Vantaan kaupunki alkaa tukea vähävaraisten lasten harrastamista sadoilla euroilla per lapsi vuodessa
Kaupungin on tarkoitus perustaa rahasto, jonka varoista tuetaan pienituloisten perheiden harrastuskuluja pitkäjänteisesti. Tämä tarkoittaa, että sama perhe voi tarvittaessa hakea rahallista tukea vuosittain. Tuki kohdistetaan etenkin niille vantaalaisperheille, jotka eivät muuten voisi kustantaa lastensa harrastusmaksuja.
Tukisummat ovat keskimäärin muutamia satoja euroa per lapsi. Joitakuita voidaan tukea enemmän.
Tämä on hyvä uutinen. Esimerkiksi tennis ja ratsastus ovat tällä hetkellä vähävaraisten lasten ulottumattomissa.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että monessa perheessä koetaan nytkin nälkää. Vanhemmat syövät itse liian vähän jotta lapsille riittäisi ruokaa
Perusruoka kuten vehnäjauhot, perunat, makaroni, ruokaöljy jne. ovat todella halpoja. Jokainen joka oikeasti haluaa saa kyllä mahat täyteen. Ongelma on enemmänkin siinä, että ihmisten rahat kuluvat kaikkeen toissijaiseen kuten kalliisiin einesruokiin ja alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoin kysymys on se, että miksi lasten on aina pakko harrastaa noita kalliita ohjattuja juttuja? Miksi ei voi tehdä asioita ihan epämuodollisesti itse, perheen kanssa tai kavereiden kanssa? Niinhän aikuisetkin tekevät. Jos aikuinen haluaa harrastaa hiihtoa, niin hän ostaa sukset (vaikka käytetyt sellaiset) ja menee hiihtämään. Ei tarvita mitään hiihtoseuran jäsenyyttä ja valmentajia.
Kyllä mä ymmärrän sen, että halutaan edes jollain tasolla ohjattua toimintaa. Itse kun olin muksu/nuori, niin kävin vapaakirkon pitämässä sählyssä. Ei se tietenkään mitään kilpatoimintaa ollut, mutta siellä pääsi porukalla pelaamaan niin, että kuitenkin jonkinlainen "kuri" säilyi ja oli maalivahdeille varusteet jne.
Että ehkä ennemmin tukisin tämänkaltaisia toimintoja kuin niinkään noita "virallisia", kun
Noissa on mukana ne samat lapset joita näet jo muutenkin. Lasten on hyvä nähdä lapsia myös muista yhteiskuntaluokista.
Mä en tiedä minkälaisia aristokraatteja sielläpäin on, mutta kyllä siellä oli ihan lääkäreiden ja muiden ns parempiosaisten lapsia, mutta ainoa merkittävä ero mikä niissä muksuissa oli, oli se että niillä oli kalliimmat varusteet.
Ne jotka halusivat ns tosissaan harrastaa, pelasivat seuroissa, ei ne siellä meidän vuoroilla käyneet.
Tämä on tätä jotta saadaan näyttämään kaikki hyvältä. Mää annan sulle 150 euroa mutta otan takas 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä jotta saadaan näyttämään kaikki hyvältä. Mää annan sulle 150 euroa mutta otan takas 300 euroa.
Ajatushan on hyvä ja kaunis. Mutta jotenkin ne hinnat vaan tahtoo sillai pompsahtaa sen tuen verran ylöspäin. Näinhän kävi kotitarvevähennyksen kaa myös. Nyt kun se loppuu hinnatkin järkevöityy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustukset menevät ma mu ille.
Ei vaan vähävaraisille
Ne on vähävaraisia paperilla, silti niillä on varaa porsia 10 lasta, joille kaikille hankitaan viimeisen päälle tonnien lastenvaunut ja vaikka mitä harrastuksia. Taas niille lisää rahaa. Ja kuitenkin niistä kasvaa Suomea vihaavia rikollisia.
Juuri tämä ihmetyttää, että mistä nuo rahat ovat tulleet noihin tuhannen euron vaunuihin, kun itse suurituloisena ja paljon veroja maksavana ostin 300 euron vaunut. Hieman ihmetyttää, eikä tulisi mieleenkään, että olisi itsellä varaa edes kolmeen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoin kysymys on se, että miksi lasten on aina pakko harrastaa noita kalliita ohjattuja juttuja? Miksi ei voi tehdä asioita ihan epämuodollisesti itse, perheen kanssa tai kavereiden kanssa? Niinhän aikuisetkin tekevät. Jos aikuinen haluaa harrastaa hiihtoa, niin hän ostaa sukset (vaikka käytetyt sellaiset) ja menee hiihtämään. Ei tarvita mitään hiihtoseuran jäsenyyttä ja valmentajia.
Nämä on niitä elämän valintoja. Ei pakko ole. Mutta jää paljon kokematta ja näkemättä. Ei voi odottaa paljon oppimista jos ei valmentajaa.
Ei ole mikään pakko tavoitella mitään huippua. Voi nauttia tekemisestä ja vaikka pelata vähän omilla säännöillä.
Huippu on ääripää muttei voi tavoitella edes hyvää keskitasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä elämän valintoja. Ei pakko ole. Mutta jää paljon kokematta ja näkemättä. Ei voi odottaa paljon oppimista jos ei valmentajaa.
Mitä "oppimista" ne sieltä sitten tarvitsee? Valtaosa valmennuksesta menee muutenkin ihan harakoille, kun niin harvasta mitään ammattiurheilijaa tulee vaikka niin haluaisikin. Siis sellaista joka sillä pystyy elättämään itsensä.
Joku lääkäri tai putkimies ei tee yhtään mitään jollain oikeaoppisilla pituushypyn askelmerkeillä, vaan olisi ihan samassa tilanteessa, vaikka olisi vain juossut ja hypännyt, ilman mitään varsinaista valmennusta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vähävaraisille
Ne on vähävaraisia paperilla, silti niillä on varaa porsia 10 lasta, joille kaikille hankitaan viimeisen päälle tonnien lastenvaunut ja vaikka mitä harrastuksia. Taas niille lisää rahaa. Ja kuitenkin niistä kasvaa Suomea vihaavia rikollisia.
Juuri tämä ihmetyttää, että mistä nuo rahat ovat tulleet noihin tuhannen euron vaunuihin, kun itse suurituloisena ja paljon veroja maksavana ostin 300 euron vaunut. Hieman ihmetyttää, eikä tulisi mieleenkään, että olisi itsellä varaa edes kolmeen lapseen.
Eivät kuluta rahaa alkoholiin joten rahaa jää säästöön
Vanhusten hoitolaitoksissa on pulaa jopa vaipoista. En ymmärrä, miten jonkun penskan jääkiekon palaaminen on tärkeämpää. Sori, mutta harrastaa voi myös ilmaiseksi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vähävaraisille
Vähävaraiseksi tulee todennäköisimmin kun hankkii yli kaksi lasta, eikä opettele maan kieltä, eikä kouluttaudu, kuten nämä naiset pääsääntöisesti tekevät. Suomalainen miettii koko ajan uskaltaako hankkia lapsia ja milloin uskaltaa ja hankkii max kaksi lasta, jos on vähävarainen.
Kaikesta sitä jaksetaankin olla kateellisia. Ymmärrätkö, että monessa perheessä koetaan nytkin nälkää. Vanhemmat syövät itse liian vähän jotta lapsille riittäisi ruokaa
Todennäköisemmin työssäkäyvä näkee nälkää Suomessa kuin Tukien varassa oleva. Tukien varassa oleville ihan kaikki kusta
Jos työssäkäyvä näkee nälkää, niin ei muuta kuin tukia hakemaan. Niitä myönnetään tulojen (ja varallisuuden) mukaan. Työssäkäynti ei ole este niiden saamiselle.
Vantaa on Suomen persläpi eikä sitä harrasterahoilla saa korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Ja itse asut missä?
Vierailija kirjoitti:
Turussa laspset ja nuoret saavat myös tulevana vuonna rahaa harrastamiseen. Tämä on ainakin harrastajalle plus miinus nolla koska esim. kaupungin jäähallivuokrat tulevat varmasti nousemaan. Tämä on tätä suhmurointia taas.
Ei ole plusmiinusnolla vaan hiukankin enemmän harrastavien maksut nousee juuri noiden nousevien tilavuokrien takia. Kerran viikossa treenaavat päässee nollatulokseen, mutta vaikka 3-4 kertaa treenavan maksut nousee ihan merkittävästi. Muiden kuin turkulaisten maksut sitten singahtavat pilviin. Ennustus: Ensi vuonna täällä itketään harrastajakatoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä "oppimista" ne sieltä sitten tarvitsee? Valtaosa valmennuksesta menee muutenkin ihan harakoille, kun niin harvasta mitään ammattiurheilijaa tulee vaikka niin haluaisikin. Siis sellaista joka sillä pystyy elättämään itsensä.
Joku lääkäri tai putkimi
No saa hyppyihin metrejä lisää. :D
Kaffebulla kirjoitti:
Vanhusten hoitolaitoksissa on pulaa jopa vaipoista. En ymmärrä, miten jonkun penskan jääkiekon palaaminen on tärkeämpää. Sori, mutta harrastaa voi myös ilmaiseksi.
Sori itsellesi, mutta lasten ohjatut harrastukset ehkäisee tutkitusti syrjäytymistä. Ja tiedätkö kuinka iso lasku syrjäytymisestä lopulta tulee? Sekin raha on lopulta vanhusten vaipoista ja muusta vielä tärkeämmästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vähävaraisille
Eivät kuluta rahaa alkoholiin joten rahaa jää säästöön
Kylläpä vitsin murjaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse asut missä?
Ihan tässä Tampereella, mutta voisin asua muuallakin, poislukien Vantaa ja Forssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko tavoitella mitään huippua. Voi nauttia tekemisestä ja vaikka pelata vähän omilla säännöillä.
Huippu on ääripää muttei voi tavoitella edes hyvää keskitasoa.
Ihminen pärjää vallan hyvin ilman esimerkiksi sellaista pallonkäsittelytaitoa mitä pidetään jalkapalloseurassa keskitasona. Tuollaisten asioiden rahoittaminen ei kuulu veronmaksajien vastuulle.
Onneksi olen jättäytynyt työttömäksi jo vuosia sitten.
Pystytäänkö mitenkään valvomaan, saako samat lapset harrastustukea useammasta eri paikasta? Ja lisäksi muita avustuksia päälle...