Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enää neljä päivää niin saa ihanaa savuaromilla maustettua kylmää porkkanaa sekä vehnäjauhoista pestyä sitkoa ja levää

Vierailija
20.12.2024 |

Ai että!

- Ada24, vegan

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mietin myös, että miten joku lihansyöjä on edes noin perillä siitä, mitä vegaanit syö? Itse en ollut. Eli ilmeisesti tätä henkilöä nyt kuitenkin vähän kasvisruokavalio kiinnostelee (hyvä!), mutta ei ole vielä henkisesti valmis? Hei, se on kuule ihan jees ja oikein hyväksyttävää, vaikka olisi minkälainen köriläs. Ei kenenkään miehuuden niin heikoissa kantimissa pitäisi olla, että kasvisruoka sen murentaa. 

Hyvin monella alkaa olla vegaaniruokavaliota noudattavia läheisiä. Se tulee nopeasti tutuksi, vaikka ei olisi itse muuttamassa omia tottumuksiaan.

No mutta miksi ihmeessä jonkun toisen syömiset kaivelee näin paljon, että tullaan tekemään ilkkuva aloitus jollekin keskustelupalstalle? Itse olen siis sekasyöjä, mutta kaiken kaikkiaan elämälle avoin ja utelias keski-ikäinen täti ja olisi tosi kiinnostavaa päästä maistamaan esimerkiksi tuollaista vegejouluruokaa. Ei kuulosta kovin sinut itsensä kanssa olevalta aikuiselta tämän aloituksen kaltainen käytös. 

Vierailija
42/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä eniten odotan sitä antibiooteilla lääkittyä tapettua eläintä, se vasta tekee juhlan!

Seitsemällä tiloista tuotettiin porsaita. Näistä viidellä emakot olivat ahtaissa, kääntymisen estävissä häkeissä. Kahdella tilalla oli käytössä tiineytyshäkit, joissa tilaa oli yhtä vähän. Kahdella tilalla porsineet emakot olivat karsinassa, jossa ne mahtuivat ottamaan muutaman askeleen myös sivulle. Näissäkin eläinten käytössä oleva tila oli hyvin pieni.

Kuvat osoittavat vakavia puutteita myös eläinten hoidossa. 

Yhdellä tilalla kuvaajat kävivät kaksi kertaa. Ensimmäisellä käynnillä emakolla havaittiin peräsuolen ulosluiskahdus. Samassa karsinassa olleet porsaat nakersivat hampaillaan emonsa peräsuolta. Seuraavalla käynnillä 13 päivää myöhemmin emakon vamma oli edelleen hoitamatta.

Useammalla tilalla sioilla oli haavoja ja pahoja naarmuja. Yhdellä porsaalla oli noin kämmenen kokoinen vereslih

Ja meni pieleen jo heti ekassa lauseessa. Kotimainen sika ei ole antibioottia nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mietin myös, että miten joku lihansyöjä on edes noin perillä siitä, mitä vegaanit syö? Itse en ollut. Eli ilmeisesti tätä henkilöä nyt kuitenkin vähän kasvisruokavalio kiinnostelee (hyvä!), mutta ei ole vielä henkisesti valmis? Hei, se on kuule ihan jees ja oikein hyväksyttävää, vaikka olisi minkälainen köriläs. Ei kenenkään miehuuden niin heikoissa kantimissa pitäisi olla, että kasvisruoka sen murentaa. 

Hyvin monella alkaa olla vegaaniruokavaliota noudattavia läheisiä. Se tulee nopeasti tutuksi, vaikka ei olisi itse muuttamassa omia tottumuksiaan.

Vegaanien määrä on vähenemässä ja mm kaupat vähentävät vegaanieineksiä hyllyissä huomattavasti. 

Vierailija
44/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti porkkanoistasi. Minulla on 5 kg luomuporsaan kinkku, graavilohta, muikunmätiä ja smetanaa, vasikanhyytelöä ja hanhenmaksaa karpalohyytelöllä, puikulaperunoita, rapusilliä, saaristolaisleipää ja oikeata voita, itsetehtyä sinappia, jälkiruoaksi belgialaista suklaata, taatelikakkua, englantilaista hedelmäkakkua, espresso kahvia ja Lindtin konvehteja. Ruokajuomana puna-ja valkoviiniä, mädin kanssa kuohuviiniä. Lopuksi lasillinen konjakkia. Hyvää ruokahalua !

Vierailija
45/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälistö joutuu syömään kaikenlaista paskaa.

Vierailija
46/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanien määrä on vähenemässä ja mm kaupat vähentävät vegaanieineksiä hyllyissä huomattavasti. 

No ei se sitä tarkoita. Nuo lihan korvikkeet ovat vain jotain, jota kukaan ei kaipaa. Vegeruokaa voi tehdä ja on tehty aina ennenkin ilman härkiksiä ja kauriksia. Tuo oli vain teollisuuden yritys tuputtaa markkinoille jotain, mitä kukaan ei edes kaivannut. 

Vierailija
47/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se sitä tarkoita. Nuo lihan korvikkeet ovat vain j

Jatkan vielä, että niitä vege-eineksiä kokeili ihan tavalliset sekasyöjät, jotka yritti vähentää lihansyöntiä ja saada lisättyä kasvisruokia ruokavalioon. Näitten henkilöiden innostus meni ohi, ei vagaanien. 

Vierailija
48/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion syödä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, rosollia, sienisalaattia, saaristolaisleipää, joulutorttuja, pipareita.

Oletko ikinä ajatellut mikä määrä transrasvoja ja kovetettuja kasvirasvoja tuossa on? Ja vegaanina kun et saa Omega-3:sta mistään

Mistä oot saanut päähäsi, että vegaanina ei sais omega3-rasvahappoja mistään? 😮🤣🤣🤣

Vierailija
49/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion syödä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, rosollia, sienisalaattia, saaristolaisleipää, joulutorttuja, pipareita.

Oletko ikinä ajatellut mikä määrä transrasvoja ja kovetettuja kasvirasvoja tuossa on? Ja vegaanina kun et saa Omega-3:sta mistään

No vaikkapa saksanpähkinöistä, pellavansiemenistä ja rypsiöljystä saa. 

Hehe. Kai tiedät miten surkeita lähteitä nuo ovat kalaan verrattuna. Ja rypsiöljyä syödessä saat aina vaan lisää haitallista rasvahappoja. 

On silti epätosi väite, että omega3-rasvahappoja ei saisi vegaanisesti mistään. Että älä nyt ala siirtää niitä maalitolppia, vaan myönnä vaan olleesi väärässä. 

Vierailija
50/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vegaaneja ole ikinä ollut niin paljoa, että noiden vegaanieinesten myynti pelkille vegaaneille kannattais, eikä vegaanieinesten myynti kerro vegaanien määrästä mitään.

Vegaanien määrä ei kyllä ole vähenemässä. 

Vierailija
51/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kirjoituksestasi ei saa mitään selvää, johtuen kirjoitusvirheestä.

Vierailija
52/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun ihana miten ap on niin täynnä tuollaista lähimmäisenrakkautta ja muuta jouluhenkeä 😚

Vierailija
53/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaneilla on taas nälkäkiukku päällä. Syökää ihmisten ruokaa niin ei tarvitse nälissään kiukutella.

Vierailija
54/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono omatunto kalvaa lihansyöjää. Mitä muutakaan syytä näihin aloituksiin olisi.

Vierailija
55/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vegaaneja ole ikinä ollut niin paljoa, että noiden v

Mistä tiedät tuon? Täytyyhän sinulla olla joku peruste väitteellesi, muutenhan se on vain merkityksetön mielipide.

Vierailija
56/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta miksi ihmeessä jonkun toisen syömiset kaivelee näin paljon, että tullaan tekemään ilkkuva aloitus jollekin keskustelupalstalle? Itse olen siis sekasyöjä, mutta kaiken kaikkiaan elämälle avoin ja utelias keski-ikäinen täti ja olisi tosi kiinnostavaa päästä maistamaan esimerkiksi tuollaista vegejouluruokaa. Ei kuulosta kovin sinut itsensä kanssa olevalta aikuiselta tämän aloituksen kaltainen käytös. 

Olen kanssasi täysin samaa mieltä aloituksesta. Yritin kirjoittaa siitä jotain kommenttini loppuun, mutta en saanut järkevää tekstiä aikaiseksi. Sinä onnistuit siinä. Sekä aloittaja että vegaani, jolle vastasin, olivat provosoituneita aiheesta. Ruokarauhaa kaikille kaiken ruokavaliotietoähkyn keskelle.

Vierailija
57/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää että joku on lihajuntti. no se jauhaa kaiket päivät vegaaneista. Btw seitanista tulee paras kun siinä on vaan osa gluteenijauhoja ja lisänä muita jauhoja esim kikherne/härkäpapu

Vierailija
58/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaneilla on taas nälkäkiukku päällä. Syökää ihmisten ruokaa niin ei tarvitse nälissään kiukutella.

Ap ei tietenkään ole vegaani, joten kelläköhän se kiukku mahtaakaan olla päällä.

Vierailija
59/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huvittava kommentti lihajuntin itkupotku alotukseen

Vierailija
60/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huvittava kommentti lihajuntin itkupotku alotukseen

Kiukuttele kiukuttele :D