Nykyinen maailma on epämiellyttävä.
Kaikin tavoin. Onneksi ehti nähdä sen aikaisemman paremman maailman. Toisaalta, ehkä olisi parempi kun ei tietäisi siitä. Ehkä silloin tämän nykyajan älyttömyyden kestäisi paremmin.
Kommentit (78)
Vauvatkaan eivät kuulemma enää hymyile syntyessä. Vauvatkin siis kiroaa sen että syntyivät lopunajan dystopiaan
Vaikka asiat ovat hyvin niin mielestäni kehitys menee väärään suuntaan ja keskitytään aivan vääriin asioihin. Pitäisi panostaa enemmän hyvinvointiin, kehoon, mieleen ja henkeen.
Jo pienestä pitäen meitä manipuloidaan ja psyykkeeseen vaikutetaan median avulla aivan liikaa ja väärällä tavalla kun yrityksille olemme vain numeroita.
Kyllä silloinkin oli paljon korjattavaa. Tärkeää nykyään olisi ystävällisyys ja muiden ymmärrys. Osa vain rähisee ja paheksuu palstalla muita. Neutraalisti voi sanoa asioita. Vaikka tietysti taas politiikka on oma osionsa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on paremmin asiat kuin koskaan. Suhtautumisenne johtuu kateudesta. Voin avata asiaa jos keskustelu pysyy asiallisena.
Kateus on kuule sellainen tunne josta ne alakoululaiset kärsii, aikuiset ei enää muistakaan mitä se oli. Ei ole tarvetta.
Jo alakoulussa pitäisi opettaa, että tunteet eivät ole totta. Ne ovat kropan hälytysjärjestelmä.
Henkilökohtaisesti elämäni parasta aikaa olivat vuodet 1997-2007 (eli kun olin 11-21-vuotias).
Woketus, feminismi, ääliöliberalismi, kommunismi, marxismi, globalismi, imperialismi, hallitsematon maah anmuutto, korruptoitunut poliisi ja valtamedia jne jne. Suomalaisia koetellaan nyt koviten koskaan sitten maailmansotien. Nyt tarvitaan kansannousua ja kansalaisaktivismia punaista vasemmistopahuutta vastaan, jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiaika se vasta olikin ihanaa! Oi että...
Ihminen ei ole ikinä elänyt niin mukavasti kuin nykyään. Ja silti ihminen lajityypillisesti valittaa joka asiasta.
Ehkä ap ei sentään ihan keskiajasta puhunut, jos puhuu ajasta jolloin on elänyt ja jonka muistaa, typerys!
Kuka näitä apina-aivojen aloituksia edes jaksaa kunnolla lukea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kaipaa Kekkoslovakian aikoja.
Ne oli itsenäisen Suomen historian parhaita aikoja, yhteiskunta, talous ja elämänlaatu nousi kohisten sotien jälkeen aina 80-luvun loppuun asti. Koivisto oikeiston kanssa sai sitten hyvin nopeasti tuhottua vuosikymmenten työn tulokset, eikä siitä ollakaan koskaan enää toivuttu.
Pätkiikö muisti?
Olet niin nuori ettet tiedä paremmasta. Nyt odottelemme sodanalkua ja ihmiset ihan oikeesti miettivät mitenkä paetaan Suomesta. ja mihin paetaan? Ottaako meitä kukaan? Me siis ihan oikeesti ryssittiin ihan kunnolla.
Mitähän sotaa sä odotat? Mä epäil
Et taida seurata uutisointia? Armeijan budjetti kolminkertaistunut kahdessa vuodessa, maassa vieraita joukkoja, varautumiskirjasia jaetaan joka kotiin, taloyhtiöt kiertelevät tyhjentämässä väestönsuojia, reservistä eroaminen alkanut....Ja kysyt oikeesti mihinkä sotaan -)))?
Et taida seurata uutisointia? Armeijan budjetti kolminkertaistunut kahdessa vuodessa, maassa vieraita joukkoja, varautumiskirjasia jaetaan joka kotiin, taloyhtiöt kiertelevät tyhjentämässä väestönsuojia, reservistä eroaminen alkanut . . . Koska Suomi liittyi paniikkinappula pohjassa, NATOON!
Vasemmisto on kyllä sellainen syöpä. Sen elinehto on saada ihminen tuntemaan itsensä syrjityksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli itsenäisen Suomen historian parhaita aikoja, yhteiskunta, talous ja elämänlaatu nousi kohisten sotien jälkeen aina 80-luvun loppuun asti. Koivisto oikeiston kanssa sai sitten hyvin nopeasti tuhottua vuosikymmenten työn tulokset, eikä siitä ollakaan koskaan enää toivuttu.
Pätkiikö muisti?
Olet niin nuori ettet tiedä paremmasta. Nyt odottelemme sodanalkua ja ihmiset ihan oikeesti miettivät mitenkä paetaan Suomesta. ja mihin paetaan? Ottaako meitä kukaan? Me siis ihan oikeesti ryssittiin ihan kunnolla.
Olen samaa mieltä. Pienen Suomen olisi pitänyt pysyä lestissään, eikä ikinä lähteä sekaantumaan ja pullistelemaan suurvaltojen pelikentälle. Kekkosen, Halosen, koko sen ajan Suomen politiikassa oli paljon viisautta. Kyllä minäkin kaiholla muistelen 1980-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ihmiskunnan loppulaukka.
Kaikki indikaattorit huutavat punaisina, mutta suurin osa ihmiskuntaa jatkaa laput silmillään kohti jyrkännettä miltä ei ole paluuta.
Ihminen on evoluution epäonnistunut syrjähyppy. Elinkelvoton laji, joka tuhoaa kaiken mihin koskee. Tuhoaa myös luullessaan tekevänsä hyvää.
Äo on korkein niillä alueilla, missä ihmisten dna:ssa on eniten neandertalia, joten epäilen, että cro magnon oli se typerämpi laji, ja siitä kärsitään nyt.
"Et taida seurata uutisointia? Armeijan budjetti kolminkertaistunut kahdessa vuodessa, maassa vieraita joukkoja, varautumiskirjasia jaetaan joka kotiin, taloyhtiöt kiertelevät tyhjentämässä väestönsuojia, reservistä eroaminen alkanut . . . Koska Suomi liittyi paniikkinappula pohjassa, NATOON!"
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ja ilmoitti olevansa sodassa meidän kanssa, iigori.
Trollit on niitä, jotka ei pääse muualle töihin, kun ovat niin typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää parhaanne älkääkä lähtekö mukaan siihen.
Kukaan ei esim pakota täällä palstalla huutamaan kokoajan kaikesta ajankohtasesta jos se ei miellytä silmää. Skipatkaa kokonaa se maailma ja puhukaa omaa totuuttanne. Ei se asia muutu sillä että me kaikki ryvetään siinä samassa sontaläjässä missä se ongelma on.
Mä otan itteni esimerkkinä:
Mua ei kiinnosta nykytrendit, mua ei kiinnosta valheet mediassa, mua ei kiinnosta pelonlietsonta, mua ei kiinnosta sukupuolipelleilyt, mua ei kiinnosta mikään mikä liittyy tähän nykyiseen maailmaan. Arvatkaa mitä mä teen? Mä pysyn erossa kaikesta siitä.
Samaa suosittelen minäkin. Joku mainitsi kännykät ja että pitää olla aina tavoitettavissa. Ei tarvitse olla. Kännykän voi myös pitää äänettömällä tai jättää jopa kotoa lähtiessään kokonaan kotiin. Mä kuljen kännykkä kädessä vain silloin, kun odotan jotain tärkeää puhelua. Arkisin tulee katsottua telkkarista yhdet uutiset, mutta viikonloppuisin ei ollenkaan. 10 vrk sääennuste tulee katsottua silloin, kun olen suunnittelemassa jotain sellaista tekemistä, mihin säätila vaikuttaa. En kuitenkaan kovin mielelläni aikatauluta vapaa-aikaani vaan teen mieluummin asioita fiiliksen mukaan. Elämässä on stressaavia asioita, mutta mitään ylimääräistä stressin aihetta en vaan yksinkertaisesti suostu ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole ikinä elänyt niin mukavasti kuin nykyään. Ja silti ihminen lajityypillisesti valittaa joka asiasta.
Tulevaisuuden historiantutkimuksessa varskinkin länsimainen feminismi 2000-luvulla tulee näyttämään erikoiselta liikkeeltä. Olisi parasta, jos länsimaalaiset naiset käyttäisivät energiaansa ja asemaansa esimerkiksi huonommassa asemassa olevien naisten auttamiseen maailmanlaajuisella tasolla sen sijaan, että uhriutuisivat keskenään täällä kaiken hyvinvoinnin ympäröiminä.
Länsimainen feminismi näyttää epäilemättä erikoiselta sovinistisen perämetsien persun mielestä.
Persuthan ei naisten oikeuksista välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuden historiantutkimuksessa varskinkin länsimainen feminismi 2000-luvulla tulee näyttämään erikoiselta liikkeeltä. Olisi parasta, jos länsimaalaiset naiset käyttäisivät energiaansa ja asemaansa esimerkiksi huonommassa asemassa olevien naisten auttamiseen maailmanlaajuisella tasolla sen sijaan, että uhriutuisivat keskenään täällä kaiken hyvinvoinnin ympäröiminä.
Länsimainen feminismi näyttää epäilemättä erikoiselta sovinistisen perämetsien persun mielestä.
Persuthan ei naisten oikeuksista välitä.
FeministitHÄN syövät pieniä poikalapsia.
Liikakansoitus kantaa hedelmää. Tätä ihmiset halusivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkiikö muisti?
&nb
Oli hyvä, että liityttiin. Oli jo korkea aikakin lopettaa hyväuskoinen kuvitelma, että venäjä on ihan ok ja luotettava naapurimaa.
Se oli järkevintä mitä maana tehtiin pitkään aikaan. Ja tokihan se vaatii vähän varustautumista. Ja se on muutenkin järkevää kun venäjä nyt on mitä on.
Aina vähän väliä ne ovat tänne hyökkäilleet ja tekisivät sen vastakin jos ei oltais varustauduttu.
Mutta en silti usko, että ne tänne tulee just ihan nyt. Niitä vaan vi.tuttaa kun mentiinkin natoon ja siksi häiriköivät. Mutta sen ry.ssät tekis muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkiikö muisti?
Meillä oli oikea maan isä, jota toteltiin, kun isä käski. Joskus olen leikitellyt ajatuksella, että jos Kekkonen ei olisi koskaan syntynyt, olisimmeko edelleen itsenäinen valtio.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas suomessa oli paljon hauskempaa 80 luvulla kun n-sanoja, sateenkaaria, kasvisruokailua, ilmastopelleilyä ja putinia ei ollut keksittykään.
Et taida seurata uutisointia? Armeijan budjetti kolminkertaistunut kahdessa vuodessa, maassa vieraita joukkoja, varautumiskirjasia jaetaan joka kotiin, taloyhtiöt kiertelevät tyhjentämässä väestönsuojia, reservistä eroaminen alkanut....Ja kysyt oikeesti mihinkä sotaan -)))?