Omakotitalo osoittautui HIREVEÄKSI PETTYMYKSEKSI ja perhe muutti rivitaloon
https://www.hs.fi/elama/art-2000010844204.html
Näinhän se on. Olkaa vaan siellä työleirissänne.
Kommentit (132)
Suomalaisista on tullut avuttomia ja laiskoja. Mitään ei kyetä tekemään itse ja kaikki ahdistaa. Tämä on nimenomaan kaupunkien ongelma. Tyhmintä kansaa löytää kaupunkien kerrostalolähiöistä. Täysin avutonta ja laiskaa väkeä joille sossusta ja työkkärin rahoista on tullut yksi toimeentulon muoto.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki omakotitaloasujat hermostui ja puolustaa täällä omakotitaloja? :D
Hyvä, että perhe löysi sopivan asumismuodon! Olen itse asunut omakotitaloissa koko lapsuuteni ja tiennyt jo lapsesta asti, että haluan asua kerrostalossa. Nyt 15v kerrostaloasumista takana, eikä suunnitelmaa vaihtaa. :)
Minua ei kiinnosta minkäänmoinen kunnossapito lainkaan ja rakastan sitä, että noin 1km säteellä kotoa on kirjasto, uimahalli, kuntosaleja, keilahalli, padel, sulkis ja tenniskentät, tekonurmi, kaupat, apteekki, pitseria jne. Inhosin nuoruudessa sitä, että kaikkialle oli kotoa vähintään 3km ja mihinkään ei päässyt kävellen nopeasti.
Kukin tyylillään!
Samaa ihmettelen! Aivan kuin ei suostuttaisi uskomaan, että osa ihmisistä ei yksinkertaisesti halua asua omakotitalossa. Heti haukutaan laiskaksi ja köyhäksi. itselle riitti lapsuudessa 20 vuotta haja-asutusalueella ja 10 vuotta suuren kaupungin omakotitalolähiössä. Minulle riittää pieni terassi ja vaikka miten voisi omakotitalon pihatyöt ulkoistaa niin en halua laittaa yhtään euroa siihen. Minulla on omalle ajalle ja rahalle parempaakin käyttöä kuin omakotitalossa asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista on tullut avuttomia ja laiskoja. Mitään ei kyetä tekemään itse ja kaikki ahdistaa. Tämä on nimenomaan kaupunkien ongelma. Tyhmintä kansaa löytää kaupunkien kerrostalolähiöistä. Täysin avutonta ja laiskaa väkeä joille sossusta ja työkkärin rahoista on tullut yksi toimeentulon muoto.
Menepä, maalainen, muualle itkemään. Itse et osaa edes peruskielioppia.
Omakotiasuminen on ylivoimaisesti paras asumismuoto.
Vierailija kirjoitti:
Omakotiasuminen on ylivoimaisesti paras asumismuoto.
Samaa mieltä, joskin se ei sovellu vähäosaisille, mutta onneksi heille on kerrostaloasuntoja.
Viihdyn hyvin laadukkaassa pienkerrostalossa.
Omakotitalossa ON ongelmansa - mutta myös ilonsa.
Mutta rivarissq yhdistyy molempien huonot puolet ilman mitään hyviä.
Kaikenlaiset yhtiökokoukset on perseestä.
Kiitos kaunis taas kerran kun linkitit maksumuurin takana olevan jutun.
59: meillä urakoitsija auraa kulkuväylät ja portaiden edustat. Huoltovastike on kolmiossamme 224,16 eur, sis vesi kolmelle.
Ollaan niin paljon poissa kotoa, ettei okt ole vaihtoehto.
Päätyasunto ja leskirouva seinän takana, suojaisa metsään rajoittuva piha. En ole kokenut oikein mitään rajoitteena tai häiritsevänä. Paras koti tähän mennessä, tai ehkä jaettu ykkössija lammenrantatalon kanssa. Ja asumiskulut yhteensä alle 400 kuukaudessa, tuossa talossa oli luonnollisesti kalliimpaa elää.
Kerrostalo olisi taas koiran kanssa hankala.
Heh, meillä on vähemmän haravoimista omakotitalossa kuin mitä rivarissa oli. Siellä sitä haravoitiin talkoissa yleiset alueet oman pihan lisäksi. Nurmikkoa on yhtä paljon nyt kuin rivarissa joten ei mene sen kauempaa aikaa siihenkään, mistä johtuu oletus valtavista nurmikoista? Mitään kompostointia ei ole, biojätteet hakee ihan jätehuolto kuten rivarissakin. Ainoa mitä kaipaan tänne on kunnon jätehuolto. Rivarissa oli erikseen lasinkeräys, muovi, metalli, pahvi plus paperi. Ne kierrätetään nyt kaupan pihan astioihin. Joo, sekin on lähellä mutta hieman enemmän pitää vaivaa nähdä.