo nyt järkyttävät ehdot. Olen sitä mieltä että vähävaraiset aiotaan karistaa isoista kaupungeista kauemmas ja heidän tilalleen tulee maahanmuuttajia tekemään töitä. Tosin sivuseurauksena tulee rauhattomuus ja kaaos.

Vierailija
247/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANKUTI, JANKUTI

Vierailija
248/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lauma ääliöitä vastailemassa idioottiap:n spämmiin. Sama aloitus ollut ties kuinka monta kertaa.

Vierailija
249/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä et taida itsekään muistaa mitä olet tänne kirjoittanut. Jossain vaiheessa sanoit olevasi 200 kg, ootpa pian laihtunut. Kauheeta kun Kela ei anna tarpeeksi rahaa ruokaan!

Vierailija
250/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sulla AP menee, jos varaa on 25e maksavaan saliin.

Jos oikeasti olisi hätä, niin myisit tavarasi ja sitten muuttaisit halvempaan asuntoon.

Vierailija
251/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Sun sanoin: olemme vastuussa itsestämme, emme muista, joka sinä olet. Olet se muu eli tyhmälehmä.

ap

No veronmaksajia ne on työttömätkin. Työttömyysturvasta maksetaan enemmän veroa kuin palkkatulosta prosentuaalisesti. Tiesitkö? 

Valitettavasti se tuki ei kuitenkaan riitä kaikkiin menoihin ja siksi saatetaan tarvita myös toimeentulotukea jossa on jo nyt järkyttävät ehdot. Olen sitä mieltä että vähävaraiset aiotaan karistaa isoista kaupungeista kauemmas ja heidän tilalleen tulee maahanmuuttajia tekemään töitä.

Työmarkkinatuki ei ole työttömän tienaamaa rahaa. Se on tukiraha, joka maksetaan muiden maksamista verorahoista. Joten tuensaaja ei maksa omista rahoistaan veroa, vaan muiden maksamista  verorahoista sitä veroa.

Sit on nää kuten ap, joka ei ole koskaan ollut työelämässä. Ikänsä toisten elätti ollut. Ei ole maksanut veroa palkasta.

Vierailija
252/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Hyvinhän AP:lla on varaa kun saliinkin menee 100e kuussa. Ei ole siis mitään ongelmaa pärjäämisen kanssa.

Ei mene 100e. Menee 25e/kk

100e kirjoittaja on minua esittävä trollia, mustamaalaaja.

Ap

Tuolla rahalla ostat ainakin 25 kaurahiutalepakettia. Sitten vaan syömään.

Vierailija
253/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moskeijosaa on oma avustus juttu ja synagogilla kuin ortodokseilla on oma ja vapaakirkoisaa seurakunnissa. Ei teidän kuulu varastaa muilta kun teillä on omat !!! Pelastusarmeija toimii osin sossun tukirahoilla ja helluntailaisten myös. Ne ylläpidetään sossun ja kauppiaiden rahoilla. Tavaroilla. Hurstin paikasta saa myös kirjoja ja takkeja talveen. Kirppikset myy muutamalla eurolla niitä käytettyjä . Hursti tosin ei syötä ketään vaan kauppiaat ja sossu. Sörnäisissä on ruokajakelu ja castreeninkadulla. Lahdessa on ruokajakelu pelastusarmeijassa. Myös ORTODOKSIKIRKKO jakaa ruokakaseja. Ennenkuin lähtee varastamaan pitää miettiä sitä omaa kuolin päivää ja syntivelkaa. 

Vierailija
254/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Valitettavasti se tuki ei kuitenkaan riitä kaikkiin menoihin ja siksi saatetaan tarvita myös toimeentulotukea jossa on jo nyt järkyttävät ehdot. Olen sitä mieltä että vähävaraiset aiotaan karistaa isoista kaupungeista kauemmas ja heidän

Työtön ei saa koko tukea käyttöönsä vaan siitä menee ne verot ja minne ne menee-> arvatenkin samaan kuin työssäolevien. Älä siis hölise ettei tarvii veroja maksaa.

Vierailija
255/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä et taida itsekään muistaa mitä olet tänne kirjoittanut. Jossain vaiheessa sanoit olevasi 200 kg, ootpa pian laihtunut. Kauheeta kun Kela ei anna tarpeeksi rahaa ruokaan!

Onko pienessä mielessäsi käynyt, että täällä useampi esittää ap:tä ja kirjoittaa älyvapaita kommenteja yrittäen mustamaalata häntä?

Vierailija
256/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulisit?? Niin edullisia asuntoja mitä kela määrää ei ole saatavana ei edes kaupungin vuokra-asunnoista. Vähän vaikeaa siis sellaista etsiä vai kuinka?

Niitä on pilvin pimein pitkin maakuntia. 

Vierailija
257/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliassa on ihanheille oma maa palanen missä on lämmin ilmasto. Nyt pääsee Syyriaan turvallisesti.  Ja noi lapselliset opetukset kateudessa että joku pressa omistaisi jotain muuta kuin oman asuntonsa voitte jo lopettaa. Työn puolesta työtehtävien hoitoon on yhteiset autot ja työntekijöillä omansa työssä . Mitä kukin ostaa paikallaan on ihan jokaisen oma asia. Ryöstellään työntekijöiden tavaroita kuin joku alkuasukaa lauma. 

Vierailija
258/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu et osaa mitään et avata purkkeja etkä kansia etkä pukea etkä siivota edes sänkysi. Näitä on avaat vaan suusi joku syöttää. 

Vierailija
259/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulisit?? Niin edullisia asuntoja mitä kela määrää ei ole saatavana ei edes kaupungin vuokra-asunnoista. Vähän vaikeaa siis sellaista etsiä vai kuinka?

Niitä on pilvin pimein pitkin maakuntia. 

Voi että kun olet älykäs että oikein pitkin maakuntia on. Joo tiesitkö pösilö että siellä maakunnissa on vielä tiukemmat asumistukiehdot kuin kaupungeissa ja kun tiettömien teiden päässä asustaa niin kauppaankaan ei pääse vähillä rahoillaan. Eli talous menee vielä enemmän kuralle. Jospa jättäisit kirjoittelut tänne kun et näytä tietävän mistään mitään kuvittelet vaan tietäväsi.

Vierailija
260/279 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa halvempaa asuntoa pk-seudulta, olen 300 asuntoon hakenut mutta kukaan ei vuokraa luottotiedottomalle eikä minulla ole varaa palkata muuttomiehiä ja muuttorekkaa kun en itse pysty muuttamaan

ap

Mikä pitää sut Helsingissä?

Eikö kaupungilta saa asuntoja? Kerrot tilanteesi

Jos sulla on ruuasta pula, niin myy tavaroita

Sulla täytyy olla paljon tavaraa jos tarvitset ihan muuttomiehiä ja muuttorekan

Miksi hilloat asuntosi ja täyteen tavaraa? Ja ennenkaikkea, ketä se kama siellä kellarissa palvelee?