Vieraannutetun vanhemman kohtalo on julma
Täällä tuota ei ymmärretä lainkaan. Joulu on yksi pahimmista päivistä sille vieraannutetulle vanhemalle (yleensä isälle).
Kommentit (201)
Vieraannutetut, täällä tulee teille julmia kommentteja. Ymmärtäkää, että niiden kirjoittajat ovat itse vieraannuttajia ja/tai asiasta tietämättömiä, psyykkisesti ongelmaisia henkilöitä.
Ihan vaan tiedoksi trollaajille, että sossu ei päätä lasten ja vanhempien välisistä tapaamisista. Joten voitte lopettaa sen sossun syyttelyn.
Vierailija kirjoitti:
Vieraannutetut, täällä tulee teille julmia kommentteja. Ymmärtäkää, että niiden kirjoittajat ovat itse vieraannuttajia ja/tai asiasta tietämättömiä, psyykkisesti ongelmaisia henkilöitä.
Joo, mutta aina se syyttäminen vain sattuu. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos isä vaatii tavata lapsia ja sitten lastensuojelu mt-ongelmaisen äidin puolella?
-you know what I mean-
Nämä asiat tekee sen, että lopulta ei enää jaksa taistella vaan pitää katkaista siteet koko perheen, äitiin ja lapsiin. Hakea parempaa elämää jostain muualta
Valitettavasti normisettiä :(
Ei ole normisettiä, jos isä ei saa tavata lapsiaan. Vika on silloin sen äidin käytös, ei lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi trollaajille, että sossu ei päätä lasten ja vanhempien välisistä tapaamisista. Joten voitte lopettaa sen sossun syyttelyn.
Kyllä päättää, missä tynnyrissä elät? Ap.
Ei täällä puhuminen lisää tietoisuutta.
Asiasta pitäisi kouluttaa sosiaalipuolen, lastensuojelun, perhepalveluiden työntekijöitä, varhaiskasvattajia, koulun henkilökuntaa, lääkäreitä jne...
Asiasta pitäisi saada tietoa päättäjätasolle. Suomen laissa on monta kohtaa jotka tukee vieraannuttajaa, etenkin sitten lun lapsi yli 12v.
Keskustelupalstalla asioiden tietoiseksi tekeminen ei isossa kuvassa muuta mitään.
Sossujen haukkuminen ei auta ketään. He varmasti tekevät parhaansa sen rajoissa mitä voivat. Eli eivät mitään. Mutta, se ei ole ihmisten vaan kaiken määrittelevän koneiston syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos isä vaatii tavata lapsia ja sitten lastensuojelu mt-ongelmaisen äidin puolella?
-you know what I mean-
Nämä asiat tekee sen, että lopulta ei enää jaksa taistella vaan pitää katkaista siteet koko perheen, äitiin ja lapsiin. Hakea parempaa elämää jostain muualta
Ei ole normisettiä, jos isä ei saa tavata lapsiaan. Vika on silloin sen äidin käytös, ei lapset.
Yritä nyt tajuta että lapset saa itse päättää tapaamisista.
"Vieraannuttaminen on ilmiönä vielä melko huonosti tunnettu, vaikka se on suhteellisen yleistä. Vieraannuttamista tapahtuu noin joka kymmenennessä erossa ja noin joka neljännessä pitkittyneessä huoltoriidassa. Vaikka lapsen suhde molempiin vanhempiin olisi hyvä ja läheinen ennen eroa, voidaan lapsi onnistua vieraannuttamaan toisesta vanhemmasta täysin. Kansainvälistä vieraannuttamisen vastaista päivää vietetään 25.4.
Vieraannuttamisessa vanhempi tuottaa haittaa lapsen ja toisen vanhemman väliselle suhteelle esimerkiksi manipuloimalla lasta. Hän saattaa esimerkiksi estää tai vaikeuttaa lasta tapaamasta toista vanhempaa tai mustamaalata tätä lapselle.
Vieraannuttava vanhempi voi herättää lapsessa perusteettomia pelkoja toista vanhempaa kohtaan. Hän voi esimerkiksi jatkuvasti kyseenalaistaa toisen vanhemman turvallisuutta tai yrittää kaikin keinoin osoittaa lapselle, että toinen vanhempi ei ole sopiva vanhemmaksi, erityisasiantuntija Johanna Vaitomaa sanoo.
Seurauksena on, että lapsi ei halua olla tekemisissä toisen vanhemman kanssa, vaikka heidän välinsä ovat olleet ennen läheiset ja turvalliset. Vakavimmillaan lasta manipuloidaan pitkäkestoisesti ja vieraannutetun lapsen suhde toiseen vanhempaan katkeaa pysyvästi."
Loput linkissä. Ensi- ja turvakotien liiton artikkeli.
https://ensijaturvakotienliitto.fi/vieraannuttaminen-on-vakivaltaa-joll…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-you know what I mean-
Yritä nyt tajuta, että lapsille ei ole määräämisoikeuttaan omiin vanhempiinsa. Kumpi ne tapaamisoikeudet ja muut asia sopii? Aikuiset vai lapset? Oletko puusta pudonnut?
Kysytäänkö niiltä lapsilta edes asioita, tuskin tai hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-you know what I mean-
Yritä sinä tajuta että se vieraannuttaja vanhempi aivopesee lapset siihen että he eivät halua tavata sitä toista vanhempaa (yleensä isää)! Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näillä ns vieraannutetuilla esittää mitään faktaa tueksi. Onko yrittäneet oikeasti saada tapaamisia, onko Wilma tunnuksia, koulupalavereja mitään?! Onko lastenvalvojalle mitään yhteydenottoja asian suhteen. Onko mitään elatus- tai tapaamispalavereja ollut?
Kaikkia noita ja enemmän. Lisäksi viranomaisten kattava ja laajin mahdollinen selvitys (ns. haastavien erojen työryhmä), jonka tuloksissa todetaan, että vieraannuttamista on. siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä, koska pakkokeinoja ei ole (sosiaaliviranomainen suoraan sanoi), kun lapsi täyttänyt 12.
Pakkokeinoja sossuakoilla on sitä vieraannutettavaa isää kohtaan, eli, he heille suodulla lain voimalla voivat estää lapset tapaamasta isää jos lasten äiti noin haluaa
Sossuaikoilla on juuri tämän alueen erikoisosaaminen. Etenkin niillä korkeakoulutetuilla sosiaalityöntekijöillä. Valveutuneita kovasti ja osaavat kertoa ihan koko maailmalle miten pitää elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niin.
Täällä uskotaan, että jokainen mies, kuka ei asu lasten kanssa on paskaiskä.
Olen itse elänyt lapsena siinä totuudessa, kun tätä yritettiin tehdä. Onneksi asia korjaantui ja äitini pääsi katkeruudestaan ja sen jälkeen meillä oli asiat hyvin, vaikka vanhemmat eronneet olivatkin.
Ja tällä en koita väittää, etteikö olisi myös niitä paskaisejä, jotka eivät vaan välitä lapsistaan ja jatkuvasti lupauksensa rikkovat. Mutta on myös näitä toisenlaisia tarinoita.
Näin on. Ja on täysiä paskamutseja mutta sitä ei jostain syystä haluta uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Vuosikausien käräjät ja kymppitonnien velat, että saisi edes minimi-tapaamiset (ja maksimi-elarit). T. etä-isä
Mulla sama kokemus, yli 10 000€ maksut lasten äiti hommasi minulle lukuisilla "oikeudenkäynneillään", voimia sinulle! T: kohtalotoverisi Ap.
Akan omat oikeudenkäyntikulut varmaankin pistettiin valtion piikkin sosiaaliakan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-you know what I mean-
Vieraannuttaminen nimenomaan saa aikaan sen, että lapsi ei halua tavata normaalin vanhemman rajoissa olevaa vanhempaansa, johon välit olleet läheiset.
Vierailija kirjoitti:
"Vieraannuttaminen on ilmiönä vielä melko huonosti tunnettu, vaikka se on suhteellisen yleistä. Vieraannuttamista tapahtuu noin joka kymmenennessä erossa ja noin joka neljännessä pitkittyneessä huoltoriidassa. Vaikka lapsen suhde molempiin vanhempiin olisi hyvä ja läheinen ennen eroa, voidaan lapsi onnistua vieraannuttamaan toisesta vanhemmasta täysin. Kansainvälistä vieraannuttamisen vastaista päivää vietetään 25.4.
Vieraannuttamisessa vanhempi tuottaa haittaa lapsen ja toisen vanhemman väliselle suhteelle esimerkiksi manipuloimalla lasta. Hän saattaa esimerkiksi estää tai vaikeuttaa lasta tapaamasta toista vanhempaa tai mustamaalata tätä lapselle.
Vieraannuttava vanhempi voi herättää lapsessa perusteettomia pelkoja toista vanhempaa kohtaan. Hän voi esimerkiksi jatkuvasti kyseenalaistaa toisen vanhemman turvallisuutta tai yrittää kaikin keinoin osoittaa lapselle, että toinen vanhempi ei ole sopiva vanhemmaksi, erityis
Juuri noin kävi minulle ja järkytyksekseni sain jossain vaiheessa tietää että lasten äiti oli saanut valheillaan jopa nuo ex-lapseni PELKÄÄMÄN minua, täysin aiheetta ja en ole voinut koskaan oikaista tuotakaan asiaa ex-lapsilleni. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Itse koen niin, että joulu tämän kaiken keskellä on pieni paha.
Ikävä, kipu ja suru on läsnä jokaisena päivänä, joulu on vain yksi niistä.
Jos saisin viettää arkea lasteni kanssa, olisin valmis luopumaan jokaisesta loppu elämäni joulusta.
Vieraannutetun osa on kamala. Mitään näin kamalaa en ole koskaan voinut edes kuvitella tapahtuvan.
Olen lapsistani vieraannutettu äiti.
Voimia muille samassa tilanteessa oleville. Jouluna ja joka ikisenä päivänä.
Miten sut on vieraannutettu? Jokin painava syyhän siihen pitää olla jos et saa viettää arkea lapsesi kanssa yhtä paljon kuin isä.
Kerrohan se se totuus ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut nähdä lapsistani edes valokuvia vuosiin ja en tiedä edes että miltä he nykyään näyttävät, koska silloin kun meidät erkaannutettiin he olivat alaluokkalaisia ja nyt toinen on jo 20v ja toinenkin 17v kohta, ei tuollainen pitäisi olla mahdollista sivistysvaltiossa!
Mitä teit asian eteen? Otitko lapsiin puhelimitse yhteyttä, olitko koulupalaveteissa. Milloin viimeksi olet lähestynyt lapsiasi? Onko sinulla mitään todistusta esittää, jos lapset kysyvät miksi et ole ollut heidän elämässä mukana?
Kai nyt olet jossain elatustapaamisessa ollut, jossa asiat sovitaan?
Lasten äiti laittoi pienille lapsille puhelinestot jo heti vieraannuttamisen alussa ja se oli sossuille ihan ok, he vain ilmoittivat minulle että nyt on lapsilla puhelinestot että en voi soittaa tai viestiä heille mitään
Tuolloin oli yhteishuoltajuus?! Eli enää ei siis ole. Jotain mätää sitten on, sillä yhteishuoltajuutta erittäin harvoin puretaan. Siinä on taustalla aina se, että toinen luopuu huoltajuudesta tai on todella haitallinen eli estää asioiden hoitamista tai on väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-you know what I mean-
No sitten ei kyllä edes ansaitse nimitystä isä.
Vedä sinä va jakki#uora nimitykset korvi11esi.
"Tämä on aihe josta pitäisi puhua paljon enemmän, jotta tietoisuus lisääntyisi."
Olen tästä aiheesta usein yrittänyt kirjoittaa täällä mutta lähes poikkeuksetta ne aloitukset on poistettu täältä heti! Ap.