Miksi suomalaiset itkevät yöpäivystysten perään? Eihän täällä saa aikaa edes terveyskeskukseen hoitajalle päiväaikaan...
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun isossa kaupungissa, kävelin omalle terveyskeskukselleni, otin vuoronumeron ja sanoin "Päivää, tulin varaamaan ajan vuositarkastukseen". Tarjosi ensin aikaa, joka ei minulle sopinut, tarjosi toista aikaa, jonka otin. Sain samalla lähetteen labraan. Viime syksynä minulta kysyttiin koska haluan tulla? Että miten niin ei saa aikoja?
Et kuitenkaan Helsingissä. Vuositarkastus? Koskaan kuullut edes tuollaisesta. Jopa ihan vakavissa oireissa tarjottu aikaa 3 kk päähän. Vakavilla oireilla tarkoitan esim. astman pahenemista.
Tää aloittaja puhui varmaan auton katsastuksesta. Ei ainakaan Helsingissä saa ihmisille aikoja mihinkään "tarkastukseen". Autoille ja eläimille kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Asun isossa kaupungissa, kävelin omalle terveyskeskukselleni, otin vuoronumeron ja sanoin "Päivää, tulin varaamaan ajan vuositarkastukseen". Tarjosi ensin aikaa, joka ei minulle sopinut, tarjosi toista aikaa, jonka otin. Sain samalla lähetteen labraan. Viime syksynä minulta kysyttiin koska haluan tulla? Että miten niin ei saa aikoja?
Olis kiva tietää missä päin Suomea tää on. Itse asun isossa kaupungissa pirkanmaalla. Meillä ei todellakaan ole ketään terveyskeskuksessa ns luukulla mihin olis vuoronumeroita. Puhutamattakaan että vuosittain pääsis lääkäriin tarkastukseen kun edes isomman sairauden kanssa ei saa aikaa kun niitä ei ole. Puhelinpalvelu on yks vitsi. Sieltä ei koskaan soiteta takaisin paitsi jos soittaa päivystykseen Sieltä yleensä joku samana iltana soittaa. Tuo chat on meilläkin 2 tai 3h auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva tietää missä päin Suomea tää on. Itse asun isossa kaupungissa pirkanmaalla. Meillä ei todellakaan ole ketään terveyskeskuksessa ns luukulla mihin olis vuoronumeroita. Puhutamattakaan että vuosittain pääsis lääkäriin tarkastukseen kun edes isomman sairauden kanssa ei saa aikaa kun niitä ei ole. Puhelinpalvelu on yks vitsi. Sieltä ei koskaan soiteta takaisin paitsi jos soittaa päivystykseen Sieltä yleensä joku samana iltana soittaa. Tuo chat on meilläkin 2 tai 3h auki.
en kerro mssä kaupungissa asun (ja olen eri kuin hän jolle kirjoitit), mutta meillä on kaupungissa yksi alue, jossa ei juuri ruuhkia lääkärinvastaanotoille ole. ihmiset vsain karsastavat tuota kaupunginosaa, koska siellä on suhteellisesti enemmän ulkomailta suomeen muuttaneita ja päihderiippuvaisia. päihderippuvaiset hoidetaan pääosin kaupungin pääterveysasemalla. kantaväestökin siirtyi sinne vaihto-oikeudenturvin, koska kokivat, että sieltä saa parempaa hoitoa, koska se on lähempänä keskussairaalaa. Niinpä tuo kaupungin pääterveysasema on nyt pahasti ruuhkautunut ja ihmiset nurisee, että kun tässä kaupungissa ei lääkäriin pääse. Vaan siellä tk:ssa, josta potilaat siirtyivät muualle, lääkäriin pääsee. Itse viime vuonna vaihdoin hoitoni sinne, koska siellä sai lääkäriaikoja. en ole katunut. vaihdan sitten pois, kun toisaalle vaihtaneet potilaat tajuaa, että heidän omalla asuinalueellan pääsee lääkäriin ja palaavat sinne takaisin. Minua ei haittaa yhtään istua samalla käytävällä ulkomailta tulleen ihmisen kanssa. haittaisi enemmän situa suomalaisen narkkarin vieressä. koskaan tiedä milloin se alkaa kerjäämään rahaa "kahviin" tai "bussilippuun".
Eiköhän kuulkaa ajeta ne terkkaritkin alas, mitä me niillä tehdään kun sinne ei kerran pääse. Netistä löytyy ensiapuohjeita ja niihin liittyviä tiktok videoita. Tulee halvaksi. Säästetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tietenkään kerro kaupunkia. Johan joku voisi vaikka sen tiedon varassa varmistaa pitääkö horinasi lainkaan paikkaansa. Joo kyllä anonyymiteettisi on varmasti siitä tiedosta kiinni asutko Mikkellissä vai Vammalassa.
Pk-seudulla ei tosiaan saa edes aikaa hoitajalle kiireisissä asioissa. Ihan oikein, että jossain pershikiässä suljetaan 24/7 erikoissairaaloita kaikkine kirurgeineen ja erikoislääkäreineen, jossa alle 10 asiakaskäyntiä (!) yön aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla maalla saa aikoja lääkäriin, ongelma koskee lähinnä pääkaupunkiseutua.
Harmi että olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva tietää missä päin Suomea tää on. Itse asun isossa kaupungissa pirkanmaalla. Meillä ei todellakaan ole ketään terveyskeskuksessa ns luukulla mihin olis vuoronumeroita. Puhutamattakaan että vuosittain pääsis lääkäriin tarkastukseen kun edes isomman sairauden kanssa ei saa aikaa kun niitä ei ole. Puhelinpalvelu on yks vitsi. Sieltä ei koskaan soiteta takaisin paitsi jos soittaa päivystykseen Sieltä yleensä joku samana iltana
täällä on ihmeellisiä kiukkupusseja. Suomessa tilastoidaan "kaikki", myös lääkäriin pääsy. Googlatkaa ja opetelkaa käyttämään virallisia tilastoja, nin voitte vaikka sieltä käsin katsoa mihin kannattaa muuttaa, jos haluaa päästä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla ei tosiaan saa edes aikaa hoitajalle kiireisissä asioissa. Ihan oikein, että jossain pershikiässä suljetaan 24/7 erikoissairaaloita kaikkine kirurgeineen ja erikoislääkäreineen, jossa alle 10 asiakaskäyntiä (!) yön aikana.
jaa. Joskus luin uutisen, jossa oli nimenomaan kerrottu, että pk-seudulla on terveyskeskuksia, joissa ei pääse lääkäriin edes kolmessa kuukaudesa, kun toisissa pääsee kiirettömällekin ajalle kolmessa päivässä.
Sky Wealth -lainayritys, annamme lainoja korolla 0f 3%.
Hyvää päivää herra / äiti.
Olemme yksityinen yritys ja tarjoamme lainoja alhaisilla koroilla, jotta lainan määrä on 100 miljoonan välillä 1000 euron lainavaraukset 1000 euron laina liiketoiminnan kehittämiseen: reuna / liiketoiminnan laajentaminen kilpailukykyyn.
Yhteydenotto Sähköposti: skywealthloanfirm@gmail.com
Tarjoamme erilaisia lainoja
* Henkilökohtaiset lainat (vakuudelliset ja vakuudettomat)
* Yrityslainat (vakuudelliset ja vakuudettomat)
* Konsolidointilaina
Ei ennakkomaksuja
Kiitämme, että käytit aikaa tämän mainoksen lukemiseen.
Jos haluat lisätietoja ja tiedusteluja, lähetä meille sähköpostia jo tänään
skywealthloanfirm@gmail.com
Tavoitat meidät myös Whatsapp-liiketoimintalinjamme kautta: +1(646)4440366
Voit myös ottaa meihin yhteyttä yrityksen verkkosivujen kautta: http://skywealthloanfirm.wixsite.com/webworld
Rouva Mary Mason.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalan yöpäivystykseen viedään infarktin aamuyöllä saaneita pappoja ja puuhun ajaneita autokuskeja ambulanssilla.
Jos päivystävä sairaala on entistä kauempana, yhä useampi infarktins aanut pappa ja puuhun ajanut nuori kaahari kuolee ennenkuin pääsee hätäleikkaukseen.
Ambulanssit on nykyistä useammin jo käytössä kun tulee toinen hälytys, joten tämä toinenkin pelastettavissa oleva ihminen kuolee saamatta apua ajoissa.
Hallitus säästää suomalaiset hengiltä.
Onneksi veroissa ei säästellä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo chatitkin saattaa olla auki peräti kaksi tuntia arkena klo 11-13. Työssäkäyvän ihmisen aika hankala sellaisissa silloin roikkua kun pitäisi ihan töitä silloin tehdä.
Itsekin muistan muutama vuosi sitten, kun ei ollut vielä työterveyttä käytettävissä miten hankalaa oli ei-niin kiireellisiä mutta silti tärkeitä terveydellisiä asioita hoitaa. Ainoa keino oli mennä akuuttiin jonottamaan terveyskeskukseen. Pyysin harjoittelusta vapaata muutaman tunnin loppupäivästä, että pääsen sinne, niin eiköhän tosiaan jono ole isketty jo hyvinkin aikaisin kiinni. Että seuraavana päivänä vaan uusi yritys. Pitääkö töistä tms. olla pois päivätolkulla siksi että pääsee jonottamaan?
Meillä hvan sivut mainostavat kireetöntä chattia. Kun sitten ottaa yhteyttä, niin onkin tarkoitettu akuutteihin asioihin. Ei saa edes kunnollista ohjeistusta jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti tiedä, mitä päivystys tarkoittaa?
Sinä taas et näytä koskaan käyneen noissa päivystyksissä joita suomalaisille tarjotaan. Toki ymmärrettävää kun tämä etuoikeutettu luokka hakee (toimivat) terveyspalvelut yksityiseltä, eli noiden mielikuvat perustuu täyteen mutuun.
Minä taas olen käynyt ja nähnyt. Suurin osa "potilaista" on niitä jotka ei kuulu sinne päivystykseen. Ei esim. flunssa ole päivystysasia.
Mistä tiedät, että syy on flunssa? Voihan flunssainenkin kärsiä sydänvaivoista tai kovista kivuista. Saako poskiontelotulehduksen hoidattaa päivystyksessä vai pitääkö odottaa arkiaamuun?
pitää odottaa arkeen. Poskionte
Onko sulla ollut koskaan? Mulla ainakin viimeksi särki koko naamaa hampaita myöten, enkä saanut nukuttua edes kipulääkkeillä kuin pari tuntia. Käskettiin tulemaan päivystykseen, kun soitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on varmaan kyseessä jokin perussairaus joka vaatii säännöllistä seurantaa. Oletan, että niille jätetään aikoja vapaaksi, joista sitten voi "valita".
Siellä päivystyksessä olen joutunut juurikin hoidattamaan viime vuosina kiireelliset ja kiireellisiksi muuttuneet kiireettömät vaivani, kun muualle ei enää pääse.
Viimeksi oli vastassa lääkäri, joka teki kaiken mitä pystyi siinä päivystyksessä listalta asioita, joita olisi pitänyt hoitaa jo kauan sitten niin sanotulla terveysasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti tiedä, mitä päivystys tarkoittaa?
Sinä taas et näytä koskaan käyneen noissa päivystyksissä joita suomalaisille tarjotaan. Toki ymmärrettävää kun tämä etuoikeutettu luokka hakee (toimivat) terveyspalvelut yksityiseltä, eli noiden mielikuvat perustuu täyteen mutuun.
Minä taas olen käynyt ja nähnyt. Suurin osa "potilaista" on niitä jotka ei kuulu sinne päivystykseen. Ei esim. flunssa ole päivystysasia.
Millä pätevyydellä teit diagnoosit noista potilaista? Pelkästään katsomallako?
Jouduin Meilahteen päivystykseen puolitoista viikkoa sitten Kesti noin neljä tuntia että pääsin tapaamaan lääkäriä Siinä ajassa olisi ehtinyt matkustaa pitkänkin pätkän. oleellista on Kuinka paljon joutuu jonottamaan.
Ollaan kerran jouduttu lähtemään yöpäivystykseen pienen lapsen kanssa kolmekymmentä vuotta sitten. Ei tullut virtsa ulos tenavalta ja vatsa vain kasvoi. Mentiin lääkäriin, jossa virtsarakko punktioitiin tyhjäksi, mutta sieltä lähettivät edelleen toiselle paikkakunnalle isompaan terveyskeskukseen, jossa otettiin lähinnä virtsanäyte ja käskettiin jäädä yöksi valvontaan. Käytiin siis lähinnä nukkumassa toisen paikkakunnan terveyskeskuksen sängyissä yömme ja palattiin aamulla kotiin. Ihmettelin jo silloin touhua, miksi ihmeessä ei oma paikkakunta kelvannut näytteen ottajaksi ja valvontapaikaksi. Eli on sitä jo kauan aikaa sitten tehty kaikkia kummallisia siirtoja.
Itse olen myös jo omat ja lasten vaivat hoidattanut vuosia päivystyksessä, tk on täysin turha ja vaikka sinne pääsisi lopulta joutuu kuitenkin lähtemään vielä päivystykseen joten sama mennä suoraan. Ja kyllä tiedän, että tämä kuormittaa päivystystä ja ois vain hätätilanteisiin, mutta näillä mennään ja ikinä ei ole pois käännyttetty vaan päästy lääkärille.
pitää odottaa arkeen. Poskiontelotulehdus ei ole kiirellisesti hoidettava vaiva useinkaan, vaan sitä aletaan hoitamaan antibiooteilla usein vasta sitten, kun oireet on jatkuneet yli viikon: eli ehtii oikein hyvin ottaa yhteyttä tk:hon eikä silloinkaan välttämättä saa edes kiireaikaa, vaan jonkun muun akuutimman ajan, koska poskiontelotulehdus harvoin uhkaa henkeä. Niinkin voi käydä ja siitä on oirelistakin olemassa, että milloin pitää mennä välittämästä päivystykseen. googlaamalla löytyy