Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI jotkut haluavat säilyttää vanhaa roskaa nurkissaan?!

Vierailija
19.12.2024 |

Mieheni alkaa vanhetessaan muistuttaa yhä enemmän vanhempiaan. Yksi minua ärsyttävä piirre on kaiken vanhan arvottoman tavaran jemmailu nurkkiin. Meillä on nyt ullakko ja varastot täynnä vanhoja, kestotahraisia takkeja ja vaatteita, homeelta haisevia neuleita, kuluneita pyyhkeitä, rikkinäisiä hyllyjä, sään pilaamia pihakalusteita, laatikkokaupalla kirjoja ja astioita. Jokaikinen näistä on EHDOTTOMAN tärkeä, ei saa heittää pois, kyllähän tuon voi pestä ja pöydän hioa ja tuota kirjaa lukea. Rojukasa paheni, kun miehen isovanhemmat kuolivat ja hän toi kuolinpesästä pari peräkärryllistä "ihan hyvää tavaraa", jotka ovat nyt maaneet 5v varastossa. 

Anoppi on aivan samanlainen tavaran hilloaja ja tuonut meillekin näitä roskia lahjoina. Kuten 30v vanhan tuulitakin, pesussa pilalle kutistuneita pyyhkeitä, homeelle haisevia lastenvaatteita. En vain ymmärrä miksi tuota huonokuntoista ja haisevaa romua on pakko säilöä. Vaatteiden olen antanut olla laatikoissa, sillä minä en ota asiakseni pestä homeenhajua pois vaatteista, joita en aio käyttää. Mies saa sen itse tehdä, no ei ole vuosiin avannutkaan laatikkoa. Mutta pois ei saa laittaa! 

Sitten valitetaan kun on varasto täynnä tavaraa. Käskin vuokrata varaston kaikelle tuolle "perinnölle", mutta ei voi kun se maksaa. Mielummin säilytetään meillä nurkissa. 

Hermot menee. Miksi jotkut on tuollaisia.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni vanhemmat ovat olleet samanlaisia muurahaisia, kaappien, komeroisten kätköistä löytyy vaikka mitä mm 70-luvun hiihtomonot.

Puolisoni oppinut samanlaiseksi kuin vanhempansa, meillä mm hillotaan vieläkin vuoden 1997 kauppa- ja ostokuitteja. Pankkien tilitapahtumat paperisena ym.

Outona lisämausteena tämä ettei mitään kaupasta ostettua uutta tuotetta (vaatteet, kengät, astiat, pyyhkeet, vuodevaatteet yms) saa ottaa heti käyttöön vaan niitä pidetään kaapeissa ns parempina tavaroina vuoden, pari tahi useampi vuosi. Puolisolla on talvitakki (pyhätakki) jossa vielä hintalaput vuodelta 2020. On myös talvikengät odottamassa käyttöä, enkä 5-7 vuoden kuluttua ne voidaan ottaa käyttöön.

Viime viikolla osti itselleen vuosien miettimisen jälkeen paidan, kotiin päästyään se laitettiin kaapin perälle hintalappuineen ja muovipussissa odottamaan vuotta 2034 tai jotain.

Tämä on niin äärettömän kummallista. Etenkin jos muka ostetaan tarvetta varten, mutta sitten ei kuitenkaan käytetä??

Vierailija
62/63 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia jutussa = anoppi. Enhän se minä, vaan mies jne. Olet sinäkin yksi lapanen, joka ei osaa itse sanoa mitään. Ota nyt ensimmäiseksi ja vie homeiset tekstiilit roskiin, ne eivät puhdistu pesussakaan. Ja nimenomaan sekajätteeseen, ne eivät kuulu minnekään keräykseen.

Kuten sanottu, POIS EI SAA LAITTAA. Olen minä vuosien kuluessa joitain heittänyt roskiin, mutta haluaisin kipata tuon kaiken romun jäteasemalle. Nyt joudun salaa viemään muutaman lastenvaatteen, pari takkia, tai muuta pientä jota mies ei huomaa. Jos kysyn mieheltä mitä tälle tavaralle voisi tehdä ja olisiko aika heittää se pois, niin ei ei ei. Kun kyllä siitä hyvää saadaan! Sen rajan olen asettanut, että sisälle niitä ei tuoda, lojukoon varastossa. 

Aloittaja

Minulla ei ole sinulle vastausta, mutta olen kohtalontoverisi. Mies kantaa ihan samalla tavalla tavaraa kotiin, mutta tässä hamstrauksessa on se ikävä puoli, että sitä tavaraa kannetaan myös roskiksesta, onhan se ihan hyvää ja ehjää tavaraa.  Noiden varsinkin roskiksesta tuotujen kanssa tilanne on helpompi, koska mies ei muista niitä, jos ja kun saan ne nopeasti vietyä roskikseen; voi siis hyvin sanoa, että mies tuo toisesta ovesta sisään ja minä kannan toisesta ovesta ulos. Mies on joskus antanut jonkun tai joitain laatikoita minulle käteen jotta ne veisin varastoon, mutta työnnän toisesta ovesta muualle ja sieltä suoraan takaisin roskikseen.

On rankkaa... niin ja äitinsä on samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko hankkia oma elämä ja sisältöä elämään vähän enemmän, ettei tarvitsisi vatvoa ja miettiä anoppia ja anopin kodin nurkkia. Ketä ylipäätään kiinnostaa jonkun sukulaisen vaatteet ja perinnöt. 

Anopista puhuin siksi, koska mies selkeästi saanut käytökseen kotoaan mallia ja heillä suvussa oikein kannustetaan tälläiseen jätejoonakseiluun. 

Onneksi hän ei sentään pakkausroskia säilö (vielä). Mies ei ole edes kovin vanha, nelikymppinen, ja meillä asuu lapsetkin yhä kotona. En halua sisälle laatikko pinollista perintövaatteita kun on jo omastakin takaa tavaraa riittävästi. 

Pelkään, että kun lapset muuttavat pois, mies alkaa täyttää lastenhuoneita. Vaatteet ja tekstiilit on jostain syystä hänen lempi varastoitava, niitä on laatikkokaupalla. Ja sitten ne haisevat niin pinttyneesti mummolalta, että minä en enää sellaisia pyykkää, kun yhdenkin vaatteen täys puhdistus vaatii kolmen kerran pyykkäystä ja liotusta.

Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi