Miksi oma auto on monelle niin älyttömän tärkeä?
Vaikka sillä käytäisiin tyyliin vaan kilometrin päässä kaupassa kerran viikossa.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutamia syitä:
- ei ole aikataulujen orja
- aikaa ei mene hukkaan pysäkillä odotellessa
- ei tarvitse jakaa samaa tilaa haisevien ja meluavien ihmisten kanssa
- vapaus mennä minne tahansa milloin tahansa
Minä pyöräilen tästä syystä vuoden ympäri. Kaupungissa pyörä on usein nopein kulkuväline ruuhka-aikana. Vuokraan auton, jos haluan mennä kauemmas. Harvemmin autoa tarvitsee.
Muistan kuinka lukio/opiskeluaikoina ärsytti suunnattomasti mennä ruuhkaisaan bussiin, nykivää ajoa etc. Heti kun oli varaa, ostin auton ja sen jälkeen en ole luopunut.
Edelleen satunnaisesti käytän bussia ja sama ärsytys. Mutta jostain syystä lähijuna Tampereelta naapurkuntaan on suorastaan miellyttävä karjakuljetuskokemus, 12-15 min tasaista kyytiä eikä edes ahdasta - tämän vuoksi palaankin töistä usein junalla kun samaa kyytiä tulleet (rouva siis) tarvitsevat autoa omiin menoihinsa paluumatkalla.
Moni käyttää sitä autoa työmatkoihin ja kaupassa käynteihin. Suku asuu satojen kilometrien.päässä. Ajomatkat eivät ole kilometrin pituisia.
Koska tarvitsen sitä. En asu kalliossa hikisessä hippiyksiössä enkä ole vieraantunut todellisesta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka sillä käytäisiin tyyliin vaan kilometrin päässä kaupassa kerran viikossa."
Koska tämä ei pidä minun kohdallani paikkaansa. Eikä monen muunkaan.
Siinä tapauksessa tämä keskustelu ei koske juuri sinua.
Ap
Koska tämä pitää NIIN monen kohdalla paikkaansa SUOMESSA, keskustelu tästä asiasta on turhaa.
Käyn joka päivä koulussa 3km päässä (pääsisi myös kävellen, mutta nopeuttaa aamuja kun menee autolla eikä tarvitse pelata bussien kanssa). Mulla asuu kavereita kauempana (suurin osa 45min-1h 30min päässä, toki myös kauempana ja lähempänä). Vanhemmat ja sisaruksia asuu 45min päässä. Teen välillä viikonloppuisin töitä, ja työpaikalle ajaa tunnin + töissä tarvitsee autoa. Mitäköhän muita syitä keksisin? Vapaus siinä, että minulla on mahdollisuus lähteä mihin tahansa milloin tahansa haluan. On myös aika terapeuttista vaan ajella yksin ja kuunnella musiikkia. En kyllä pystyisi elämään ilman, vaikka asunkin kaupungissa, jossa bussit kulkee vartin välein ja lähikauppaan on 300m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka sillä käytäisiin tyyliin vaan kilometrin päässä kaupassa kerran viikossa."
Ap
Koska tämä pitää NIIN monen kohdalla paikkaansa SUOMESSA, keskustelu tästä asiasta on turhaa.
Moni ei tarvitse autoa ja silti sitä halutaan pitää niitä kauppareissuja varten.
Ap
Noh, on minulla 80-vuotias naapurin täti, joka käyttää sitä autoa tosiaan käydäkseen kerran viikossa kaupassa alle 2km matkan. Postilaatikolle pääsee kävelemään, mutta yli kilometri ostosten kanssa on liian pitkä. Auto on kyllä myös sellainen asia, josta ei mielellään luovu, jos sen on koko elämänsä omistanut
Vapaus mennä ja tulla miten haluaa, omassa rauhassa.
Mieleiseni lämpötila, musiikki, reitti ja liikenteen vähentyessä nopeuskin.
En paljoa edes tarvitse autoa mutta 2 niitä on silti tallissa.
En ikinä alennu joukkoliikenteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Moni ei tarvitse autoa ja silti sitä halutaan pitää niitä kauppareissuja varten.
Ap
Miksi se vaivaa sinua ap, jos jollain on auto kauppareissuja varten?
Koska se kilometrin päässä oleva kauppa on onneton pikkuinen Sale. Isommat kaupat on 20 kilometrin päässä ja työmatka suuntaansa 50km. Niin ja olematon julkinen liikenne.
Säästän ainakin 300 euroa / kk + auton hankinnasta johtuvat kulut siitä syystä etten omista autoa. Mulla on muutakin käyttöä tuollaiselle rahalle ja olen aktiivinen julkisilla liikkuja ympäri ämpäri omaa joukkoliikennealuetta. Minne en pääse julkisilla, niitä reissuja varten pystyn helposti vuokraamaan auton. Tavarat ostan tarvittaessa kotiinkuljetuksella.
Tuolla 300/kk säästöllä saa vaikka joka kuukausi lentoliput johonkin kivaan kohteeseen tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Aika kallis kauppakassi. Olen eri, mutta ajattelin ettei mitään järkeä pitää vain kauppareissujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos persujen, pensa on haplaa-hah-hah-haa
Juuri kävin tankilla, 95 maksoi1,6e litra. Marinin hallituksen aikana se maksoi yli 2e. Halvempaa on.
Hohhoijaa ,taas näitä tampioita jotka ei ymmärrä mitään. Miten sinä tampio kuvittelet että kuljetan työkaluja satojen kilometrien päähän?? Laitanko minä ne kaasupullot ja vesisäiliön tarakalle vai? Kannattaa olla ihan hiljaa jos ei asioista ymmärrä yhtään mitään! Oikein kuppasta joulua sulle,tampio!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei se mua vaivaa :D Ihmettelen vaan, että miksi joku haluaa laittaa rahaa tuollaiseen. Autoilu on kallista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa ,taas näitä tampioita jotka ei ymmärrä mitään. Miten sinä tampio kuvittelet että kuljetan työkaluja satojen kilometrien päähän?? Laitanko minä ne kaasupullot ja vesisäiliön tarakalle vai? Kannattaa olla ihan hiljaa jos ei asioista ymmärrä yhtään mitään! Oikein kuppasta joulua sulle,tampio!
Tässäpä varsin älykäs ja epätampio kommentti..
Ap
Ap