Miksi oma auto on monelle niin älyttömän tärkeä?
Vaikka sillä käytäisiin tyyliin vaan kilometrin päässä kaupassa kerran viikossa.
Kommentit (155)
Mulle ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ajan töiden takia 40tkm/v ja laskutan siitä työnantajaa 22800€/v verottomana.
Auto ei ole minulle auto, vaan rahantekoväline. Siksi sen on oltava vimpan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutamia syitä:
- ei ole aikataulujen orja
- aikaa ei mene hukkaan pysäkillä odotellessa
- ei tarvitse jakaa samaa tilaa haisevien ja meluavien ihmisten kanssa
- vapaus mennä minne tahansa milloin tahansa
Lisäisin tähän kaiken tavaran kuljettamisen äärimmäisen vaivattomuuden. Auto on kuin oman kodin jatke.
Tavaroiden kuljetus kotiinkuljetuksella on vielä helpompaa.
Varmasti on, jos sellainen palvelu on kaikkeen olemassa. Mutta mites haet vaikka jonkun torista ostetun huonekalun?
No en kyllä autoa pitäisi torista ostettujen huonekalujan takia. Mieluummin vuokraa pakun kympillä.
On se niille jotka ei pääse kulkemaan julkisilla. Mulla ei ole edes ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutamia syitä:
- ei ole aikataulujen orja
- aikaa ei mene hukkaan pysäkillä odotellessa
- ei tarvitse jakaa samaa tilaa haisevien ja meluavien ihmisten kanssa
- vapaus mennä minne tahansa milloin tahansa
Lisäisin tähän kaiken tavaran kuljettamisen äärimmäisen vaivattomuuden. Auto on kuin oman kodin jatke.
Tavaroiden kuljetus kotiinkuljetuksella on vielä helpompaa.
Varmasti on, jos sellainen palvelu on kaikkeen olemassa. Mutta mites haet vaikka jonkun torista ostetun huonekalun?
No en kyllä autoa pitäisi torista ostettujen huonekalujan takia. Mieluummin vuokraa pakun kympillä.
Joo, en mäkään pidä autoa pelkästään sen takia, kommentoin asiaa vain siksi, että kuljetuspalveluja ei ole joka asiaan saatavilla (viesti, jota kommentoin, koski siis kuljetuspalveluja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto antaa tiettyä vapautta. Kerran kun pääsee oman auton makuun, ei siitä enää halua luopua.
Ei ollut mitään vaikeuksia luopua autosta 20 vuoden jälkeen.
Tämä. Rahaakin säästyy ihan älyttömästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vain täysi juntti omistaa ja ajaa autoa nykypäivänä
Ja julkisilla kulkee vaan juopot, nistit ja köyhät joilla ei oo varaa omaan autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja julkisilla kulkee vaan juopot, nistit ja köyhät joilla ei oo varaa omaan autoon.
Kyllä on varaa autoon, mutta en näe mitään järkeä pitää sitä, kun harvoin tarvitsee. Mieluummin käytän taksia tai vuokraan auton tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneet ihmiset kävelee ja pyöräilee joka paikkaan, läskit juntit ajaa autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle on siksi, että en oikein pääsisi järkevällä tavalla kauppaan, töihin, harrastuksiin jne.
Tämä on eri asia.
Ap
No mutta kysyit aloituksessa, miksi auto on monelle niin tärkeä. Tässä on yksi syy.
Pidän siitä että ei tarvitse miettiä aikatauluja.
Julkissa on yleensä kuuma, ahdasta ja pahimmillaan pahalta haisevia matkustajia. Lisäksi on aika ikävä kantaa ostoksia julkissa...
Ainoa julkinen liikenneväline mitä käytän on lentokone. Jos olisi reilusti rahaa, lentäisin yksityiskoneella. Autoon menevä raha on todellakin sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle on siksi, että en oikein pääsisi järkevällä tavalla kauppaan, töihin, harrastuksiin jne.
Tämä on eri asia.
Ap
No mutta kysyit aloituksessa, miksi auto on monelle niin tärkeä. Tässä on yksi syy.
Kysyin aloituksessa, että miksi auto on niin tärkeä vaikka sitä käytetään vaan kauppakassina. Sinä luit vain pelkän otsikon?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on varaa autoon, mutta en näe mitään järkeä pitää sitä, kun harvoin tarvitsee. Mieluummin käytän taksia tai vuokraan auton tarvittaessa.
No tuo oli vastaus tuolle jota lainasin.
Menot on helppo budjetoida, kun ei ole autoa. Minä kun olen työtön, niin laskuihin laitan satasen, toisen satasen alkoholiin ja ruokaan menee kolmas. Loput menee sitten baarissa tyttöihin ja muuhun virkistykseen. Auton laitoin pois, kun itäraja suljettiin ja halpa bensa tyrehtyi. Oli siittä se hyvä puoli, että sain lopetettua tupakoinnin, kun ei saanut enää eurolla aski.
Vierailija kirjoitti:
Pidän siitä että ei tarvitse miettiä aikatauluja.
Julkissa on yleensä kuuma, ahdasta ja pahimmillaan pahalta haisevia matkustajia. Lisäksi on aika ikävä kantaa ostoksia julkissa...
Ainoa julkinen liikenneväline mitä käytän on lentokone. Jos olisi reilusti rahaa, lentäisin yksityiskoneella. Autoon menevä raha on todellakin sen arvoista.
En pitäisi autoa noilla syilllä.
Pidin autoa turhan pitkään ihan vaan tottumuksen vuoksi. Nykyään tilaan ruoat kotiinkuljetuksena, vuokraan autoa tarvittaessa ja joskus huristelen taksilla.
"Vaikka sillä käytäisiin tyyliin vaan kilometrin päässä kaupassa kerran viikossa."
Koska tämä ei pidä minun kohdallani paikkaansa. Eikä monen muunkaan.
Ei ollut mitään vaikeuksia luopua autosta 20 vuoden jälkeen.