Onko vuokralainen tosiaan oikeutettu saamaan veden tasauslaskussa tulleen palautuksen itselleen?
En tuota mielellään heille antaisi vaan pitäisi ellei ole pakko. Summa oli useampi satanen! Huoneistossa on mittari, mutta he eivät tiedä lukemista, lasku tulee minulle. Ei kukaan oikeasti käytä noin vähän vettä. Tässä on jotain hämärää. Sanon, että ei tullut palautusta kuin kymppi.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on säästänyt vettä. Hän voi myös tuhlata sitä.
Jotain mätää tässä on. Milläs hän todistaa, että ei ole käyttänyt oikeasti enemmän? Ei onnistu noin pienet kulutuslukemat normaaleilta ihmisiltä. Kuka saa useiden satasten palautukset!? AIVAN JÄRJETÖNTÄ!!
AP
Mitä väliä sillä sinulle on, ethän sinä siitä silti maksa yhtään enempää, vaikka olisivatkin käyttäneet oikesti enemmän.
Aika selvästi se on jo aiemmin tuotu esiin, mutta vuokranantajalla on vapaus valita, periikö kiinteää hintaa vai kulutuksen mukaan vedestä. Jos jälkimmäistä, niin ennkko on palautettava, jos ovat maksaneet liika kulutukseensa nähden. Ei ole kovin vaikeaa.
Eikö vesomittarit ole tulossa pakollisiksi?
Riippuu miten olet veden heiltä laskuttanut. Jos kiinteän summan kulutuksesta riippumatta, voit pitää palautuksen. Jos olet laskuttanut kulutuksen mukaan, palautus kuuluu heille.
Vierailija kirjoitti:
Onko vuokralaisella oikeus pyytää noita kulutuslukemia? Se on nyt villakoiran ydin. Minä en niitä hänelle kerro.
AP
on.
Se on petos jos et palauta rahoja. Vuokralainen voi laittaa sut käräjille.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten olet veden heiltä laskuttanut. Jos kiinteän summan kulutuksesta riippumatta, voit pitää palautuksen. Jos olet laskuttanut kulutuksen mukaan, palautus kuuluu heille.
Ei vuokranantaja laskuta vettä vaan yhtiö. Ja yhtiö laittaa vesimaksun aina asukkaalle ei vuokranantajalle. jos ei ole näin tehnyt niin se on virhe. Yhtiö perii vesimaksut asukkaalta, jos se ei maksa niin sitten asunnon omistajalta.
Satasten palautustasaus voi toteutua siten, että asukas on esim. kesät tai talvet poissa. Muutoin ei kuulista kovin realistiselta vielä kun veden hintataso on noussut. Kymppien tasaus voi ollakin. Jos vuokralainen on lotraavaa sorttia, voi olla myös niin päin, että pitää periä lisää. Minulla oli viimeksi näin, ikävä tilanne kaikille kun yllätyksenä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vuokranantaja laskuta vettä vaan yhtiö. Ja yhtiö laittaa vesimaksun aina asukkaalle ei vuokranantajalle. jos ei ole näin tehnyt niin se on virhe. Yhtiö perii vesimaksut asukkaalta, jos se ei maksa niin sitten asunnon omistajalta.
Meillä kyllä lasku tulee nimenomaan omistajille. Omistaja joko palauttaa tasaukset tai perii tasaukset vuokralaisilta riippuen vesiennakoista ja kulutuslaskusta.
Mistä tiedät ettei vuokralainen ole esim.lähtenyt muutamaksi kuukaudeksi reissaamaan, lomalle tai minne lie ?
Silloinhan kämppä on tyhjä ja vettä ei kulu yhtään
Kyllä se vesilaskussa näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Onko vuokralaisella oikeus pyytää noita kulutuslukemia? Se on nyt villakoiran ydin. Minä en niitä hänelle kerro.
AP
Petos se on pienikin petos.
Eipä ihme, ettei vuokraisäntiin juuri luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Huoneistossa on mittari . . .
Eivät he tiedä lähtölukemia! 😂
AP
Tottahan jokainen fiksu vuokralainen sen lukeman sisään muuttaessaan katsoo. Kaltaisisia kieroja mulkkuja kun mahtuu vuokranantajissa 13 tusinaan. Miksi olet varma että tämä vuokralainen ei ole katsonut? Toisakseen jos epäilyttää tarjoamasi minimaalinen tasaus (tietäähän hän todnäk paljon on aiemmin suurinpiirtei nkuluttanut ja siksi suurinpiirtei nmyös paljon sitä tasausta pitäisi olla tulossa) niin voi vaatia luvut tarvittaessa sitten vaikka käräjäoikeuden kautta nähtäväkseen - ja sinä maksat sen lystyin. Saahan ne tosin varmaan ihan isännöitsijältä pyytämällä.
Tottakai vuokralaisella on oikeus vaatia luvut nähtäväkseen kun häntä kerran niiden perusteella velotetaan. Kuinka tyhmä voi AP olla_
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokrasopimuksessa lukee vaikka 20€/kk / henkilö niin sen maksavat oli lukemat mitä tahansa.
Niin, näin minä sen tulkitsen kanssa. Tuohan olisi huijausta muuten.
AP
No, nyt sitten vaan toivot, etteivät ala kuluttaa vettä, koska sinä hoidat tasaukset, menee ne kumpaan suuntaan tahansa.
Vierailija kirjoitti:
AP
Ihan tosissasiko kysyt että onko vuokralaisellasi oikeus saada tietää luvut joihin hänen vesilaskunsa perustuu? Toivottavasti sinulla on joku edunvalvoja kiinteistösijoitusbisnestäsi turvaamassa...
Jospa hän on esim. vetänyt vessan vain kerran viikossa ja käy työpaikalla suihkussa.
Asuu puolet ajasta jossain muualla esim.mielitietyn asunnossa ? Monta kertaahan kun uusi vuokralainen tulee taloon, vanhat asukkaat puhuvat että sitä ei paljon näy, poika-tai tyttöystävä asuu paikkakunnalla x, siellä käy usein.
Kyllä näitä pennin venyttäjiä muuten löytyy. Et uskokaan miten monissa eri tilanteissa vettä voi säästää.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kurja vuokranantaja
Ap on kurja ihminen.
Jos lasku tulee sulle, niin ilmeisesti olet myös maksanut ne vesimaksut.
Sillä jos tulee palautusta niin se hyvityslasku kyllä pitäs mennä sille joka on kulutuslaskunkin maksanut.
Samaan osoitteeseen!
Kyllä ainakin meidän taloyhtiössä. Summa vähennetään seuraavasta vesilaskusta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokrasopimuksessa lukee vaikka 20€/kk / henkilö niin sen maksavat oli lukemat mitä tahansa.
Niin, näin minä sen tulkitsen kanssa. Tuohan olisi huijausta muuten.
AP
Jos on huoneistokohtainen mittari, niin pitäisi kai sitten sen mittarilukeman mukaan laskuttaa käyttö, eikä mitään kiinteää vesimaksua.
Mitä itua siinä on jos on kiinteä vesimaksu... ja sitten kuitenkin on kulutuksen mittari jonka mukaan pitäs maksaa...
Meillä oli ennen sähkön ennakkomaksu joka muistaakseni meni vuokran ohessa... ja se ennakko sitten huomioitiin kun ilmoitetun kWh-mittarilukeman mukaan tasaisin väliajoin laskutettiin kulutuksesta. Nyt se ennakkomaksu on poistettu, ja kWh-mittarin lukeman mukaan laskutetaan sitten kaikki.
Itse sain lappilaiselta vuokranantajalta, vanhalta muorilta jotain 250 euroa vesiennakoita takaisin. Tosin piti voudin kautta hakea kun ei se ymmärtänyt et palauttaa pitää.