Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kolme vuotta työttömänä ollut nainen

Vierailija
14.12.2024 |

Jos minä en kelpaa korkeakoulutettuna töihin ainoaankaan hakemaani työpaikkaan kolmeen vuoteen, niin en enää tiedä mitä sanoa.

Mitä rupeaisin keksimään, jos en nyt kerran kelpaa?

Rupeaisinko verkostoitumaan netin ulkopuolella näkymättömissä?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nykyisin tärkeintä ole, että isä omistaa hyvin menestyvän yrityksen. 

Vierailija
82/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit nyt päälle duunariammatin ja haet sille alalle. Niin minä sain töitä.

Moniin perustöihin otetaan ilman koulutusta/kokemusta jos on korkeampi tutkinto, ei aina eikä automaattiseti mutta on kysyntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt tehdä jotain heti puolen vuoden/vuoden jälkeen jos ei ole kysyntää omalle osaamiselle työmarkkinoilla. Mennä alempiin hommiin tai sitten uudelleenkouluttautua varmasti työllistävälle alalle.

Nyt on jo tilanteesi hankalampi 3 vuoden pitkäaikaistyöttömyyden jälkeen, toivottavasti et ole menettänyt otetta normaaliin elämään.

Vierailija
84/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kannattanut valmistua ennen kuin on työ tiedossa..

Vierailija
85/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt tehdä jotain heti puolen vuoden/vuoden jälkeen jos ei ole kysyntää omalle osaamiselle työmarkkinoilla. Mennä alempiin hommiin tai sitten uudelleenkouluttautua varmasti työllistävälle alalle.

Nyt on jo tilanteesi hankalampi 3 vuoden pitkäaikaistyöttömyyden jälkeen, toivottavasti et ole menettänyt otetta normaaliin elämään.

Olen AP. Osaamiselle on kysyntää työmarkkinoilla. Myös avoimia työpaikkoja löytyy. Ongelma on siinä, että valinta ei kohdistu minuun.

Vierailija
86/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis nainen...istut "pankin"päällä...luulisi että olet jo miljonääri..

Vierailija
87/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne kuin AP:llä. Asun aviomieheni kanssa velatonta omakotitaloa. Ihan ketuttaa nuo auttamisyrityket, jotka ei pyri auttamaan siihen, mikä olisi mahollita.

Jos ei ole kysyntää osaamisellesi niin ei ole. Silloin ei auta muu kuin itse ryhtyä vaikuttamaan siihen omaan markkina-arvoon, eikä voivotella kun kukaan ei palkkaa.

Vierailija
88/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et yksinkertaisesti kelpaa. Teitä on liikaa. Kouluttaudu duunari-ammattiin niin sinustakin yhteiskunnalle jotakin hyötyä eikä vain kuluja. Elätti.

Mulla on kaksi duunariammattia korkeakoulutuksen lisäksi, enkä työllisty. Niin paljon olen maksanut liitolle vuosien mittaan etten tunne syyllisyyttä ansiosidonnaisestani. 

Vierailija
89/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vittumaisinta on se, että sut laitetaan väkisin yrittämään, vaikka lopputulema olisi jo kaikkien tiedossa

Niinpä. Ja ootas kun olet lähemmäs kuuskymppinen ja edelleen haet niitä neljää paikkaa kuussa vaikka sekä sinä itse että työkkäri tiedäte varsin hyvin ettet tule minnekään työllistymään. Kaikkien kannalta järkevin lopputulos olisi joko siirtää suoraan eläkkeelle tai jatkaa ansiosidonnaisen päiviä kunnes eläkeikä koittaa. Ikääntyneelle voisi myös sallia opiskelun työttömyyskorvauksella ilman byrokratiaa. Siitä kun saa sisältöä elämäänsä ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka joku löytäisi vielä työpaikankin. Samoin pitäisi sallia ikääntyneelle työttömälle pienimuotoinen kevytyrittäminen ilman työttömyyskorvauksen menettämistä. 1000e/kk jälkeen voi alkaa verotuksella vähän periä takaisin kuitenkin vähemmän kuin 50snt/e.

Kaikkein radikaalein ajatus tietenkin on että työnantajat palkkaisivat myös viiskymppiset ja kuuskymppiset avoimiin työpaikkoihin. Kumma että vuosikymmenten kokemus ja hankittu osaaminen/koulutus katoaa tai menettää merkityksensä kun naamassa alkaa olla vähän ryppyjä. Mahtaako nämä olla samaa mieltä kun alkvat itse lähestyä 50v rajapyykkiä....

Vierailija
90/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen AP. Osaamiselle on kysyntää työmarkkinoilla. Myös avoimia työpaikkoja löytyy. Ongelma on siinä, että valinta ei kohdistu minuun.

Tarkoittaa silloin, että ei ole kysyntää. Oletko kysynyt syytä, miksi sinua ei valittu jos olet päässyt haastatteluun asti? Jotain niillä valituilla on, mitkä tekevät heistä halutuimpia. Hanki se haluttu asia itsellesi.

Jos kyse on persoonasta ja henkilökemioista, niitä on hankalampi muuttaa, mutta aika usein pystyy feikkaamaan aurinkoisen ja optimistisen olemuksen niihin pariin haastatteluun.

Vierailija
91/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mihin olet hakenut? onko rima liian korkealla? Itse tein mitä tahansa duunia, olin inssinä ajamassa trukkia logistiikkakeskuksessa 4v kunnes pääsin oman alan töihin, koulutusta vastaavaan. Molemmat työt oli kyllä mieluisia, en oikee tiiä et miksi olisin ollut edes pettynyt jos tuo logistiikkahomma ois jatkunut?

olin inssinä ajamassa trukkia logistiikkakeskuksessa 4v kunnes pääsin oman alan töihin

Joten kun sulla on käynyt munkkipossu ja ummikkona pääsit melko rahakkaaseen trukkikuskin hommaan kiinni silloin 1990-luvulla niin tietenkin kuka tahansa tekee saman. Lähdetään nyt siitä että yhteen trukkikuskin paikkaan tulee keskimäärin 800 hakemusta, Seuraavaksi huomioidaan se, että nykyään pitää olla trukkikorttia, työntömasto-osaamista jne. sekä useamman vuoden työkokemus jotta pääsee edes karsintalistalle. Firmat ei kouluta enää itse! Palkat on vuokrafirmojen takia poljettu alas joten lähdetään liikkeelle jostain 10e/h tunti. Työsuhde on määräaikainen, kuukausi tai kolme kerralla. Lähtö voi tulla koska tahansa. Ja tämä siis jos pääset edes lähtöviivaa pitemmälle koska kuten mainittu, hakijoita on vähintään 800 yhtä paikkaa kohti.

Vierailija
92/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää kyllä, kunnon ammatin opiskeleminenkaan ei välttämättä auta. 

Terv alaa vaihtanut ja silti työtön (rakennusalalla) 

Mikäs se oli se kunnin ammatti? Putkimies, se on kunnon ammatti. Kirjaston hoitaja, menneen ajan ammatti -ei jatkoon.

Kuten kaikki hum. kandit, turhaa koulutusta. Ajat ovat muuttuneet. 

Se vaan et keski-ikäisenä kolme vuotta työttömänä naisena putkiasentajaksi on hankala työllistyä. Työnantajat haluaa kokeneita MIEHIÄ. 

Vierailija
93/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vaihtanut alaa, minä mukaan luettuna. Kyllä edelleen on paikkoja, joissa pätevästä työvoimasta on pulaa. Esimerkkinä pääkaupunkiseudun päiväkodit.

Vierailija
94/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v menee sul nopeesti jos väärä ala. 

Vierailija
95/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi pääsee aina ja voi perustaa oman firmankin, kyllä kannattaa! 

https://yle.fi/a/74-20130704

Vierailija
96/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on vaihtanut alaa, minä mukaan luettuna. Kyllä edelleen on paikkoja, joissa pätevästä työvoimasta on pulaa. Esimerkkinä pääkaupunkiseudun päiväkodit.

Päiväkodin avustajan palkka on hieman toista luokkaa kuin putkimiehen. Ei siinä pahemmin säästöjä kerry, että voisi aloittaa mitäån yritystä. Kaikki menee peruselämiseen eikä yhtään jää yli.

Vierailija
97/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi pääsee aina ja voi perustaa oman firmankin, kyllä kannattaa! 

https://yle.fi/a/74-20130704

Siivoojan palkka on niin pieni ettei siinä mitään jää säästöön. Kaikki ei voi myöskäån olla siivousyrittäjiä.

Vierailija
98/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko harkinnut onlyfansia eli toosaa ikkunaan

Vierailija
99/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäki tein näin. Tai siis yritin. Opiskelin putkiasentajaksi ja kuinkas sitten kävikään rakennusalalle. 

Vituiksmän

Eikö putkareilla oo nyt töitä?

Vierailija
100/102 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäki tein näin. Tai siis yritin. Opiskelin putkiasentajaksi ja kuinkas sitten kävikään rakennusalalle. 

Vituiksmän

Eikö putkareilla oo nyt töitä?

Ei ole. Talotekniikan firmoja kaatuu rakennusalan ahdingon myötä, lomautuksia monissa paikoissa, urakoita vähän. Huolto nyt vetää jonkin verran tietysti, mut ne harvat jotka uutena palkataan, otetaan tietysti niistä muista firmoista irronneista kokeneista tekijöistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä