Mitä tämä ulina nyt on sairaaloiden keskittämisestä? Mikä vimma on asua jossain jumalan selän takana, ja vinkua kun kehitys kehittyy?
Aina on vapaa muuttamaan pois korvesta, tai ihan ITSE maksamaan terveyspalveluista. Ei ole mikään pakko olla yhteiskunnan taskuilla mitä tulee terveydenhuoltoon.
Käsittämätön sossulandia, ihmiset ovat tottuneet väärään
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Lapsen korvakipu ei ole päivystysasia. Kotona tulee olla kunnon kipulääkkeet valmiina sitä varten. Ja aamulla sitten lääkäriin.
Yöpäivystystä vaativia tilanteita ovat ne, joihin voi kuolla, jos ei heti saa hoitoa tai tilanne pahenisi ilman hoitoa. Sydäninfarkti, aivoverenvuoto, vakavat autokolarit/tapaturmat, päänvammat, joihin liittyy tajunnanmenetystä, sekavuutta tai muuta vakavampaa oiretta, vakavat infektiot kuten aivokalvontulehdus jos pystyt odottamaan 7 tuntia päivystyksen aulassa istuen, asiasi silloin tuskin on yöpäivystyksellinen asia.
Siis valmiina? ei lääkäri kirjoita koville lääkkeille reseptiä, jos mitään syytä ei ole? siis ilmoitan, että kohta on kipua ja pitää saada kipulääkkeet vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin lyhytnäköistä. Joo, on pienen kaupungin yöpäivystys mutta palvelee aika isoa aluetta kuitenkin. Se mikä mua ahdistaa eniten tässä, on se että se potilasmassa valuu tänne. Se on jo nähtävissä hyvinvointialueen liitosten jälkeen. On jo järkyttäviä tilanteita joihin olen hoitajana joutunut. Käytännössä jos triage antaa vaikka 3 kiireellisyysluokaksi, niin odotusaika ~8-10h. Eli hoidettava on mut ei kiireellisesti. On jo ollut vuoroja, joissa sijoitan potilaita käytäväpaikoille ja nipistän oman ruokataukoni että ehdin auttaa lähihoitajia perushoidon suorittamisessa oman lääkevastuun ja tippatelinetanssin lisäksi.
Ei toki varmaan kuulosta pahalta, mutta jos mulla on vaikka 8 infuusiota tiputettavana ja kaikkia potilaita pitäisi infuusioiden ajan tarkkailla, lisäksi jakaa lääkkeet koko osastolle ja tarkastaa ne, lisätä lääke muutokset ja kirjoittaa niistä kortit ja vielä jakaa ne potilaille asti, niin siitä ei oikeasti
Tarkoitus on vain sulkea muualla, ei kasvattaa kapasiteettia siellä, mihin potilaat siirtyvät. Ideana on myös se, että matkat tulevat ihmisille niin pitkiksi, että he välttelevät lähtemistä. Se on olevinaan säästöä. Todellisuudessa ihmiset todellakin välttelevät kauas lähtemistä, sairastuvat pahemmin ja tarvitsevat lopulta kalliimpia hoitoja. Sellaista säästämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää provoilua. Ei mulla muuta
Herättää silti keskustelua vakavasta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kehitys kehittyy kehitysmaaksi. Miten tyhmä voi olla että pitää leikkaamista kehityksenä. Kehitysmaissa kaikki on yksityistetty ja jengi kuolee nälkään. Mitään perusturvaa ei ole. Mielummin Sossulandia kuin joku Keski Afrikan vesipulainen kehitysmaa missä kiitos Orpon kohta vesikin maksaa kolmasosan palkasta!
Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen hyvinvointivaltiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta. Siksi hyvinvointipalveluista luopuminen poliittisesti on kovin hankalaa.
Olen tohtinut epäillä ettei yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio, liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liia
No miksi hyvinvoinnista pitäisi luopua? Miksi pahoinvointi olisi kannattavampaa? Rahapula on tekosyy, koska kaikki on ennenkin toiminut. Haluat vain samaa mitä kaikki globalistiääliöt eli oligarkiaa, orjataloutta ja vallan ja omistuksen keskittymistä suuryrityksille. Mitä sinäkin korvattavissa oleva pikku kakkiainen suomin**keri luulet itse siitä hyötyväsi?
En ole koskaan ymmärtänyt, mistä tulee sana hyvinvointivaltio. Miksi suuren julkisen sektorin maata kutsutaan hyvinvointivaltioksi ja oletettavasti pienen julkisen sektorin maata pahoinvointivaltioksi.
"Kehitys kehittyy", mitä hitto oikein selität? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kehitys kehittyy kehitysmaaksi. Miten tyhmä voi olla että pitää leikkaamista kehityksenä. Kehitysmaissa kaikki on yksityistetty ja jengi kuolee nälkään. Mitään perusturvaa ei ole. Mielummin Sossulandia kuin joku Keski Afrikan vesipulainen kehitysmaa missä kiitos Orpon kohta vesikin maksaa kolmasosan palkasta!
Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen hyvinvointivaltiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta. Siksi hyvinvointipalveluista luopuminen poliittisesti on kovin hankalaa.
Olen tohtinut epäillä ettei yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin on
Missä kohtaa on se iso kakku, jonka voisi saksia ilman merkittäviä haittoja?
Sanoisin että menopuolella on paljon keskisuuria kakkuja joiden poistamisen ainoa haittapuoli olisi entisen saajan paha mieli, esim. asumistuki ja yritystuet kuluu näihin.
Yritystuetkin ovat empatian syytä, koska kaikki symppaavat yrittäjiä. Minkälainen firma muka tarvitsee yritystukea? Jos firma menestyy, niin eihän se tukia tarvitse. Jos taas yrityksen tuotteet eivät menisi kaupaksi edes 1980-luvun Neuvostoliittoon, niin miksi ihmeessä huonoa tuotetta myyvää pitäisi tukea?
Yritystukia uudistavaa ryhmää veti Mauri Pekkarinen, joka osasi luoda empatiaa kepu-Suomen marisevia yrittäjiä kohtaan. Seuraavaksi lasten oikeuksia pohtivaa työryhmää alkaa vetää Jammu-setä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tohtinut epäillä ettei yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio, liian suuret me
Minä pikku paskiainen en ole kilpavarustelut itselleni elämää johon mulla ei ole koskaan ollutkaan varaa. En ole kuvitellut, että yhteiskunta on mulle jotain velkaa ja minun pitäisi saada se mikä rikkaallakin on jonkun muun taskusta. En ole riippuvainen valtiosta.
- ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, ei autoa.
Olen aina ollut sitä mieltä, että vain köyhien ja syrjäytyneiden pitäisi äänestää. Vaikka tekoni on ollut vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään, mutta vaikka tekoni on edelleen vain symbolien nyt on tullut minunkin mittani täyteen ja auon äänestää tätä ääliöliberalismia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tohtinut epäillä ettei yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio, liian suuret me
En ole koskaan ymmärtänyt, mistä tulee sana hyvinvointivaltio. Miksi suuren julkisen sektorin maata kutsutaan hyvinvointivaltioksi ja oletettavasti pienen julkisen sektorin maata pahoinvointivaltioksi.
Termiä on helppo markkinoida, kun siihen liittyy ajatus ilmaisista palveluksista ja tulonsiirroista rikkailta köyhille. Eikö olekin ihan oikein, että rikkaat rahoittavat vähäväkisten tarpeet! Eli termi on nerokasta vasemmistopropagandaa. Se vetoaa tehokkaasti kansaan, joka on tunnetusti tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomen asuttuna pitäminen oli jossain vaiheessa kansallisen turvallisuuden asia, puheissa ainakin.
Oli jokin aiempi hallitus, ei tämä nykyinen Putinin ideoita edistävä nat si hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin lyhytnäköistä. Joo, on pienen kaupungin yöpäivystys mutta palvelee aika isoa aluetta kuitenkin. Se mikä mua ahdistaa eniten tässä, on se että se potilasmassa valuu tänne. Se on jo nähtävissä hyvinvointialueen liitosten jälkeen. On jo järkyttäviä tilanteita joihin olen hoitajana joutunut. Käytännössä jos triage antaa vaikka 3 kiireellisyysluokaksi, niin odotusaika ~8-10h. Eli hoidettava on mut ei kiireellisesti. On jo ollut vuoroja, joissa sijoitan potilaita käytäväpaikoille ja nipistän oman ruokataukoni että ehdin auttaa lähihoitajia perushoidon suorittamisessa oman lääkevastuun ja tippatelinetanssin lisäksi.
Ei toki varmaan kuulosta pahalta, mutta jos mulla on vaikka 8 infuusiota tiputettavana ja kaikkia potilaita pitäisi infuusioiden ajan tarkkailla, lisäksi jakaa lääkkeet koko osastolle ja tarkastaa ne, lisätä lääke muutokset ja kirjoittaa niistä kortit ja viel
Sydän- ja tapaturmakuolleisuus tulee nousemaan. Hallitus edistää oman kansansa tappamista. Jännä juttu, että sairaalaleikkaukset osuvat nimenomaan sinne maakuntien syrjäseuduille, joissa asuu eniten persuja. Mutta persujen äänestäjillehän riittää se jauhottelu ja rasismi, joten kai he ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen korvakipu ei ole päivystysasia. Kotona tulee olla kunnon kipulääkkeet valmiina sitä varten. Ja aamulla sitten lääkäriin.
Yöpäivystystä vaativia tilanteita ovat ne, joihin voi kuolla, jos ei heti saa hoitoa tai tilanne pahenisi ilman hoitoa. Sydäninfarkti, aivoverenvuoto, vakavat autokolarit/tapaturmat, päänvammat, joihin liittyy tajunnanmenetystä, sekavuutta tai muuta vakavampaa oiretta, vakavat infektiot kuten aivokalvontulehdus jos pystyt odottamaan 7 tuntia päivystyksen aulassa istuen, asiasi silloin tuskin on yöpäivystyksellinen asia.Siis valmiina? ei lääkäri kirjoita koville lääkkeille reseptiä, jos mitään syytä ei ole? siis ilmoitan, että kohta on kipua ja pitää saada kipulääkkeet vai miten?
Ilmeisesti tarkoitetaan peruskipulääkkeitä ja apteekista saatavaa korvaan laitettavaa lääkettä, jonka avulla kestetään kipua aamuun asti. Hulluin keksintö ikinä, koska se lääke ei auta ja lapsen kiusaaminen kivulla on vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti maailma ei välttämättä edisty. Aika vain etenee. Kehitys saattaa hyvinkin taantua.
Ihmettelen mistä jotkut ihmiset on saanut käsityksen, että maailma voi vaatia hyvien aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? Historialla on tapana toistaa itseään. Onko ihmisten aivoista poistettu kokonaan historian oppiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti maailma ei välttämättä edisty. Aika vain etenee. Kehitys saattaa hyvinkin taantua.
Ihmettelen mistä jotkut ihmiset on saanut käsityksen, että maailma voi vaatia hyvien aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? Historialla on tapana toistaa itseään. Onko ihmisten aivoista poistettu kokonaan historian oppiminen?
Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään, jopa aiemmin fiksut ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän vihervasemmiston kulttuurinsuojelupelleilyyn, lähtevät mukaan kaikkeen nyhtökauravillitykseen ja sähköautoiluun vaikkei heillä ole näihin edes varaa. Työssäkäynti ei kiinnosta, oman lapsen tai puolison hyvinvointi ei kiinnosta, oma agenda ja ideologia on se joka määrää elämän suunnan, sitä mietitään yöt unessa ja päivät valveilla. En tiedä johtuuko tuo nyt aivopesusta ja pitkästä väsytystaistelusta että ihminen muuttuu vai vaan mielen heikkoudesta ja muista päänvioista.
Vierailija kirjoitti:
Koska sellainen maa, jossa on pienet tuloerot ja kaikilla mahdollisuus koulutukseen ja terveydenhoitoon, on ekonomisesti, sosiaalisesti ja psykologisesti hyvinvoivien ihmisten maa. Siinä maassa on yhtenäisyyttä, halu puolustaa isänmaata ja pitää huolta heikoimmistakin, esimerkiksi niistä, joille äidinkielensä osaaminen on vaikeaa ja ymmärrys heikko.
Tuskin olet ikinä lukenut Suomen perustuslakiakaan, jossa taataan ihmisille turvallisuus, riittävä elanto ja oikeus asua. Kaikkia näitä nykyinen hallitus iloisesti rikkoo, koska ministerit tallovat perustuslakia eli sitä kovaa ydintä, joka on sivistyneiden ihmisten oikeusvaltio nimeltään SUOMI.
Perustuslaki löytyy maksutta Oikeusministeriön ylläpitämästä laki- ja säädöstietokannasta finlex.fi. Tietämättömyys laista ei oikeuta lain rikkomiseen.
Mikähän kehitys siinä kehittyy, kun väestö siirretään isoihin keskuksiin ja palveluverkosto ajetaan alas?
Kyllä niiden kesämökkienkin arvo romahtaa, kun kunta tyhjenee, jätehuolto lakkaa muun infrastruktuurin kanssa toimimasta, teistä ei huolehdita, eikä viimeisimmän syysmyrskyn kaatamia sähkötolppia tullakaan enää korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöpäivystystä vaativia tilanteita ovat ne, joihin voi kuolla, jos ei heti saa hoitoa tai tilanne pahenisi ilman hoitoa. Sydäninfarkti, aivoverenvuoto, vakavat autokolarit/tapaturmat, päänvammat, joihin liittyy tajunnanmenetystä, sekavuutta tai muuta vakavampaa oiretta, vakavat infektiot kuten aivokalvontulehdus jos pystyt odottamaan 7 tuntia päivystyksen aulassa istuen, asiasi silloin tuskin on yöpäivystyksellinen asia.Siis valmiina? ei lääkäri kirjoita koville lääkkeille reseptiä, jos mitään syytä ei ole? siis ilmoitan, että kohta on kipua ja pitää saada kipulääkkeet vai miten?
Ilmeisesti tarkoitetaan peruskipulääkkeitä ja apteekista saatavaa korvaan laitett
Korvatulehdus on yksi lasten yleisimpiä infektioita, joka tulee useimmiten flunssan jälkitautina. 70 % korvatulehduksista paranee ilman antibioottia. Turhia kuureja on tärkeä välttää, koska yksi antibioottikuuri häiritsee esimerkiksi lapsen suoliston toimintaa kuukausia.
Niin eikö nyt päde se että muuttakaa palveluiden lähelle mikä etuoikeus se on asua halvoissa kämpissä ja vielä kaikki palvelut pitäs olla. Oma häpeä kun asuu korpikunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Termiä on helppo markkinoida, kun siihen liittyy ajatus ilmaisista palveluksista ja tulonsiirroista rikkailta köyhille. Eikö olekin ihan oikein, että rikkaat rahoittavat vähäväkisten tarpeet! Eli termi on nerokasta vasemmistopropagandaa. Se vetoaa tehokkaasti kansaan, joka on tunnetusti tyhmää.
Tyhmiä todellakin on joukossamme, mutta eniten persuissa, jotka hurraavat kun heiltä leikataan ja poistetaan mahdollisuus jäädä henkiin yöllisen sydänkohtauksen tai puukoniskun osuessa kohdalle. Äänestään he saavat palkinnoksi tätä sekä raissistista jauhottelua, paskapuhetta ja vihanlietsontaa. Kai se sitten tpersuista osalle riittää, vaikka kannatus onkin enää 15% ja Keskusta ajaa kohta ohi.
Pienten tuloerojen maa on hyvinvoiva, vahva ja yhtenäinen. Se on myös mahdollisuuksien maa, jossa kenenkään lahjakkuus ei jää käyttämättä sen takia, että on syntynyt köyhään sukuun. Jopa toisiaan hakkaavien alkoholistien lapsilla on mahkut päästä ministeriksi tai puhemieheksi (kuukausipalkka yli 14000 euroa versus persujen äänestäjien keskiansio, joka jää 500 euroa pienemmäksi kuin Vihreiden (jotka ovat korkeimmin koulutettu ja ainoa naisenemmistöinen puolue Suomessa).
Persujen harjoittama hajottaminen, vihapuhe (kaikki tajuavat, mitä se on. Erityisesti PS, jonka edustajat aina kompastuvat vihapuhetta koskeviin lain pykäliin) ja köyhimpien kurjistaminen sataa Putinin laariin. Hänen ei tarvitse sormeakaan nostaa kun Purran, Ryydmanin, Tavion, Meren, Rantasen toimin hakataan Suomi kirveellä paskaksi.
Yöpäivystys loppuu Varkaudessa joka on ap:n mielestä "jumalan selän takana" ja "maaseutua?"
Minä pikku paskiainen en ole kilpavarustelut itselleni elämää johon mulla ei ole koskaan ollutkaan varaa. En ole kuvitellut, että yhteiskunta on mulle jotain velkaa ja minun pitäisi saada se mikä rikkaallakin on jonkun muun taskusta. En ole riippuvainen valtiosta.
- ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, ei autoa.