3 vuotta ajeltu sähköautolla
Ollaan ajettu tyytyväisenä Tesla Y-modelilla jo 3 vuotta. Ladataan halpaa yösähköä kotona ja loma-asunnolla. Kilometrien hinta on enimmäkseen n. 1,5e/ 100km välillä talvella vähän enemmän. enkä n. 2,5e/100km.
Ollaan näin säästetty pelkissä bensakuluissa jo n. 10 000e kolmen vuoden aikana verrattuna vastaavaan bensa-autoon.
Teslaan on vaihdatettu vain kesä- ja talvirenkaat huollossa keväisin ja syksyisin ja yhden kerran ilmanvaihdon suodatin. Ei muita huoltoja eikä katsastuksia.
Välillä meni vuosi niiin ettei ladattu julkisilla lainkaan kun ei ollut tarvetta. Viime kesänä tehtiin Teslalla matka Ruotsin kautta Taskaan ja takaisin. Meni aivan loistavasti. Ladattiin sähköä vessa- ja ruokatauoilla sen verran kun siinä ajassa ehti tulemaan ja ihan hyvin sähköä riitti koko päivän ajeluun. Ei yhtään mitään ongelmaa.
Haluatko kysyä jotain ?
Kommentit (527)
Palataan asiaan kun olet myymässä teslaasi. Paljonko silloin on km kustannukset?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko autonne arvo on pudonnut?
Itse ajan edelleen halvoilla autoilla ja teen kaikki huollot ja korjaukset itse.
Vaikka enää ei tarvitsisikaan.
Luultavasti ei euroakaan sinun taskustasi. Ja uuden auton arvo laskee ihan riippumatta käyttövoimasta.
Tuollaiset vanhalla takapihalla rassattavalla ritsalla ajamiset eivät ole kovin olennaisia kun puhutaan uusista autoista.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan edelleen halvoilla autoilla ja teen kaikki huollot ja korjaukset itse.
Sähköauto on siitä kiva, ettei siinä ole paljoa huollettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan kun olet myymässä teslaasi. Paljonko silloin on km kustannukset?
Harvempi meistä ostaa auton myydäkseen sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on siitä kiva, ettei siinä ole paljoa huollettavaa.
Tämä on harhaluulo. Jos tulee esim ohjelmistovika 2-3v takuuajan ulkopuolella niin on kallis korjattava
Vierailija kirjoitti:
Voiko ärsyttävämpää olla kuin sähköautolla leuhkijat. Miksi sähköautoilijoiden pitää jatkuvasti nostaa omaa häntäänsä? Oletteko olevinanne jotenkin parempia kansalaisia?
Ostan kyllä sähköauton vähän myöhemmin, mutta en ymmärrä tätä autoilla pätemistä.
Todellisuudessa 90% näistä leuhkijoista katuu ostostaan. Jo pelkkä arvonlasku ensimmäisten vuosien aikana syö kaikki säästöt ja enemmänkin, ja akkuongelmat ja paska laatu takaavat että käytettyjen arvo jatkaa jyrkkää laskuaan ensimmäisten vuosien jälkeenkin.
Monelle kätensä paskaan lyöneelle on äärimmäisen vaikea myöntää tappiotaan. Siksi yritetään kehuskelemalla luoda illuusiota onnistumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tesla? Yksi huonoimmista sähköautoista ajaa, ei nopeusnäyttöä(!), sisältä kuin ikea ja ulkoa vanhanaikainen.
Ja sitten se pahin, MUSK.
Ahdistaako?
En osaa sanoa kumpi on naurettavampi ja nolompi, se joka elvistelee sähköautolla vai se joka jollain parin tonnin ritsalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi meistä ostaa auton myydäkseen sen.
Jotkut ovat niin uskomattoman typeriä, etteivät mieti ja huomio jälleenmyyntiarvoa autoa ostaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa 90% näistä leuhkijoista katuu ostostaan. Jo pelkkä arvonlasku ensimmäisten vuosien aikana syö kaikki säästöt ja enemmänkin, ja akkuongelmat ja paska laatu takaavat että käytettyjen arvo jatkaa jyrkkää laskuaan ensimmäisten vuosien jälkeenkin.
Monelle kätensä paskaan lyöneelle on äärimmäisen vaikea myöntää tappiotaan. Siksi yritetään kehuskelemalla luoda illuusiota onnistumisesta.
Olisiko näyttää jotain tutkimustietoa tuolle 90% osuudelle? Isoin näkemäni lukema takaisin bensaan siitymiselle on 46%, joka onnsekinnaila iso.
Yli 40 vuotta ollaan tyytyväisenä ajeltu bensa ja dieselautoilla. Menty minne mieli tehnyt ja takaisin tultu ilman sen kummempaa ajosuunnittelua.
Haluatko kysyä jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 vuotta ollaan tyytyväisenä ajeltu bensa ja dieselautoilla. Menty minne mieli tehnyt ja takaisin tultu ilman sen kummempaa ajosuunnittelua.
Haluatko kysyä jotakin?
Onko ollut rimpuloita nokikolkuttimia sulla vai BMW 5-7 sarjan 3litraisia dieseleiden ateleita xdrivellä?
Niin?
Jos mua kiinnostaisi sähköautot niin ostaisin sellaisen mutta Teslaa en ostaisi. Mun makuun on parempiakin tarjolla ja hienompia.
Useampi auto käytössä, tarpeen mukaan.
Tässä ei sähköautoilijaa naurata! VW id3 arvo putosi 2,5 vuodessa 25tuhatta euroa! 😬 Ei taida teslakuskeja sen enempää naurattaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos mua kiinnostaisi sähköautot niin ostaisin sellaisen mutta Teslaa en ostaisi. Mun makuun on parempiakin tarjolla ja hienompia.
Anaalin ystävä miesten kesken?
Itse ajellu bensa vehkeellä 20 vuotta ja olen tyytyväinen. Ei ole tarvetta sähköautolle. Pääsen paikasta toiseen samalla tavalla kuin muutkin autot.
Vierailija kirjoitti:
Tesla on Amerikan Muskvitsh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Onneksi olkoon 9cm pilistäsi.