Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vuokralainen tosiaan oikeutettu saamaan veden tasauslaskussa tulleen palautuksen itselleen?

Vierailija
16.12.2024 |

En tuota mielellään heille antaisi vaan pitäisi ellei ole pakko. Summa oli useampi satanen! Huoneistossa on mittari, mutta he eivät tiedä lukemista, lasku tulee minulle. Ei kukaan oikeasti käytä noin vähän vettä. Tässä on jotain hämärää. Sanon, että ei tullut palautusta kuin kymppi. 

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat maksaneet kulutuksen mukaan niin ovat oikeutettuja. Jos ovat maksaneet sinulle kiinteää vesimaksua niin eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää kiinni kusetuksesta.

Vierailija
4/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

No, se vähän riippuu siitä mitä vuokrasopimuksessa on sovittu. 

Vierailija
5/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos olisivatkin käyttäneet vettä enemmän ja tasauslaskussa tulisi lisää maksettavaa? Silloin ei varmaan tuntuisi vaikealta kehottaa näitä maksuja maksamamaan.

Vuokratuotto on eri asia kuin vesimaksu. Vesimaksu on taloyhtiön asukaskohtainen maksu, ja jos sitä palautetaan, se kuuluu asukkaalle. Vuokratuotto taas on se, mitä sinulle jää asunnon vuokraamisesta käteen.

Vierailija
6/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina tarkka kun vuokraan asuntoa. Mielellään haluan, että lasku tasataan ja saan palautuksen itselleni. Jos on kiinteä hinta, niin holvaan surutta silkkaa veemäisyyttäni.

Vierailija
7/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrasopimuksessa lukee vaikka 20€/kk / henkilö niin sen maksavat oli lukemat mitä tahansa.

Vierailija
8/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuokralaisella oikeus pyytää noita kulutuslukemia? Se on nyt villakoiran ydin. Minä en niitä hänelle kerro.

AP

Vierailija
9/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vuokrasopimuksesta. Jos vuokrasopimuksessa lukee että vesi on kulutuksen mukaan ja vesiennakko on X € niin olet velvollinen palauttamaan rahat. Jos vuokrasopimuksessa lukee että on kiinteä vesimaksu X € kuukaudessa niin sitten ei tarvitse palauttaa. Parempi vain kiltisti palauttaa rahat jos vuokrasopimus vaatii, vuokranantajan kuuluu olla reilu ja rehellinen vuokralaiselle. Vuokralainen luultavasti tietää kuluttaneensa vähän vettä ja voi hyvin vaatia sinulta kulutuslaskun nähtäväksi. Me olemme usein tehneet niin että jos vesilasku on mennyt vain vähän yli niin emme ole vaatineet vuokralaisilta lisämaksua, mutta olemme aina palauttaneet rahat jos lasku on jäänyt alle.

Vierailija
10/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrasopimuksessa lukee vaikka 20€/kk / henkilö niin sen maksavat oli lukemat mitä tahansa.

Niin, näin minä sen tulkitsen kanssa. Tuohan olisi huijausta muuten. 

AP

Vierailija
11/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vuokrasopimuksesta. Jos vuokrasopimuksessa lukee että vesi on kulutuksen mukaan ja vesiennakko on X € niin olet velvollinen palauttamaan rahat. Jos vuokrasopimuksessa lukee että on kiinteä vesimaksu X € kuukaudessa niin sitten ei tarvitse palauttaa. Parempi vain kiltisti palauttaa rahat jos vuokrasopimus vaatii, vuokranantajan kuuluu olla reilu ja rehellinen vuokralaiselle. Vuokralainen luultavasti tietää kuluttaneensa vähän vettä ja voi hyvin vaatia sinulta kulutuslaskun nähtäväksi. Me olemme usein tehneet niin että jos vesilasku on mennyt vain vähän yli niin emme ole vaatineet vuokralaisilta lisämaksua, mutta olemme aina palauttaneet rahat jos lasku on jäänyt alle.

Tollo.

AP

Vierailija
12/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vuokralaisella oikeus pyytää noita kulutuslukemia? Se on nyt villakoiran ydin. Minä en niitä hänelle kerro.

AP

Huoneistossa on mittari . . .

Vierailija
13/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Tietysti on oikeus jos he maksavat vesimaksun kulutuksen mukaan.

Vierailija
14/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Toki. Ja sinä maksat käräjien kulut jos sinut haastetaan oikeuteen petoksesta.

Vierailija
15/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Huoneistossa on mittari . . .

Eivät he tiedä lähtölukemia! 😂

AP

Vierailija
16/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, näin minä sen tulkitsen kanssa. Tuohan olisi huijausta muuten. 

AP

Muista että se toimii sit myös toisinpäin ;) 

Vierailija
17/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten et voi myöskään lähettää laskua jos tulee 200 vesilasku.

Reissasin kesäisin ja pyykit pesin pesutuvalla. Sain puolet aina takaisin. Ne jotka läträä suihkussa puoli tuntia saa laskun.

Jos olet sopimukseen laittanut kiinteän vesimaksun. Et voi lähettää lotraajalle laskua. Ja saat pitää tasaus summan.

Jos ahneuksissasi pimität sen rahan. Niin ei tarvita, kuin vuotava vessanpönttö. Ilo muuttuu tappioksi.

Vierailija
18/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollo.

AP

Meidän talous ei kaadu muutamaan euroon vuodessa, eikä viitsitä alkaa kinuamaan paria euroa lisää. Muutenkin me kohtelemme vuokralaisiamme kuten haluaisimme että meitä kohdellaan ja vuokraamme vain sellaisia asuntoja, joissa voisimme itsekin asua. 

Vierailija
19/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Vuokralainen ilmeisesti maksaa vesiennakon, vuokralaisella on oikeus tietää kulutus lukemat, meillä ne ilmoitetaan itse. Vesiennakkoa ei saa ottaa jos ei laskuja tasata. Vuokralainen sen veden kuluttaa ja maksaa ja saa myös takaisin jos on liikaa maksanut. 

Vierailija
20/108 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vuokrasopimuksessa ei ole asiaa koskevaa mainintaa, niin luonnollisesti palautus koskee veden todellista maksajaa, eli vuokralaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi