Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että mä vihaan lapsuuteni kotipaikkakuntaa. En ole vuosiin käynyt koko paikkakunnalla.

Vierailija
16.12.2024 |

Miten voikaan olla niin omituiset piirit kuin siellä. Olen asunut kauan muualla ja ei voi kuin ihmetellä sitä millaista porukkaa ja mitä menoa siellä oli. Kasvoin siellä ja luulin että niin pitääkin asioiden ja ihmisten olla. Muutin hyvin nuorena muualle ja onnistuin sössimään uudellakin paikkakunnalla monet ihmissuhteet kun elin niinkuin siellä sairaalla entisellä kotipaikkakunnalla oli tapana. Nyt vanhempana tajuaa asiat oikeassa perspektiivissä ja ne typeryydet mitä tein. Väitän että vanhempani ja sairas entinen kotipaikkakuntani ovat aiheuttaneet tämän. Toki minä itse olen syyllinen omiin hölmöilyihini, mutta silti suututtaa ihan kamalasti monet hyvät tsäänssit jotka olen typeryyttäni hukannut ja mokannut.

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, samoja mietteitä. Lisäksi aina ihmettelen, että kun tapaa niitä ns. vanhoja tuttavia, niin jutut on aivan samalla tasolla kuin 30 vuotta sitten.

Jotenkin, sitä ehkä pääsisi helpommalla, kun ei aina ajattelisi liikaa - eikös?

Olisi vain jämähtänyt sinne, kun ei muusta tiedä.

Sama fiilis. Aika on siellä pysähtynyt. Kukaan ei matkustele eikä ole käynyt ulkomailla, kieliä ei osata, ajankohtaisia uutisia ei seurata. Mutta: Kaikki tiedetään, mielipiteet on kiveen kirjoitettu ja syy aina muissa.

Mutta sellaista elämä on. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia, kykyjä ja voimia itsensä haastamiseen. On helppo jäädä niille sijoilleen ja elää elämäänsä omassa kuplassaan.

Hankalaa siellä on niillä, jotka tajuavat tilanteen, haluaisivat lähteä, mutta eivät pysty jostain syystä. Heidän päälleen lankeaa muiden moraalinen tuomio ja kiu

On teillä typerät jutut. Netti toimii kaikilla paikkakunnilla. Ei ole olemassakaan pientä paikkakuntaa, jossa ei tiedettäisi täsmälleen samoja asioita, kuin isommillakin paikkakunnilla.

Vierailija
42/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tosiaan ole älyllä sinua pilattu, otsikkosi ja tekstisi oli niin sekava ettei siitä muut lukijat saa mitään tolkkua, muuta kun että olet onnistunut sössimään elämäsi ja syytät siitä vielä muita. Hienoa! Oliko sinulla joku kysymys johon haluat vastausta?

Tässä on juuri hyvä esimerkki jostain jankkaajasta ja asioiden vääristelijästä. Luulenpa, että juuri tällaisiin tyyppeihin ap aloituksessa viittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset eivät taas toimi, mutta vastaajalle 41: Ehkäpä aloituksessa ja vastauksessa tarkoitetaan aikaa ennen nettiä. 

Vierailija
44/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna. Kaunis kaupunki, mutta ne ihmiset. 

Vierailija
45/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa omalta vanhalta kotikaupungiltani. Kaikilla ei ehkä ole siellä samoja kokemuksia - mutta ne piirit, joissa itse siellä pyörin, olivat ankeita, ilkeämielisiä ja kapeakatseisia. Paljon kiusaamista ja kaveria pikemminkin lytättiin kuin tsempattiin. Kaikissa kouluissa ja kaveripiireissä sama juttu. Kun sitten muutin muualle opiskelemaan, olin hämmentynyt, että voiko tällaistakin olla. Löytyi heti mukavia, eteenpäin pyrkiviä ihmisiä ympärille.

Ja voin hyvin paljastaa tuon kaupungin. Se oli Pori.

Pakko muuten kommentoida tähän, että seurustelin lyhyen aikaa porista muuttaneen miehen kanssa ja ihmettelin juuri tuota lyttäämisen meininkiä ja huumoria muutenkin. 

Vierailija
46/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fatim diarra on täysin oikeassa pienten paikkakunttien suhteen, siellä on naisilla syytä pelätä ja ilmapiiri on tukahdutttava.

Ihan samanlaisia junttiliisoja ne naiset ovat siellä tuppukylissä. Fiksut ovat jo lähteneet.

Vierailija
47/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha taas joku vihaan kaikkea aloitus. Ei ihme tällä palstalla

Vierailija
48/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun itse asun pikkukaupungissa, joka on niin paska paikka, että kaikki nuorena lähtevät eivätkä aio takaisin palata, mutta osa palaakin jo opintojen jälkeen ja osa perheenlisäyksen myötä, eivätkä enää kaipaa muualle. Osa muuttaa vielä ulkomailtakin takaisin ja kokonaan muualta muuttaneetkin viihtyvät. Pitää käydä muualla, että osaa arvostaa sitä mitä täällä on. 

Vierailija
49/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha taas joku vihaan kaikkea aloitus. Ei ihme tällä palstalla

Lukutaito. Paremminhan ap:lla nykyisellä paikkakunnallaan tuntuu menevän. Joten, mikä hanuriasi kutittaa?

Vierailija
50/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun itse asun pikkukaupungissa, joka on niin paska paikka, että kaikki nuorena lähtevät eivätkä aio takaisin palata, mutta osa palaakin jo opintojen jälkeen ja osa perheenlisäyksen myötä, eivätkä enää kaipaa muualle. Osa muuttaa vielä ulkomailtakin takaisin ja kokonaan muualta muuttaneetkin viihtyvät. Pitää käydä muualla, että osaa arvostaa sitä mitä täällä on. 

Hyvä sulle ja teille siellä. Tuskin on samasta paikasta kyse mistä ap lähtenyt. Tai toisaalta, voithan sä paljastaa tuon mukavan paikan?

Vierailija
51/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sulle ja teille siellä. Tuskin on samasta paikasta kyse mistä ap lähtenyt. Tai toisaalta, voithan sä paljastaa tuon mukavan paikan?

Ei olekaan. Toisella puolen Suomea. 

Vierailija
52/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fatim diarra on täysin oikeassa pienten paikkakunttien suhteen, siellä on naisilla syytä pelätä ja ilmapiiri on tukahdutttava.

Asun pienellä paikkakunnalla. Ilmapiiri voi olla tukahduttava, riippuu osittain itsestä, mutta ei naisilla täällä sen enempää pelättävää ole kuin missään muuallakaan. Aika rasistinen kommentti Fatimalta maaseudulla asuvia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
53/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme nuorena omakotitalon, vaikka sen olisi voinut ostaa mistä vain. Olen jälkeenpäin tajunnut että olisi pitänyt muuttaa vähintään 100km päähän. En halua käydä lähikaupoissa, niissä tapaan vain vanhoja tuttuja ja akwardeja katseita molemmilta osapuolilta.

Aloimme myös nuorempana rakentaa omakotitaloa viheliäiselle paikkakunnalle. Pienet tontit ja suorastaan vihamielinen ympäristö. Vaihtoehtona olisi ollut silloin joku uudehko valmis talo isolla pihalla jostain kauempaa, mutta kun miehen sukulaiset varoittivat siitä. Nyt on asunnon vaihto vaikeampaa. On vain kestettävä karsaat katseet ja asenteet.  

Vierailija
54/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kotipaikkakunnalla parin v välein.

Toissakesänä kävin ja olimme varanneet airbnb asunnon. Kävelin asemalta asunnolle ja yhtäkkiä vastaan tuli entinen luokkakaveri, odotti minua.

Hänen siskonsa oli nähnyt minut ja laittanut siskolle viestiä. Sisko lähti liikkeelle ja löysi minut.

Yritti änkeä meidän porukkaan, mutta , no se on toinen tarina. Tuskin tänä kesänä menen

Vierailija
55/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieksa? 

Vierailija
56/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
57/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieksa? 

Ei. Ap

Vierailija
58/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, nyt tiedän: Lieksa!

Vieläkö siellä työväentalolla on kaljupäiden heavy metal - iltamat olemassa? Kaikki uhoaa helikopterikännissä pilottitakit hölskyen?

Vierailija
59/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohmajärvi?

Vierailija
60/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohmajärvi?

Ei. Ap