Ylen yksinhuoltaja
ei osaa säästeliäästi elää, itse pitäisi tehdä ruokaa, lipoa ja ostaa käytettynä haalarit lapselle, kulutusluottoa on ottanut, itselläni ei ole edes talvitakkia, ei puhelinta ei älykelloa, hänellä oli nuo kaikki, 41 vuotias niin saa töitä, itse olen 59 ja en saa töitä enää. Hänellä näytti olevan asiat ihan ok.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin itsekin, ostaa nuggetteja meitä on kaksi työssäkäyvää eikä niitä osteta edes joka kuukausi. Toinen mikä hämmästytti luottokortit, kulutusluotot, Temuun 80 euroa ja kitisee kun ei ole rahaa. Kyllä toimeentulotuki on viimeinen tukimuoto ei mikään kansalaispalkka, ja jos on varaa säästää niin sitä ei tarvitse. Ja yks meno lapselle toppahaalari 70 euroa, niitäkin saa halvemmalla. Ehkä jos YLE oikein yrittäisi löytäisi joskus jonkun järkevän köyhän, ei tuollaisia joilla visa vinkuu ja rahankäyttö ei ole edes lähellä hallintaa
Miten nugettien ostaminen ja työssäkäynti liittyvät toisiinsa? En nyt ihan ymmärrä tätä kommenttia. Pidätkö niitä erityisen kalliina vai mikä juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin itsekin, ostaa nuggetteja meitä on kaksi työssäkäyvää eikä niitä osteta edes joka kuukausi. Toinen mikä hämmästytti luottokortit, kulutusluotot, Temuun 80 euroa ja kitisee kun ei ole rahaa. Kyllä toimeentulotuki on viimeinen tukimuoto ei mikään kansalaispalkka, ja jos on varaa säästää niin sitä ei tarvitse. Ja yks meno lapselle toppahaalari 70 euroa, niitäkin saa halvemmalla. Ehkä jos YLE oikein yrittäisi löytäisi joskus jonkun järkevän köyhän, ei tuollaisia joilla visa vinkuu ja rahankäyttö ei ole edes lähellä hallintaa
Miten nugettien ostaminen ja työssäkäynti liittyvät toisiinsa? En nyt ihan ymmärrä tätä kommenttia. Pidätkö niitä erityisen kalliina vai mikä juttu?
Hinnaltaan ovat kalliita, ostaa ennemmin kanankoipia halvempia ja tulee enemmän syötävää. Jos kitisee rahapulaa, niin katsoo mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän kalliina. Täydestä moskasta kilohinta yli kympin. Martat tms voisi alkaa järjestää kursseja puhtaan ja edullusen ruoan valmistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tämä äiti huonoja valintoja tehnyt kun on kolmen eri ukon kanssa lapsia tehnyt ja yksin jäänyt. Ja nyt haaveilee remontoitavasta vanhasta talosta vaikka on jo muutoinkin uupunut, rahaton ja masentunut. Voi herranjestas. Toivottavasti vanhin lapsi lähtisi omilleen opiskelemaan pian. Kylläpä yle näitä juttuja pukkaa tasaiseen tahtiin.
Tunnen myötätuntoa äitiä ja lapsiansa kohtaan. Mutta, kuitenkin hän on taas yksi esimerkki siitä kuinka tehdään huonoja valintoja joita ei ole järjellä ajateltu. Tuo, että on tehty lapsia kolmen eri miehen kanssa on järjetöntä. Jos on ennestään jo rahat olleet tiukilla, niin miksi lapsia on tehty lisää? Toinen asia, jota ei ole onneksi toteuttanut vielä, on haave remontoitavasta talosta. Tuohan se vasta nielee rahaa ja jaksamista jota ei nytkään ole.
Toivottavasti ei tee lapsia enempää eikä hanki enää yhtäkään lemmikkiä. Joillakin vähävaraisilla puuttuu taito tehdä päätöksiä puhtaasti järjellä. Enkä nyt tarkoita nostaa itseäni heitä yläpuolelle. Olen itsekin aina ollut matalatuloinen ja siksi tehnyt monet asiat järki edellä. Esimerkiksi en ole hankkinut lemmikkiä, vaikka yhdessä vaiheessa haaveilin kissasta. Tiedostan kuinka kalliiksi eläinlääkärin kulut tulisivat. Ja autottomana eläinlääkäriin pääsy olisi hankalaa. En matkustele, ei ole suoratoistoja, en wolttaa jne. Äänikirjapalvelun olen ottanut, koska se tuo iloa ja on halpa (ja sivistävä) harrastus. Ja siitä olen kiitollinen, että olen jättänyt lapset tekemättä. En kestäisi sitä, että en pystyisi tarjoamaan lapsille muuta kuin köyhän lapsuuden.
Hmm, en ole tehnyt 4 lasta eri isille...ja enpä nyt tuohon luetellut muita taustojani, esim. tukiverkosto 500km päässä. En ole kultalusikka suussa syntynyt. Nyt on puhe valinnoista ja elämän yllärit on ihan eri asia, kuten sairastumiset. Lisääntyminen ja koulutukset ovat kaiketi olleet tietoisia valintoja, eikä "kohtaloa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnaltaan ovat kalliita, ostaa ennemmin kanankoipia halvempia ja tulee enemmän syötävää. Jos kitisee
Hinnaltaan ovat kalliimpia kuin kanankoivet, mutta noissa on syötävää 100 %, kanankoivissa sen sijaan vaan alle 50 % raakapainosta. Mutta ymmärrän, että tällaiset asiat on joillekin vaikeita sisäistää.
Tämän kommenttini saattaa ylläpito poistaa, nimittäin pohditaanpa syntyjä syviä. Onko kaikilla oikeus lisääntyä? Mielestäni on, mutta jäin miettimään myös, pitäisikö miesten vastuuta näistä tilanteista lisätä. Eli Kela ei saisi maksaa, jos lapsen isällä on varallisuutta. Lapsen isän tulee elättää lapsensa, myös omaisuudellaan.
Joo, tiedän tästä on lyhyt matka aika julmiin ihmisyyttä koskeviin ajatuksiin. Vielä ainakin 1980-luvulla tehtiin kastraatioita kehitysvammaisille, en tiedä tilannetta nyt. Pitäsikö... Ei, ei, se ei olisi ihmisarvon mukaista.
Jos tällaiselle tehtäisiin kastraatio, voisi tienata toimeentulonsa ilman lisääntymisen vaaraa. Eikö se ole näille vasemmisto-vihreille ihana vapaa vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Mikä voisi olla kamalampaa kuin köyhä kadehtii toista köyhää🤦
Kun köyhä luulee olevansa toista köyhää rikkaampi.
Loppuviikosta selvisi, että Myllyneva on saanut jälleen toimeentulotukea. Joulu on pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös yh enkä ihmettele luottoja. On helvetin kallista elättää lasta yksin. Sitä ei tajua ennenkuin on siinä itse. Meillä ei isä ostanut ikinä mitään vaatetta, lahjoja tai tarvikkeita minä ostin velalla ja hänellä oli hyvä palkka. Edelleen sama kun on etäisä, palkka 4800 e kk brutto mulla 2300 e brutto ja viimeksi ostanut kengät lapselle vuosi sitten. Maksaa elarit 240e kk jos joutuisi maksamaan enemmän ei kuulemma halua lasta tavata joten en ole vaatinut enempää.
Saat lapsesta elarit plus lapsilisä. Pistä niistä rahoista osa sivuun, jotta saat lapselle ostettua vastetta ja kengät ilman velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekkin 4lapsen äiti ja kolme eri miestä..niin kyllähän se kuullostaa hurjalta teistä mutta mitäs jos mä oonkin elänyt ja menny fiiliksen mukaan?eipä jää mitään kokematta,3 lapsistani on jo aikuisia ja nuorin on 8.vee ja tämän isän kanssa oltu jo 12vuotta yhessä ,pitkät olivat myös kahden ekan miehen kaa suhteen,8 ja 7 vuotta..aina ei kaikilla mene nikuin joku muu sen haluis menevän..ja jos oisin mies niin ihan ok että olis 3 eri naiselle lapsia 😄
Ja mullakin 3 ammattia😆mutta on myös vakityöpaikka!
Mukavaa joulun odotusta!
No ei todellakaan ole kenellekään "ok" lisääntyä kolmen eri ihmisen kanssa. Nuo pakolliset "rakkauswauwat" on merkki heikkolahjaisuudesta, näes kun jokaisen honiböön kanssa ei ole pakko lisääntyä! Roskiin.
Samaa mieltä! Lapsia ei tehdä "fiiliksen mukaan", vaan päätös on tehtävä järjellä. Se, että ihminen pitää normaalina lisääntyä kolmen eri ihmisen kanssa on mielestäni lähinnä jonkinlaista yksinkertaisuutta. Se ei todellakaan ole normaalia! Tosin tietyissä piireissä ehkä ei osata ajatella asioita kauaskantoisesti, koska sellaista esimerkkiä ei ole saatu omasta lähipiiristä. Tuolloin on ihkua tehdä uusi lapsi uuden ihanan kelajaskan kanssa. Anteeksi ilkeät sanani, mutta välillä vaan ihmettelen ihmisten kykynemättömyyttä käyttää arkijärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tällaiselle tehtäisiin kastraatio, voisi tienata toimeentulonsa ilman lisääntymisen vaaraa. Eikö se ole näille vasemmisto-vihreille ihana vapaa vaihtoehto?
Mistä voit tietää, ehkä joku hänen lapsistaan on Presidentti. Yhteiskuntamme hyvinvointi takaa perustoimeentulon. Omaisuutta ei sallita, mutta ruuan pitää kyllä jokaisen saada asunnon ja terveydenhuollon lisäksi. Ja koulutus kaikille. Prostituutio ei ole ihmisarvoinen tapa toimeentulon hankkimiseen, vaikka jotkut sillä elantonsa tienaavatkin. Meillä on kyllä varaa perustoimeentuloon kaikille.
Yleisellä tasolla toivon että tällaisten tapausten henkilöillä pysyisi haarat kiinni eikä joka ukolle tehtäisi kersoja, joita muut elättää. Se joka tekee niin se myös elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnaltaan ovat kalliita, ostaa ennemmin kanankoipia h
Kyse on siitä, että ärsyttää kun laiskat ostaa valmiita ruokia.
LouLou kirjoitti:
Eikö nuo nuorimmat lapset voisi asua isänsä luona ja käydä mutsin luona viikonloppuna ja lomilla? Säästyisi Marilla rahaa eikä tarvitse edes elareita maksaa kun Kela maksaa ne.
Z
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös yh enkä ihmettele luottoja. On helvetin kallista elättää lasta yksin. Sitä ei tajua ennenkuin on siinä itse. Meillä ei isä ostanut ikinä mitään vaatetta, lahjoja tai tarvikkeita minä ostin velalla ja hänellä oli hyvä palkka. Edelleen sama kun on etäisä, palkka 4800 e kk brutto mulla 2300 e brutto ja viimeksi ostanut kengät lapselle vuosi sitten. Maksaa elarit 240e kk jos joutuisi maksamaan enemmän ei kuulemma halua lasta tavata joten en ole vaatinut enempää.
Tuollaisilla 4300€ bruttotuloilla pitäisi maksaa vähintään 300€/kk elareita jos ei edes ole muita alaikäisiä lapsia elätettävänä. Miksi hän on edes alunperin halunnut lapsen, kun ei näköjään halua sitä elättää?
LouLou kirjoitti:
Lisää linkki
No ei todellakaan ole kenellekään "ok" lisääntyä kolmen eri ihmisen kanssa. Nuo pakolliset "rakkauswauwat" on merkki heikkolahjaisuudesta, näes kun jokaisen honiböön kanssa ei ole pakko lisääntyä! Roskiin.