Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko korkean älykyysosamäärän omaava ihminen olla köyhä?

Vierailija
15.12.2024 |

Miten on?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi.

Vierailija
2/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita ja kaikkia raha ei motivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ei kaikki motivoidu rahasta.

Vierailija
4/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä älykkäämpi niin luulisi olevan sitä pienempi ego. Ja voi rikaskin ajella vanhalla autolla.

Vierailija
5/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on viisautta, silloin kuin se perustuu vapaaehtoisuuteen ja omaan valintaan.

Vierailija
6/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Mensaan vuonna 1994 ja olen ollut köyhä koko ikäni. Minulla ei ole kunnianhimoa ja vähäjärkinen työhaluton ex-vaimo kruunasi loput.

Vierailija
7/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua on alkanut raha motivoimaan, kun olen lopultakin ymmärtänyt omakohtaisesti, mitä sen puute voi tarkoittaa. Aiemmin en viitsinyt miettiä asiaa niin tarkkaan.

Seurauksena mulla alkaa olla myös rahaa. Ei edelleenkään kovin paljon, mutta riittävästi mielenrauhan luomiseen. Lisäksi on ollut vaikea sietää niitä erilaisia tapoja myydä aikaansa rahan saamiseksi. Nyt olen fyysisissä töissä, koska en halua haaskata vapaa-aikaani liikkumiseen. Kaksi kärpästä, yksi pläts.

Vierailija
8/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse keskimääräistä huomattavasti älykkäämpi, neurologiset tutkimukset on tehty kymmenen vuotta sitten, jossa asia todettiin. Olen ollut koko työikäni erinäisten sattumusten takia sossun luukulla ruinaamassa rahaa ja ei minulla ole ollut edes mitään hinkua päästä osaksi "normaalia yhteiskuntaa", jossa kilpaillaan toinen toistaan vastaan mm. siten, että kenellä on eniten rahaa. Lapset opetetaan jo lapsesta asti tuohon raharuljanssiin ja sitten kouluissa joutuvat jos ei minkään muun syyn takia kiusatuiksi, niin sitten siihen riittää se, että sulla on köyhät vanhemmat ja halvin mahdollinen puhelin ja vaatteet.

Olen tyytyväinen myös siitä, että kun on sivussa tästä maailman menosta, niin näkee mihin suuntaan normaali maailma on menossa ja että se ei todellakaan ole oikea suunta.

En ymmärrä miksi ihmiset jaksavat juosta niinkin naurettavan asian perässä kuin rahan? Tulisimme kyllä toimeen keskenämme ilman rahaakin, se on vain kehitetty kontrollin vuoksi ja se tuhoaa ihmisyyden.

Vierailija
9/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä älykkäämpi niin luulisi olevan sitä pienempi ego. Ja voi rikaskin ajella vanhalla autolla.

Totta, sillä on yhteys. Älykkään arvomaailma on erilainen. Ahistaa vähän muukin kuin se, onko auto uusinta mallia. 

Vierailija
10/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietitäänpäs. Juuri nyt vuonna 2024 maailman köyhin maa on Etelä-Sudan. Siellä melkein kaikki ihmiset on aivan jumalattoman köyhiä, köyhempiä kuin mitä ikinä osaat kuvitella. Onko melkein kaikki Etelä-Sudanin asukkaat aivan täydellisiä imbesillejä, tyhmempiä kuin mitä ikinä osaat kuvitella? ONKO? Onko melkein kaikki Etelä-Sudanin asukkaat jotain ihmeen aivottoja ameeboja?

Mun ei tarvitse tohon kysymykseen vastata. Sun tarvitsee vastata. Vastaus riippuu ihan susta itsestä.

Vierailija
11/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella älykäs ihminen on melkein aina laiska ja aloitekyvytön. Se merkitsee köyhyyttä.

Vierailija
12/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse keskimääräistä huomattavasti älykkäämpi, neurologiset tutkimukset on tehty kymmenen vuotta sitten, jossa asia todettiin. Olen ollut koko työikäni erinäisten sattumusten takia sossun luukulla ruinaamassa rahaa ja ei minulla ole ollut edes mitään hinkua päästä osaksi "normaalia yhteiskuntaa", jossa kilpaillaan toinen toistaan vastaan mm. siten, että kenellä on eniten rahaa. Lapset opetetaan jo lapsesta asti tuohon raharuljanssiin ja sitten kouluissa joutuvat jos ei minkään muun syyn takia kiusatuiksi, niin sitten siihen riittää se, että sulla on köyhät vanhemmat ja halvin mahdollinen puhelin ja vaatteet.

Olen tyytyväinen myös siitä, että kun on sivussa tästä maailman menosta, niin näkee mihin suuntaan normaali maailma on menossa ja että se ei todellakaan ole oikea suunta.

En ymmärrä miksi ihmiset jaksavat juosta niinkin naurettavan asian perässä kuin rahan? Tulisimme kyllä toimeen keskenämme ilman rahaakin, se on vain

Emme pärjää ilman rahaa. Perusteet löydät vaikkapa luonnosta. Kun on älyä, kannattaa opiskella! Elämä on pitkä (ja tylsä).

Vierailija
13/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella älykäs ihminen on melkein aina laiska ja aloitekyvytön. Se merkitsee köyhyyttä.

Ei pidä paikkansa. Terveys voi olla keskimäärin kehnompi, mutta joka ikinen älykäs, ketä tunnen, on myös ahkera. Älyero liittyy siihen ;)

Vierailija
14/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Mensaan vuonna 1994 ja olen ollut köyhä koko ikäni. Minulla ei ole kunnianhimoa ja vähäjärkinen työhaluton ex-vaimo kruunasi loput.

😁😁😁🔊🎶🎶🎶

Vierailija
15/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten älykkyys näyttäytyy elämässäsi?

-kysyvvaa

Vierailija
16/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Esim. älykäs voi omata samalla jonkun vakavan persoonallisuushäiriön tai mt-ongelman, mikä ei mahdollista normaalia työllistymistä tai yrittäjyyttä.

Ei tuo silti yleistä ole, vaan useammin tyhmyys korreloi köyhyyden kanssa.

Vierailija
17/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietitäänpäs. Juuri nyt vuonna 2024 maailman köyhin maa on Etelä-Sudan. Siellä melkein kaikki ihmiset on aivan jumalattoman köyhiä, köyhempiä kuin mitä ikinä osaat kuvitella. Onko melkein kaikki Etelä-Sudanin asukkaat aivan täydellisiä imbesillejä, tyhmempiä kuin mitä ikinä osaat kuvitella? ONKO? Onko melkein kaikki Etelä-Sudanin asukkaat jotain ihmeen aivottoja ameeboja?

Mun ei tarvitse tohon kysymykseen vastata. Sun tarvitsee vastata. Vastaus riippuu ihan susta itsestä.

PS. Etelä-Sudanista minä en tiedä mitään. Mutta aikoinaan matkailin turistina Jordaniassa. Siellä oli kuivunut joki. Jokeen tahdottiin rakentaa pato. Pato rakennettiin sillai että kuorma-auto toi joen vierelle jumalattoman suuren määrän aivan jättimäisiä kivenlohkareita. Siis kivenlohkareita jotka olivat niin suuria että yksikään tämän keskustelupalstan käyttäjä ei saisi niitä lohkareita hievahtamaan maasta ylös edes senttimetrin vertaa. Varmaankin "viiden vauvan" kokoisia kivenlohkareita!

Siellä oli YKSI musta mies. Jumalattoman MUSTA mies, maailman mustin mies. Ja myös maailman lihaksikkain mies, aivan totaalinen maailmanmestaripainonnostajamies, kovakuntoisin ihminen jonka olen koskaan nähnyt. Hän yksin raahasi ja kantoi ja nosteli niitä kivenlohkareita alas sinne jokeen, latoi niitä kivenlohkareita päällekkäin, täten luoden padon siihen jokeen. Siinä touhussa meni ikuisuus, se oli maailman hitainta työntekoa.

Ja koko tuon ajan: KOLME JORDANIALAISTA miestä seisoksi paikallaan ylhäällä joen varrella, vain nähden, tarkkaillen, sen sudanilaisen miehen työntekoa. Ne kolme jordanialaista miestä olivat ne niinsanotut "esimiehet". Niiden "esimiesten" niinsanottu "työ" oli vaan seisoksia paikallaan kun se sudanilainen teki KAIKKI TYÖT.

Kuka on älykkäämpi, hyödyllisempi, aktiivisempi, ahkerampi: sudanilainen vai jordanialainen? Ja kuka on rikkaampi? Se sudanilainen oli täysi orja. Hänen sallittiin pysyä Jordaniassa ainoastaan koska hän suostui orjatöihin - muutoin hänet oltaisiin lähetetty takaisiin Sudaniin missä oli meneillään kansanmur ha eli hänet oltaisiin tap ettu. Sudanilainen oli rutiköyhä, mutta sentään hengissä ja turvassa! Jordanialaiset olivat siellä ns "rikkaita". Vaikka Jordania on lähi-idän ylivoimaisesti köyhin maa.

Vierailija
18/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisi olettaa, että älykkäät ihmiset nauttivat tieteestä, taiteesta ja vapaa-ajasta. Eihän noissa hommissa rahaa liiku. Ja onhan joskus puhuttu siitäkin, että korkeamman älykkyysosamäärän omaavilla ihmisillä on usein mielenterveyden haasteita, joten tämäkin voi vaikuttaa talouspuoleen. Korkea älykkyysosamäärä ei myöskään takaa hyvää taloudellista osaamista tai kiinnostusta rahaan.

Vierailija
19/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen äo Sudanissa on 72, joka viittää lievään älylliseen kehitysvammaan.

Vierailija
20/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukseni on että haluaako ne ihmiset olla köyhääkin köyhempiä, vai mikä estää nostamasta toimeen tuloa siedettävämmälle tasolle? Ovatko he se maailman onnellisin kansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä