Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraannutetun vanhemman kohtalo on julma

Vierailija
13.12.2024 |

Täällä tuota ei ymmärretä lainkaan. Joulu on yksi pahimmista päivistä sille vieraannutetulle vanhemalle (yleensä isälle).

Kommentit (201)

Vierailija
141/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos isä vaatii tavata lapsia ja sitten lastensuojelu mt-ongelmaisen äidin puolella?

-you know what I mean-

Nämä asiat tekee sen, että lopulta ei enää jaksa taistella vaan pitää katkaista siteet koko perheen, äitiin ja lapsiin. Hakea parempaa elämää jostain muualta

Valitettavasti normisettiä :(

Ei ole normisettiä, jos isä ei saa tavata lapsiaan. Vika on silloin sen äidin käytös, ei lapset.

Yritä nyt tajuta että lapset saa itse päättää tapaamisista.

Vieraannuttaminen nimenomaan saa aikaan sen, että lapsi ei halua tavata normaalin vanhemman rajoissa olevaa vanhempa

Yhdistetään tuo kommentti taas tähän

Yritä nyt tajuta, että lapsille ei ole määräämisoikeuttaan omiin vanhempiinsa. Kumpi ne tapaamisoikeudet ja muut asia sopii? Aikuiset vai lapset? Oletko puusta pudonnut?

Kysytäänkö niiltä lapsilta edes asioita, tuskin tai hyvin harvoin.

Vierailija
142/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Vuosikausien käräjät ja kymppitonnien velat, että saisi edes minimi-tapaamiset (ja maksimi-elarit). T. etä-isä

Mulla sama kokemus, yli 10 000€ maksut lasten äiti hommasi minulle lukuisilla "oikeudenkäynneillään", voimia sinulle! T: kohtalotoverisi Ap.

Akan omat oikeudenkäyntikulut varmaankin pistettiin valtion piikkin sosiaaliakan toimesta.

Ei, vaan ne tuomittiin minun, vieraannutetun isän maksettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos isä vaatii tavata lapsia ja sitten lastensuojelu mt-ongelmaisen äidin puolella?

-you know what I mean-

Nämä asiat tekee sen, että lopulta ei enää jaksa taistella vaan pitää katkaista siteet koko perheen, äitiin ja lapsiin. Hakea parempaa elämää jostain muualta

Ei ole normisettiä, jos isä ei saa tavata lapsiaan. Vika on silloin sen äidin käytös, ei lapset.

Tapaamis sopimuksesta riippumatta naisella on oikeus estää millä tahansa syyllä lapsen meno isälleen. Lapsella ei ole oikeuksia tässä asiassa.

Vierailija
144/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-you know what I mean-

Yritä nyt tajuta, että lapsille ei ole määräämisoikeuttaan omiin vanhempiinsa. Kumpi ne tapaamisoikeudet ja muu

Lapsella on oikeus määrätä siitä tapaako vanhempaansa vai ei, joten olet väärässä. Lasta ei voi määrätä tapaamaan vanhempaa ja väkisin raahata lasta tapaamiseen.

Vierailija
145/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tullaan kuluisaan moraaliarvoihin.

A) Vastuullisten henkilöiden moraali

tai

B) Ei-niin vastuullisten henkilö moraali

Lopputulos: Sivistyksen, ymmärryksen, empatian ja koulutuksen taso vanhemmilla

Vierailija
146/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi lukea tarinasi?

Olethan sosiaalityöntekijöiden ja poliisin jälkeen tuonut asian julkisuuteen? Niin OIKEASTI lapsistaan tappelevat vanhemmat tekevät.

Muille se on vain tekosyy hylätä lapset

Vähän on ristiriitainen kommentti. Mistä lähtien on löytynyt syitä tapella lapsistansa? Sehän heikentää vain lasten hyvinvointia. Ehkä kannattaa ymmärtää oikeasta hyvinvoinnista. Et voi myöskään vaatia keneltäkään mitään.

Olet todella sairas.

En vaan terve. Älä projisoi. Olen oikeassa tässä. Kiellä vain kaikki, itsepähän kärsit.

Oletko yksi niistä kieroista lakinaisista, jotka m

Miksi olet köyhä ja kykenemätön tarjoamaan tasokasta elämää lapsillesi? Menivätkö muhkeat elarit ohi suun?

Vierailija
147/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-you know what I mean-

Yritä nyt tajuta, että lapsille ei ole määräämisoikeuttaan

Kyllä ne voi määrätä. Samaan tapaan, kun on koulupakko.

Vierailija
148/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on aihe josta pitäisi puhua paljon enemmän, jotta tietoisuus lisääntyisi."

Olen tästä aiheesta usein yrittänyt kirjoittaa täällä mutta lähes poikkeuksetta ne aloitukset on poistettu täältä heti! Ap.

Tämä on todella vaikea aihe. Tälläkin palstalla on varmasti niitä, joiden lasten toinen vanhempi on syystä tai toisesta vieraannutettu lapsesta. Sitten täällä on niitä (joihin itse lukeudun), joiden vanhempi on on itse vieraannuttanut itsensä. Tästä syystä on vaikea löytää tasapainoa keskusteluun. Osa vanhemmista kokee syyllistävänä sen, että ilman omaa syytä toinen vanhempi on vieraantunut. He ehkä kokevat niin, että vaikka olisivat olleet valmiita jakamaan vanhemmuuden ja toinen ei siihen ole ollut valmis, että he joutuvat maalitauluksi. Vaikka tämähän ei ap:lla selvästikään ollut tarkoitus. Olen pahoillani puolestasi ap, että et saa olla lapsesi kanssa tarpeeksi. Oma lapseni on onneksi jo sujut sen kanssa, että isä on olemassa ja joskus tavattavissa. 

Vierailija
149/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri noin kävi minulle ja järkytyksekseni sain jossain vaiheessa tietää että lasten äiti oli saanut valheillaan jopa nuo ex-lapseni PELKÄÄMÄN minua, täysin aiheetta ja en ole voinut koskaan oikaista tuotakaan asiaa ex-lapsilleni. Ap."

Et oo todellakaan ainut, vaikka tiedän, että tämä tieto ei asiaa korjaa. Kuitenkin toivon, että ilmiö tulevaisuudessa tiedostettaisiin paremmin ja huomioitaisiin paremmin lainsäädännössä.

Vierailija
150/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaamisoikeus on lapsen oikeus, ei velvollisuus. Tapaamisoikeus on siis lapsen oikeus tavata isää, ei isän oikeus tavata lasta.

Ehkä ne lapset kuitenkin aikuistuttuaan ymmärtävät että se nainen jota heidän äidikseen kutsutaan on vedättänyt heitä koko elämän valheillaan ja manipuloinnillaan. Vieraannutettu isä voi vain rukoilla että lapset hylkäävät mieleltään sairaan naisen ja akka saa kituuttaa yksinäisyydessä ja kurjuudessa elämänsä loppuun saakka. Edes himean lohtua voi tarjota tuollainen tulevaisuuden toivo.

Vierailija
151/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-you know what I mean-

Yritä nyt ta

Kyllä ne voi määrätä. Samaan tapaan, kun on koulupakko.

Ei voi. Ei sitä lasta tulla poliisivoimien siirtämään isän luo jos lapsi ei itse halua sinne mennä.

Suomessa ei muuten ole kouluapakkoakaan, vaan oppivelvollisuus.

Vierailija
152/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Vuosikausien käräjät ja kymppitonnien velat, että saisi edes minimi-tapaamiset (ja maksimi-elarit). T. etä-isä

Mulla sama kokemus, yli 10 000€ maksut lasten äiti hommasi minulle lukuisilla "oikeudenkäynneillään", voimia sinulle! T: kohtalotoverisi Ap.

Akan omat oikeudenkäyntikulut varmaankin pistettiin valtion piikkin sosiaaliakan toimesta.

Ei, vaan ne tuomittiin minun, vieraannutetun isän maksettavaksi.

Mitenköhän tämä ei yhtään yllättänyt. Mitä muuta voi odotta suomalaiselta oikeusjärjestelmältä joka on Neuvostoliiton peruja?

Vierailija
153/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaamisoikeus on lapsen oikeus, ei velvollisuus. Tapaamisoikeus on siis lapsen oikeus tavata isää, ei isän oikeus tavata lasta.

Ehkä ne lapset kuitenkin aikuistuttuaan ymmärtävät että se nainen jota heidän äidikseen kutsutaan on vedättänyt heitä koko elämän valheillaan ja manipuloinnillaan. Vieraannutettu isä voi vain rukoilla että lapset hylkäävät mieleltään sairaan naisen ja akka saa kituuttaa yksinäisyydessä ja kurjuudessa elämänsä loppuun saakka. Edes himean lohtua voi tarjota tuollainen tulevaisuuden toivo.

Kannattaa vaan hillitä se oma katkeruus ja puhua lasten kuullen näiden äidistä asiallisesti.

Vierailija
154/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuolloin oli yhteishuoltajuus?! Eli enää ei siis ole. Jotain mätää sitten on, sillä yhteishuoltajuutta erittäin harvoin puretaan. Siinä on taustalla aina se, että toinen luopuu huoltajuudesta tai on todella haitallinen eli estää asioiden hoitamista tai on väkivaltainen."

Todella väärä luulo, jos lähivanhempi (tässä tapauksessa lasten äiti) sanoo että ei halua olla enää lasten isän kanssa missään tekemisissä, niin hän saa tuolla perusteella yksnhuoltajuuden takuuvarmasti, asianajajani kertoi tuon minulle heti että noin tuo asia menee ja noinhan se meni. Ap.

Vierailija
155/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi lukea tarinasi?

Olethan sosiaalityöntekijöiden ja poliisin jälkeen tuonut asian julkisuuteen? Niin OIKEASTI lapsistaan tappelevat vanhemmat tekevät.

Muille se on vain tekosyy hylätä lapset

Vähän on ristiriitainen kommentti. Mistä lähtien on löytynyt syitä tapella lapsistansa? Sehän heikentää vain lasten hyvinvointia. Ehkä kannattaa ymmärtää oikeasta hyvinvoinnista. Et voi myöskään vaatia keneltäkään mitään.

Olet todella sairas.

En vaan terve. Älä projisoi. Olen oikeassa tässä. Kiellä vain kaikki, itsepähän kärsit.

Oletko yksi niistä kieroista lakinaisista, jotka m

En vaan menetin lapset isälle jolla on rahaa. Näinkin päin voi käydä. Lue ja pysy kiitos asiassa.

Ihan varmasti olet äitipyhimys ja vuoden äiti ja isä tyypillinen paskaisä mutta kun sillä on rahaa.

Hohhoijaa taas.

Vierailija
156/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-you know what I mean-

Yritä nyt tajuta että lapset saa itse päättää

Oppivelvollisuus tarkoittaa sitä, että kouluun sen lapsen on mentävä (koulupakko), jos ei ole kotiopetuksessa tai muu erikoisjärjestely

Vierailija
157/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa palstan asenteelle on, että asiantuntijoiden artikkeliin, Ensi- ja turvakotien liiton artikkeliin, tulee yhtä paljon ala- ja yläpeukkuja.

Vierailija
158/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-you know what I mean-

Jos sulla on työsopimus työantajan kanssa niin etkö mene töihin? Hmm...

Vierailija
159/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno ajatus, mutta asiat voivat mennä myös toisin, että ne lapset eivät koskaan enää ole isäänsä missään yhteydessä ja inhoavat ja vihaavat aiheetta sitä isäänsä lopun elämänsä, tuo on minun kohtaloni. Ap.

Vierailija
160/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on tarkistettu nyt:

"Suomessa ei oppivelvollisuuslaki, toisin kuin melkein kaikissa muissa länsimaissa, aseta koulupakkoa, vaan säätää opittavaksi määrätyt muulla lainsäädännöillä ja asetuksilla määriteltävät asiat."

Oppivelvollisuus tarkoittaa juuri sitä, että kotiopetus tmv. tapa.

Lähtökohtaisesti lapset kuitenkin käyvät koulua Suomessakin