Millaisella porukalla vietät joulua?
Kommentit (163)
1-10 henkilön voimin. Vaihtelee päivästä riippuen. Yksin kyllä viihdyn parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
1-10 henkilön voimin. Vaihtelee päivästä riippuen. Yksin kyllä viihdyn parhaiten.
Ja niin, kotonani, pojan kotona ja äitini luona. Päivästä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Perheen, sukulaisten ja ystävien kanssa. Yövieraita on joulunpyhinä 8 kpl, ruokapöydässä vaihtelevasti 12-18.
suurin vierasjoukko on meillä tapanina, jolloin nautitaan perinteinen italialainen jouluillallinen yhteensä 7 ruokalajia.
Ihanalta kuulostaa! Oletteko siellä Italiasa vai mistä moinen? Mitä ne ruokalajit in kun niitä on moin monta?
Vietän joulun miesystäväni kanssa minun kotonani. Tapanina tai myöhemmin tulee sukulaisia kyläilemään. Olen koko ikäni viettänyt joulun joko yksin tai hyvin pienellä porukalla, niin etten kovassa hälinässä osaisi ollakaan.
Mieheni isän luona. Me, appiukko, mieheni setä ja isovanhemmat.
Omassa kodissa, anoppi kutsui itsensä kylään. (Valitettavasti) En jaksa aloittaa riitaa. Ostin baileysia, niin kyllä se siitä.
Äidin ja hänen puolisonsa luo mennään. Sinne tulevat myös poikani tyttöystävänsä kanssa ja siskoni miehensä kanssa. Aatto syödään, saunotaan ja vietetään aikaa yhdessä. Joulupäivänä poika ja tyttöystävä siirtyvät tytön vanhemmille. Ensi vuonna järjestys on päin vastoin.
Toisilla pitää olla ehdottomasti porukka joulut ja me puolison kanssa halutaan viettää joulut kotona ehdottomasti omassa rauhassa, kun ei enää ihan nuoriakaan olla. 😊
Tautiaallon jyllätessä voipi joulu mennä vuoteessakin, kuten on joskus niinkin käynyt.
N59
Vierailija kirjoitti:
Äitini ja isäni luona, paikalle tulevat siskoni, hänen miehensä, veljeni ja hänen vaimonsa. Minä olen ikisinkku 42 v. Mutta kenellekään meistä ei ole lapsia eli aikuisten porukalla mennään. Tiedän että äitini haluaisi/olisi halunnut lapsenlapsia ja joskus koen huonoa omatuntoa asiasta, ja että olen varmasti äidilleni pettymys. Elän kuitenkin juuri niin kuin itse haluan. Toivottavasti joulu menee kuitenkin hyvin eikä äiti ala (taas) painostaa asiasta.
Miksi vanhempasi painostavat ainoaa sinkkulastaan lastenlasten suhteen? Oletko nuorin?
Aatto ollaan puolison kanssa kahdestaan, pihasauna, lohen savustus, karjalanpiiraat... muina päivinä ehkä sukuloidaan, 50km säteellä lähisukua piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutun tykönä. Hän on lapseton ja mulla aikuisia lapsia, jotka asuu ulkomailla. Puoliksi maksetaan ruuat ja juomat. Juuri äsken puhuttiin puhelimessa ja suunniteltiin.
Tämä tiedoksi teille, jotka painostatte lisääntymään jottei tarvis viettää jouluja yksin.
Mies, 3v lapsi sekä miehen vanhemmat eli mun appivanhemmat. Mukava ja rauhallinen joulu tulossa. Anoppi häärii keittiössä ja toivottavasti antaa vähän auttaa ruoanlaitossa.
Suomalaiset ovat sairaalla tavalla kiinnostuneita muiden ihmisten asioista.
Kaksin kuten aina. Toki lemmikeitä lellien. En jaksa hypätä muiden aikataulujen mukaan. Nähdään perheitä sitten muuten välipäivinä.
Olemme kotona. Minä, mieheni, kaksi lasta, kaksi kissaa ja miehen isä. Odotan aatolta hyvää jouluateriaa ja joulusaunaa. Pukki tulee illalla. Sitten kahvitellaan vielä kynttilän valossa ja syödään suklaata. IhanaaOstan itselleni hyvän kirjan, jota luen vielä ennen maate menoa.
Meillä ollaan taas. On kai eniten tilaa. Lasten perheet ja lastenlapset. Yksi teinistä tuo usen luokkatoverinsa , jolla ei kotona vietetä joulua. Meillä saa valvoa jos haluaa,, on monta makkaria muulloin tyhjänä. Ehkä tulee vielä yksi serkkutyttö , voi tulla ehkä vasta jouluäivänä. Syödään, lauletaan ja leikitään jolupukkia lahjoineen. Saa nukkua ja levätä milloin vain. Tällä porukalla ollaan usein myös kesällä yhdessä loma-asunnolla. Aika valmista minulla on jo.
Neljäntoista hengen jouluporukka rakkaita sukulaisia iältään 3-74v. Suurinpiirtein sama kokoonpano joka vuosi.
Käyn vanhempien luona, saatan olla siellä yhden yön, mutta muuten yksin kotosalla. Kaverit on perheidensä kanssa mutta itse en jaksa olla lapsuudenperheen kanssa kovin pitkään yhteen menoon. Vanhemmat heittäytyy marttyyreiksi ja kitisevät kun ei ole lapsenlapsia, toljottavat omia ohjelmiaan televisiosta tai lukevat, haluavat minut sinne kuitenkin käymään vaikka mitään yhdessäoloa ei ole paitsi syödään yhdessä.