Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaan kaupunki alkaa tukea vähävaraisten lasten harrastamista sadoilla euroilla per lapsi vuodessa

Vierailija
17.12.2024 |

Kaupungin on tarkoitus perustaa rahasto, jonka varoista tuetaan pienituloisten perheiden harrastuskuluja pitkäjänteisesti. Tämä tarkoittaa, että sama perhe voi tarvittaessa hakea rahallista tukea vuosittain. Tuki kohdistetaan etenkin niille vantaalaisperheille, jotka eivät muuten voisi kustantaa lastensa harrastusmaksuja.

Tukisummat ovat keskimäärin muutamia satoja euroa per lapsi. Joitakuita voidaan tukea enemmän.

Tämä on hyvä uutinen. Esimerkiksi tennis ja ratsastus ovat tällä hetkellä vähävaraisten lasten ulottumattomissa.

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön ajatus. Se on vanhempien tehtävä hankkia eurot lasten harrastuksiin. Samapa tuo, vantaalaisten kukkaronnyörit kiristyy, en ole kade. 

Mistä hankit rahat jos molemmat vanhemmat ovat työttömiä?

Vierailija
22/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman voisi tehdä myös muissa isoimmissa kaupungeissa

Eli Vantaalla suurin osa lapsista pääsisi harrastuksiin veronmaksajien kustannuksella. Ei kuulosta kovin reilulta työssäkäyville veronmaksajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön ajatus. Se on vanhempien tehtävä hankkia eurot lasten harrastuksiin. Samapa tuo, vantaalaisten kukkaronnyörit kiristyy, en ole kade. 

Mistä hankit rahat jos molemmat vanhemmat ovat työttömiä?

Toimit vaikka lastenvahtina, keräät pulloja tai jaat postia. Mutta ensin pitäisi oppia lukemaan.

Vierailija
24/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä summan työtön saakaan ansaita kuukaudessa?

Vierailija
25/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin kysymys on se, että miksi lasten on aina pakko harrastaa noita kalliita ohjattuja juttuja? Miksi ei voi tehdä asioita ihan epämuodollisesti itse, perheen kanssa tai kavereiden kanssa? Niinhän aikuisetkin tekevät. Jos aikuinen haluaa harrastaa hiihtoa, niin hän ostaa sukset (vaikka käytetyt sellaiset) ja menee hiihtämään. Ei tarvita mitään hiihtoseuran jäsenyyttä ja valmentajia.

Kyllä mä ymmärrän sen, että halutaan edes jollain tasolla ohjattua toimintaa. Itse kun olin muksu/nuori, niin kävin vapaakirkon pitämässä sählyssä. Ei se tietenkään mitään kilpatoimintaa ollut, mutta siellä pääsi porukalla pelaamaan niin, että kuitenkin jonkinlainen "kuri" säilyi ja oli maalivahdeille varusteet jne. 

Että ehkä ennemmin tukisin tämänkaltaisia toimintoja kuin niinkään noita "virallisia", kun niissä nykyään tuntuu olevan jotenkin ensisijaisesti tärkeänä ihan pienestä asti treenata kuin johonkin olympialaisiin ja siinä menee kyllä monella rahat hukkaan, kun suurin osa muksuista haluaa vain jotain tekemistä. 

Vierailija
26/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin harrastaa ratsastusta!

T: Työtön aikuinen

Vierailija
27/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin kysymys on se, että miksi lasten on aina pakko harrastaa noita kalliita ohjattuja juttuja? Miksi ei voi tehdä asioita ihan epämuodollisesti itse, perheen kanssa tai kavereiden kanssa? Niinhän aikuisetkin tekevät. Jos aikuinen haluaa harrastaa hiihtoa, niin hän ostaa sukset (vaikka käytetyt sellaiset) ja menee hiihtämään. Ei tarvita mitään hiihtoseuran jäsenyyttä ja valmentajia.

Lasten pitää olla menestyjiä, kuten vanhempansakin. Toki toisten rahoilla jos vain mahdollista. Lapsen täytyy harrastaa tavoitteellisesti ja tutustua muihin rikkaisiin ihmisiin. Ainahan tuota roskaa puolustellaan sillä, että se on sosiaalista ja terveellistä! Niin sosiaalista, kun lapsi ja isi ja äiti pääsevät tutustumaan ja kieltä ruskeana lipomaan muiden rikkaiden seuraan. Ei haluta olla sosiaalisia pieni- ja keskituloisille, pthyi!! :D Oikeesti, joku jääkiekkokin maksaa tietyn ikäisillä 400-500e kuukaudessa!! Järki käteen. Ei niistä tule mitään Teemu Selänteistä kummiskaan (no, onneksi).

Vierailija
28/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa laspset ja nuoret saavat myös tulevana vuonna rahaa harrastamiseen. Tämä on ainakin harrastajalle plus miinus nolla koska esim. kaupungin jäähallivuokrat tulevat varmasti nousemaan. Tämä on tätä suhmurointia taas.

Vierailija
29/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veroja ei vaan lasketa. Miksi nämäkin rahat pitää kierrättää yhteiskunnan kautta niin että se näyttää armolliselta? 

Vierailija
30/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustukset menevät ma mu ille. 

Vierailija
31/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän sen, että halutaan edes jollain tasolla ohjattua toimintaa. Itse kun olin muksu/nuori, niin kävin vapaakirkon pitämässä sählyssä. Ei se tietenkään mitään kilpatoimintaa ollut, mutta siellä pääsi porukalla pelaamaan niin, että kuitenkin jonkinlainen "kuri" säilyi ja oli maalivahdeille varusteet jne. 

Että ehkä ennemmin tukisin tämänkaltaisia toimintoja kuin niinkään noita "virallisia", kun niissä nykyään tuntuu olevan jotenkin ensisijais

Noissa on mukana ne samat lapset joita näet jo muutenkin. Lasten on hyvä nähdä lapsia myös muista yhteiskuntaluokista.

Vierailija
32/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vähävaraisille

Vierailija
33/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin harrastaa ratsastusta!

T: Työtön aikuinen

Niin minäkin.

T. Työssäkäyvä, mutta aivan kaiken itse maksava

Vierailija
34/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku jakaa ensi vuodesta alkaen satojen eurojen arvoisen liikuntarahan kaikille turkulaisille lapsille perheen tulo- ja varallisuustasosta riippumatta. Rahan voi siis käyttää vain liikuntamaksuihin, ei mihinkään muuhun. Samalla urheiluseuroilta perittäviä tilavuokria korotetaan. Mielestäni on todella hienoa, että kaikkia lapsia kannustetaan tällä tavalla harrastamaan liikuntaa kerran pari viikossa. Himoliikkujat joutuu tietysti maksamaan enemmän tavoitteellisesta liikuntaharrastuksestaan, mutta näissä asioissa on tärkeää mennä terveys edellä. 

Vierailija
35/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niitä elämän valintoja. Ei pakko ole. Mutta jää paljon kokematta ja näkemättä. Ei voi odottaa paljon oppimista jos ei valmentajaa.

Vierailija
36/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vähävaraisille

Vähävaraiseksi tulee todennäköisimmin kun hankkii yli kaksi lasta, eikä opettele maan kieltä, eikä kouluttaudu, kuten nämä naiset pääsääntöisesti tekevät. Suomalainen miettii koko ajan uskaltaako hankkia lapsia ja milloin uskaltaa ja hankkii max kaksi lasta, jos on vähävarainen.

Vierailija
37/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niitä elämän valintoja. Ei pakko ole. Mutta jää paljon kokematta ja näkemättä. Ei voi odottaa paljon oppimista jos ei valmentajaa.

Ei ole mikään pakko tavoitella mitään huippua. Voi nauttia tekemisestä ja vaikka pelata vähän omilla säännöillä.

Vierailija
38/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vähävaraisille

Vähävaraiseksi tulee todennäköisimmin kun hankkii yli kaksi lasta, eikä opettele maan kieltä, eikä kouluttaudu, kuten nämä naiset pääsääntöisesti tekevät. Suomalainen miettii koko ajan uskaltaako hankkia lapsia ja milloin uskaltaa ja hankkii max kaksi lasta, jos on vähävarainen.

Kaikesta sitä jaksetaankin olla kateellisia. Ymmärrätkö, että monessa perheessä koetaan nytkin nälkää. Vanhemmat syövät itse liian vähän jotta lapsille riittäisi ruokaa

Vierailija
39/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vähävaraisille

Ne on vähävaraisia paperilla, silti niillä on varaa porsia 10 lasta, joille kaikille hankitaan viimeisen päälle tonnien lastenvaunut ja vaikka mitä harrastuksia. Taas niille lisää rahaa. Ja kuitenkin niistä kasvaa Suomea vihaavia rikollisia. 

Vierailija
40/132 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vähävaraisille

Kaikesta sitä jaksetaankin olla kateellisia. Ymmärrätkö, että monessa perheessä koetaan nytkin nälkää. Vanhemmat syövät itse liian vähän jotta lapsille riittäisi ruokaa

Todennäköisemmin työssäkäyvä näkee nälkää Suomessa kuin Tukien varassa oleva. Tukien varassa oleville ihan kaikki kustannetaan. Työssäkäyvä taas maksaa ihan kaiken itse. Välillä miettii, että mitä järkeä edes asua Suomessa, kun oma rooli on vain maksajan rooli ja silti pitää kaikesta kituuttaa.