Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko korkean älykyysosamäärän omaava ihminen olla köyhä?

Vierailija
15.12.2024 |

Miten on?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on nykyajan köyhyyttä aiheuttava tekijä vaikka olisi se älykkäämpi koulutettukin. 

Jokainen voi selata Linkkarista ex-johtajia, jotka eivät ole olleet vuosiin töissä.

Vierailija
42/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, av:lla taas on monta "huomattavan älykästä" jotka ei vaan sovi töihin.

Älykkyys on yhdentekevää, jos pitää pummata muilta eikä tule omillaan toimeen. Äly on nimenomaan sitä ettei tarvi käyttää muita hyväkseen. Toki jotkut luulee olevansa nokkelia lusmuillessaan, mutta ne luulot on hiekalle rakennettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grigori Perelman asunut koko ikänsä köyhyydessä Venäjällä. Varmasti olisi saanut vaikka matikan professuurin huippuyliopistosta, mutta ei nähtävästi kiinnosta

Vierailija
44/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella älykäs ihminen on melkein aina laiska ja aloitekyvytön. Se merkitsee köyhyyttä.

Ei pidä paikkansa. Terveys voi olla keskimäärin kehnompi, mutta joka ikinen älykäs, ketä tunnen, on myös ahkera. Älyero liittyy siihen ;)

Minä taas tunnen paljon älykkäitä ihmisiä, jotka ovat hyvin laiskoja. Se vanha sanonta tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä pitää todella paikkansa. Money älykkäät ihmiset katsovat tätä maailmaa ns. laatikon ulkopuolelta, eikä heitä kiinnosta porvarillinen elämä, jossa pitää olla paljon rahaa, kallis uusi auto pihassa ja iso kivitalo ja näyttää ikään kuin kaikille, kuinka hyvin menee.

Bill Gateskin kertoi, että hän pyrkinrekrytoimaan laiskoja henkilöitä, koska laiska henkilö pyrkii löytämään helpoimman ja tuottavimman ratkaisun tehdä joku asia.

Vierailija
45/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesän olin aikoinaan Itävallassa, pääkaupungin lähellä maaseudulla, kamelitallilla. Siellä tallin omistajapomo kehui yhtä naapurustossa asuvaa ukkelia jota usein palkattiin keikkahommiin sinne kamelitallille. Kehui näin: "tuo ukkeli ei ole ikinä käynyt ainuttakaan koulua, hän ei valmistunut edes peruskoulusta, hänellä ei ole ainuttakaan koulutodistusta, mutta hän osaa tehdä kaiken mitä pyydän. Voin pyytää häntä rakentamaan uuden tallirakennuksen, tarkistamaan miksi viemäröinti on tukossa, korjaamaan puhdasvesikaivomme, huoltamaan traktorimme,... ja kaiken sen hän osaa tehdä. Joten tämä todistaa sen että koulutodistukset eivät todista yhtään mitään. Kaikenmaailman todistuksilla ei ole mitään väliä. Väliä on vain sillä että osaako tehdä jotain vai eikö osaa."

Ja tuo on totta: ainoastaan sillä on väliä että osaako tehdä jotain vai eikö osaa.

Väliä ei ole todistuksilla. Ja väliä ei ole älykkyydellä! Älykkyydellä ei ole yhtään mitään väliä! Ei yhtään mitään!

Jopa totaalinen tolvana osaa kaivaa kuopan maahan lapiolla jos se on sen tolvanan ainoa tavoite. Jopa tolvana osaa ansaita massoittain rahaa jos se on sen tolvanan ainoa tavoite.

Älykkyys ei määrää ihmisen tavoitteita. Jokin muu määrää ihmisten tavoitteet. En tiedä mikä, mutta ei ainakaan älykkyys.

Sinulla on tavoitteena ansaita rahaa? No sitten sinä ansaitset rahaa! Ei se kysy älykkyyttä. Se kysyy vain sitä että mistä ihmeen hullusta paikasta sinä oikein saat tavoitteesi?

MISTÄ SAAT TAVOITTEESI? Kuinka sekaisin sinä oikein olet?

Nat sien tavoite oli tappaa kaikki juu talaiset.

Vierailija
46/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole. Ei meillä ole mitään luotettavia, vertailukelpoisia tilastoja Sudanilaisten keskimääräisestä äo:sta. Viimeksi kun selailin jotain näitä ra sistien mukatilastoja eri maiden äo-eroista ja vähän selvittelin, niin siellä oli jotain lukuja, kun tyyliin viidelletoista alle 10-vuotiaalle nigerialaiselle tehty äo-testi, ja siitä sitten otettu luku nigerialaisten keskimääräiseen äo:jo. 

Yllä on lainattu teksti

--------

Olen eri. Kyllähän se vaikuttaa älylliseen kehitykseen, ettei siellä ole riittävästi sellaisia mahdollisuuksia. Tietenkään jokainen ei ole imbesilli, mutta väestössä on paljon ns. "maalaisia".

Ystäväni vietti vuoden eräässä takapajuisessa Aasian maassa ja sanoi, että siellä tosi monen voisi luokitella vähän jälkeenjääneeksi tms. Oppi kielen nopeasti, koska se on niin yksinkertainen. Sanoi,ettei siellä voi puhua mistään abstraktista, vain jokapäiväisistä konkreettisista asioista. Toki hänkin tuntee siellä lääkärin ja muita korkealle kouluttautuneita. Niitä ei kuitenkaan ole suhteessa riittävästi, jotta maa kehittyisi.

Vierailija
47/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajan tavoite oikeasti ansaita rahaa? MIKSI?

Nat sien tavoite oli tap ppaa kaikki juu talaiset. MIKSI?

Mitä vikaa on aloittajassa ja nat seissa? MITÄ VIKAA?

Vierailija
48/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minun äiti kuului Mensaan. Hän oli melkein koko elämänsä työtön perushoitaja. Ei minkäänlaista kunnianhimoa ja mt ongelmat siihen vielä päälle. Tappoi itsenä 53.v:nä. 

Vierailija
49/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajan tavoite oikeasti ansaita rahaa? MIKSI?

Nat sien tavoite oli tap ppaa kaikki juu talaiset. MIKSI?

Mitä vikaa on aloittajassa ja nat seissa? MITÄ VIKAA?

PS. Ja sitäpaitsi! Nat sit uskoivat että kunhan he ovat tap paneet kaikki juu talaiset, niin sitten nat seille koittaa "rauhan ja vaurauden" ajat, eli heistä tulee rikkaita!

Miksi noin uskoivat? Miksi uskoivat että kansanmur han tekemällä he rikastuvat, ansaitsevat paljon rahaa? OLIKO NE VÄHÄN TYHMIÄ?

ME SUOMALAISETKIN RIKASTUTAAN sillä että me otetaan tänne tuhansia syyrialaisia, irakilaisia, afrikkalaisia,... ME RIKASTUTAAN! Onko suomalaiset vähän tyhmiä?

Vierailija
50/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos häneltä puuttuu maalaisjärki.

Vierailija
51/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman älykkäin ihminen asuu asuntovaunussa ja yrittää kehittää siellä kaiken sisältävää teoriaa maailmankaikkeudesta.

Vierailija
52/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden lisäksi menestykseen tarvitaan myös monenlaisia muita edullisia persoonallisuudenpiirteitä, elämänhallintataitoja, ympäristön tukea ja paljon onnea matkaan. Todellakaan pelkkä äly ei riitä.

Kannattaa aina miettiä, mikä on todellista menestystä. Hitler oli aikanaan supersuosittu ihminen, joka pystyi myös hankkimaan itselleen kaikki menestyksen suomat asiat.

Vierailija
53/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla jopa pitkäaikaistyötön. Voi olla vaimoton ja lapseton. Joku keskiverto senkun porskuttaa ohi.

Onneksi olen vaimoton, kun olen ihan umpihetero.

Älykkyys kyllä supistaa miesmarkkinaa. Toiseen suuntaan se ei toimi niin vahvasti erottavana tekijänä.

Vierailija
54/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Mensaan vuonna 1994 ja olen ollut köyhä koko ikäni. Minulla ei ole kunnianhimoa ja vähäjärkinen työhaluton ex-vaimo kruunasi loput.

Miksi älykäs ei tutustu ennalta tulevaan vaimoonsa?

Vierailija
55/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Mensaan vuonna 1994 ja olen ollut köyhä koko ikäni. Minulla ei ole kunnianhimoa ja vähäjärkinen työhaluton ex-vaimo kruunasi loput.

Äly ja viisaus eivät tarkoita samaa. Äly on tietokone ja viisaus se, joka käyttää sitä konetta.

Vierailija
56/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syntyy rahattomana. Kaikkein älykkäinkin on joskus ollut alaston ja vailla mitään omaa.

Vierailija
57/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäimmät varmasti lähes kaikki oivaltavat, ettei ainutkertaista elämää kannata haaskata rahan perässä juoksemiseen. Onnellisuus ja elämän merkityksellisyys tulee jostain ihan muualta.

Vierailija
58/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat loppujen lopuksi aika tyhmiä oli älykkyysosamäärä miten korkea tahansa

Vierailija
59/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se hyvä kuvionhallinta liittyy esim. sosiaaliseen kyvykkyyteen? Aloituksessa kysyttiin voiko korkean älykkyysosamäärän omaava ihminen olla köyhä ja siihen vastasin. En väittänyt olevani muutoin älykäs.

Vierailija
60/69 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman älykkäin ihminen asuu asuntovaunussa ja yrittää kehittää siellä kaiken sisältävää teoriaa maailmankaikkeudesta.

Mä olen sun kanssa totaalisen samaa mieltä. Se ihminen on muiden kyläläisten mielestä erakko/kylähullu/mielenterveysongelmainen/idiootti/syrjäytynyt/luuseri/idiootti/köyhimys/vammanen/pelle/narri/työtön,...

Mutta kyllä: "kaiken selittävä teoria maailmankaikkeudesta". Se on se älykkäiden ihmisten tavoite.

Älykkäiden ihmisten tavoite ei ole raha, menestys, kunnia, korkea-arvoinen asema, voitto, saavutukset, ylpeys, mahtavuus, ylhäisyys, mammona, omaisuus, johtajuus, kontolli, määrääminen,...

Maailman älykkäin ihminen yrittää kehittää kaiken selittävää teoriaa maailmankaikkeudesta. Kerjäläistieteilijä.

Maailman kunnianhimoisin tai intohimoisin ihminen yrittää luoda taidemaalauksia joita kukaan ei ikinä tule ostamaan ainuttakaan, taidemaalauksia jotka päätyvät hänen kotoaan suoraan kaatopaikalle. Kerjäläistaiteilija.

Minä olen kateellinen kaikille maailman kerjäläisille. Koska heidän sisällään palaa jokin intohimoinen tuli jota minä en ikinä pysty sisältäni löytämään. Minä en kadehdi rahaa. Minä kadehdin intohimoa. Kadehdin asiaa jota en ikinä voi saavuttaa. Intohimolla on väliä. Rahalla ei ole mitään väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi