Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2025

Vierailija
15.12.2024 |

Kuluvaa vuotta on enää pari viikkoa jäljellä, ketkä muut aikovat pitää tipattoman tammikuun?

Kommentit (248)

Vierailija
61/248 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tipattomia kuukausia on vuodessa 12.

Itsensäkehuja ilmaantui paikalle :D

Ei tämä mitään itsekehua ole, vaan koko aikuisiän kestänyt itsestäänselvyys. Olen osannut pitää korkin kiinni, päinvastoin kuin sinä!

Aijaijai, sarjassamme pieleen menneitä olettamuksia. En käytä alkoholia. En koe myöskään tarvetta tulla sillä keulimaan tänne palstalle. Sellainen aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.

Siis mitä nyt taas? Ei kai tuo ole mitään keulimista, jos joku ilmoittaa, ettei ole juonut vuoden 12 jälkeen, jos ketju kerran käsittelee tipattomuutta. 

Minusta tuo on kannustava kommentti. Voi siis käydä hyvin, että juominen j

No olihan tuossa hiukan omahyväinen/alentava klangi, kun kirjoitti: "Olen osannut pitää korkin kiinni, päinvastoin kuin sinä!" terveisin, myös eri

Vierailija
62/248 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 tipaton alkaa. Tammikuu on aina mennyt helposti ja jatkunut viime vuosina pitkälle kevääseen. Usein Wappuun tai pääsiäiseen. Brenkun maku vähän väljähtänyt suussa eikä tuo mitään kiksejä. Alkoholittomia on myös paljon hyviä jos verrokkeja tekee mieli ja niitä osataan jo monessa paikassa tarjotakin.

Pelimiehenä (jäällä useasti viikottain) mainitsin pukukopissa pitemmästä tipattumasta pelikaudella, niin kysymys oli 'ai syksystäkö asti?', vaikka aloittanut aina 1.1. Päätinpä sitten kokaista pelikauden alusta ja meni syyskuun ekasta jouluun lasillisella viiniä, kun piti mökin tyhjennyksellä lokakuun lopulla puolilas viini häivyttää. 

Kyllä se kaikilta onnistuu. Tahtokysymys ja ai kun ketuttaa sitten ryypyn otto ja hyvän putken katkaisu kun 'saa taas ottaa...'. 

t Zemppiä! (Niin juopoille kuin kohtuuläyttäjille kuin sivistyneille ottajille kuin tauollakin olijoille)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/248 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin 9kk tipattomalla, mutta loppuvuodesta homma vähän riistäytyi käsistä ja pulloja tyhjeni enemmän kuin olisi järkevää. Ajattelin aloittaa uuden tipattoman, mutta en taaskaan aseta sille aikarajaa. Toivottavasti jatkuu taas pitkään.

Vierailija
64/248 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin 3 tipaton ketjua? Mikä se "oikea"? 

Vierailija
65/248 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas päivä, positiivinen olo. Ei varmaan pitäisi sanoa ääneen, mutta olen nukkunut yllättävän hyvin. Huomaan lisäksi, että käyn aika paljon sisäistä keskustelua itsekseni siitä, mikä elämässäni oikeasti on tärkeää. Ehkä enemmän kuin viime vuonna, jolloin muistaakseni suoritin tipattoman tammikuuni ilman sen suurempaa itsereflektointia. 

Tässä mietin että montakohan täällä lisäkseni on mukana viime vuosilta? Tai ylipäätään mukana tänä vuonna? Vertaistuki on ollut oikein toimiva juttu.

-Tomsku

Vierailija
66/248 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.päivä täälläkin. Olo ja mieliala jo parempi. Saanut nukuttua viime yön yllättävän hyvin. Aika monta tipatonta ja yksi 100pv ollut ennenkin takana. Odotan enemmän aikaa kun päästään kolmen viikon paremmalle puolelle - muistaaksen maailma alkaa näyttää ihan toisenlaiselta niillä main ja uni maittaa.

Vierailija
67/248 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 3 täälläkin. Itse olen ollut kipeänä, niin ei edes ole tehnyt mieli. Tiedän jo vanhasta tottumuksesta, että sitten ensi viikonloppuna varmaan haluttaa, viimeistään saunan jälkeen. Kovasti jotain sporttia ja muuta tekemistä pitää koittaa keksiä, että saa itsensä väsyneeksi ja ajatukset muualle.

-Jone

Vierailija
68/248 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!  

Päivä 4 ja ihan hyvin on mennyt, vaikka hetkellisiä "nyt kyllä maistuisi" ajatuksia on päässä käynytkin mm. kun näin Alkosta kannettavan valkkaripulloa tai tuijotin kotona olevaa Sandelsin 24-päkkiä.  Onneksi nämä ajatukset ovat menneet yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin, ja olen muistanut olla tarttumatta siihen houkuttelevaan oluttölkkiin.  Vielä se vaikea hetki ja v*tutus varmasti iskee, mutta toistaiseksi olen hyvin tyytyväinen tähän tilanteeseen.

Kohdallani tipattomuuteen kannustaa terveydelliset syyt.  Mietokin alko polttaa vatsassa ja varsin vähäinenkin määrä aiheuttaa aivan jumalattoman pahoinvoinnin ja henkisen krapulan.  Haasteelliseksi kaiken tekee se, että elämänkumppani on alkoholisti, vaikkei sitä itse myönnäkään ts. meillä on aina ainakin keskiolutta kotona ja hän sitä joka päivä tölkkikaupalla tuhoaa.  Toinen syy on se, että olen kehittänyt itselleni kaljamahan ja paino on noussut n. 6kg ja niistä on päästävä eroon.

Kirjoitin jo aikaisemmin, että olen uusi palstalla, mutta viime tammikuussa onnistuin olemaan 24pv tipattomana.  Nyt ainakin kuukausi on mentävä rikki.

t. Koivu

Vierailija
69/248 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä loput edellisvuosien vakkarit?

Vierailija
70/248 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mukana taas, Perinteisesti. Otin varaslähdön--pv 7 menossa. 

Vertaistuesta apua tälläkin taipaleella joka ollut itsellä 30-100pv aiemmin.

Tsemppiä kaikille, palaillaan

--Leevi - - 

Vierailija
71/248 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu N52, Mutsi, Sinna, N39, Try Dry, Ope, Kepakko, Nautiskelija, AS, Helmi, Mörkö, N33, Henni ja ketä kaikkia teitä nyt onkaan 😊

Vierailija
72/248 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan myös viime vuosien ketjujen ap jossakin? Toivottavasti liittyy mukaan matkaan hänkin!

Neljäs päivä, ihan hyvin menee, mutta kieltämättä tänään käynyt mielessä että kyllä näin lauantaina jotenkin kuuluisi asiaan nautiskella punaviiniä. Tuossa se pullo tai viinitonkka olisi pöydällä odottamassa iltaa, sopivaa hetkeä kun päivän askareet on hoidettu ja voisi laittaa hyvää musaa taustalle soimaan, ottaa kaapista kauniin lasin ja lorauttaa siihen viiniä. Että miksi ihmeessä tässä nyt näin kärvistellään, toisin kuin kaikki muut normaalit ihmiset. 

No hei, esimerkiksi ihan siksi kun sitä viiniä on tullut lipitettyä ihan riittämiin aikojen kuluessa. Tipattomalla siis jatketaan, ja positiivisella asenteella! -Tomsku

Vierailija
73/248 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa tipaton tammikuu, kuten aina perinteisesti loppiaisesta. Saattaa tulla myös huikaton helmikuu... ja maltaaton maaliskuu...

Vierailija
74/248 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä viisi ja ei tehnyt eilenkään vielä mieli. Sairastelu ja kohtuullisen kostea joulukuu varmasti selittävät jotain. Ainakaan minulla ei arkisin ole mitään isompia haasteita yleensä ollut mielihalujen kanssa, joten seuraava koetinkivi lienee tuo ensi perjantai. Tsemppiä kaikille!

-Jone

Vierailija
75/248 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna jengi ei pidä tipatonta? 🤔

Vierailija
76/248 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hiljaista tosiaan on ketjussa.. mutta päivitetään silti omalta osalta tilanne. Päivä kuusi, hyvin sujuu. Hyvällä mielellä mennään eteenpäin, eikä ole ollut kummoisia mielitekoja. Liikuntaa olen lisännyt normaalista, ja kiinnittänyt taas entistä enemmän huomiota ruokavalioon. Ihan jees! -Tomsku

Vierailija
77/248 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan!

Päivä 7 ja edelleen tipattomana.  Mielihalut edelleen tulee ja menee, mutta tällä hetkellä motivaatio pysyä tipattomana on suuri, vaikka pelkäänkin sitä mahdollista hetkeä kun viinilasi tai oluttölkki alkaa houkutella liikaa tai otan hörpyn vanhasta muistista (vahingossa?) ihan vain tottumuksen vuoksi.

Viime yöhön saakka olen nukkunut yöni hyvin, enkä ole heräillyt keskellä yötä ennen niin tuttuun vatsakipuun, pahoinvointiin tai itseinhoon, mutta viime yönä en meinannut saada nukahdettua en sitten millään.  Tämä tuttua viime tammikuulta eli ei mikään yllätys vaan tiedän sen, että univaikeudet varmaankin jatkuvat ainakin jonkin aikaa.  Uutta sen sijaan on ollut jokapäiväinen päänsärky, oikeammin v-mäinen kivistys jonka epäilen johtuvan juurikin "alko-vitamiinin" puutteesta.

Vaikkei tämä ole laihdutus-ketju, niin ainakin itselläni painon pudotus kulkee käsikädessä tipattomuuden kanssa, joten kommentoin hieman sitäkin puolta.  31.12 painoin 66,2kg eli koko lailla kuusi kiloa kuin normalipainoni.  Juhlakauden herkut on syöty, ja nyt on aika alkaa kiinnittämään huomiota myös siihen mitä suuhuni lapioin.  Liikunnan lisääminen on sekin ehdottoman tärkeää ihan jo terveydenkin kannalta.  Tänään painoin 65,7kg eli paino on tippunut ihan jo tipattomuudenkin ansiosta.  Olen napostelija eli en syö vain nälkääni, enkä toisaalta juo humaltuakseni vaan siksi kun on hyvää, ja kun on se paha tapa.  Kumpikohan tekee enemmän tiukkaa, alkon vai kalorien välttely?

t. Koivu

P.S.  Nikki tuli siitä kun katsoin ulos ikkunasta ja mitä ensiksi näin.  Koivun.  Se oli sitten siinä.  Kelvatkoon.

Vierailija
78/248 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 7. Tänään on ollut jotenkin väsynyt ja huonotuulinenkin päivä, enkä edes tiedä miksi. Satavarma johdanto kohti vanhaa luotettavaa ystävää, viiniä, huolien puuduttajaa. Tänään ei kuitenkaan, sillä lähdin kävelylle ja olo piristyi vähintään siitä, että pysyin vahvana. Miten ihmeessä se tammikuun ulkopuolella on niin vaikeaa, kun se oikeasti on näin helppoa? 

Kiva kuulla, että täällä on vielä muutama muukin jäljellä. Tsemp meille! -Tomsku

Vierailija
79/248 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka viikko alkais olla takana. Huomaan, että olen tiettyihin tilanteisiin ehdollistanut itseni niin, että olut kuuluisi siihen hetkeen. Tänään esim. tunnin lumitöiden jälkeen olisin normaalisti oluen avannut. Löylyjen välissä myös olut himotti. Vissylinjalla on kuitenkin menty.

Muuten normaalistihan tässä viikko mennyt. Plussana, öisin ei oo tarvinnut herätä pissalle, kun ei olutta oo illalla menny.

Tsemppiä!

mikael

Vierailija
80/248 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Try Dry on mukana! 7 päivää taputeltu ja helposti on mennyt :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi