Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enää neljä päivää niin saa ihanaa savuaromilla maustettua kylmää porkkanaa sekä vehnäjauhoista pestyä sitkoa ja levää

Vierailija
20.12.2024 |

Ai että!

- Ada24, vegan

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan eniten härskiintyneistä pähkinöistä ja palmurasvasta tehtyä ihanaa vuustoa!

Amanda19

Vierailija
2/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion syödä jouluna kasvissosekeittos ja tapaninpäivänä ehkä teen jotain soijarouheesta ja tomaattimurskasta. 

- Anne58

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua häiritsee että joku on kasvissyöjä? 

Vierailija
4/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärttyisä vegakki HETI paikalla!🤣

Vierailija
5/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko totuus?

Vierailija
6/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te tuputatte väkisin muille tätä paskaa?

Vierailija
7/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI IHMEESSÄ jauhat tätä paskaa koko aamun! Mene hevonhumppaan puhumaan apulantaa!

Vierailija
8/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te tuputatte väkisin muille tätä paskaa?

Ketkä te?

Vierailija
9/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion syödä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, rosollia, sienisalaattia, saaristolaisleipää, joulutorttuja, pipareita.

Vierailija
10/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukakohan tässä on kärttyinen. Minä olen sitä paitsi sekasyöjä, mutta ei minua haittaa, jos joku muu on jotain muuta.

Vierailija
11/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko totuus?

Mikä totuus? Sinua taitaa itseäsi omatunto kolkuttaa.

Vierailija
12/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, itse kun tässä mietin, että missä ihmisellä vippaa, kun tekee tällaisen aloituksen? 

-lihaa syövä 

Vierailija
13/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion syödä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, rosollia, sienisalaattia, saaristolaisleipää, joulutorttuja, pipareita.

Ai niin ja tietysti riisipuuroa!

Vierailija
14/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin tarjota tyttösille kurkkua ja kurpitsaa.

Punaisissa Converseissani käyn alle 23-vuotiaasta.

M 52

Vierailija
15/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia satuilijoita. Luomupossun viljakinkku on joulupöydän kunkku.

Vierailija
16/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä eniten odotan sitä antibiooteilla lääkittyä tapettua eläintä, se vasta tekee juhlan!

Seitsemällä tiloista tuotettiin porsaita. Näistä viidellä emakot olivat ahtaissa, kääntymisen estävissä häkeissä. Kahdella tilalla oli käytössä tiineytyshäkit, joissa tilaa oli yhtä vähän. Kahdella tilalla porsineet emakot olivat karsinassa, jossa ne mahtuivat ottamaan muutaman askeleen myös sivulle. Näissäkin eläinten käytössä oleva tila oli hyvin pieni.

Kuvat osoittavat vakavia puutteita myös eläinten hoidossa. 

Yhdellä tilalla kuvaajat kävivät kaksi kertaa. Ensimmäisellä käynnillä emakolla havaittiin peräsuolen ulosluiskahdus. Samassa karsinassa olleet porsaat nakersivat hampaillaan emonsa peräsuolta. Seuraavalla käynnillä 13 päivää myöhemmin emakon vamma oli edelleen hoitamatta.

Useammalla tilalla sioilla oli haavoja ja pahoja naarmuja. Yhdellä porsaalla oli noin kämmenen kokoinen vereslihalla oleva pintahaava. Usealla tilalla eläinten häntiä oli purtu ja tyngät vuosivat verta. Usealla tilalla emakoilla oli makuuhaavoja, osa vereslihalla.

Kuolleita sikoja oli jätetty sikaloiden käytäville ja raahattu ulos villieläinten ulottuville. Yhdessä sikalassa raatoja oli jätetty ulos traktorin kauhaan. 

Tiloista 11 tuotti lihasikoja. Niiden olot olivat ahtaat ja usein erittäin likaiset.

Nam nam, ja eikun ääntä kohti!

Vierailija
17/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä ajatellut mikä määrä transrasvoja ja kovetettuja kasvirasvoja tuossa on? Ja vegaanina kun et saa Omega-3:sta mistään

Vierailija
18/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua mt ongelmiisi! 

Vierailija
19/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mietin myös, että miten joku lihansyöjä on edes noin perillä siitä, mitä vegaanit syö? Itse en ollut. Eli ilmeisesti tätä henkilöä nyt kuitenkin vähän kasvisruokavalio kiinnostelee (hyvä!), mutta ei ole vielä henkisesti valmis? Hei, se on kuule ihan jees ja oikein hyväksyttävää, vaikka olisi minkälainen köriläs. Ei kenenkään miehuuden niin heikoissa kantimissa pitäisi olla, että kasvisruoka sen murentaa. 

Vierailija
20/82 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä eniten odotan sitä antibiooteilla lääkittyä tapettua eläintä, se vasta tekee juhlan!

Seitsemällä tiloista tuotettiin porsaita. Näistä viidellä emakot olivat ahtaissa, kääntymisen estävissä häkeissä. Kahdella tilalla oli käytössä tiineytyshäkit, joissa tilaa oli yhtä vähän. Kahdella tilalla porsineet emakot olivat karsinassa, jossa ne mahtuivat ottamaan muutaman askeleen myös sivulle. Näissäkin eläinten käytössä oleva tila oli hyvin pieni.

Kuvat osoittavat vakavia puutteita myös eläinten hoidossa. 

Yhdellä tilalla kuvaajat kävivät kaksi kertaa. Ensimmäisellä käynnillä emakolla havaittiin peräsuolen ulosluiskahdus. Samassa karsinassa olleet porsaat nakersivat hampaillaan emonsa peräsuolta. Seuraavalla käynnillä 13 päivää myöhemmin emakon vamma oli edelleen hoitamatta.

Useammalla tilalla sioilla oli haavoja ja pahoja naarmuja. Yhdellä porsaalla oli noin kämmenen kokoinen vereslih

Vegakkitäti oikein novellin kirjoitti. Sääli vaan ettei kukaan jaksa tuollaista paskaa lukea.