Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2025

Vierailija
15.12.2024 |

Kuluvaa vuotta on enää pari viikkoa jäljellä, ketkä muut aikovat pitää tipattoman tammikuun?

Kommentit (248)

Vierailija
81/248 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama homma kuin tuossa ylempänä. Vähän on olo kuin pavlovin koirilla, eli hyvin on itsensä ehdollistanut tilanteisiin joihin jotenkin automaationa liittyisi viini. Ja jotenkin tuntuu siltä, että tuo tapa on paljon vaikeampi juttu karistaa kuin esimerkiksi mikään fyysinen riippuvuus. Fyysisiä vieroitusoireita ei tipattomuudesta ole minulle tullut, mutta ajatukset mahdollisesta iltaisesta viinihetkestä selkeästi nostavat dopamiinitasoja. Olisi varmaan keksittävä jotain muuta palkitsevaa tilalle.

Päivä 8

-Tomsku

Vierailija
82/248 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi täällä!

Vähän mietin rupeanko lainkaan tipattomalle. Viime vuoden tavoitehan oli tipattoman jälkeen vähentää yleensäkin käyttöä. No eihän se oikein onnistunut...

Voishan sitä taas kokeilla tipatontakin tässä. Tosin tuossa lomalla vielä viinittelin eli mulla olis nyt neljäs päivä tipatonta vasta takana. Luetelkaa alkottoman elämän hyötyjä, että saisin motia tähän 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/248 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kiljua. Pitäkää te monta viikkoa taukoa.

Vierailija
84/248 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoi tuleva tilanne!

Eilen piti olla jo aikaa sitten sovittu ravintolakeikka ja ehdin mielessäni jo unelmoida mitä hyvää söisin. Ikävä kyllä yhden ruokalajin kanssa mieleen tuli olut, toisen valkkari ja kolmannen punkku. Ei hyvä. Toki vesi on hyvä ruokajuoma sekin, mutta kun en täysin luota itsekuriini, päätinkin mennä kahvilaan, mutta en siihen jossa kakkupala melkein vaatisi kuoharilasillista kaverikseen. Iso latte ja suolainen herkku. Kaloreita liikaa, mutta prosentteja nolla. Hyvä minä.

Tipattomuuden hyötyjä? 9 päivää ja olo on parempi eli ei vatsakipua, eikä psyykkistä tai fyysistä pahoinvointua. Alkuun nukuin todella hyvin, mutta viime yönäkin tuli valvottua aina aamuyöhön saakka. Kuten aiemmin kerroin, tämä tuttua viime tammikuulta. Nyt kärvistelen, mutta uskon tilanteen korjaantuvan. Kaloreita tulee vähemmän ja näin ollen painokin pikku hiljaa tippuu, vaikka akilleen kantapääni onkin napostelunhimo. Pala juustoa tai ylimääräinen voikkari hupsahtaa suuhun liian helposti. Nyt akka kuriin! Ajan kuluessa ihon kunto paranee ja sisäelimet kiittää kun saavat lomaa alkoholista. Tässä nyt jotain mitä mieleen tuli.

Terveys on suurin motivaattorini, mutta se ahdistaa kun puoliso ei välitä omasta terveydentilastaan tai vatsan ympäryksestään vaan kittaa ainakin kaljaa joka hemmetin päivä. Minua hän tukee ja kannustaa tipattomuuteen, mutta toisaalta vaikeuttaa oloani kun tölkki tölkiltä rapsahtaa auki nenäni edessä. Hän ei edes yritä vähentää. 

Vierailija
85/248 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikki unohtui, se puu, Koivu. 

Vierailija
86/248 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Day 9 ja hyvin jaksaa vielä. Mulla ei tuu ihan kuukautta täyteen yhden pakollisen tilaisuuden takia mutta vois jatkaa sitten.

Uni ollut parempaa, sen huomaa heti. Joulukuussa lomailin ja tissuteltua tuli harvasen päivä.

Vierailija
87/248 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motia Mutsille ja muillekin...en tiedä kumpi motivoi itseäni lopulta enemmän, terveydelliset syyt vaiko haasteen saavuttamisesta saamani voittajafiilis. Sen tajuaminen, että minulla on sittenkin selkärankaa, päättäväisyyttä ja itsekuria. Joo joo, monella on, mutta monella ei. Kumpaan porukkaan minä haluan kuulua?

Saman itsekurin kun löytäisi koko loppuvuodeksi hehheh. 

Päivä yhdeksän, torstai, just nyt lievästi rasittavan työvuoron päätteeksi viini kyllä maistuisi.

-Tomsku

Vierailija
88/248 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muillakin tekisi mieli aloittaa viikonloppu sillä vanhalla tutulla tyylillä?? 

Nyt on kuitenkin vain 4/10 viinanhimo, eli ei paha ollenkaan. Tästä selviän kyllä. Toivottavasti teillä muilla ei myöskään tee mieli. Tsemppiä viikonlopun kilvoitteluun. 

t. Jone

Vierailija
89/248 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10/31 tänään.

Vierailija
90/248 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kymmenen. Kieltämättä alkuillasta ohimennen käväisi mielessä, että perjantai-ilta ja viini, mutta itsestään selvää myös oli, että ei tänään, eikä vielä muutamiin viikkoihin. Nyt keittelen kaakaot ja sitten katsomaan leffaa. Iltoja kaikille enemmän tai vähemmän kiusausten kanssa kilvoitteleville. -Tomsku

Vierailija
91/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 11. Energiat alkaa palautumaan ja sitä jaksaa puuhastella kaikenlaista. Mielialakin on tasaantumaan päin. Nämä pe-la illat ovat osiaan haastellista aikaa kun kamppailee itsensä kanssa ettei ota mitään. Muuten tämä sujuu helposti. -purtsi

Vierailija
92/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä nautin tämän lukemisesta. Aukaisin 🍺

Vierailija
93/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se o alkanut JO !!!! YLI VIIKKO SITTE. Ja mul se o ikuinen tipaton. En oo IKINÄ koskenutkaan siihen litkuun ! Enkä tuu koskaan koskemaankaan. Ei tulis MIELEENKÄÄN !! Alkoholismi o SAIRAUS. Häpesin NIIIIIIIIN kauheesti, ku isäni joi minkä ehti elinaikanaan. Ei vaan näemmä osannut olla yhtään ilman........mut sitte alko laulu raikkaan, ei se muuten oo ikinä laulanut mitään ääneen. Silloin äitinikin joi, nyt ei enää niin usein, tuskin lainkaan. Mulle kyl kelpaa siideri, mut sitäkin ani harvoin tulee ostettua, edellisen kerran oli vuosia sitten........

Vierailija
94/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu maalla. 

Eilen illalla paistettiin makkaraa hiilloksella ja olin todella kateellinen kun muut hörppi keppanaa ja itsellä oli alkoholitonta olutta. Se ei ole hyvää, eikä sopinut makkaran kaveriksi, eikä juuri saunaolueksikaan. Varmasti löytyy parempiakin 0% oluita, mutta valitsin sen vähäkalorisemman. Tänään illan ruokalistalla kalaa, muilla ruokajuomana viiniä, ja minulla vettä. Kerran ostin 0% valkkarin, mutta se oli lähinnä huonolaatuista etikkaa. 

Houkuttaako? Kyllä, mutta oloni on niin paljon parempi ilman %. Muistaisinpa tämän joka päivä! 

Kivaa viikonloppua t. Koivu

Vierailija
95/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuosia jo raittiina. Ihan paras motivaattori on tietää miten rakkaat sisäelimet nauttivat ja tervehtyvät raittiudesta ja pinnallisena naisena mainitsen myös miten upeasti raittius vaikuttaa ulkonäköön ja ihoon.

Vierailija
96/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Satunnainen vknloppu tissuttelija täällä.

-vknloput tuntuvat pidemmiltä

-liikunta maistuu

-energisempi olo

-ma-aamut helpompia kun levännyt

-uni parempaa

Näitä ajatellen matka jatkuu kohti kevättä - - Tsemppiä kanssamatkustajille

-Leevi-

-

Vierailija
97/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tammikuu menee, mutta oon jo kerennyt pyörtää päätökseni 'holiton 100 päivää'. Energiaa en oo huomannut olevan sen enempää, mutta unia muistan ainakin nähneeni ja sisäinen kello on aikaistunut. Aiemmin juominen on painottunut viikonloppuihin ja onhan siinä varaa vähentää. 

Vierailija
98/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on kiva lukea itsensä tsemppaamiseksi. Itsellä antoi tipaton puoli vuotta vähän ennen uuttavuotta. Olen antanut itselleni luvan syödä mielin määrin herkkuja ja ostanut alkoholittomia skumppia ja siidereitä jääkaappiin. Ihan raikkaille nekin maistuvat. Niin... ja olen antanut myös periksi muutamalle sisustushaaveelle ja tilannut ne. Ostin myös kaksi isoa tulppaanikimppua viikonlopun iloksi. Ei kaikesta voi kieltäytyä yhtä aikaa. 

Vierailija
99/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on kiva lukea itsensä tsemppaamiseksi. Itsellä antoi tipaton puoli vuotta vähän ennen uuttavuotta. Olen antanut itselleni luvan syödä mielin määrin herkkuja ja ostanut alkoholittomia skumppia ja siidereitä jääkaappiin. Ihan raikkaille nekin maistuvat. Niin... ja olen antanut myös periksi muutamalle sisustushaaveelle ja tilannut ne. Ostin myös kaksi isoa tulppaanikimppua viikonlopun iloksi. Ei kaikesta voi kieltäytyä yhtä aikaa. 

*alkoi, ei antoi

Vierailija
100/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shoppailuriippuvuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan