Millaisella porukalla vietät joulua?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhimman siskoni perheen luona, mukana muut sisarukset perheineen, meidän vanhemmat, vanhimman siskon appivanhemmat ja pari koiraa ja kissaa.
Ihanaa, enkä malttaisi odottaa.
Huh huh, melekonen sirkus, menoa ja meteliä on riittävästi, mutta se on teidän tapa viettää joulua.
Hyvää Joulua teillekin, olkaa ihmisiksi ja ryypätkää viisaasti, hö.
Tuo vierailija on varmaan vela vanhapiika.
Onko hänen mielipiteensä sitten jotenkin vähäpätöisempi, vai mihin viittaa tuolla, että hän on varmaan vela vanhapiika?
Eikjö parisuhteessa oleva ihminen voisi nauttia sukujoulusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja hänen erittäin nirson jo aikuisen lapsen kanssa. Konjakkipullo nasahtaa astiakaappiin piiloon.
Miksi se on piilossa? Itse otan aina jouluisin pari hömpsyä konjakkia enkä piilottele.
Nuori on vege, eikä salli myöskään alkoholia ympärillään.
Vege ja absoluuttisuus eivät ole synonyymeja:D Tiedät kai esim fb ryhmän: "sipsiKALJAvegaanit. Ei vegaanit ole ollenkaan alkoholittomia, ei sinne päinkään. Jos nuori on vege, se ei tarkoita samalla, että hän on päihteetön/ei käytä alkoholia.
Alkoholijuomissa on todella paljon vegaanituotteita. Esim monet glögot ovat vegaanisia ja samoin esim Koskenkorva.
Tavallinen viini eroaa vegaanisesta viinistä vain niin, että sen kirkastamis
Ei kai tuossa väitetäkään että automaattisesti olis? On vege, eikä salli alkoholia. Vege sekä abso.
Vaimon ja kissan kanssa eli oman perheen kesken. Kotona.
Mieheni vanhempien ja sisarusten perheiden kanssa. Ensimmäinen joulu ilman äitiäni. Haluaisin olla ihan vaan kahdestaan, mutta meitä on pyydetty perinteisesti sinne tänne jouluvierailuille.
Miesystävän kanssa, ei oo normi iltaa kummempi.
Vierailija kirjoitti:
Ittekseni omassa seurassa ja kotona. Paistan pienen kinkun ja nautin jouluruuasta, viinistä, glögistä ja jouluohjelmista. Luxusta kun kukaan ei ole mussuttamassa vieressä että mitä minä saan/en saa tehdä.
Kuulostaa ihanalta, mutta luksusta on myös viettää joulua kumppanin kanssa, joka ei mussuta vieressä mitä saa tehdä ja mitä ei. Onnittelut kaikille niille, joilla tälläinen kumppani on.
Vierailija kirjoitti:
Vaimon ja kissan kanssa eli oman perheen kesken. Kotona.
Pusi pusi kulta! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Noin 5-10 asiakkaan kanssa ja töissä. Nukkuvat pääosan vuorosta. Itse katson netflixiä sohvalla selällään ja syön jouluherkkuja. Tuplapalkka ja yölisä 40% nakuttaa.
-yökkö
Aivan, hoitoalan pyhäpäivä- ja yölisät ovat todella hyviä, ei valittamista.
Mennään mun äidin ja isäpuolen luokse. Minä, mun avomies, 2 lasta ja heidän isä. Sama porukka kun viimevuonna
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat sairaalla tavalla kiinnostuneita muiden ihmisten asioista.
Sanos muuta. Sinäkin tulit innolla lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden miespuolisen ystäväni kanssa, itsekin mies. Ollaan reissattu yhdessä ja harrastetaan yhdessä. Kaikkien mielestä hyvä idea, ettei yksin tarvitse olla. Eronneita miehiä kaikki ja lapset ovat tämän joulun äideillään.
Oletteko alasti?
Oletteko itse?
Ihan kotona. Minä ja kolme koota: kissa ja kitara x2. Harjotteluntäyteinen joulu tiedossa, koska olen tyhmä ja teen tyhmiä lupauksia. Saatan käydä äiteellä syömässä, jos johonkin väliin kerkiää.
Jouluradiota avataan. Omassa porukassa, kamulle saatan soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini ja isäni luona, paikalle tulevat siskoni, hänen miehensä, veljeni ja hänen vaimonsa. Minä olen ikisinkku 42 v. Mutta kenellekään meistä ei ole lapsia eli aikuisten porukalla mennään. Tiedän että äitini haluaisi/olisi halunnut lapsenlapsia ja joskus koen huonoa omatuntoa asiasta, ja että olen varmasti äidilleni pettymys. Elän kuitenkin juuri niin kuin itse haluan. Toivottavasti joulu menee kuitenkin hyvin eikä äiti ala (taas) painostaa asiasta.
Miksi vanhempasi painostavat ainoaa sinkkulastaan lastenlasten suhteen? Oletko nuorin?
Ja mikä järki painostaa 42v sinkkua?
Olisi kiva viettää joulua yksin tai kaksin. Mutta lauma sukua tulee jälleen kerran meille.
Minä ja ihana koirani "juhlimme" kaksistaan loppiaiseen asti. Sitte voi palata normaalielämään kun turhat hössötykset on ohitettu. Ei kiinnosta nää juhlapyhät, kun kaikki on niin "maallista" ja osta, osta, osta kuuluu joka paikassa. Koti on koristeltu (ikivanhat vuosikausia palvelleet koristeet) valmiiksi ja tulemme todellakin nauttimaan joulurauhasta. Kuunnellaan joulumusaa, syödään ihan normi ruokia, meiskä ottaa vähän viiniä ja koira tyytyy kyllä raikkaaseen hanaveteen. Kyllä meidän kelpaa.
Mummojen ja pappojen kanssa töissä.
Isomahaisena kotona miehen ja yhden lapsen kanssa. Tai synnärillä vauvan kanssa. Tai kotona miehen ja kahden lapsen kanssa.
Yksin ja töissä. Äidin kanssa jouluruoka. 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
Hautuumaalla saattaapi tulla vilu, muuten kyllä.