Joulunvietto yksin
Kaikille joulunaika ei tarkoita ruuasta notkuvia pöytiä ja perheen kokoontumisia hyvällä hengellä. Aikuisena lapsettomana vietän joulun pyhät usein yksin. Lähipiiri viettää aikaa omien perheiden kanssa. Vanhemmat jo edesmenneitä. Mitä tekisi jouluna?
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen viettänyt yhden joulun ihan yksin. Olin vasta eronnut ja ei ollut ketään lähistöllä minne mennä jouluksi. Ostin itselleni jotain lahjoja, koristin kuusen yms. tein jouluillallisen, pukeuduin kivasti ja kuuntelin juhlavaa musiikkia...tuli yllättävän kiva aatto ja sai tehdä mitä itse halusi. Tunsin itseni ihan voittajaksi selvittyäni yksinäisenä juhlapyhistä, niinkin onnistuneesti.
Joulu muiden ihmisten kanssa pilaa koko joulun kun ei millään saa olla rauhassa.
Inhoan viettää joulua kenenkään ihmisten kanssa. Potkaisin ukon pihalle syksyllä. Nyt on ihan parasta, kun saa olla jouluna koiran kanssa kahdestaan, eikä tarvitse tavata entisen ukon tyhmiä sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa? Aivan parasta kun saa olla rauhassa ja tehdä mitä itseä huvittaa.
Minusta veriletut on aivan paras ruoka ja voisin syödä niitä aina. Ihmettelen ettei kaikki muut koe asiaa samoin.
Trollinpölhö.
Luuletteko oikeasti, että yksin olo on kauheaa? Sen takia roikutte surkeissa suhteissa, joista valitatte 365 päivää vuodessa. Heh. Mikään ei päihitä vapautta.
Ei yksin olo estä viettämästä hyvää, iloista ja täydellistä joulua. Ei ole syytä sääliin tai itsesääliin.
Ei ole kukaan aiheuttamassa sotkua, stressiä tai pettymystä. Ei heilu nyrkit eikä tartte suorittaa.
Te, jotka pelkäätte yksin oloa, olette minusta omituisia. Ei yksin olija välttämättä pelkää muita tai ole epäsosiaalinen vaan hän vain nauttii rauhasta. Mullakin on tärskyt ystävien kanssa sitten joulupäivänä.
Ja hyvät ruuat valmiina, koti siivottu ja kaunis. Nautin siitä itse.
Vedän kossua 1- 2 pulloa päivässä ja aika menee kuin siivillä. Kinkkua syön vähän ja käyn oksentaamassa mutta hauskaa on.
Vierailija kirjoitti:
1tsemurhahan se on mielessä.
Koska et viitsi mennä lääkäriin ja hoitaa itseäsi, koska itsesi sääliminen on niin ihanaa ja nautinnollista. Aaaaah!
Viihdyn hyvin omassa seurassa muuten, mutta pyhien aikaan ja etenkin jouluna huomaan tietynlaisen haikeuden ja ahdistuksen tunteen. Vaikka asun kohtalaisen suuressa kaupungissa, niin aattona ja joulupäivänä yleensä meno hiljenee ja kaduilla näkyy illalla yksittäisiä ihmisiä ja autoja. Rahallinen tilanteeni on kohtalainen joten lahjoja en itselleni osta, mutta sen verran sivuun olen laittanut että voin ostaa itseäni varten hieman parempaa syömistä ja juomista. Tuo sellainen ihanan fiiliksen kun saa jotain mukavaa. Tämähän voi olla jouluruokaa tai muuta ruokaa, jos ei joulusta välitä.
Todennäköisesti sinkkujouluni on hauskempi kuin useimpien väkinäinen perhejoulu.
Ja todennäköisesti raitis sinkkujouluni on hauskempi kuin exän juopottelujoulu sotkuisessa vuokramurjussaan.
Mulla on tilava, kaunis, ikioma koti. Kaikki on paikallaan vaikken viitsinyt edes imuroida. Mä lakaisen ja pyyhin. Nyt juon rooibosta ja alan katsoa kauhuleffaa. Ex ei pystynyt siihen genreen, se hyppi kanavalta toiselle ja tykkäsi eri ohjelmista kuin minä. Veti herneen nenään kun lähdin toiseen huoneeseen katsomaan mitä halusin.
Moitti mua, etten pystynyt keskittymään, hah. Itsellään oli se vika. 2 vuotta oltiin kimpassa muttei yhtään joulua.
Niinkuin tältä palstalta voi lukea, niin muut ihmiset (yleensä mies taikka vieraat) pilaavat koko joulun. Parempi varmaan kun on yksin.
Jollei tilanne ole oma valinta, niin yksinäinen joulu ei paljoa naurata. Olen itse kokenut surullisen, ahdistavan joulun yksin eroni jälkeen. Kuitenkin, elämä jatkuu ja ajat muuttuvat. Se, mikä on totta tänä vuonna, ei välttämättä enää ole ensi vuonna. Hyvää joulua ja tsemppiä kaikille yksinäisille!
Itse oon juonut jo neljä päivää. Taitaa mennä loppuvuosikin. Uudenvuoden aattona toki kavereiden kanssa
Olen viettänyt yhden joulun yksin kotona korona aikaan. Meni hyvin. Nyt pitäisi vielä sitä ja tätä tehdä.
Voisin mennä töihin, kun hoitajan koulutus on. Tai vapaaehtoistyöhön esim Hurstin joulujuhlaan. Tai kriisipuhelimen vapaaehtoiseksi. Aattona ostokset, jotain herkkuja itselle. Kirkossa kävisin, mieluiten aamulla. Lenkille jos sää suht ok. Tv n katselua. Jokin hyvä kirja.