Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen se on se omakotitalon työleiri?

Vierailija
15.12.2024 |

Voisitteko listata ne työt, joiden takia se on niin hirveää? En hahmota. 

Kommentit (284)

Vierailija
121/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

00 kirjoitti:

Täällä kerrostalo asukkaat kuvittelevat että niissä taloissa ei ole huollettavaa. On niissä ja on aivan sairaan kallista lystiä, kun itse ei voi vaikuttaa mihinkään. Yhden polttimon vaihto rappukäytävän valaistukseen maksoi 35€ kun huoltoyhtiö kävi sen tekemässä (tiedän kun olin yhtiön hallituksessa).

Jos en osaisi itse vaihtaa polttimoa, niin saisin ok talooni varmasti tuolla rahalla naapurin tai tutun vaihtamaan lampun.

No eihän tuo 35 euroa kallis ole, jos sitä on vaikkapa 10 huoneistoa maksamassa. Ok-talossa maksat yksin sen 35 euroa.

Vierailija
122/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

00 kirjoitti:

Täällä kerrostalo asukkaat kuvittelevat että niissä taloissa ei ole huollettavaa. On niissä ja on aivan sairaan kallista lystiä, kun itse ei voi vaikuttaa mihinkään. Yhden polttimon vaihto rappukäytävän valaistukseen maksoi 35€ kun huoltoyhtiö kävi sen tekemässä (tiedän kun olin yhtiön hallituksessa).

Jos en osaisi itse vaihtaa polttimoa, niin saisin ok talooni varmasti tuolla rahalla naapurin tai tutun vaihtamaan lampun.

No eihän tuo 35 euroa kallis ole, jos sitä on vaikkapa 10 huoneistoa maksamassa. Ok-talossa maksat yksin sen 35 euroa.

Heh, haluaisinpa nähdä sen omakotitaloasukkaan, joka tilaa jonkun työmiehen vaihtamaan yhden polttimon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työleiri= vaimo tai naisystävä loputtomine, alati vaihtuvine vaatimuksinen ja "toiveineen" (siksi lainausmerkit että toive on oikeasti tappelu jos ei suostu.)

Vierailija
124/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta on kun saa elää rauhassa ilman seinänaapureita kun niitä naapureita ei voi valita.

Työt voi omakotiasukaskin ostaa ulkopuolisilta jos työt tuntuu rasittavilta niinhän taloyhtiöissäkin yleensä tehdään, toki on taloyhtiöitä missä vuorotellen tehdään esim lumityöt.

Vierailija
125/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset siitä työleiristä yleensä huutelee. Kun itellä ei riitä raha niin pitää uskotella että se on jotenkin kamalaa. 

Tämäpä tämä. Meillä yksi luonteeltaan kateellinen ja katkera vanhempi sukulainen ei keksinyt talokaupoistamne mitään muuta sanottavaa kuin että miten paljon meillä olisi hommaa. Olimme itse aivan äärettömän onnellisia että oli käynyt sellainen tuuri että niin hyvä talo edes osui kohdalle, mutta hän ei osannut kuin surkutella. Talo oli erinomaisella paikalla, kaunis ja sopivan kokoinen, mutta paria päivitystä vailla, ja tämä ihminen kulki vierailulla käydessään paikasta toiseen ja voihki, miten kamalaa on kun meillä olisi niin paljon töitä. Kateushan siinä paistoi läpi. 

Vierailija
126/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

00 kirjoitti:

No en maksa, koska en ole täysin uunotettavissa oleva torvi. 

Vierailija
127/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

00 kirjoitti:

Heh, haluaisinpa nähdä sen omakotitaloasukkaan, joka tilaa jonkun työmiehen vaihtamaan yhden polttimon.

Minä olen käynyt omakotitaloissa tekemässä kaikennäköistä pientä minkä luulisi jonkun osaavan,. Myös lamppuja vaihtamassa, mm. eläkeläisellä joka ei uskaltanut tikkaille huimauksen takia. Mikäs siinä sinua niin naurattaaa?

Vierailija
128/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rivarissa asuttiin 14 vuotta ja onneksi saatiin se neliö myytyä. Taloyhtiössä mentiin täysin isännöitsijän talutusnuorassa ja kalliiksi tuli osakkaille moni asia, ei jaksaisi enää yhtään sellaistakaan. Meille talopaketti oli paras ratkaisu ja nautitaan omasta rauhasta 😁"

Taloyhtiöissä ei koskaan saisi mennä isännöitsijän talutusnuorassa. Isännöitsijä on taloyhtiön renki, ei pomo. 

Joo todella outoa. Isännöitsijä tekee mitä pyydetään.

Vierailija
129/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki fyysiset työt ovat kammottavan vastenmielisiä. Asumme kerrostalossa ja meillä käy siivooja hoitamassa ikävät kotityöt. Omakotitaloon pitäisi palkata lisäksi ainakin puutarhuri ajamaan nurmikkoa ja talonmies kolaamaan lumet ja tekemään kaikki pienet huoltotyöt. Ei meillä sellaiseen ole rahaa.

En ymmärrä, miten joillekin ei mahdu kalloon, että moni pitää aivan kaikkia fyysisiä töitä kamalana ajanhukkana. Ehkä sinä nautit kukkapenkkien kuopsuttamisesta, nurmikon leikkaamisesta ja muista sellaisista vastenmielisistä töistä, mutta minä en nauti. Haluan istua nojatuolissa lukemassa kirjaa, viipyä illat läppärin ääressä opiskelemassa jotain kiinnostava, keskustella mieheni kanssa maailman asioista viinilasi kädessä parvekkeella kaupungin valoja katsellen tai vetäytyä työhuoneeseeni maalaamaan akvarelleja. Ikinä elämässäni en ole

Etkö ole tiennyt, että suurin osa oktaloista kuuluu kunnan vesi- ja viemärijärjestelmään? Mitäännsakokaivoja eitarvita😂

Vierailija
130/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumityöt, nurmikonleikkuu, viikkosiivoukset. Vanhemmassa omakotitalossa aina joku nurkka repsottaa ja remonttia vailla. Keväisin rännit tippuu.

Olen kyllä huomannut, että monelta on kerrostalokämpässä jäänyt viikkosiivous tekemättä, koska sehän kuuluu vain oktasujan tehtäviin.😂

Vierailija
131/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ulkotyöt. lumi ja piha ja talon huoltotyöt. Sisällä liikaa tilaa, paljon siivottavaa. Mikään noista ei nappaa yhtään.

Siivoaminen on just helpompaa kun on tarpeeksi tilaa ja tavarat mahtuu olemaan väljästi. Tietysti liika on varmaan liikaa, mutta se ei sinällään liity omakotitaloon koska nekin voi olla pieniä. 

Vierailija
132/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se oli se vastuu; omakotitalo oli vaikeaa jättää omilleen matkojen ajaksi tai kevät-kesä-syksy kun haluaisimme olla mökillä paljon. Käytännössä nurmikot ja lumityöt piti hoitaa arki-iltaisin kiireessä, että saa viikonlopun rauhassa mökillä harrastaa tai matkustaa. Rivarista oven kun lyö lähtiessä lukkoon niin ei tarvitse poissaollessa miettiä mitä siellä tapahtuu.

Vierailija
133/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rivarissa asuttiin 14 vuotta ja onneksi saatiin se neliö myytyä. Taloyhtiössä mentiin täysin isännöitsijän talutusnuorassa ja kalliiksi tuli osakkaille moni asia, ei jaksaisi enää yhtään sellaistakaan. Meille talopaketti oli paras ratkaisu ja nautitaan omasta rauhasta 😁"

Taloyhtiöissä ei koskaan saisi mennä isännöitsijän talutusnuorassa. Isännöitsijä on taloyhtiön renki, ei pomo. 

Joo todella outoa. Isännöitsijä tekee mitä pyydetään.

Juuri tämän takia en muuttaisi enää taloyhtiöön, itselläkin tullut vastaan tilanne että kerrostalo oli täynnä turkiskuoriaisia ja isännöitsijä äkäisesti ilmoitti että mitään myrkytyksiä ei tulla tekemään. 

Vierailija
134/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kyllä huomannut, että monelta on kerrostalokämpässä jäänyt viikkosiivous tekemättä, koska sehän kuuluu vain oktasujan tehtäviin.😂"

Kappas, päivystävä riemuidiootti on herännyt!

Vierailija
135/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset siitä työleiristä yleensä huutelee. Kun itellä ei riitä raha niin pitää uskotella että se on jotenkin kamalaa. 

Tämäpä tämä. Meillä yksi luonteeltaan kateellinen ja katkera vanhempi sukulainen ei keksinyt talokaupoistamne mitään muuta sanottavaa kuin että miten paljon meillä olisi hommaa. Olimme itse aivan äärettömän onnellisia että oli käynyt sellainen tuuri että niin hyvä talo edes osui kohdalle, mutta hän ei osannut kuin surkutella. Talo oli erinomaisella paikalla, kaunis ja sopivan kokoinen, mutta paria päivitystä vailla, ja tämä ihminen kulki vierailulla käydessään paikasta toiseen ja voihki, miten kamalaa on kun meillä olisi niin paljon töitä. Kateushan siinä paistoi läpi. 

Meitä on monia, jotka ovat omasta tahdostaan siirtyneet okt:sta pois. Itse kun hankimme mökin. Kokemusta on talosta maalla isolla tontilla sekä itse rakentamasta talosta lähiöstä pieneltä tontilta. Kaipaa en kumpaakaan, aivan turhaa hommaa nyt kun mieluiten olisin aina mökillä luonnon rauhassa ja veden äärellä.

Vierailija
136/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki fyysiset työt ovat kammottavan vastenmielisiä. Asumme kerrostalossa ja meillä käy siivooja hoitamassa ikävät kotityöt. Omakotitaloon pitäisi palkata lisäksi ainakin puutarhuri ajamaan nurmikkoa ja talonmies kolaamaan lumet ja tekemään kaikki pienet huoltotyöt. Ei meillä sellaiseen ole rahaa.

En ymmärrä, miten joillekin ei mahdu kalloon, että moni pitää aivan kaikkia fyysisiä töitä kamalana ajanhukkana. Ehkä sinä nautit kukkapenkkien kuopsuttamisesta, nurmikon leikkaamisesta ja muista sellaisista vastenmielisistä töistä, mutta minä en nauti. Haluan istua nojatuolissa lukemassa kirjaa, viipyä illat läppärin ääressä opiskelemassa jotain kiinnostava, keskustella mieheni kanssa maailman asioista viinilasi kädessä parvekkeella kaupungin valoja katsellen tai vetäytyä työhuoneeseeni maalaamaan akvarelleja. Ikinä elämässäni en ole

En muuta en ikinä mihinkään, missä pitäisi hääriä pihalla. Inhoan koko sydämestäni kaikkia pihatöitä. En muutenkaan tykkää omakotitaloista. Liikaa mietittävää ja huolehdittavaa Ihan sama, onko tealkkareita tms. Ei vaan oo mun juttu. Ihme vimma omakotityypeillä yrittää saada muutkin ostamaan mokoma riippakivi. Kerrostalo on autuutta ja vapautta.

Omakotitalotyypit on yleensä sitä mieltä, että ei kannata ostaa omaa taloa jos ei halua pistää tikkua ristiin minkään eteen. Kerrostalotyypit ne on, joilla on vimma haukkua omakotitaloja "työleiriksi".

Vierailija
137/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumityöt, nurmikonleikkuu, viikkosiivoukset. Vanhemmassa omakotitalossa aina joku nurkka repsottaa ja remonttia vailla. Keväisin rännit tippuu.

Olen kyllä huomannut, että monelta on kerrostalokämpässä jäänyt viikkosiivous tekemättä, koska sehän kuuluu vain oktasujan tehtäviin.😂

Niin no. Okt:ssa on keskimäärin isommat neliöt, yleensä. Meillä ainakin oli 135, nyt 75. Lattiasta kattoon yltävät ikkunat oli kauniit, mutta vaikeat ja työläät pitää puhtaana.

Vierailija
138/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhahan e on, se omakotitalon työleiri, oli sitten pieni tai iso. Niinä aikoina kun siitä omakotitalon suurimmasta edusta eli isosta pihasta eniten nauttisi, olen kuitenkin mökillä, missä on vielä enemmän tilaa, järvi, rantasauna, vene sun muut. Talvella taas on vaikea keksiä mitä etua omakotitalosta olisi verrattuna nykyiseen keskustakämppään.  Sillon kun oli vielä lapset kotona niin okt oli ihan jees.

Vierailija
139/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ihmisille vaan on niin tärkeää saada istua persiillään sohvalla kaikki päivät ja illat, että nuohoojankin tilaaminen paikalle tekstiviestillä on hirveän kova homma. 

Meillä käy kerran vuodessa sopimuksesta, ei tarttee tilailla. Postilaatikkoon laittaa viikkoa aiemmin lapun, että mihin aikaan on tulossa. Jos joku saa nuohoojan käynnistä vaivalloista, niin hyvä on pysyäkin kerrostalossa. 

Vierailija
140/284 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumityöt, pihatyöt ja päättymätön remontointi.

Tämä. Elämä oli remontista remonttiin. Onneksi pääsin pois.

Eli ostit jonkun pahasti korjausvelkaisen räyskän ja yllätyit kun siellä piti tehdä jotain? Ja nykyisessä asunnossa ei tulla koskaan remontoimaan mitään? 

Taloyhtiö hoitaa isoimmat remontit. Ei tarvitse itse järkätä eikä etenkään tehdä mitään.

Juu juu, joku kerrostalon lvis-saneeraus tunnetusti ei vaikuta mitenkään asukkaiden arkeen tai kuluihin, näinhän se tosiaan menee. 😂

Joo,ei meillä vaikuttanut putkiremppa okt- asumiseen. Vesi oli parina päivänä pari tuntia poikki ja esim toinen vessa oli käytössä, kun toisen kerroksen vessakalusteet vaihdettiin. Vedet pystyi katkaisemaan erikseen ala-ja yläkerrasta. Tehtiin n 5 v sitten ja tuli maksamaan n 3500 e. Yksi lattiakaivokin lisättiin ja kylppäriin asennettiin vesikiertoinen lattialämmitys yms.

Kaikkiaan kesti 3 päivää.

Kerrostaloissa voi kestää remppa kuukausia ja aika tavalla vaikuttaa eloon, kun moni joutuu muuttamaan pois rempan tieltä.