Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuotta ajeltu sähköautolla

Vierailija
18.12.2024 |

Ollaan ajettu tyytyväisenä Tesla Y-modelilla jo 3 vuotta. Ladataan halpaa yösähköä kotona ja loma-asunnolla. Kilometrien hinta on enimmäkseen n. 1,5e/ 100km välillä  talvella vähän enemmän. enkä n. 2,5e/100km.

Ollaan näin säästetty pelkissä bensakuluissa jo n. 10 000e kolmen vuoden aikana verrattuna vastaavaan bensa-autoon.

Teslaan on vaihdatettu vain kesä- ja talvirenkaat huollossa keväisin ja syksyisin ja yhden kerran ilmanvaihdon suodatin. Ei muita huoltoja eikä katsastuksia.

Välillä meni vuosi niiin ettei ladattu julkisilla lainkaan kun ei ollut tarvetta. Viime kesänä tehtiin Teslalla matka Ruotsin kautta Taskaan ja takaisin. Meni aivan loistavasti. Ladattiin sähköä vessa- ja ruokatauoilla sen verran kun siinä ajassa ehti tulemaan ja ihan hyvin sähköä riitti koko päivän ajeluun. Ei yhtään mitään ongelmaa.

Haluatko kysyä jotain ?

Kommentit (527)

Vierailija
121/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kun ostin sähköauton niin voitin lotossa heti seuraavana viikonloppuna. Vaimo sai ylennyksen. Lihaksia alkoi kasvaa ympäriinsä. Piliin tuli pituutta 8 senttiä lisää. Lista on loputon.

Onneksi olkoon 9cm pilistäsi.

Vierailija
122/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan kun olet myymässä teslaasi. Paljonko silloin on km kustannukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko autonne arvo on pudonnut?

Itse ajan edelleen halvoilla autoilla ja teen kaikki huollot ja korjaukset itse.

Vaikka enää ei tarvitsisikaan.

Luultavasti ei euroakaan sinun taskustasi. Ja uuden auton arvo laskee ihan riippumatta käyttövoimasta.

Tuollaiset vanhalla takapihalla rassattavalla ritsalla ajamiset eivät ole kovin olennaisia kun puhutaan uusista autoista.

Vierailija
124/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan edelleen halvoilla autoilla ja teen kaikki huollot ja korjaukset itse.

Sähköauto on siitä kiva, ettei siinä ole paljoa huollettavaa.

Vierailija
125/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan kun olet myymässä teslaasi. Paljonko silloin on km kustannukset?

Harvempi meistä ostaa auton myydäkseen sen.

Vierailija
126/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla on Amerikan Muskvitsh

Vierailija
127/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto on siitä kiva, ettei siinä ole paljoa huollettavaa.

Tämä on harhaluulo. Jos tulee esim ohjelmistovika 2-3v takuuajan ulkopuolella niin on kallis korjattava

Vierailija
128/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ärsyttävämpää olla kuin sähköautolla leuhkijat. Miksi sähköautoilijoiden pitää jatkuvasti nostaa omaa häntäänsä? Oletteko olevinanne jotenkin parempia kansalaisia?

Ostan kyllä sähköauton vähän myöhemmin, mutta en ymmärrä tätä autoilla pätemistä.

Todellisuudessa 90% näistä leuhkijoista katuu ostostaan. Jo pelkkä arvonlasku ensimmäisten vuosien aikana syö kaikki säästöt ja enemmänkin, ja akkuongelmat ja paska laatu takaavat että käytettyjen arvo jatkaa  jyrkkää laskuaan ensimmäisten vuosien jälkeenkin.

Monelle kätensä paskaan lyöneelle on äärimmäisen vaikea myöntää tappiotaan. Siksi yritetään kehuskelemalla luoda illuusiota onnistumisesta.

Vierailija
129/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Tesla? Yksi huonoimmista sähköautoista ajaa, ei nopeusnäyttöä(!), sisältä kuin ikea ja ulkoa vanhanaikainen.

Ja sitten se pahin, MUSK.

Ahdistaako?

https://x.com/RaisanenKim/status/1865093610439385509

Vierailija
130/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kumpi on naurettavampi ja nolompi, se joka elvistelee sähköautolla vai se joka jollain parin tonnin ritsalla.

Vierailija
131/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvempi meistä ostaa auton myydäkseen sen.

Jotkut ovat niin uskomattoman typeriä, etteivät mieti ja huomio jälleenmyyntiarvoa autoa ostaessaan.

Vierailija
132/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa 90% näistä leuhkijoista katuu ostostaan. Jo pelkkä arvonlasku ensimmäisten vuosien aikana syö kaikki säästöt ja enemmänkin, ja akkuongelmat ja paska laatu takaavat että käytettyjen arvo jatkaa  jyrkkää laskuaan ensimmäisten vuosien jälkeenkin.

Monelle kätensä paskaan lyöneelle on äärimmäisen vaikea myöntää tappiotaan. Siksi yritetään kehuskelemalla luoda illuusiota onnistumisesta.

Olisiko näyttää jotain tutkimustietoa tuolle 90% osuudelle? Isoin näkemäni lukema takaisin bensaan siitymiselle on 46%, joka onnsekinnaila iso.

Vierailija
133/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 vuotta ollaan tyytyväisenä ajeltu bensa ja dieselautoilla. Menty minne mieli tehnyt ja takaisin tultu ilman sen kummempaa ajosuunnittelua. 

Haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
134/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 40 vuotta ollaan tyytyväisenä ajeltu bensa ja dieselautoilla. Menty minne mieli tehnyt ja takaisin tultu ilman sen kummempaa ajosuunnittelua. 

Haluatko kysyä jotakin?

Onko ollut rimpuloita nokikolkuttimia sulla vai BMW 5-7 sarjan 3litraisia dieseleiden ateleita xdrivellä?

Niin?

Vierailija
135/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua kiinnostaisi sähköautot niin ostaisin sellaisen mutta Teslaa en ostaisi. Mun makuun on parempiakin tarjolla ja hienompia.

Vierailija
136/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi auto käytössä, tarpeen mukaan.

Vierailija
137/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei sähköautoilijaa naurata! VW id3 arvo putosi 2,5 vuodessa 25tuhatta euroa! 😬 Ei taida teslakuskeja sen enempää naurattaa?

Vierailija
138/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mua kiinnostaisi sähköautot niin ostaisin sellaisen mutta Teslaa en ostaisi. Mun makuun on parempiakin tarjolla ja hienompia.

Anaalin ystävä miesten kesken?

Vierailija
139/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajellu bensa vehkeellä 20 vuotta ja olen tyytyväinen. Ei ole tarvetta sähköautolle. Pääsen paikasta toiseen samalla tavalla kuin muutkin autot.

Vierailija
140/527 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla on Amerikan Muskvitsh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme