Onko vuokralainen tosiaan oikeutettu saamaan veden tasauslaskussa tulleen palautuksen itselleen?
En tuota mielellään heille antaisi vaan pitäisi ellei ole pakko. Summa oli useampi satanen! Huoneistossa on mittari, mutta he eivät tiedä lukemista, lasku tulee minulle. Ei kukaan oikeasti käytä noin vähän vettä. Tässä on jotain hämärää. Sanon, että ei tullut palautusta kuin kymppi.
Kommentit (108)
Jos on säästänyt vettä. Hän voi myös tuhlata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain mätää tässä on. Milläs hän todistaa, että ei ole käyttänyt oikeasti enemmän? Ei onnistu noin pienet kulutuslukemat normaaleilta ihmisiltä. Kuka saa useiden satasten palautukset!? AIVAN JÄRJETÖNTÄ!!
AP
Todiste on se vesimittarin lukema, joka on hallussasi. Toivottavasti palat helvetin tulessa
Vierailija kirjoitti:
Onko vuokralaisella oikeus pyytää noita kulutuslukemia? Se on nyt villakoiran ydin. Minä en niitä hänelle kerro.
AP
Tietysti on, mikäli vesimaksu on kulutuksen mukaan. Teet rikoksen, mikäli pimität vuokralaiselle kuuluvaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Todiste on se vesimittarin lukema, joka on hallussasi. Toivottavasti palat helvetin tulessa
Herää kysymys: onko mittari jotenkin ohitettu?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai noin hölmöä vuokranantajaa olekaan?
Veikkaan vahvasti että AP ei ole ikinä ollut vuokranantaja tai omistanut mitään kiinteää omaisuutta.
Ap on se tyyppi, joka ei koskaan keksi mitään edes fiksun suuntaista sanottavaa, joten vakiovastaus on Höpö Höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain mätää tässä on. Milläs hän todistaa, että ei ole käyttänyt oikeasti enemmän? Ei onnistu noin pienet kulutuslukemat normaaleilta ihmisiltä. Kuka saa useiden satasten palautukset!? AIVAN JÄRJETÖNTÄ!!
AP
Höpö höpö. Vesimittarin lukemilla todistaa. Höpö Höpö Höpö etc.
jos he ovat maksaneet liikaa,se on heidän rahaa,ollut ikäänkuin sisässä. ja kyllä useimmat mittarit pystyy itse lukemaan vuokralainenkin joka toimittaa tiedon isännöintiin. tai huoltomies käy lukemassa. toki on tullut etäluettavatkin nyt.
jos ei ole paljoakaan asunnolla,työmatkat, loma-asunto jne,kulutustakaan ei ole. meillä on ylimääräisen maksua noin 600e joka joulu. ole rehellinen. mieti omalle kohdallalesi,joku vie välistä sun rahaa. olet maksanut ja liikaa. muista, jos nyt vilunkia teet- se raha tulee sulta menemään monin kerroin johonkin-karma- vaikka sairastut. käyttäydy. älä vuokraa jos et voi olla asianmukainen. toivottavasti vakuus on talletettu erilliseööe tilille mm sulkutili,jotta ne varannot eivät sekoitu sinun käyhiin pikku rahoihin ja ovat käytettävissä palautukseen heti.
Vierailija kirjoitti:
Onko vuokralaisella oikeus pyytää noita kulutuslukemia? Se on nyt villakoiran ydin. Minä en niitä hänelle kerro.
AP
pakko kertoa. vuokralaisella oikeus valvoa omaa kulutustaan ja mitä maksaa mistäkin. meillä ylitys 600e joka joulukuu . jos ylitys, rotta sitten kyllä tyrkyttää laskua, oot niin nolo, edestäs löydät veemäisyytesi jollain tapaa elämässä, hymy hyytyy
Jos ja kun teillä on huoneistokohtaiset mittarit, niin vesi mitataan kulutuksen mukaan. Tällöin vuokralaisella on oikeus saada palautus itselleen, koska hänhän on maksanut vain ennakkoa. Ja vuokralainen voi halutessaan kysyä isännöitsijältä, että onko vedenkulutus mennyt yli ennakon vai ovatko saamassa palautusta. Tässä ei ole väliä asuuko asunnossa vuokralainen vai omistaja. Vesimaksu menee kaikilla samalla tavalla. Joten ei, et voi varastaa tuota rahaa vuokralaiseltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Huoneistossa on mittari . . .
Eivät he tiedä lähtölukemia! 😂
AP
kun muuttivat sisään, tarkistivat itse sen jos vielä huoneistomittari ja huoltolukijalta saavat tiedon,heillä oikeus seurata omaaaaa laskutusta. älä pelleile,ettet houdu maksamaan moninkertaisesti oikeudenkäytön kuluja. hymy hyytyy sitten sulla ja maine meni
Olen aina palauttanut vuokralaisille ylimääräiset maksut, ja seuraus on ollut aina positiivinen. Vuokralaiset ovat pitäneet huolta asunnosta, maksaneet asiat ajallaan ja hoitaneet vuokrasuhteet hyvin. Lisäksi vuokrasuhteet ovat olleet pitkiä.
En ymmärrä millä tavalla muutaman kympin tai satasen huijaaminen vuokralaiselta tuottaisi paremman tuloksen kuin se silmin nähtävä positiivinen yllätys jonka saavat palautuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
No, se vähän riippuu siitä mitä vuokrasopimuksessa on sovittu.
Juuri näin. Jos sopparissa on kiinteä hinta niin sitten pidät itselläsi tietenkin. Mutta jos siinä on että se tasataan kulutuksen mukaan niin sitten se kuuluu palauttaa vuokralaisille. Näin se menee.
Asutaan avovaimon kanssa omistamassamme kaksiossa Helsingin kantakaupungissa. Meidän vesimaksu on hieman alle yhden henkilön verran keskimääräiseen kulutukseen verrattuna. Itse käyn uimahallilla lähestulkoon päivittäin ja vaimo ei lotraa, kun on maaseudulla syntyneenä tottunut alhaiseen vedenkulutukseen. Saamme vuodessa takaisin noin 300e. Aloittaja ei ymmärrä, että jotkut ei välttämättä juurikaan kuluta vettä kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan avovaimon kanssa omistamassamme kaksiossa Helsingin kantakaupungissa. Meidän vesimaksu on hieman alle yhden henkilön verran keskimääräiseen kulutukseen verrattuna. Itse käyn uimahallilla lähestulkoon päivittäin ja vaimo ei lotraa, kun on maaseudulla syntyneenä tottunut alhaiseen vedenkulutukseen. Saamme vuodessa takaisin noin 300e. Aloittaja ei ymmärrä, että jotkut ei välttämättä juurikaan kuluta vettä kotonaan.
En tuollaista väärinkäyttöä hyväksy.
AP
En ole koskaan kuullut, että kukaan saisi satasia takaisin. Jotain outoa tuossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuollaista väärinkäyttöä hyväksy.
AP
No jankutijankuti!! Tuo sun jankuttaminen, etä en hyväksy ja tässä on jotain outoa ja ettei vuokralainen tiedä aloituslukemaa, kertoo sen ettei sulla mitään vuokra-asuntoa ole etkä ole vuokranantaja. Mene ottamaan lääkkeet ja sitten nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
AP
ei kannata jäädä kiinni, koska petos/kavallus on niitä ainoita rikoksia Suomessa mistä oikeasti tulee rangaistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
ei kannata jäädä kiinni, koska petos/kavallus on niitä ainoita rikoksia Suomessa mistä oikeasti tulee rangaistuksia.
Jos ap aiot tehdä rikoksen (erityisesti kun kyseessä vielä taulousrikos, joka on ainoita Suomessa mistä kanssa tulee kovia seurauksia), ei ainakaan kannata käydä kirjoittamassa siitä nettiin lol
Totta kai ovat. Maksat sen kympin, senkin pihi ja epäilevä kusettaja. Ihmekös epäilet vuokralaista kun yrität itse kusettaa tätä