Täällä kolme vuotta työttömänä ollut nainen
Jos minä en kelpaa korkeakoulutettuna töihin ainoaankaan hakemaani työpaikkaan kolmeen vuoteen, niin en enää tiedä mitä sanoa.
Mitä rupeaisin keksimään, jos en nyt kerran kelpaa?
Rupeaisinko verkostoitumaan netin ulkopuolella näkymättömissä?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
1. Perusta yritys. Niinkuin muissakin maissa tehdään, kun ei töitä löydy.
2. Muuta alueelle, jossa töitä on. Ja mene kysymään suoraan, ei TT-toimiston kautta.
3. Vaihda koulutusta. Hum.kandit, hallintotieteilijät ym. paperipyörittäjät ovat so last season.
4. Jos em. eivät toimi, tule kysymään lisää ohjeita. Anna niitä ilmaiseksi.
T. Entinen työtön.
Suomessa ei voi perustaa yritystä, koska kellään ei ole varaa maksaa. Samasta syystä kukaan ei pysty maksamaan lääkärivakuutusmaksuja. Kun palkka ei nyt vaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde ulkomaille, siellä arvostetaan suomalaista ammattitaitoa.
Oma lähtö keväällä.
Toiveajattelua.
30 v olin ulkomailla, Suomi on lähinnä tuntematon pikkumaa Viroa lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
no mihin olet hakenut? onko rima liian korkealla? Itse tein mitä tahansa duunia, olin inssinä ajamassa trukkia logistiikkakeskuksessa 4v kunnes pääsin oman alan töihin, koulutusta vastaavaan. Molemmat työt oli kyllä mieluisia, en oikee tiiä et miksi olisin ollut edes pettynyt jos tuo logistiikkahomma ois jatkunut?
Millä vuosikymmenellä?
2020-luvulla ei "ylikoulutettu" pääse edes haastatteluun, koska rekryfirmojen algoritmit blokkaa heidät pois jo alkuvaiheessa.
Kolme vuotta...tuota kutsutaan nimellä hyvä alku!
Vierailija kirjoitti:
Opiskele joku työllistävä tutkinto vaikka merkonomi tai lähihoitaja
Hv.
Vierailija kirjoitti:
2. Muuta alueelle, jossa töitä on. Ja mene kysymään suoraan, ei TT-toimiston kautta.
3. Vaihda koulutusta. Hum.kandit, hallintotieteilijät ym. paperipyörittäjät ovat so last season.
T. Entinen työtön.
1. Suomi ei kaipaa yhtä ainutta työttömän perustamaa nakkikioskia tai siivousfirmaa, vaan innovaatioita, vientiä ja kansainvälisiä kasvuyrityksiä. Yrityskasvatusta ja positiivista asennetta tarvittaiskiin korkeakouluihin, eikä minnekään pitkäaikaistyöttömien pupukurssien sivujuonteeksi. Todennäköisemmin se teekkarien yhdessä väsäämä firma on kannattava ja kasvava, kuin työttömän pakkoyritys, jolla edes työtön ei tienaa elantoaan. Konkurssiluvut on jo nyt jäätävät, eiköhän siitä jo voi päätellä että tarvetta paikallisesti toimiville piiperrysfirmoille ei ole.
2. Onko Suomessa joku mystinen kaupunki, jossa ei ole läjittäin omia työttömiä ja jossa työnantajat ei ensisijaisesti halua palkata kavereita ja kavereiden kavereita, jotka vaihtaa työtä?
3. Tämä tietyissä määrin harkinnan arvoista.
4. Ei toinna.
Ei hitto. Nythän mä tiedän, kehen olen yhteydessä. Messuilla tapasin tanskalaisen ja mulla muuten on yhteystiedot.
Olen pahoillani puolestasi, ja saman kokenut tiedän tuon tunteen tsemppiä kuitenkin
vittumaisinta on se, että sut laitetaan väkisin yrittämään, vaikka lopputulema olisi jo kaikkien tiedossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Entinen työtön.
Suomessa ei voi perustaa yritystä, koska kellään ei ole varaa maksaa. Samasta syystä kukaan ei pysty maksamaan lääkärivakuutusmaksuja. Kun palkka ei nyt vaan riitä.
Eikö todellakaan Suomessa voi perustaa yritystä?
Naisilla on aina se of-etu. Miehen pitää olla todella taitava viihdyttäjä ja hyvä verbaliikaltaan että tienaa näillä kuvioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Entinen työtön.
Eikö todellakaan Suomessa voi perustaa yritystä?
Minäkin ihmettelen. Olen omin silmin nähnyt moniakin yrityksiä. Yhden hengen tai useampia työllistäviä.
Olen käynyt pari yrittäjyyskurssia ja sinänsähän nyt yrityksen perustaminen ole paha nakki, mutta kun omat yritysideat on tyyliä nakkikioski niin ei maksa vaivaa.
Kokeille ihmeessä maailman vanhinta ammattia!
Tässä on meidän systeemin ongelma. Kolme vuotta vain verorahoilla oleskelua, koska mitään velvollisuuksia ei ole. Puoli vuotta työttömänä pitäisi jo herättää toimimaan. Toivottavasti tulevaisuudessa tähän saadaan muutos.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on meidän systeemin ongelma. Kolme vuotta vain verorahoilla oleskelua, koska mitään velvollisuuksia ei ole. Puoli vuotta työttömänä pitäisi jo herättää toimimaan. Toivottavasti tulevaisuudessa tähän saadaan muutos.
Onhan sitä velvollisuuksia. Pitää hakea töitä, hyppiä pupukursseilla jne raportoida tekemisiään. Siihen ei vaan hirveästi sitten voi vaikuttaa palkkaako ne työnantajat just sut. Työtön on aina tässä alakynnessäalakynnessä työnantajien asennevamman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Entinen työtön.
Olet angstinen. Ongelma on pääsi sisässä. Hoida se kuntoon. Sori, mutta oli pakko sanoa kirjoituksesi vuoksi. Kai itsekin tajuat.
Sinä et yksinkertaisesti kelpaa. Teitä on liikaa. Kouluttaudu duunari-ammattiin niin sinustakin yhteiskunnalle jotakin hyötyä eikä vain kuluja. Elätti.
Opiskele joku työllistävä tutkinto vaikka merkonomi tai lähihoitaja