Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enää neljä päivää niin saa ihanaa savuaromilla maustettua kylmää porkkanaa sekä vehnäjauhoista pestyä sitkoa ja levää

Vierailija
20.12.2024 |

Ai että!

- Ada24, vegan

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua häiritsee että joku on kasvissyöjä? 

Ei häiritse, saa syödä porkkanasitkoa niin paljon kuin haluaa 

Vierailija
22/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion syödä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, rosollia, sienisalaattia, saaristolaisleipää, joulutorttuja, pipareita.

Oletko ikinä ajatellut mikä määrä transrasvoja ja kovetettuja kasvirasvoja tuossa on? Ja vegaanina kun et saa Omega-3:sta mistään

No vaikkapa saksanpähkinöistä, pellavansiemenistä ja rypsiöljystä saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärttyisä vegakki HETI paikalla!🤣

Kukakohan tässä on kärttyinen. Minä olen sitä paitsi sekasyöjä, mutta ei minua haittaa, jos joku muu on jotain muuta.

Hyvä! Tuo meni juuri vegaaniliiton oppaan mukaan: aina pitää sanoa ettei itse ole vegaani mutta vegaanit ovat niin ihania ja empaattisia ja parhaita ihmisiä maailmassa. 

Vierailija
24/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion syödä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, rosollia, sienisalaattia, saaristolaisleipää, joulutorttuja, pipareita.

Ai niin ja tietysti riisipuuroa!

Kai sentään veteen keitettynä?

Vierailija
25/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä ajatellut mikä määrä transrasvoja ja kovetettuja kasvirasvoja tuossa on? Ja vegaanina kun et saa Omega-3:sta mistään

Kinkussa hyviä rasvoja?

Vierailija
26/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin sentään puhutaan asioiden oikeilla nimillä.

Vierailija
27/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttja siis väittää, ettei näistä saa? 

Vierailija
28/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse, saa syödä porkkanasitkoa niin paljon kuin haluaa 

Muuten vaan tänne kirjoittelet?

Vierailija
29/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasilialainen naudanfile on myös hyvää🥩

Vierailija
30/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarma lihansyöjälumihiutale heti kommentoimassa toisten syömisiä

Vierailija
31/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelkkä trolli.

Vierailija
32/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Kai tiedät miten surkeita lähteitä nuo ovat kalaan verrattuna. Ja rypsiöljyä syödessä saat aina vaan lisää haitallista rasvahappoja. 

Vierailija
33/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä eniten odotan sitä antibiooteilla lääkittyä tapettua eläintä, se vasta tekee juhlan!

Seitsemällä tiloista tuotettiin porsaita. Näistä viidellä emakot olivat ahtaissa, kääntymisen estävissä häkeissä. Kahdella tilalla oli käytössä tiineytyshäkit, joissa tilaa oli yhtä vähän. Kahdella tilalla porsineet emakot olivat karsinassa, jossa ne mahtuivat ottamaan muutaman askeleen myös sivulle. Näissäkin eläinten käytössä oleva tila oli hyvin pieni.

Kuvat osoittavat vakavia puutteita myös eläinten hoidossa. 

Yhdellä tilalla kuvaajat kävivät kaksi kertaa. Ensimmäisellä käynnillä emakolla havaittiin peräsuolen ulosluiskahdus. Samassa karsinassa olleet porsaat nakersivat hampaillaan emonsa peräsuolta. Seuraavalla käynnillä 13 päivää myöhemmin emakon vamma oli edelleen hoitamatta.

Useammalla tilalla sioilla oli haavoja ja pahoja naarmuja. Yhd

Niin, onhan se tosiaan ikävää tietää mistä se syömänsä ruoka tulee!

Vierailija
34/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukakohan tässä on kärttyinen. Minä olen sitä paitsi sekasyöjä, mutta ei minua haittaa, jos joku muu on jotain muuta.

Hyvä! Tuo meni juuri vegaaniliiton oppaan mukaan: aina pitää sanoa ettei itse ole vegaani mutta vegaanit ovat niin ihania ja empaattisia ja parhaita ihmisiä maailmassa. 

Älä huoli, mulla on kinkku jo ostettuna. Katsoa ei kaikki ole yhtä suvaitsemattomia kuin sinä.

Vierailija
35/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättää joulutortut ja piparit pois, niin ei yhtään.

Vierailija
36/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mietin myös, että miten joku lihansyöjä on edes noin perillä siitä, mitä vegaanit syö? Itse en ollut. Eli ilmeisesti tätä henkilöä nyt kuitenkin vähän kasvisruokavalio kiinnostelee (hyvä!), mutta ei ole vielä henkisesti valmis? Hei, se on kuule ihan jees ja oikein hyväksyttävää, vaikka olisi minkälainen köriläs. Ei kenenkään miehuuden niin heikoissa kantimissa pitäisi olla, että kasvisruoka sen murentaa. 

Harvoin lihansyöjä on kovin perillä edes siitä, mitä itse syö. Se liha vaan jostain tulee sinne kaupan tiskille! Lihakoneesta?

Vierailija
37/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, itse kun tässä mietin, että missä ihmisellä vippaa, kun tekee tällaisen aloituksen? 

-lihaa syövä 

Itse en syö lihaa, syön kalaa. 

ap

Vierailija
38/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mietin myös, että miten joku lihansyöjä on edes noin perillä siitä, mitä vegaanit syö? Itse en ollut. Eli ilmeisesti tätä henkilöä nyt kuitenkin vähän kasvisruokavalio kiinnostelee (hyvä!), mutta ei ole vielä henkisesti valmis? Hei, se on kuule ihan jees ja oikein hyväksyttävää, vaikka olisi minkälainen köriläs. Ei kenenkään miehuuden niin heikoissa kantimissa pitäisi olla, että kasvisruoka sen murentaa. 

Hyvin monella alkaa olla vegaaniruokavaliota noudattavia läheisiä. Se tulee nopeasti tutuksi, vaikka ei olisi itse muuttamassa omia tottumuksiaan.

Vierailija
39/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää neljä päivää niin saa kuoliaaksi rääkätyn sian takajalkaa, nam nam! - ap

Vierailija
40/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä eniten odotan sitä antibiooteilla lääkittyä tapettua eläintä, se vasta tekee juhlan!

Seitsemällä tiloista tuotettiin porsaita. Näistä viidellä emakot olivat ahtaissa, kääntymisen estävissä häkeissä. Kahdella tilalla oli käytössä tiineytyshäkit, joissa tilaa oli yhtä vähän. Kahdella tilalla porsineet emakot olivat karsinassa, jossa ne mahtuivat ottamaan muutaman askeleen myös sivulle. Näissäkin eläinten käytössä oleva tila oli hyvin pieni.

Kuvat osoittavat vakavia puutteita myös eläinten hoidossa. 

Yhdellä tilalla kuvaajat kävivät kaksi kertaa. Ensimmäisellä käynnillä emakolla havaittiin peräsuolen ulosluiskahdus. Samassa karsinassa olleet porsaat nakersivat hampaillaan emonsa peräsuolta. Seuraavalla käynnillä 13 päivää myöhemmin emakon vamma oli edelleen hoitamatta.

Useammalla tilalla sioilla oli haavoja ja pahoja naarmuja. Yhdellä porsaalla oli noin kämmenen kokoinen vereslih

Kyllä tädin täytyy vielä muutama vuosi käydä siellä propagandakirjoittamisen kurssilla Vegaaniliiton tiloissa sillä ei nuo väleihin tiputetut mukapaljastukset nyt oikein luonnu vielä.