Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että mä vihaan lapsuuteni kotipaikkakuntaa. En ole vuosiin käynyt koko paikkakunnalla.

Vierailija
16.12.2024 |

Miten voikaan olla niin omituiset piirit kuin siellä. Olen asunut kauan muualla ja ei voi kuin ihmetellä sitä millaista porukkaa ja mitä menoa siellä oli. Kasvoin siellä ja luulin että niin pitääkin asioiden ja ihmisten olla. Muutin hyvin nuorena muualle ja onnistuin sössimään uudellakin paikkakunnalla monet ihmissuhteet kun elin niinkuin siellä sairaalla entisellä kotipaikkakunnalla oli tapana. Nyt vanhempana tajuaa asiat oikeassa perspektiivissä ja ne typeryydet mitä tein. Väitän että vanhempani ja sairas entinen kotipaikkakuntani ovat aiheuttaneet tämän. Toki minä itse olen syyllinen omiin hölmöilyihini, mutta silti suututtaa ihan kamalasti monet hyvät tsäänssit jotka olen typeryyttäni hukannut ja mokannut.

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloittajan kaltaisia sketsihahmoja on maa pullollaan, katse peiliin ap. Miksi vika on aina muissa? Ehkäpä tuo paikkakuntakin pärjää paremmin ilman valittajaa.

Vierailija
22/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni mahtava! Muutan heti työuran jälkeen takaisin Rovaniemelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että myönnät nuoruuden hölmöytesi, jokaisen täytyy tehdä omat juttunsa ennenkuin viisastuu.

Vierailija
24/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tajusin kotipaikkakunnan kamaluuden ja ahdistavuuden vasta sitten, kun muutin toiselle puolelle Suomea. Vanhempani käyvät välillä kylässä täällä ja tuovat mukanaan tunkkaisen tuulahduksen epätoivoisten kaupungista. 

Mulla ihan sama että vuosia muualla oltuani tajusin miten omituinen ja kamala paikka lapsuuden kotipaikka oli. Silloin siellä sitä kaikkea piti normaalina ja epäili itseään. Ap

Vierailija
25/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ja kävin koulua Järvenpäässä suurimman osan nuoruuttani, oli ankea ja typerä paikka. Pari ystävää on toki niiltä ajoilta jäänyt mutta en mielelläni käy siellä, koskaan.  

Vierailija
26/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan Lappeenrantaa.

Vierailija
27/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tosiaan ole älyllä sinua pilattu, otsikkosi ja tekstisi oli niin sekava ettei siitä muut lukijat saa mitään tolkkua, muuta kun että olet onnistunut sössimään elämäsi ja syytät siitä vielä muita. Hienoa! Oliko sinulla joku kysymys johon haluat vastausta?

Vierailija
28/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fatim diarra on täysin oikeassa pienten paikkakunttien suhteen, siellä on naisilla syytä pelätä ja ilmapiiri on tukahdutttava.

Typeriä ennakkoluuloja. Itse asun pikkukaupungissa ja elämä täällä on kyllä hyvin tavanomaista. Ei ole mitään sisäsiittoisia porukoita kuola valuen tuijottamassa silmät ymmyrkäisinä muualta tulleita. Sijainti meren rannalla tuo paljon porukkaa muualta kesäisin kaupunkiin. Talvisin on hiljaisempaa ja mukavan rauhallista.

Vierailija
29/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä aloittajan kaltaisia sketsihahmoja on maa pullollaan, katse peiliin ap. Miksi vika on aina muissa? Ehkäpä tuo paikkakuntakin pärjää paremmin ilman valittajaa.

Osuko tämä aloitus jotenkin sinuun vai onko lukutaidossasi vikaa vai onko vika ymmärryksessä? Poimit aloituksesta vain ne kohdat jotka sua miellyttää. Ethän sä vaan ole pilannut jonkun elämää ja nyt kaduttaa ja hyökkäät siksi?

Vierailija
30/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme nuorena omakotitalon, vaikka sen olisi voinut ostaa mistä vain. Olen jälkeenpäin tajunnut että olisi pitänyt muuttaa vähintään 100km päähän. En halua käydä lähikaupoissa, niissä tapaan vain vanhoja tuttuja ja akwardeja katseita molemmilta osapuolilta.

Sama homma täällä. Joku nostalginen tuttuus ja pelko tuntemattomasta kai minulla.

Koulukiusaajat on nyt niitä huolikiusaajia. Koska lähtiessäni opiskelemaan puhuin suuni puhtaaksi mikä helvetti oli koulussa.

Kotona isä löi ja riehui kännissä. Ja koulussa samanlaista. Ja suljettiin ulkopuolelle. Kaksi kaveria teki itsarin, ne ainoat jotka mulle puhui.

Vierailija
31/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan Lappeenrantaa.

Ei ole Lappeenranta, mutta Suomen itäpuolella kyllä tämä paikka on. Ap

Vierailija
32/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan Lappeenrantaa.

Ei ole Lappeenranta, mutta Suomen itäpuolella kyllä tämä paikka on. Ap

Eli jaottelulla länsi ja itä ilman jakoa pohjoiseen ja etelään. Ap

Vierailija
33/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, samoja mietteitä. Lisäksi aina ihmettelen, että kun tapaa niitä ns. vanhoja tuttavia, niin jutut on aivan samalla tasolla kuin 30 vuotta sitten.

Jotenkin, sitä ehkä pääsisi helpommalla, kun ei aina ajattelisi liikaa - eikös?

Olisi vain jämähtänyt sinne, kun ei muusta tiedä.

Sama fiilis. Aika on siellä pysähtynyt. Kukaan ei matkustele eikä ole käynyt ulkomailla, kieliä ei osata, ajankohtaisia uutisia ei seurata. Mutta: Kaikki tiedetään, mielipiteet on kiveen kirjoitettu ja syy aina muissa.

Mutta sellaista elämä on. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia, kykyjä ja voimia itsensä haastamiseen. On helppo jäädä niille sijoilleen ja elää elämäänsä omassa kuplassaan.

Hankalaa siellä on niillä, jotka tajuavat tilanteen, haluaisivat lähteä, mutta eivät pysty jostain syystä. Heidän päälleen lankeaa muiden moraalinen tuomio ja kiusanteko, kaikki se pikkusieluisuus. Ei helppoa. Onneksi olen onnellisesti muualla, kiitos viisaan ja paljon nähneen äitini.

Vierailija
34/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tosiaan ole älyllä sinua pilattu, otsikkosi ja tekstisi oli niin sekava ettei siitä muut lukijat saa mitään tolkkua, muuta kun että olet onnistunut sössimään elämäsi ja syytät siitä vielä muita. Hienoa! Oliko sinulla joku kysymys johon haluat vastausta?

Sinä et syystä tai toisesta saa selvää, mutta muut kyllä saavat.

Vierailija
35/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti?

Vierailija
36/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit jäädä sille paikkakunnalle?

Vierailija
37/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahti?

Ei. Ap

Vierailija
38/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit jäädä sille paikkakunnalle?

Joo kyllä jäin ja kaikki jotka paikkakuntaa arvostelevat ovat väärässä. Selvisin apukoulusta ja kadehdin muita. Rahat tulee sossusta ja kelasta.

Vierailija
39/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me muut lukijat ollaan saatu hyvin tolkkua ap:n tekstistä. Ikävää, että missasit jutun pointin.

Vierailija
40/165 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omalta vanhalta kotikaupungiltani. Kaikilla ei ehkä ole siellä samoja kokemuksia - mutta ne piirit, joissa itse siellä pyörin, olivat ankeita, ilkeämielisiä ja kapeakatseisia. Paljon kiusaamista ja kaveria pikemminkin lytättiin kuin tsempattiin. Kaikissa kouluissa ja kaveripiireissä sama juttu. Kun sitten muutin muualle opiskelemaan, olin hämmentynyt, että voiko tällaistakin olla. Löytyi heti mukavia, eteenpäin pyrkiviä ihmisiä ympärille.

Ja voin hyvin paljastaa tuon kaupungin. Se oli Pori.