Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan elämääni

Vierailija
17.12.2024 |

Vihaan lähes kaikkea elämässäni. Olen täysin uupunut, eikä tästä ole ulospääsyä (muuta kuin se yksi nimeltämainitsematon). Mielenterveysongelmani ovat niin pahana etten pääse enää edes toimistolle vaan joudun tekemään työt etänä. Sukulaiset ovat etäisiä ja asuvat kaukana koska äitini vieroitti minut heistä lapsena, sillä hän vihasi heitä itse ja halusi kostaa isälleni. Hän manipuloi ja vääristeli asioita ja minä tyhmänä lapsena uskoin kaiken. Lopulta hän potki minutkin teininä pihalle mitättömästä syystä. Suhde molempiin vanhempiin on olematon. Oikeita ystäviä ei ole, sillä eihän minun kanssani voi mennä minnekään tai tehdä mitään kun olen sosiaalisesti ahdistunut agorafoobikko. Mieheni kanssa olen ollut yhdessä vuosikymmeniä vain, koska olen läheisriippuvainen enkä pärjäisi arjessa mitenkään ilman häntä. Olin idiootti ja tein tähän pakettiin vielä lapsen, jonka psyykkeen varmasti pilaan ja hänestä tulee yhtä surkimus kuin minustakin. Raskauden jälkeen minulta löytyi vielä perinnöllinen sairaus joka aiheuttaa voimakkaita oireita ja jatkuvaa toimintakyvyn laskua, eikä tähän ole mitään hoitoa/lääkitystä. Apua olen hakenut satoja kertoja, kokeillut kymmeniä lääkkeitä, ravannut terapiassa. Ei mitään hyötyä. Kynsin hampain roikun vielä elämässä, tällä hetkellä vain lapsen vuoksi. Mikään ei tuota iloa, lapsi ehkä vähäsen (vielä). Hän ansaitsisi niin paljon parempaa. En pysty viemään häntä edes päiväkotiin tai nukkumaan samassa huoneessa oman voimakkaan unettomuuden takia, vaan mies joutuu hoitamaan itse kaiken. En elä, olen vain olemassa. Itken ja toivon kuolemaa. Samalla pelkään kuolemaa lapsen takia. Haluaisin tuntea edes minuutin ajan jotain muuta kuin surua ja ahdistusta, epätoivoa ja pettymystä. Olen täysin hyödytön epäonnistuja. Kiitos vanhemmilleni, erityisesti äidilleni, jotka minusta tällaisen tekivät.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta.

Vierailija
2/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut apua? Mennyt lääkäriin? Tosin vaarana on että varsinkin jos suurentelet ongelmasi, vievät sulta lapsenkin huostaan. Mutta masennuslääkkeitä saat varmasti ja niistä voi olla jotain apua. Ootko puhunut miehellesi? Voisko hän auttaa sua jotenkin? Menisitte esim avioliittoleirille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, toimi.

Vierailija
4/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut apua? Mennyt lääkäriin? Tosin vaarana on että varsinkin jos suurentelet ongelmasi, vievät sulta lapsenkin huostaan. Mutta masennuslääkkeitä saat varmasti ja niistä voi olla jotain apua. Ootko puhunut miehellesi? Voisko hän auttaa sua jotenkin? Menisitte esim avioliittoleirille? 

tuossahan lukee "Apua olen hakenut satoja kertoja, kokeillut kymmeniä lääkkeitä, ravannut terapiassa. Ei mitään hyötyä." 

Vierailija
5/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoillaan Jumalan rauhaa.

Vierailija
6/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoillaan Jumalan rauhaa.

Kiitos vaan jumalalle joka on pilannut elämäni, onpa mukavaa. Viimeisenä mielessä on joku rukoileminen, kun tarvitsen konkreettista apua.

Vierailija
7/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha auttaa.

Vierailija
8/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa terapiassa olet käynyt? Traumaterapiassa? Kaikki terapeutit eivät ymmärrä, eivätkä osaa hoitaa, traumoja. Sinulla on ainakin kiintymyssuhdetrauma. Suosittelen lukemaan Juha Klaavun Lapsuuden kehityksellinen trauma.

Vierailija
9/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö on se agnostikko?

Vierailija
10/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valita, toimi.

Kommenttisi saa AP:n kihisemään raivosta.

Vierailija
11/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa surulliselta.

NO SITÄ SE ON!

Vierailija
12/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä elämä tuntuu tyhjältä ja ahistaa...

sofia 15v

Vierailija
13/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎵Lähden kävelemään kaupungille😁Mietin elämää🤔Ja nauran sille🤣Yhdet vielä🍺Yhdet vielä🍺🤡Teen mitä tirehtööri käskee🥴🎵

Vierailija
14/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERÄÄ!

HERÄTÄ KAPINAN SIELU SISIMMÄSSÄSI!

NYT KUTSUTAAN KOKO LAUMA MUKAAN! 🐺🐺🐺

Vierailija
15/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa ayahuasca. Moni joka ei ole saanut mistään muualta mielenterveysongelmiin ja jopa fyysisiin sairauksiin on saanut avun tuosta. 

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666915321000251

Of the participants reporting depression or anxiety at time of drinking Ayahuasca, 94% believed that their depression had improved either a bit (15%), very much (46%), or was completely resolved (32%) due to their consumption of the brew. With respect to anxiety, this effect was even more pronounced, with 90% reporting an improvement in symptoms either a bit (20%), very much (54%), or completely improved/resolved (16%); See Fig. 1. A small proportion of people with depression or anxiety reported a worsening of symptoms, which they attributed to Ayahuasca. Fifteen (1%) with depression, reported that their symptoms were much worsened, and 28 (1.8%) a bit worsened, with these numbers slightly higher among the anxiety group, 1.8% much worsened (n = 20) and 2.7% (n = 30) a bit worsened.

Vierailija
16/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomus aiheuttaa tuon tympääntymisen tunteen. Jätä kahvi! Itse rupesin nukkumaan ilman lääkkeitä 10 vuoden unettomuuden jälkeen kun keksin että kahvia ei juoda klo 13 jälkeen. Ennen sitä kuvittelin että voin juoda klo 16 asti. Ei se niin mennyt.

Vierailija
17/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksestasi kuuluu hätä ja ahdistus, joka sinulla on. Sinun pitäisi ehdottomasti päästä jonkinlaiseen terapiaan käsittelemään menneisyyden traumaattisia asioita elämässäsi sekä nykytilannetta, jotta saisit helpotusta ahdistukseen, katkeroitumiseesi ja masennukseen. Onko sinulla mahdollista saada sairauslomaa?

Kirjoituksestasi käy ilmi myös, että sinulla on kuitenkin tärkeitä asioita, joista olla kiitollinen; lapsi, puoliso, työ ja koti.

Välillä kun oikein ahdistaa, niin silloin keskittyy vaan hengittämiseen. Tasan ei käy tässä elämässä onnen lahjat ja meillä jokaisella on jonkinlaista taakkaa kannettavana; toisilla vaan enemmän ja raskaampaa taakkaa kuin toisilla. Mutta näillä korteilla on vaan eteenpäin mentävä. Oma suhtautuminen ja asennoituminen eri asioihin on tärkeimmässä asemassa.

Toivoisin, että pystyisit tuntemaan kiitollisuutta siitä mitä sinulla tällä hetkellä on. Jos mietit mitä tarkoittaisi jonkun tärkeän asian menettäminen, niin sitä kautta ehkä löytää sitä kiitollisuutta siitä mitä on. Kiitollisuus lisää tutkitusti onnellisuutta.

Itsellänikin on monenlaisia haasteita elämässä, myös terveyden kanssa ja tiedän mitä uupumus ja ahdistus on. Mutta päivä kerrallaan vaan mennään eteenpäin. 

Vierailija
18/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla narsistin uhri. Se mitä olet kokenut viittaa vahvasti siihen. Onko mitään mahdollisuutta tutustua sukulaisiin näin myöhemmällä iällä? Sukulaisetkin ovat voineet salaa odottaa ja toivoa että jonain päivänä ottaisit yhteyttä kun pääset äitisi manipuloinnista eroon. Hekin ovat menettäneet sinut äitisi takia. Muista että lapsellesi olet aina kaikki kaikessa! Voimia sinulle ! 

Vierailija
19/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen samoin ja nyt lonkkakipu iski kuin kirves selkään, aika ihanaa olla rampa ja työtön mieheni varassa joka tekee nyt kaiken yksin, siis kaiken. J a hierookin minua, kultanen sielu kuitenkin vaikka hän sanoo ettei tunne rakkautta ja hyvää mieltä koskaan, ei suruakaan.

Vierailija
20/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomus aiheuttaa tuon tympääntymisen tunteen. Jätä kahvi! Itse rupesin nukkumaan ilman lääkkeitä 10 vuoden unettomuuden jälkeen kun keksin että kahvia ei juoda klo 13 jälkeen. Ennen sitä kuvittelin että voin juoda klo 16 asti. Ei se niin mennyt.

En nyt halua olla ilkeä koska ymmärrän että haluat vain auttaa, mutta totta kai olen jättänyt kahvin jo vuosikymmeniä sitten pois. Ja vaikeuteni ovat niin pahoja että jokin pieni yksittäinen asia ei sitä korjaisi, se on vain pisara meressä. Nukun huonosti osittain tuon ahdistuksen vuoksi ja osittain perinnöllisen sairauden vuoksi, johon ei ole hoitoa. Eli unta ei saa oikein mitenkään tästä korjattua..

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi