Nykyinen maailma on epämiellyttävä.
Kaikin tavoin. Onneksi ehti nähdä sen aikaisemman paremman maailman. Toisaalta, ehkä olisi parempi kun ei tietäisi siitä. Ehkä silloin tämän nykyajan älyttömyyden kestäisi paremmin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kaipaa Kekkoslovakian aikoja.
Ne oli itsenäisen Suomen historian parhaita aikoja, yhteiskunta, talous ja elämänlaatu nousi kohisten sotien jälkeen aina 80-luvun loppuun asti. Koivisto oikeiston kanssa sai sitten hyvin nopeasti tuhottua vuosikymmenten työn tulokset, eikä siitä ollakaan koskaan enää toivuttu.
Pätkiikö muisti?
Olet niin nuori ettet tiedä paremmasta. Nyt odottelemme sodanalkua ja ihmiset ihan oikeesti miettivät mitenkä paetaan Suomesta. ja mihin paetaan? Ottaako meitä kukaan? Me siis ihan oikeesti ryssittiin ihan kunnolla.
Älä viitsi jumaloida. Ihan varmasti oli hyvää aikaa, mutta tällainen posketon parasta koskaan ikinä -hehkutus on lähinnä huvittavaa, ja ennen kaikkea takuulla kaukana totuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli itsenäisen Suomen historian parhaita aikoja, yhteiskunta, talous ja elämänlaatu nousi kohisten sotien jälkeen aina 80-luvun loppuun asti. Koivisto oikeiston kanssa sai sitten hyvin nopeasti tuhottua vuosikymmenten työn tulokset, eikä siitä ollakaan koskaan enää toivuttu.
Pätkiikö muisti?
Olet niin nuori ettet tiedä paremmasta. Nyt odottelemme sodanalkua ja ihmiset ihan oikeesti miettivät mitenkä paetaan Suomesta. ja mihin paetaan? Ottaako meitä kukaan? Me siis ihan oikeesti ryssittiin ihan kunnolla.
Mitähän sotaa sä odotat? Mä epäilen, että Suomessa syttyy sisällissotakin ennemmin kuin, että venäjä hyökkää tänne. Tämä kansa on nyt niin kahtia jakautunut, ettei moista ole ollut mun elinaikana aikaisemmin.
Ennen eri mielipiteitä ja arvoja siedettiin paremmin kuin nykyään. Vastustajaa ei kohdeltu niin avoimen ala-arvoisesti kuin nykyään. Yms.
Toivottavasti olen väärässä eikä minkäänlaista sotaa tule vaan hyvinvointi ja ilo saadaan takaisin.
Meillä on paremmin asiat kuin koskaan. Suhtautumisenne johtuu kateudesta. Voin avata asiaa jos keskustelu pysyy asiallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkiikö muisti?
Niin, te olette se kansanosa johon uppoavat päivä toisensa jälkeen iltapäivälehtien pelottelulööpit ja klikkiotsikot. Ja teillä on valitettavasti myös se äänioikeus . . .
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkiikö muisti?
Älä viitsi jumaloida. Ihan varmasti oli hyvää aikaa, mutta tällainen posketon parasta koskaan ikinä -
Ennen oli kaikki paremmin, onko pöljempää sanontaa tuskin on vastaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkiikö muisti?
Sori siitä, että olen nuori. En ole valinnut syntymävuottani, en nimeäni, enkä sukupuoltani. Teidän sukupolvi teki lapsista kaiken keskipisteitä. Se johti harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä.
Lapsuudessani Yleisradiosta tuli Urheiluruutu. Nyt Ylestä on tullut Uhreiluruutu. 80-luvulla kilpailtiin, kuka heittää keihästä pisimmälle. Uhreiluruudussa kilpaillaan, kuka heittää keihästä kaikkein lyhimmälle. Sen jälkeen etsitään syyllinen. Syyllinen on aina joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ihmiskunnan loppulaukka.
Kaikki indikaattorit huutavat punaisina, mutta suurin osa ihmiskuntaa jatkaa laput silmillään kohti jyrkännettä miltä ei ole paluuta.
Ihminen on evoluution epäonnistunut syrjähyppy. Elinkelvoton laji, joka tuhoaa kaiken mihin koskee. Tuhoaa myös luullessaan tekevänsä hyvää.
Kyseessä on vain yksinkertainen poliittinen ja ideologinen mekanismi, jolle digitaalinen ym. kehitys on antanut rutkasti lisää voimaa. Vaikka tämä onkin itsessään osa nykyisenlaista todellisuutta, kehottaisin kaikkia keskittymään silti enemmän siihen, mitä on sen ulkopuolella. Sieltä löytyvät oleellisuudet. Lukekaa vaikka hyviä kirjoja, historiaa ja kulttuuria, perspektiivikin auttaa.
Olen lukenut tuhansia julkaisuja sen jälkeen kun opin 6-vuotiaana lukemaan, olen tutkinut historiaa aktiivisesti usean kymmenen vuoden ajan, kulttuuri on sydäntäni lähellä hyvän musiikin, oikean taiteen, arkkitehtuurin jne. muodossa ja vaiherikkaan elämäni aikana olen todellakin hankkinut perspektiiviä kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan.
Nämä seikat eivät kuitenkaan ole poistaneet ympärilläni näkyvän hulluden, ihmiskunnan loppulaukan, ilmeentymistä.
Ratkaisuksi tarjoamasi toimenpiteet ovat silmien sulkemista totuudelta, pään työntämistä pensaaseen.
- kirjoittaja-
Vierailija kirjoitti:
Meillä on paremmin asiat kuin koskaan. Suhtautumisenne johtuu kateudesta. Voin avata asiaa jos keskustelu pysyy asiallisena.
Älä kiitos avaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkiikö muisti?
Älä viitsi jumaloida. Ihan varmasti oli hyvää aikaa, mutta
Ennen oli kaikki paremmin, onko pöljempää sanontaa tuskin on vastaan tullut.
Monella ihmisellä on aktiiviset mekanismit, joiden avulla he pyrkivät unohtamaan huonot asiat ja muistamaan hyvät asiat. Kysymyksessä on eräällä tavalla ihmisen selviytymistarina. Se helpottaa elämistä. Jokainen meistä tietää, että jos jämähtää kiinni johonkin negatiiviseen asiaan, muistoon tai epäonnistumiseen, niin sehän kasvaa isommaksi ja isommaksi riippakiveksi niskassa. Ehkä juuri siksi pyrimme tekemään menneisyydestä parempaa kuin se oikeastaan olikaan.
On syytä olla seuraamatta vartin välein, mitä aihe vapaalla, uutisissa, jne tapahtuu, sillä eivät ne todella tärkeät tapahtumat ole koskaan iltapäivälehtien lööpeissä eivätkä puoli yhdeksän uutisissa.
Oma mielipiteeni on se, että enemmän ihmiset on kitkeriä niistä hukatuista mahdollisuuksista mitä lännessä oli. Kun pysähtyy tarkastelemaan, niin edelleen valtaosalla on asiat suuressa kuvassa varsin hyvin.
Mutta matkan varrella ahneudelle annettiin liikaa valtaa, kun ihmiset häikäistyi vaan numeroista ja päätettiin, että onnellisuuden mittareista luotettavin on raha. Jos vain saadaan mahdollisimman suuret numerot, niin saadaan onnellisuuskin maksimoitua, ei niin väliä miten se ihmisten kesken jakautuu.
Niin järjetöntä kuin se nykytiedon valossa onkin, niin kyllä en mä epäile, etteikö joukossa ollut myös niitä, jotka aidosti uskoi siihen trickle-down hölynpölyyn. Ja olisihan se paremmin toiminutkin, jos siihen ei olisi liitetty myös veronkiertoa, jota suunnitteluksikin kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma mielipiteeni on se, että enemmän ihmiset on kitkeriä niistä hukatuista mahdollisuuksista mitä lännessä oli. Kun pysähtyy tarkastelemaan, niin edelleen valtaosalla on asiat suuressa kuvassa varsin hyvin.
Mutta matkan varrella ahneudelle annettiin liikaa valtaa, kun ihmiset häikäistyi vaan numeroista ja päätettiin, että onnellisuuden mittareista luotettavin on raha. Jos vain saadaan mahdollisimman suuret numerot, niin saadaan onnellisuuskin maksimoitua, ei niin väliä miten se ihmisten kesken jakautuu.
Niin järjetöntä kuin se nykytiedon valossa onkin, niin kyllä en mä epäile, etteikö joukossa ollut myös niitä, jotka aidosti uskoi siihen trickle-down hölynpölyyn. Ja olisihan se paremmin toiminutkin, jos siihen ei olisi liitetty myös veronkiertoa, jota suunnitteluksikin kutsutaan.
Elämme uhriutumisenkulttuurissa. Jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkiikö muisti?
80-luku oli neiti liberaalien kulta-aikaa. Esimerkiksi lapsilisiä, työttömyyskorvausta ja eläkkeitä korotettiin ja työaikaa lyhennettiin. 1980-luvun kultakausi tyssäsi syvään lamaan 90-luvulla, josta ei enää noustu. Demografisen muutoksen jälkeen ongelmaksi tuli moraalinen muutos, elätiksi jäämisestä tuli hyväksyttävää ja joissain piireissä jopa ihailtavaa. Viimeisin pii
Vähitellen pitäisi myöntää, että ääliöliberalismi, joka halusi nostaa kaiken keskiöön yksilön ja tämän tunteet ja oikeudet ja antoi velvollisuuden taata nämä jollekin rakenteelle, meni totaalisesti metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh
Heh on housuissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki indikaattorit huutavat punaisina, mutta suurin osa ihmiskuntaa jatkaa laput silmillään kohti jyrkännettä miltä ei ole paluuta.
Ihminen on evoluution epäonnistunut syrjähyppy. Elinkelvoton laji, joka tuhoaa kaiken mihin koskee. Tuhoaa myös luullessaan tekevänsä hyvää.
Kyseessä on vain yksinkertainen poliittinen ja ideologinen mekanismi, jolle digitaalinen ym. kehitys on antanut rutkasti lisää voimaa. Vaikka tämä onkin itsessään osa nykyisenlaista todellisuutta, kehottaisin kaikkia keskittymään silti enemmän siihen, mitä on sen ulkopuolella. Sieltä löytyvät oleellisuudet. Lukekaa vaikka hyviä kirjoja, historiaa ja kulttuuria, perspektiivikin auttaa.
Olen lukenut tuhansia julkaisuja sen jälkeen kun opin 6-vuotiaana lukemaan, olen tutkinut hist
Suurimmalta osalta on siltikin poistettu aivoista kokonaan historian oppiminen vaikka SINÄ oletkin lukenut.
Keskiaika se vasta olikin ihanaa! Oi että...
Ihminen ei ole ikinä elänyt niin mukavasti kuin nykyään. Ja silti ihminen lajityypillisesti valittaa joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tuhansia julkaisuja sen jälkeen kun opin 6-vuotiaana lukemaan, olen tutkinut hist
Vaikka median, somen ja muun paukutus on nyt tauotonta ja itse kutakin kuumottavaa, henkilökohtainen neuvoni on kuitenkin antaa sille mahdollisimman vähän huomiota. Erilaisiin kohuihin ja henkilöihin keskittyneisiin diskurssileikkeihin ei kannata tuhlata energiaa. Hyvien ihmisten, feministien ym. näytökset eivät koskaan lopu, ja aina kun luulet nähneesi jo kaiken, pitää sinun rakentaa uusia voimallisempia adjektiiveja kuvaamaan sitä, mitä taas näet.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole ikinä elänyt niin mukavasti kuin nykyään. Ja silti ihminen lajityypillisesti valittaa joka asiasta.
Ehkä ap ei sentään ihan keskiajasta puhunut, jos puhuu ajasta jolloin on elänyt ja jonka muistaa, typerys!
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuden historiantutkimuksessa varskinkin länsimainen feminismi 2000-luvulla tulee näyttämään erikoiselta liikkeeltä. Olisi parasta, jos länsimaalaiset naiset käyttäisivät energiaansa ja asemaansa esimerkiksi huonommassa asemassa olevien naisten auttamiseen maailmanlaajuisella tasolla sen sijaan, että uhriutuisivat keskenään täällä kaiken hyvinvoinnin ympäröiminä.
Vierailija kirjoitti:
Kateus on kuule sellainen tunne josta ne alakoululaiset kärsii, aikuiset ei enää muistakaan mitä se oli. Ei ole tarvetta.
Tehkää parhaanne älkääkä lähtekö mukaan siihen.
Kukaan ei esim pakota täällä palstalla huutamaan kokoajan kaikesta ajankohtasesta jos se ei miellytä silmää. Skipatkaa kokonaa se maailma ja puhukaa omaa totuuttanne. Ei se asia muutu sillä että me kaikki ryvetään siinä samassa sontaläjässä missä se ongelma on.
Mä otan itteni esimerkkinä:
Mua ei kiinnosta nykytrendit, mua ei kiinnosta valheet mediassa, mua ei kiinnosta pelonlietsonta, mua ei kiinnosta sukupuolipelleilyt, mua ei kiinnosta mikään mikä liittyy tähän nykyiseen maailmaan. Arvatkaa mitä mä teen? Mä pysyn erossa kaikesta siitä.